Arrow Films

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana htavilap, 23.04.2020.

  1. El Grande

    El Grande Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    3 782
    Saadut tykkäykset:
    329
    Taitaakin muuten olla niin, että tuo toinen paketti on tuon Network on Airin, koska Arrowlta tuli toimitusilmoitus eri lähetystunnuksella.
     
  2. El Grande

    El Grande Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    3 782
    Saadut tykkäykset:
    329
    Tilasin Videodromen LE 4K:n pari päivää sitten, kun oli saatavilla. Nyt loppu ja tilauksen muut tuotteet lähtivät matkaan. Jäiköhän saamatta tämä.
     
  3. hansolo

    hansolo Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.11.2002
    Viestejä:
    4 776
    Saadut tykkäykset:
    549
    Mulla jäi saamatta Videodrome LE original artwork versio. Peruivat tilauksen. Tilatessa oli varastossa, maksukin otetttiin, mutta ilmeisesti ostotapahtuman aikana saldo menikin nollaksi. Itse ostotapahtuma oli mulla jo kuukausi sitten, mutta peruutustieto tuli lopulta vasta eilen. Tässä välissä olivat "kovasti" yrittäneet saada tuotetta haalittua jostain.
     
    Viimeksi muokattu: 14.04.2023
  4. El Grande

    El Grande Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    3 782
    Saadut tykkäykset:
    329
    Tämä siis: https://www.arrowfilms.com/4k/videodrome-limited-edition-4k-ultra-hd/13927972.html ?

    Itse tilasin tiistaina. Oli varastossa. Mielestäni oli tilauksen jälkeenkin, mutta en ole varma.
     
  5. Saukko

    Saukko Käyttäjä

    Liittynyt:
    01.03.2005
    Viestejä:
    116
    Saadut tykkäykset:
    69
    Noista Arrowin aspan vastauksista ei juurikaan kannata välitää. Ovat mitä ovat. Mutta IOSS-tunnusta ne eivät toisaankaan lähetä.
    Maksa tulli ja Postin käsittelymaksu. Ota molemmista kuitit talteen. Lähetä ne aspaan ja pyydä heitä hyvittämään kulut. Itse lähetin kuitit ensin PDF-muodossa. Eivät muka saaneet auki - Lähetin sitten jpg-kuvina. Muutaman päivän päästä palautus oli tullut. Varmaahan tämä ei ole, mutta luulisi tämän olevan heillä yleinen käytäntö.
    Kontaktilomakkeessa on oma kohta: "I'd like to request tax rebate"
     
    Viimeksi muokattu: 14.04.2023
  6. Kusni

    Kusni Käyttäjä

    Liittynyt:
    25.01.2014
    Viestejä:
    735
    Saadut tykkäykset:
    184
    Ei hyvältä vaikuta, jos paketteja jää edelleen randomisti Tullipostiin. Siinä mielessä ei myöskään ilahduta uusi toimituskonsepti: kahdeksan tuotteen tilaus on saapumassa seitsemänä pakettina. Aiemmin odottivat maailman tappiin asti, että kaikki oli ennakkotilaukset mukaan lukien kasassa.
     
  7. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 535
    Saadut tykkäykset:
    800
    Joopa joo. Ei tuota saakelin IOSSää näköjään saada toimimaan 100 % tuossa puljussa sitten millään! Olen todella kyllästynyt harrastukseen nimeltä Blu-ray-leffojen keräys. Tämän harrastuksen kohdalla on heitetty rattaisiin niin monta kapulaa, että alkaa olla masokismia tämä touhu.. Harrastus pitää muuttaa jo kerättyjen leffojen katseluksi yhä uudelleen ja uudelleen.

    Vuosituhannen alussa tavaraa pystyi tilaamaan 45 euron edestä tulleitta jenkkilästä asti, tavara tuli parissa viikossa Atlantin valtameren yli ja toimitettiin nopeasti postilaatikkoon aamusta siitä huolimatta, että postimaksut olivat kohtuulliset. Nykyään Briteistä tilaaminenkin on jonkun saakelin IOSS-järjestelmän toimimisen kyttäämistä ja silti menee 3 viikkoa tavaran tulemiseen, kun aikoinaan meni viikko! Postimaksut senkun nousevat. Divarit ovat nykyään ainoita kauppoja, joissa leffoja pääsee "hypistelemään" ja mitään Anttilan alelaareja löytöineen ei ole ilonamme. Maailma on huonontunut minun näkökulmastani dramaattisesti ja sitä on alkanut tympimään kunnolla.

    Arrow:n kohdalla on niin, etä ei huvita enää ostella sieltä leffoja, jotka vaikuttavat kiinnostavilta. Miksi ottaa riskejä tullisäätämisistä? Siitä tulee vain mielipahaa. Parempi vaan säästää rahat ja olla tilaamatta mitään. Jos Arrow julkaisee jotain meikäläisen "must"-leffoja*, niin sitten otetaan riski, mutta noin muuten saa olla... ...itse "löysin" ja tykästyin tuohon Arrowfilmsiin aika myöhään ja kauaa en ehtinyt nauttia ennenkuin Brexit pilasi homman. Eniten vituttaa kaikki...

    * J-Horror, K-Horror, C-Horror, Pink Panther-leffat, Michael Haneken leffoja,...
     
    Viimeksi muokattu: 15.04.2023
  8. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    ^Onneksi harrastukseni ei ole ostaa blu-ray-levyjä.
    Siitä huolimatta tämä keskustelu vahvistaa näkemystäni, että tämä tuontituotteiden alhainen perittävä ALV-raja EU:ssa/IOSS/postikulut yms. -ongelmat edelleen pienentävät haluani tilata EU:n ulkopuolelta.

    Olen jo aikaisemmin keskittynyt lähinnä JPC- ja Saksan Amazon -osastolle. Omat isoimmat ongelmani ovat olleet Englanti/painotuote-osastolla. Nyt lopetan muut kuin nuo satunnaiset Saksa-tilaukset.
    Meni vähän otsikon ohi, sori siitä.
     
  9. Kusni

    Kusni Käyttäjä

    Liittynyt:
    25.01.2014
    Viestejä:
    735
    Saadut tykkäykset:
    184
    pokerking ja pari muuta kärsivät puolestamme :D
     
    marlan ja 71 dB tykkäävät tästä.
  10. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 535
    Saadut tykkäykset:
    800
    JPC (hyvä paikka CPO-labelin klassiselle musiikille) ei myy Suomeen K18-leffoja ja Saksan Amazon nosti ilmaisten postien rajan 39 eurosta 99 euroon. Keskisormea tulee suunnilleen joka paikasta...
     
  11. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    ^JPC on hyvä tilauspaikka kaikille CD-levyille.
    Amazon.de on hyvä tilauspaikka. Minulle suomalainen postipoika on kantanut kotiin tilaukseni, jotka ovat olleet aina yli 50 euroa. Jos nyt postikulut ovat isommat, niin mitä sitten. Työssäkäyvälle ihmiselle muutaman kerran vuodessa kun maksaa kympin lisää, niin ei se vie sossun luukulle.

    Jos ulkomailta tilaus vie ihmisen leipäjonoon, niin sitten varmaan kannattaa lopettaa kallis harrastus. Elämä on valintoja täynnä. Itse olen aina kannattanut "suu säkkiä myöten" -ajatusta.
     
  12. Kusni

    Kusni Käyttäjä

    Liittynyt:
    25.01.2014
    Viestejä:
    735
    Saadut tykkäykset:
    184
    Jokainen harrastus on tosiaan vapaaehtoinen, mutta tähän DVDPlazaan liittyvään harrastamiseen mielestäni kuuluu vitunmoinen säätäminen, koska jokaisella on kuitenkin rajallinen kassavirta ja fyysisen elokuvaformaatin tarjonta on edelleen monipuolinen.
     
    marlan ja ISPF3.4 tykkäävät tästä.
  13. hansolo

    hansolo Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.11.2002
    Viestejä:
    4 776
    Saadut tykkäykset:
    549
    Joo, näinhän se on toistaiseksi ollut tuon koodin kanssa. En ollut uskoa silmiäni, kun kannoin eilen viimeisimmän suoraan kotiin tulleen Arrow-tilauksen käärettä pahvijätelootaan. Etiketit molemmin puolin ja katselin, että onko tässä muuteen se IOSS logo printattuna, ja joo, toisella puolella lähettäjänä tuttuun tapaan Technicolor on behalf of HUT Group ja EORI-tunnus GB974860768000. Nämä merkinnät ovat olleet Arrow paketeissa jo pitkään. Mutta mitä aktuaalista vattua, hieman alempana myös etiketissä merkintä IOSS IM7520000969 !! No nyt sen sitten paljastivat ihan paketin kyljessä. HS Tariffi numero, jos sitä tarvii manuaalitullauksessa, myös merkittynä 85234920.

    Tarkastin piruuttani tuon EORI tunnuksen ja järjestelmä näyttäisi ilmoittavan:

    Valid EORI number
    GB974860768000
    EORI registration details
    Registered business name
    THE HUT.COM LIMITED
    https://www.tax.service.gov.uk/check-eori-number

    Täten väittäisin, että tuolla IM-numerolla homman pitäisi nyt hoitua omatoimisesti, jos Postin/tullin IOSS automaatio kusee. Ja tietenkin olettaen, että lähtökohtaisesti kaikkien Hut.com lähetyksien ALV-maksut on todellakin hoidettu asianmukaisesti sääntöjen mukaan, eikä niin, että tulliin jumittavat Arrow-paketit olisivat jotenkin oikeasti tapauksia, joissa alvien maksuja ei ole suoritettu etukäteen.
     
    Viimeksi muokattu: 18.04.2023
    VeZius, 71 dB ja Kusni tykkäävät tästä.
  14. El Grande

    El Grande Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    3 782
    Saadut tykkäykset:
    329
    Mitä Tullissa tapahtuu, kun asiakas syöttää IOSS numeron? Jostain tarkistetaan (automaattisesti?), onko alv maksettu?
     
  15. hansolo

    hansolo Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.11.2002
    Viestejä:
    4 776
    Saadut tykkäykset:
    549
    Olen yhden kerran joutunut tekemään IOSS-hommelit manuaalisesti 88Filmsin paketille. Muistaakseni se meni nopeasti, kun IM-tunnus oli tiedossa, ja lähes samantien tuli automaattipäätökset, että homma ok. Perään piti tosin silloin tehdä erillinen ilmoitus tullipostille, että lähetys on IOSS-tullattu ja vapautettava jakeluun. Varmaan nettijärjestelmä jollain tavalla tarkastaa, että kyseessä on validi IM-tunnus, mutta ei siellä kukaan ihminen varmaan asiaan perehdy.
     
  16. hansolo

    hansolo Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.11.2002
    Viestejä:
    4 776
    Saadut tykkäykset:
    549
  17. i-kari

    i-kari Käyttäjä

    Liittynyt:
    18.02.2016
    Viestejä:
    374
    Saadut tykkäykset:
    148
    Arrown IOSS-koodi ei kelpaa Tullille: "Myyjän IOSS-tunniste on virheellinen tai se on vanhentunut".

    Olin jo Arrown asiakaspalveluun yhteydessä, että mitäs tehdään. Odotukset eivät ole järin korkealla. Kerran olen ennen IOSS:ia vääntänyt heidän kanssaan tuplana (UK+FI) maksetuista ALVeista, jolloin lopulta hyvittivät ylimääräiset.
     
  18. El Grande

    El Grande Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    3 782
    Saadut tykkäykset:
    329
    Syötitkö itse Tullin sivuilla vai tuliko OmaPostiin tällainen ilmoitus?
     
  19. i-kari

    i-kari Käyttäjä

    Liittynyt:
    18.02.2016
    Viestejä:
    374
    Saadut tykkäykset:
    148
    Tuli vähän joka kanavasta tiedotetta, mukaanlukien OmaPosti:

    "Lähetyksesi arvonlisävero on lähettäjän mukaan jo maksettu, eli kyseessä on IOSS-lähetys. Kun annat verkkokaupan IOSS-tunnisteen tullauksen yhteydessä, sinun ei tarvitse maksaa arvonlisäveroa uudestaan."
     
  20. Daagen

    Daagen Käyttäjä

    Liittynyt:
    06.05.2017
    Viestejä:
    461
    Saadut tykkäykset:
    113
    Laittaa tullin lomakkseeseen arvoksi euron. Tavallaanhan se ei ole edes huijaamista koska verot on jo maksettu.