Olen hankkimassa ensimmäistä taulutelevisiota, mutta vaihtoehtoja on niin valtavasti, että vaikeaksi menee tietää mihin pitäisi päätyä. Itselleni tärkein kriteeri on telkkarin mahdollisimman hyvä kuvanlaatu. 3D ei sinänsä kiinnosta, tärkeintä olisi erittäin laadukas 2D kuva. Telkkarin koko tulee olemaan joko 42 tai 46 tuumaa. Luin eilen uusimman Mikrobitin 12/2010 telkkaritestin ja kävin tänään ihmettelemässä testivoittajaa SONY KDL-40EX713... Täytyy sanoa että kuva oli "ok", mutta vieressä oleva SONY KDL-46HX800 huomattavasti parempi, eikä EX713 sen jälkeen oikein enään vakuuttanut. Testivoittajan kuva oli mustan osalta jotenkin harmaa tähän HX800 nähden. Liiketoisto sen sijaan oli oikein hyvä molemmissa SD lähetyksillä. EX713 maksaisi 1090 euroa mutta HX800 peräti 1850 euroa Onko kenelläkään tietoa onko HX800 paneelia käytössä jossain muussa Sonyn mallissa? Muuten liikkeissä silmämääräisiä vertailuja tehdessä mieleen on jäänyt Sandström 46LS9705, jonka kuva vaikutti yllättävän hyvältä. Onko kenelläkään kokemuksia ko telkkarista tai onko siitä olemassa arvosteluja? Mielellään kuulisin näkemyksiä myös erittäin hyvistä muista tv vaihtoehdoista. Pitäsi pikkuhiljaa saada jokin päätös tehtyä
Tässä yks vaihtoehto http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=52643 kannattaa katsastaa myös samsungin C755 sekä C655 joka on varmaan yks parhaista alle 1000€ TV:istä.
Ja suositukseni on, että ostat niin suuren kuin mahtuu ... Itsellä on 50" ja nyt tuntuu siltä että 60" olisi voinut olla. Se olisi juuri ja juuri mahtunut!
Kannattaa myös harkita esim Panasonic g20:stä. Loistava 2d kuvanlaatu ja erityisesti blu-ray tai muulla laadukkaalla 1080p matskulla kuvan on loistava. Miinuksena g20:t pitävät pientä sirinää, joka saattaa kuulua tv:n sijoittelusta riippuen häiritsevästi katsojalle (riippuu myös kuin herkkä olet moiselle äänelle). Jotkut myös näkevät kuvan välkkyvän, mutta itse en kyseistä välkyntää näe ja olen ollut tosi tyytyväinen omaan 42" g20:eeni. Vieläkin jaksaa ihmetellä 1080p leffoja katsellessa miten hyvä kuvanlaatu onkaan. Ainoa minun mielestä merkittävä miinus on tosiaan tuo sirinä.