Apua HTPC:n valintaan - läppäri vai PC?

Keskustelu osiossa 'HTPC eli Home Theater PC' , aloittajana kloever, 19.01.2011.

  1. kloever

    kloever Guest Guest

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    305
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen kohtalaisen yksinkertaisen dilemman edessä.

    Tarkoituksena olisi saada emännälle ja tietysti itselle helppokäyttöinen HTPC, jota pystyisi etäkäyttämään toisella PC:llä VNC:n kautta ja mahdollisesti sohvalta Logitech Dinovon tai vastaavan näppäimistö/touchpad yhdistelmän kanssa.

    Ongelma on, etten oikein osaa päättää tai tiedä, mikä olisi tarpeisiini järkevin ratkaisu.

    Käyttötarkoitukset ovat seuraavat:

    - Spotify AV-viritinvahvarista helposti kaiuttimille
    - Musiikkikirjaston helppo streamaus AV-vahvarille (Squeezebox löytyy mutta liian hidas / tönkkö)
    - .mkv/.avi tiedostojen katselu joka ei onnistu nykyisellä Blu-Ray-soittimella (vammainen mediatoisto)
    - Ei pelaamista / BD-katselua koneella, koska sitä varten on konsolit ja Blu-Ray-soitin
    - Laite saatava laitehyllyyn, johon menisi esim. 14" läppäri tai vastaava mediatoistoboksi/PC
    - AV-vahvari kytkettynä töllöön, josta ei ole tarkoitus surffailla kuin hyvin harvoin
    - Laitteen äänettömyys ja viileys ovat tärkeitä asioita, laite olisi 24/7 päällä, käyttämättömänä tietenkin unitilassa
    - Uusille HD-ääniformaateille ei tarvetta, DD ja DTS 5.1 riittävät

    Joten, näillä ehdoilla kun mennään niin mikä olisi sinun mielestäsi minulle paras ratkaisu? Joku 13-14" läppäri esim. i3-prosessorilla? Tai sitten joku mediatoistin tyyliin Popcorn Hour tai sitten ihan tyylikäs HTPC-loota?

    Olen ollut HTPC-maailmasta pihalla viimeiset viisi vuotta ja ajattelin kysyä nyt yksinkertaista vastausta/neuvoa teiltä, jotka olette tätä nyt aktiivisemmin harrastaneet.

    P.S. Vieläkö Media Player Classic ja CoreAVC ovat toimiva yhtälö? :hitme:
     
  2. prosurfer

    prosurfer Guest Guest

    Liittynyt:
    19.10.2001
    Viestejä:
    2 111
    Saadut tykkäykset:
    2
    Itse olen erittäin tyytyväinen Mac Mini + Plex käyttäjä. Suosittelen varauksetta.

    Täyttää kaikki vaatimuksesi, eikä tuota tarvitse edes unitilaan laittaa mitättömän virrankulutuksen vuoksi.
     
  3. Daedalos

    Daedalos Uusi jäsen Tukijoukot

    Liittynyt:
    25.11.2004
    Viestejä:
    315
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joku näppärä pieni ION-alustalla varustettu kone Win7:lla ajanee asian.
    Meillä käytössä ASUS EeeBox, tosin tosta edellisen sukupolven malli:
    http://www.jimmspc.fi/tuote/EB1501P-B033E?t=false

    Hiljainen, vähävirtainen ja hyvin osaa vaimokin käyttää. Ainakin vanhemmassa mallissa tuli mukana
    myös kaukosäädin, tossa uudessa ei sitä mainita tuotetiedoissa..
     
  4. kloever

    kloever Guest Guest

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    305
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos vastauksista. Päädyin Ion-pohjaiseen kokoonpanoon ja tilasin Asus 1215N-kannettavan. Saapi emäntä ottaa sen joskus yliopistoon. :)