Apua: DIY järeä subwoofer ja taustalevy screenille?

Keskustelu osiossa 'Tee Se Itse / DIY' , aloittajana johniemi, 24.11.2017.

  1. johniemi

    johniemi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.03.2005
    Viestejä:
    47
    Saadut tykkäykset:
    0
    Aloitetaan helpommasta; eli ostin e-villestä jonkinlaisen screenikankaan joka nyt pitäisi liimata sopivaan levyyn. Mielessä kävi Gyproc tai vaneri mutta olisiko muita vaihtoehtoja mihin valkokankaan voisi tehdä? Mieluiten mahdollisimman kevyt jotta olisi helppo kiinnittää kotiteatterin kipsilevyseinään. Ohessa vielä linkki valkokangasmateriaaliin jollainen minulla on rullassa avaamattomana: https://www.e-ville.com/fi/3045437-valkokankaat/21671-valkokangas-projektorille-100-16-9.html

    Toinen kysymys; samaan kotiteatteriin mielisi laittaa KUNNON subi eli sellainen millä lähtee villatkin seinästä. Vihdoinkin koolla tai ulkonäöllä ei ole väliä koska tämä tulee kotiteatteri/miesluolaan jonka pinta-ala n. 12m2 + 4m2 sivuhuone pelkällä oviaukolla. Eli olisiko heittää jotain hyvää DIY-ohjetta millä minun kannattaisi lähteä subia tekemään? Kaiuttimina joko 5kpl System Audio Saxo1 tai sitten Wharfedale Diamond 10.4 (plus keski + takakajarit + subi- eli Wharfedalen 5.1-setti), en ole siis vielä päättänyt kumman setin laitan kotiteatteriin ja kumman myyn ja tähänkin olisi kiva kuulla mielipiteitä. Saxojen ääni parempi kuin Wharfedalen, mutta jääkö midbass ohueksi jos rakennan matalaa toistavan subin ja käytän noita pikku-Saxoja sen kanssa?
     
  2. latexii

    latexii Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    14.03.2004
    Viestejä:
    3 192
    Saadut tykkäykset:
    592
    Esim. Kapa(Plast) -levy. Mainostoimistot käyttävät kovasti, on kevyt käsitellä ja jäykkä.. (riippuen pinnoituksesta ja paksuudesta)

    No subiin voin ottaa kantaa. (itsepähän kysyit) Minulla oli 4 lilwreckeriä (kuva alla vastaavasta) kotonani... Niillä lähti päätyvillat vastakkaisen omakotitalonkin seinästä.
    [​IMG]

    Mutta siis yksi todellakin riittää, itse olen vaan tyhmä ja hullu noiden vehkeiden suhteen (nyt on 1 x 18" -tuumainen ja 2 tulossa meren yli lisää)

    Lilwreckeriin saat minulta tarkat ohjeet / mitat / piirrustukset jos haluat. Kotelo on mitoiltaan 606 x 734 x 1778. Elementtinä toimii Alpine Type-R 15" -tuumainen. Toistovaste on luotisuora sinne 14hz saakka huonekäytössä.

    Jos tuokaan ei riitä niin Mach Audiolta löytyy 32" -tuumaisia elementtejä, muutama niitä refleksikoteloon niin silläkin pääseepi varmaan aika pitkälle. Kotelona toimii näppärästi esim. saniteettitilat tai vaatehuone.
     
    Viimeksi muokattu: 24.11.2017
    Zipman, Arttu78, Hippo and 1 other person like this.