Anti-skaten säätö?

Keskustelu osiossa 'Levysoittimet sekä vinyyli' , aloittajana Kosmosnautti, 10.02.2011.

  1. JayKay70

    JayKay70 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.01.2008
    Viestejä:
    574
    Saadut tykkäykset:
    0
    ^Kannattaa olla varovainen, millä liemellä neulaa putsaa. Itse en isopropanolilla neulaa putsaisi, sillä alkoholit ja muut liuottimet voivat irrottaa neulan liimauksistaan. Itse olen toistaiseksi käyttänyt Pro-Jectin Clean-it-neulaharjaa, mutta ostoslistalla on neulanpuhdistusgeeli, johon neulaa dipataan (kts. esim. http://www.kruunuradio.fi/verkkokauppa?ItemCategory=21&Item=492) ja tällaiset ovat huomattavasti hellävaraisempia neulalle.

    Itsekin olen huomannut uusissa levyissä olevan jotain kummaa prässäysprosessista jäänyttä töfnää ja olenkin alkanut pestä uudetkin LP:t ja kyllä tuntuvat soivan paremmin kylvyn jälkeen. Suosittelen myös hankkimaan levypesurin ja ihan manuaalinen (esim. Knosti) toimii riittävän hyvin. Puhdas levy on myös neulan kaveri :king:
     
  2. Kosmosnautti

    Kosmosnautti Guest Guest

    Liittynyt:
    10.02.2011
    Viestejä:
    24
    Saadut tykkäykset:
    0
    Täytyypä nyt vielä kommentoida kun nuo 70-luvun painokset noista AC/DC:n levyistä sain käsiini, että nuo kyllä soivat aivan täydellisesti. Kait noissa uusissa remasteroiduissa versioissa vaan on tosiaan sitä äänenvoimakkuutta nostettu niin paljon ettei niitä millä tahansa vehkeellä puhtaasti soitetakaan. Tästälähin en kyllä enää koskekaan uusiin vinyyleihin :)
     
  3. jusky

    jusky Käyttäjä

    Liittynyt:
    03.09.2006
    Viestejä:
    1 854
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo, noiden halpissoittimien kanssa ehkä kannattaa tosiaan olla tarkkana alkoholien kanssa. Kyselin tätä asiaa joskus, ja ainakin Benz:n liimat kestää neulan puhdistamisen alkoholilla. Joskus neula todella tulee niin röhnäiseksi, ettei se lähde oikein muulla kuin alkoholilla. Toki tämän kanssa tulee olla aina varovainen...neulaa ei ole tarkoitettu liotettavan alkoholissa. Nopea pyyhkäisy alkoholisella harjalla. Itse puhallan sen jälkeen neulan kaupasta saatavalla paineilmapullolla, mikä on tarkoitettu pölyn poistamiseen elektroniikasta.