Amazon.com

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana Zamm, 23.10.2004.

  1. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 458
    Saadut tykkäykset:
    776
    Onpas sulla ollut huono tuuri! Lukuisia kertoja olen tilannut ja vain kerran jäi tuote tulematta, myyjä lähetti vuorokausi tilauksen jälkeen pahoittelen sähköpostia ettei löytänyt tuotetta lähetettäväksi. refund tuli välittömästi joten se siitä.
     
  2. Kalza

    Kalza Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    28.11.2002
    Viestejä:
    2 844
    Saadut tykkäykset:
    3
    Todellakin. Nykyään toi boksi (Wrong Men & Notorious Women) maksaakin sitten halvimmillaan 370 taalaa sellaisella myyjällä joka suostuu ulkomaille postittamaan. Silloin aikoinaan tuli alle 100 eurolla tilailtua pariin kertaan, olisi ollut kiva saada kotiinkin asti...
     
  3. Maxi

    Maxi HT-hörhö mallia 101 Tukijoukot

    Liittynyt:
    15.04.2002
    Viestejä:
    2 626
    Saadut tykkäykset:
    10
    Itselläni tuo "Used & new" on myös toiminut pääsääntöisesti hyvin eli tavara on tullut ok tai sitten on tullut refund tilille jos tavara olikin loppu. Kannattaa kokeilla myös muiden amazonien "Used & New" osioista jos jonkun tietyn amazonin lähettäjä ei suostu kansainväliseen postitukseen.
     
  4. trgo

    trgo Käyttäjä

    Liittynyt:
    11.04.2005
    Viestejä:
    1 534
    Saadut tykkäykset:
    5
    Lukemattomia marketplace-tilauksia sekä .comin että .co.uk:n puolelta. Muutama saapunut huonossa kunnossa -> uutta tilalle/rahat takaisin. Palvelu pelaa sekä myyjien että Amazonin osalta melko saumattomasti. No problemos.
     
  5. Guba

    Guba I have a cunning plan.. Tukijoukot

    Liittynyt:
    16.10.2003
    Viestejä:
    241
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kukaan tilannut .com:sta tietokonepelejä? Itse en ainakaan pysty muuttamaan shipping methodia mihinkään muuhun kuin kalleimpaan.

    Luulisi pelin menevän kategoriaan CD's, DVD's, ym.
     
  6. Cress

    Cress ~ Samppa ilman huumoria Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    20.02.2004
    Viestejä:
    691
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eivät suostuneet lähettämään minulle .com puolelta Icewind Dale collectionia. Jotain takuusta se valitti.
     
  7. Guba

    Guba I have a cunning plan.. Tukijoukot

    Liittynyt:
    16.10.2003
    Viestejä:
    241
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sama, mutta vastauksessa seliteltiin ummetlammet PAL/NTSC -eroista, jotka ei käsittääkseni PC-peleihin oikein liity.. olkoot.

    Tietääkö kukaan mistä saisi IL2 - Forgotten Battles - Ace Expansion Packin?
     
  8. niiles

    niiles Sugar plum fairy Tukijoukot

    Liittynyt:
    20.10.2003
    Viestejä:
    3 969
    Saadut tykkäykset:
    1
    Pistin pari tilausta vetämään kauppapaikkapuolelta.

    Ensimmäinen tilaus oli kirja, joka tulee "lähes uuden" kuntoisena USA:sta. Myyjällä yli 2500 palautetta ja positiivisiä ~94%. Hinta oli todella halpa

    Molemmat siis .co.uk:n kautta. Saas nähdä milloin ja millasia tulee perille. Rahat varattiin tililtä heti tilauksen jälkeen ja ensimmäinen paketti on lähtenyt postiin, jolloin siitä velotettiin
     
  9. amphosa

    amphosa No pain, No gain Tukijoukot

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    825
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei voi kuin kiittää Amazon.co.uk:n toimintaa. Tuli tilattua X-filesin kaudet 2-9 ja kun sain paketit kotiin, kuului yhdeksännen kauden kotelosta ikävää helinää. Lähteeksi paljastui katkennut bookletin pidike.

    Meiliä Amazoniin ja jännityksellä odottamaan, mitä tapahtuu. Vastaus tuli seuraavana päivänä ja siinä luki, että voivat postittaa uuden tuotteen, kunhan postitan viallisen tuotteen takaisin. Postikulut korvattaisiin. Pohdiskelin pari päivää, onko mitään syytä laittaa pakettia takaisin sillä muuten yhdeksäskausi oli virheetön niin levyiltään kuin pakkaukseltaan.

    Ilo oli ylimmillään, kun maanantaina tuli meili Amazonilta että tuotetta ei tarvitse postittaa takaisin ja ovat laittaneet uuden tuotteen tulemaan. Keskiviikkona paketti tuli ja nyt käsissä on ehjä yhdeksäskausi. Tuollaista asiakaspalvelua en ole tavannut missään. Amazonin asiakaspalvelu ansaitsee ison kiitoksen :thumbsup:
     
  10. Nappe1

    Nappe1 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.03.2003
    Viestejä:
    332
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse pistin eilen vetämään elämäni toisen Amazon.com tilauksen (eka oli joskus 2000 lahjakorteilla tilattuna Desmond Bagleyn Landslide ja Whyat's Hurricane) ja tällä kertaa tämä on myös eka nettitilaus visan voimin. :)

    Jännityksellä odotan tuleeko tämäkin kirja (Brian Bagnallin On The Edge: The Spectacular Rise and Fall of Commodore) samalla tapaa hitusen arvioitua aikaisemmin kuin nuo kirjat kuusi vuotta sitten. Odotettu toimitusaika on April 2nd - May 9th, joten nopeutuminen sopisi minulle varsin hyvin. ;)
     
  11. k_jartti

    k_jartti Guest Guest

    Liittynyt:
    23.06.2005
    Viestejä:
    611
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tulee yleensä parissa viikossa hitaimmalla postitusvaihtoehdolla, kun tuote on lähetetty.
     
  12. niiles

    niiles Sugar plum fairy Tukijoukot

    Liittynyt:
    20.10.2003
    Viestejä:
    3 969
    Saadut tykkäykset:
    1
    Tänään saapui kirjapaketti. Hyvin paketoitu ja todella hyvässä kunnossa. Lisää plussaa tulee siitä, että kirjan ensimmäisellä sivulla oli kirjailijan omakätinen nimikirjoitus. Ainakin nyt on 100% positiiviset kokemukset Amazonin kauppapaikkahässäkästä
     
  13. claude

    claude Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.12.2003
    Viestejä:
    1 082
    Saadut tykkäykset:
    6
    Miten Amazon.com merkkaa hinnan pakettiin: postikuluineen vai ilman?
     
  14. cityjeesus

    cityjeesus Guest Guest

    Liittynyt:
    17.02.2004
    Viestejä:
    2 314
    Saadut tykkäykset:
    4
    Postikuluineen.
     
  15. Bulli

    Bulli Guest Guest

    Liittynyt:
    04.01.2003
    Viestejä:
    2 083
    Saadut tykkäykset:
    1
    Jos tullia mietit niin eipä hätää. Ainakaan minulla ei ole kertaakaan jäänyt Amazonista (.com) tilatessa tavaraa tulliin vaikka tullirajat ovat paukkuneet kymmenillä euroilla. Paketeissa yleensä mystisesti Saksan leimat ;)
     
  16. Darth Saul

    Darth Saul Guest Guest

    Liittynyt:
    10.01.2005
    Viestejä:
    634
    Saadut tykkäykset:
    0
    Toimiiko ne oikeasti noin?
    Jos toimii, niin plussat siitä heille.
    Valitettavasti Amazonin hintataso on useimmiten täysin sietämättömän korkea.

    Sinänsähän tuossa ei muuten ole mitään väärää, toisin kuin vaikka siinä, että paketteihin väärennetään lähetyksen arvo.
    Kv. yritykset saa lähetellä sisäisenä postina kamaa ilman tulli- ja ALV-maksuja, jos niin haluavat. Sitten vain jossain paikallisessa varastossa muutetaan osoite tilaajan osoitteeksi.

    Onhan tuo monen mielestä vähän arveluttavan tuntuista, mutta käsittääkseni kuitenkin ihan laillista puuhaa.
     
  17. Tiko

    Tiko Guest Guest

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    89
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pakko kysyä.

    Kun olette tilanneet jotain Amazonista, niin oletteko huomanneet saavanne enemmän roskapostia sähköpostiinne?

    Minulle on alkanut tulla aina hieman isompi läjä roskaa parin päivän sisällä tilauksen teosta. Kokeilin kolmea eri sähköpostiosoitetta ja jokaiseen niistä alkoi tulla roskaviestejä, kun olin tilauksen tehnyt kyseenomaisella osoitteella. Muistaakseni tuollaista käyttäytymistä ei ole ollut tilattaessa .co.uk:sta, mutta .com:sta kylläkin.
     
  18. JR1911

    JR1911 Ponies everywhere! Tukijoukot

    Liittynyt:
    27.03.2004
    Viestejä:
    2 735
    Saadut tykkäykset:
    5
    Enpä ole kyllä tuollaista huomannut, tosin olen vain yhden tilauksen .comista tehnyt vajaa vuosi sitten.
     
  19. chfil

    chfil Guest Guest

    Liittynyt:
    25.07.2005
    Viestejä:
    178
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ensimmäinen tilaus .comista saapui tänään, ja väärän leffan sitten sain.. Vähän epäselvä on tuo palautuslappusysteemi, mutta eihän tässä muu auta. :rolleyes:
     
  20. Maxi

    Maxi HT-hörhö mallia 101 Tukijoukot

    Liittynyt:
    15.04.2002
    Viestejä:
    2 626
    Saadut tykkäykset:
    10
    Palautuslappusysteemi ? Ne kerrat kun on pitänyt asiakaspalvelun kanssa pitänyt jutustella (minun tapauksissani saamatta jääneistä tilauksista) niin yleensä homma on mennyt siten, että ovat kehottaneet olemaan huoletta ja itse lähettäneet korvaavan tuotteen tulemaan. Ekaksi siis yhteys asiakaspalveluun, selvitys tilanteesta ja vasta sitten huolehtimaan noista palautusjutuista jos sille tielle lopuksi päädytään.