Amazon.co.uk

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana jari_1, 19.01.2004.

  1. Tequilazen

    Tequilazen Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.10.2006
    Viestejä:
    70
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sama fiilis, kertaheitolla parhaasta kaupasta huonoimmaksi. Yhden DVD:n tai pelin postimaksut jotain £5-8 luokkkaa, no thank you. Nopeasti katsottuna postimaksut tulevat painon mukaan joten kasvavat tasaisesti kun tavaraa lisää koriin eli ei varmaan ole paljon kattoa tuolle. Jos jotain kirjoja heittää mukaan, niin helposti postit nousee yli £20 joten pitäisi varmaan tehdä jotain yli £100 tilauksia jos haluaa esimerkiksi postimaksut per leffa olevan edes semi ok. Ei tule tapahtumaan, siirrän ostokseni muualle.
     
  2. Jartsa

    Jartsa Käyttäjä

    Liittynyt:
    29.09.2001
    Viestejä:
    114
    Saadut tykkäykset:
    0
    Amazon UK:lta tuli meili, että eivät enään 3 huhtikuun jälkeen tarjoaisi Suomeen Free supersaveria.

    "As you've previously had orders delivered to Finland, we wanted to let you know that our delivery options to Finland are changing. From April 3, 2014, FREE Super Saver Delivery will no longer be available. You'll have the option of Standard or Priority Delivery for orders being delivered to Finland. "
     
  3. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 535
    Saadut tykkäykset:
    153
    Siis mitä?! Eikö Free Super Saver Deliveryä enää tarjota Suomeen? :rolleyes:

    Vakavasti puhuen, minäkin sain hetki sitten ko. sähköpostin. Olisihan se ollut huomioon ottavaisempaa, jos Amazon olisi ilmoittanut tästä edes muutamaa päivää aiemmin. Näin tähän olisi ehtinyt valmistautua ja tilata tarpeelliset asiat alta pois. Minullakin tosiaan oli ostokorissa odottamassa jo seuraava tilaus...
     
  4. seeker

    seeker Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.01.2002
    Viestejä:
    348
    Saadut tykkäykset:
    0
    Postikulujen lisääminen tilaukseen tulee harventamaan omia tilauksia Amazonin suuntaan reippaasti ja hintatärppien hyödyntäminen saa jäädä. Viimeisen 5v aikana olen tehnyt päälle 50 tilausta ilman postikuluja. Jatkossa varmaan tulee tehtyä max 2 tilausta kuukaudessa että saisi tuotteiden hinnat pysymään järkevällä tasolla postikulujen jälkeen.
     
  5. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    10 098
    Saadut tykkäykset:
    359
    Siis häh? Viimeisen 5 vuoden (eli 5*12 kk=60 kk) aikana olet tehnyt 50+ tilausta ilman postikuluja? Eikös se tee melkein yhtä tilausta per kuukausi? Max 2 tilausta kuukaudessa ei kuulosta kovin radikaalilta vähenemiseltä. Tarkoititko max 2 tilausta vuodessa?
     
  6. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 535
    Saadut tykkäykset:
    153
    Niin onko tässä nyt poissuljettu se mahdollisuus, että UK-Amazon päättäisi lähteä jälleen Nord Postin remmiin ja näin toisi takaisin SSD:n meille suomalaisille? Kyllä minä mielummin haen pakettini kauempaa Siwasta kuin maksan toimituskuluja. Täytyy vain toivoa, että UK-Amazonin koneet paljastavat niin jyrkän laskun pohjoismaiden myynnissä, että tähän asiaan tulee parannusta. Näillä näkymin voi nimittäin olla, että lopetan UK-Amazonissa asioimisen kokonaan (sentään Marketplacelta voi vielä löytää jotain, mikä postikulujenkin kanssa on vielä edullinen). Esim. elintarvikkeita ei taida kannattaa painon aiheuttamien postikulujen takia tilata ja vaatteissa/elektroniikassa DE-Amazon on hyvä vaihtoehto varsinkin nyt. Leffoissa ja peleissä taas CDON on nykyään niin kova sana, että tässä tilanteessa UK-Amazonista ei ole sen vastukseksi.

    Kyllähän sieltä UK-Amazonin suunnalta tuli pahoitteleva vastine palautteelleni, mutta eipä siellä osattu sanoa mitään siihen, tuleeko tilanteeseen parannusta.
     
  7. Samppa

    Samppa Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.06.2000
    Viestejä:
    14 057
    Saadut tykkäykset:
    16
    Laittakaa vain lisää asiallista palautetta. Nyt on jo kuulunut, että "tarkistavat tilannetta" palautteen johdosta.
     
  8. sokka

    sokka Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    5 589
    Saadut tykkäykset:
    277
    Eihän kellään sattuis olemaan suoraa linkkiä palautesivulle? Ei tässä duunissa nyt jaksa keskittyä tuon ettimiseen. Ois voinnu laittaa kasan pas... kiitosta kaikista näistä vuosista. Tietysti asiallisesti.
     
  9. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 535
    Saadut tykkäykset:
    153
    Etusivu -> Help -> Contact Us -> Saattaa kysyä tunnuksia -> Prime and more -> Other non-order questions (valikosta) -> Other non-order questions (valikosta)

    Minä etenin tuota kautta.
     
  10. rauttiz

    rauttiz Käyttäjä

    Liittynyt:
    08.12.2004
    Viestejä:
    285
    Saadut tykkäykset:
    11
    Täältä laitoin ainakin itse palautetta:
    https://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/contact-us

    Eilen saamassani vastauksessa sanottiin mm. seuraavaa:
     
  11. LOP

    LOP Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    12.02.2001
    Viestejä:
    4 007
    Saadut tykkäykset:
    33
    Sinne läks taas yks palaute hyvin ystävällisesti.
     
  12. poolspunter

    poolspunter Käyttäjä

    Liittynyt:
    01.08.2006
    Viestejä:
    101
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sama täällä :)
     
  13. Silenssi

    Silenssi Käyttäjä

    Liittynyt:
    01.05.2009
    Viestejä:
    327
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kuin myös.
     
  14. sokka

    sokka Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    5 589
    Saadut tykkäykset:
    277
    Kiitokset tuli lähetettyä. Hellästi totta kai.
     
  15. VeZius

    VeZius Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.04.2003
    Viestejä:
    616
    Saadut tykkäykset:
    24
    Palautetta laitettu täältäkin.
     
  16. seeker

    seeker Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.01.2002
    Viestejä:
    348
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pitääkö pilkkua viilata? Luuletko että olen tehnyt tilauksia taisesti joka kuukausi? Tilauksien välissä on ollut pitkiä taukoja, yksi noin 1.5v tauko jona en tilannut mitään. Max 2 kuukaudessa kuten sanoin, max 2 tarkoittaa sinulle tarkennettuna siis ei yhtään tai kahta tilausta kuukaudessa (0-2). Capish?
     
  17. xJBEZx

    xJBEZx Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.03.2009
    Viestejä:
    115
    Saadut tykkäykset:
    5
    Kiittelin kovasti Amazonia siitä että saa jatkossa rahaa kertymään tilille ihan eri malliin kuin ennen, kun ei heiltä tarvitse ostella mitään.
     
  18. LOP

    LOP Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    12.02.2001
    Viestejä:
    4 007
    Saadut tykkäykset:
    33
    Ja tulikin samointein pahoitteleva maili. Sanoivat, että tällä hetkellä ei ole tiedossa mitään muutosta tähän, mutta aikovat välittää terveiset ylemmille tahoille:
    "However, I will pass your message on to the appropriate department in our company for consideration."


    Myös välitti tiedon, ettei osaa ennustaa, miten ja milloin SSD saataisiin takaisin jos se on edes mahdollista.
     
  19. Silenssi

    Silenssi Käyttäjä

    Liittynyt:
    01.05.2009
    Viestejä:
    327
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onkohan nää ihan vakiovastauksia, että kaikille sama vastaus?

    Hello Jussi,

    This is Joeneil. Thank you for writing your feedback regarding the changes we made on our Super Saver Delivery to European Countries.

    Upon checking our records, I can see that we are receiving a lot of contacts and feedback about this matter and it's nice to hear your side on this as well.

    Also, I would agree with you that indeed, we need to consider the decision we've made at this time as it has caused a lot of inconvenience to our International customers, especially in Finland.

    All these feedbacks are forwarded to our concerned Team for review and investigation. Please be assured that we constantly monitor the changes we made and we won't hesitate to make amendments if needed.

    We're always striving to provide our customers with the greatest possible selection when shopping online and I regret that the changes we've had on our Super Saver Delivery resulted negatively on your end.

    Nevertheless, we do appreciate your feedback regarding this matter and no doubt, customer feedback like yours is very important in helping us continue to improve the selection and service we provide.

    Should we come up for better changes on our Free Super Saver Delivery in the future, rest assured that you will be notified accordingly.

    On the other hand, please see the following page for more information on our international delivery rates and times:

    https://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId=11072981

    Once again,please let me apologise for any inconvenience this has caused.

    Should you require any additional information or assistance, please do not hesitate to contact us.

    I hope this helps and we look forward to seeing you again soon at Amazon.co.uk.

    Warmest regards,
    Joeneil
     
  20. rauttiz

    rauttiz Käyttäjä

    Liittynyt:
    08.12.2004
    Viestejä:
    285
    Saadut tykkäykset:
    11
    Ei näytä olevan ainakaan sama vastaus, minkä itse sain eilen. Tämä kohta tuossa Silenssin saamassa vastauksessa kuulostaa lupaavalta, joten laittakaa vain lisää asiallista palautetta: