Amazon.co.uk

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana jari_1, 19.01.2004.

  1. warre

    warre Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    14.02.2000
    Viestejä:
    2 357
    Saadut tykkäykset:
    30
    mulle lähti maanantaina kaksi pakettia amazonista. torstaina oli postiluukusta tipahtanut pienempi paketeista ja "iso kirje"-lappu. perjantaina lapulla sitten hain sw-paketin postista.eli kolmessa päivässä tulivat. :naminami:
     
  2. jojala

    jojala Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.04.2001
    Viestejä:
    584
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tilasin joukon Bluray -levyjä samalla kertaa, joista yksi oli ennakkotilaus ja valitsin toimitustavaksi tuon ilmaisen postituksen. Kappas vaan, nyt kaikki tilatut levyt tulevatkin yhdessä paketissa (7 kpl !) samalla kertaa tuon ennakkotilatun kanssa (Jurassic Park Limited Collector's Edition tin) eli vasta 24.10 lähettävät vaikka kaikki muut ovat jo varastossa (ale kampanjasta tilatut).

    Eipä minulla mitään kiirettä ole, mutta tiedoksi muille ettei ainakaan minun antanut vaihtaa toimitustapaa ellen samalla vaihda postitusta maksulliseksi (standard delivery).

    PS. Tilauksen olisivat voineet jakaa osiin siten, että 25£ ilmaistoimituksen raja olisi ylittynyt noilla muilla yksittäisillä levyillä myös.
     
    Viimeksi muokattu: 30.09.2011
  3. Silenssi

    Silenssi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.05.2009
    Viestejä:
    331
    Saadut tykkäykset:
    0
    No peru tilaus ja tee kaks uutta.

    EDIT: Tai poista tuo JP tilauksesta ja tee siitä uusi tilaus.
     
  4. Fakiiri

    Fakiiri Käyttäjä

    Liittynyt:
    25.08.2006
    Viestejä:
    1 463
    Saadut tykkäykset:
    9
    Entä jos on ennakkotilauksessa yksi 25 punnan tuote, jonka hinta tippuu myöhemmin ennakoiden aikana 15 puntaan. Amazonin hintatakuun myötä myös oman tilauksen hinta laskee automaattisesti, mutta super saver varmaan säilyy. :confused:

    e. Ja se ilmaistoimituksen raja on todellisuudessa edelleen £20.
     
    Viimeksi muokattu: 30.09.2011
  5. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Tätä saa tosiaan ilmeisesti koko ajan olla takomassa päähän. :hitme: Ei auta, vaikka kirjoittaisi joka ketjuun "se raja on £20, ei £25!!!" :D

    Itse olen saanut ilmaistoimituksen niin, että olen tilannut tarpeeksi tavaraa saadakseni Super Saverin ja sen jälkeen olen perunut osan tavaroista, jolloin tilauksen kokonaisarvo laski alle tuon rajan. En sitten tiedä, muistanko väärin vai oliko kyseessä erikoistapaus, sillä luonnollisesti moisen porsaanreiän avulla voisi helposti tilailla vaikka £6:n leffan ilmaisilla toimituksilla.
     
    Viimeksi muokattu: 30.09.2011
  6. htavilap

    htavilap Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    22.03.2007
    Viestejä:
    1 255
    Saadut tykkäykset:
    161
    No yllättäen, kun amazon uk edelleen itse mainostaa rajan olevan 25 puntaa.
     
  7. lepreconn

    lepreconn Käyttäjä

    Liittynyt:
    27.11.2006
    Viestejä:
    3 370
    Saadut tykkäykset:
    39
    Olipas nopeaa toimintaa Amazonilta, kun alle kolmessa päivässä tilauksesta! oli kolahtanut luukusta tuotteet.
     
  8. Clef

    Clef Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.07.2005
    Viestejä:
    614
    Saadut tykkäykset:
    0
    Osaako joku sanoa, miksei Amazon (eikä näköjään myöskään Play) toimita tyhjiä DVDR-levyjä Finlandiaan? Joku TEOSTO-maksu -juttu vai? En oikein keksi sille mitään järkevää selitystä, harmittaa maksaa näitä riistohintoja esimerkiksi DL-levyistä. :confused:
     
  9. juhaa

    juhaa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    11.12.2000
    Viestejä:
    5 971
    Saadut tykkäykset:
    7
  10. Clef

    Clef Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.07.2005
    Viestejä:
    614
    Saadut tykkäykset:
    0
  11. tpi

    tpi Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    12.06.2001
    Viestejä:
    4 400
    Saadut tykkäykset:
    34
    Mitäs Nierle on kusettanut?
    Mutta itse olen tilannut täältä:

    http://www.cdrohlinge24.de/

    Ihan hyvin on toiminut ainakin aikaisemmin- joskin en oikein saa levyjä enää mihinkään kulumaan, on aika hyvät kasat nurkissa pyörimässä eikä varmaan noin 1-2 vuoteen ole tullut mitään tilattua.
     
  12. Fakiiri

    Fakiiri Käyttäjä

    Liittynyt:
    25.08.2006
    Viestejä:
    1 463
    Saadut tykkäykset:
    9
    Arvonlisävero on Suomessa toinen kuin UK:ssa. Ero tulee siitä, ja asiasta on varmasti keskustelua myös tässä ketjussa.
     
  13. Macu

    Macu Käyttäjä

    Liittynyt:
    18.05.2000
    Viestejä:
    1 287
    Saadut tykkäykset:
    2
    Jep. Poistin kommenttini koska löysin selityksen, mutta kerkesi jo vastaus näemmä tulla.
     
  14. Falcon

    Falcon Guest Guest

    Liittynyt:
    06.01.2010
    Viestejä:
    66
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pari ensikertalaisen tyhmää kysymystä..

    Tilasin pari bd-boksia (Kubrick Collection ja King of the Queensin 4.kauden) ja lätkäisi muistaakseni 3,5£:n toimituskulut? Menikö ihan normitrendin mukaan, kun aika kovalta tuo tuntuu? Jostain kuukauden ilmaisesta toimituspalvelusta sivusto höpötti, mutta taitaa koskea vain Saarella asuvia? Onko mitään keinoa saada kuljetusmaksua pienemmäksi tai pois kokonaan?

    Millaisella vaihtokurssilla (BPD->EUR) Amazon muuten toimii, kun pakettini hinnassa oli ainakin Googlen valuuttajamuuntajalla laskettuna pari euroa ylimääräistä? 44.78€ kurssilla laskettuna (38.91 GBP) , mutta maksettavaksi tuli 46,42€?

    Sitten ihmetytti tuo korttimaksu, kun Visa Electronilla maksoin. Kortin varmennenumeroa kun ei kysytty missään, vaan pelkästään kortin etupuolen numero riitti. Play.comissa ainakin tuo kolminumeroinen varmenneluku piti takaa luntata ja syöttää maksutietoihin. Mistäs moinen, ettei sellaista Amazonissa kysellä?
     
  15. tpi

    tpi Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    12.06.2001
    Viestejä:
    4 400
    Saadut tykkäykset:
    34

    On varmaan "muutama" kerta tässäkin ketjussa on mainittu [itse asiassa ihan edellisessä viestissä...], mutta tuo ei ole postikuluja, vaan brittien ja Suomen ALV-verojen ero.

    Ja jos vaihtokurssi epäilyttää, kannattaa maksaa punnilla. Minulla ainakaan ei muistaakseni ole koskaan tarjonnutkaan muuta kuin punnilla maksua.

    Tuosta luottokortin numerosta en osaa sanoaa, kun ollut varmaan jo muutaman vuoden talletettuna luottokorttitiedot sinne Amazoniin, eikä ole tarvinnut muuta kuin valita millä kortilla maksaa.
     
  16. Silenssi

    Silenssi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.05.2009
    Viestejä:
    331
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ilmaiset postit saa jos valitsee Free Super Saver Delivery

    Tyypilliseen tapaan kaupan valuuttakurssi on huonompi kuin luottokunnan vastaava, eli kannattaa aina maksaa alkuperäisessä valuutassa.

    En tiedä syytä miksei kysytä tuota numeroa, mutta niin se vain on.
     
  17. Falcon

    Falcon Guest Guest

    Liittynyt:
    06.01.2010
    Viestejä:
    66
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ok, kiitos kummallekin pikaisista vastauksista. Täytyy jatkossa käyttää puntia, vaikka tuolla jotain juttua pankin mahdollisista muunnosmaksuista olikin, mutta taitavat olla turhia pelotteluja ne.
     
  18. lepreconn

    lepreconn Käyttäjä

    Liittynyt:
    27.11.2006
    Viestejä:
    3 370
    Saadut tykkäykset:
    39
    ^ Siis tuollahan on mahdollista valita se. Turn on currency corverter -kohdassa. Tai jotain... mutta ei kannata sitten ottaa sitä firman tarjoamaa vaihtoehtoa.
     
  19. claude

    claude Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.12.2003
    Viestejä:
    1 082
    Saadut tykkäykset:
    6
    Vai onko tuo vain Amazon.comissa?
     
  20. LSA_Vinnie

    LSA_Vinnie Guest Guest

    Liittynyt:
    13.02.2010
    Viestejä:
    236
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä tuon maksun saa tehtyä euroina tai puntina Amazon.co.uk:ssa. Jostain asetuksistakin sen saa vaihtaa, että käyttää ensisijaisesti jompaa kumpaa vaihtoehtoa.