Alas menevää bassoa, kotelon koko ei ongelma.

Keskustelu osiossa 'Tee Se Itse / DIY' , aloittajana voli, 09.12.2011.

  1. black dog

    black dog Guest Guest

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    118
    Saadut tykkäykset:
    0
    joo... sopiva mun mielestä mutta vaimon mielestä voisi olla pienempi...
     
  2. kahvis

    kahvis Guest Guest

    Liittynyt:
    06.11.2005
    Viestejä:
    870
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ikean bestå-sarjan jalat on kyl pop, kun onko se sit 8mm kierteellä. maksa mitään.
     
  3. black dog

    black dog Guest Guest

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    118
    Saadut tykkäykset:
    0
    pieni myönnytys Ikean tuotteille joo... euro per jalka ei ole paljoa. 8 mm kierteellä, laitoin parilla laminointiepoksin tipalla kiinni.
     
  4. black dog

    black dog Guest Guest

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    118
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hieman kuuntelukokemuksia tekeleestä:

    Bassoa löytyy riittävän alhaalta sellaisilla voimakkuuksilla, että varmasti riittävät kerrostaloon (vaikka siis suljetusta subbarista kyse). Maksimissaan 50 - 70 W tehoilla olen toistaiseksi kokeillut. Mukavasti tärähtää vatsanpohjassa ja vaimon arvokkaat (?) lasipytyt meinasi tippua hyllyltä.

    Soundin puolesta sopii hyvin kerrostaloon. Kuivahko perussoundi, jolla helppo luovia pahimpien huonekorostuksien ohi. Sopii monenlaiseen musiikkiin, ja kyllä tuo leffoillakin toimii erittäin mukavasti. Aluksi olin huomaavinani, että hienoinen suuntavaikutelma olisi häiritsevää, mutta muutaman pidemmän kuuntelusession ja parin leffan jälkeen tämä ei ole häirinnyt enää ollenkaan.

    Kotelosta tuli riittävän tukeva. Sentin seinämävahvuus ja 35 mm päädyissä, kotelo ei pahemmin edes värise kovemmillakaan voimakkuuksilla.

    Eli ihan tyytyväinen olen - nimimerkki 71 dB ei turhaan tuota Bessel-viritystä kehunut...
     
    Viimeksi muokattu: 23.01.2012
  5. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 465
    Saadut tykkäykset:
    783
    Vähän hitaasti reagoin hyvin dokumentoimasi projektin seuraamiseen. Kivan näköinen "pömpeli". :thumbsup: Mukava kuulla että olet työsi tulokseen tyytyväinen. Ei tule morkkis siitä että suositukset ovat aiheuttaneet jollekin pettymyksiä.
     
  6. black dog

    black dog Guest Guest

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    118
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jep, ei syytä ainakaan morkkikseen tämän projektin osalta, vaan päinvastoin. Pömpeli kelpaa minun mielestä hyvin "referenssiksi" meikäläisen tuleville projekteille.