55-60 tuumainen led-tv alle 2k €

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana santei, 13.05.2013.

  1. santei

    santei Guest Guest

    Liittynyt:
    20.01.2008
    Viestejä:
    37
    Saadut tykkäykset:
    0
    Terve!

    Nykyinen Samsung M86 40-tuumainen alkaa pikku hiljaa lähestyä elinkaarensa loppua, ja muutenkin isompaa ruutua tekisi mieli. Samsungia hankkiessa sain täältä loistavasti informaatiota, joten kysytäänpä apuja jälleen!

    Hakusessa siis mieluiten 60-tuumainen, mutta vähäisen tarjonnan vuoksi mahdollisesti sitten se 55-tuumainen telkkari hintaluokassa 1000-2000 euroa. Halvempi tietysti parempi, ellei jokin puhu selvästi kalliimman puolesta. Led/LCD , eikö nuo nykytöllöt ny ainakin yhtä laadukkaita luulisi olevan kuin tuo M86- Samsung? Tuohon olen kuitenkin ollut tyytyväinen. Nykyiseen plasma villitykseen tuskin lähden, pelkästään jo sen takia, että en jaksa emäntää ja muksua opettaa kiinni palamisen vaaroista. Emännän isällä ainakin pari vuotta vanhaan plasmaan tuntuu vähän turhan herkästi palavan kiinni.

    Ominaisuuksiin en oikeastaan kaipaa mitään ihmeellistä. Jos halvemmalla saa yhtä hyvän ilman 3dtä ja Smart TV-hömpötyksiä niin otan luultavasti mieluummin sen. Käyttö SD/HD/PS3/HTPC. HDMI-lähtöjä tarvitsen vähintään 4.

    http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/televisiot/UE60ES6305XXE/samsung-60-3d-led-smart-tv-ue60es6305

    Tuo on harvova 60-tuumaisia mitä tuohon hintaluokkaan löysin. Verkkokaupassa jotain oli myös. Onko nuo vielä niin paljon harvinaisempia kuin 55-tuumaiset kun tarjonta tuntuu olevan aika vähäistä alle kahdella tonnilla?
     
  2. Repo

    Repo Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.03.2004
    Viestejä:
    457
    Saadut tykkäykset:
    0
    Heitetään tähän ehkä muutamia provosoiva suositus ja nostetaan jo muutama vuosi siten julkaistu Sharpin "halpis" ledi tyrkylle.
    60LE636S, ei 3D, ja älypuolikin jää puolitiehen, mutta kuvan puolesta pesee monet nykytöllöt.
    Mulla on viimeisen parin vuoden aikana ollut toistakymmentä tv:tä niin ledejä kuin plasmojakin. Ja vaikka parhaat plasmat (sampan 64e8005 ja pansun 65vt50) sharpin pesevätkin niin muutamaa taustaledi (oikeita local dimming vehkeitä, ei mitään microdimming hömpötyksiä) tv:tä lukuunottamatta Sharppi pesee mustantasossa (0,03) ja kontrastissa (n.7000) mallisarjojen yläpään vermeetkin.
    Lisäksi Sharpissa mattapinta ja erinomainen heijastuksen esto ja hyvät katselukulmat. Miinuksena manittakoon hieman halpa/kolho ulkonäkö ja täysin mustalla ruudulla erottuva taustavalon lievä epätasaisuus (käytännön katselussa ei tule esille).

    Mulla kyseinen ruutu on nyt ollut pari kuukautta ja olen erittäin yllättynyt Sharpin tuottamasta kuvasta. Asetuksista löytyi myös valkotasapaino ja kaikkien värin säätö sekä karsitumpi gammasäätö, joilla sai säädettyä kuvan lähelle referenssiarvoja.
    Tiedän, että kehun nyt omaani, mutta jos halvan 60" ruudun haluaa niin tämän kanssa ei kyllä mene metsään. Toki jos hieman nostat budjettiasi ja pääset plasmakammosta eroon niin pansun ja sampan plasmoja suosittelisin siinä tapauksessa.
    Tuossa vielä revikka kyseiseen aparaattiin:
    http://www.avforums.com/reviews/Sharp-LC-60LE636E-LED-LCD-TV-Review_379/Review.html
     
  3. santei

    santei Guest Guest

    Liittynyt:
    20.01.2008
    Viestejä:
    37
    Saadut tykkäykset:
    0

    Sharppia yhdessä vaiheessa katselin vaihtoehtona, mutta ilmeisesti poistui tuo halpa malli Gigantista. Verkkiksessä näytti vielä olevan. Yllättävän vähän noita 60-tuumaisia tuohon 1-2 kiloeuron väliin löytyy.. Pitää vissiin tosissaan harkita myös 55-tuumaista.

    Plasmaan ei kyllä mua hevillä saa käännytettyä. Ainut argumentti plasman puolesta (imo) on se kuvanlaatu, mutta oon kyllä todennut tuon nykyisenkin M86-Samsungin aivan riittäväksi. :)
     
  4. Make73

    Make73 Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    3 404
    Saadut tykkäykset:
    130
    Kuvanlaatu on toisarvoista televisioissa? ;)
     
  5. santei

    santei Guest Guest

    Liittynyt:
    20.01.2008
    Viestejä:
    37
    Saadut tykkäykset:
    0
    =D Tietenkin sehän on yksi pääkriteereistä, mutta lähinnä sitä meinasin, että nykyiseen Sampan M86:sen kuvanlaatuun on jo todella tyytyväinen, joten vaikkakaan en vähään tyydy niin näkökyky on ilmeisesti kohtuu tavistasolla kun ei nuo plasmat houkuta vaikkakin ovat paremmalla kuvanlaadulla. ;)