5.1 järjestelmä n. 10 k€ kokonaisbudjetilla - mitä elektroniikkaa?

Keskustelu osiossa 'Vahvistimet' , aloittajana ajkopone, 11.11.2010.

  1. Mila

    Mila Guest Guest

    Liittynyt:
    24.11.2008
    Viestejä:
    7
    Saadut tykkäykset:
    0
    Harmi ko meni käsille se tämän päiväinen kuuntelutuokio, mutta kohan tänne asti ajelet, niin luulisin että sullekkin riittää yksi kappale ultria. Mutta toisaalta sut tuntien liikaakaan en välttämättä ole aina tarpeeksi. Se DSP ultra tokkopa tuo enää kummempia tullessaa, onhan Anti-modet sun muut pelit ja pensselit ajaneet saman homman + ei tartte ite miettiä, antaa purnukan päättää :thumbsup:

    Ootko pääkaikattimiksi miettynyt tosiaan Usherin tanssijoita? Houkuttaisi itseänikin vaihtamaan moisiin laitoksiin, mutta Hellasärö on tässäkin osoitteessa nihkeä niien suhteen :'( Sun hintaskaalassa on tosiaa mistä valita, mut voitais koittaa kuullostella jollain aikaa miltä tuon mun pönttöni kuullostaa, eteenki uuden päätteen myötä, niin saat vähän suuntaan mihin mennä.
     
  2. Arpa

    Arpa Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.12.2006
    Viestejä:
    808
    Saadut tykkäykset:
    0
    Välttämällä pahimmat akustointiongelmat säästät helposti laitebudjetista useamman tonnin. Eli halvemmilla laitteilla vähintään yhtä hyvää ellei parempaa ääntä.

    Jos olet huolissasi jostain DAC laadusta etkä välitä akustoinnista yhtään on sinulla liikaa rahaa. Toki voihan olla että se sun olohuone on jo akustisesti hyvä, ilman sen kummempia tuunauksia.
     
  3. Zeiri

    Zeiri Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.04.2007
    Viestejä:
    162
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juup, no tuolla ultralla ei nyt kovin pahasti voi pieleen mennä. Itsellä oli aiemmin BK:n Monolith, joka ei sekään mikään ihan kuiskaaja ole, tosin tähän ultraan verrattuna on :thumbsup: Jos kaverisi antaa, niin pyydä subi lainaan niin tiedät samantien että onko tarvetta toiselle :cool:
     
  4. peacemaker

    peacemaker Käyttäjä

    Liittynyt:
    20.11.2003
    Viestejä:
    1 450
    Saadut tykkäykset:
    10
    Itse meinaisin ostaa Marantz AV7005 ja MM 7055 etu ja päätevahvistimen. Pääkaiuttimina toimii Amphion Prio 620 kaiuttimet. Itse kävin kuuntelemassa paljon erilaisia kajareita ja myös system Audion Explorerit olisivat todella potentiaalinen vaihtoehto, mutta ne taitavat mennä ainakin OVH:nsa puolesta yli budjetin.

    Marantz AV7005 = 1799€
    Marantz MM7055 = 1399€
    Amphion Prio 620 pari maksaa = 3500€ (musta/valkoinen).
    Lisäksi hankin itselle Amphion Prio 520 = 800€

    Itsellä kävi sitten niin, että budjetti loppui kesken uuteen kämppään muuton yhteydessä. Päädyin integroituun Marantz SR7005 (1849€) ja takakaiuttimien (prio 510) sekä basson oston jätin 2011 alkupuolelle. Kannattaa käydä kuuntelemassa erillissarjaa ja integroitua, koska ominaisuudet ovat täysin identtiset. Tuo paras integroitu en erittäin hyvän kivan kuuloinen.

    Ostopaikaksi voisin suositella MrHifiä, josta voi pyytää erillien tarjouksen noista.

    Näinollen kaiuttimet olisivat luokkaa 3500+1100+800 miinus alennus. Erilliskokoonpano Marantzilta maksaa sen n 3000€. Loput voikin käyttää sitten media/konsoli/soitin jne puolelle.

    Itse kävin pitkään kokuuntelemassa eri vaihtoehtoja ja päädyin tällaiseen. Tässä ainakin yksi kokoonpano mitä itse kävisin koekuuntelemassa.

    Nuo aiemmin erotetut mm8003 ja av 8003 ovat varmasti tiukkoja pelejä, mutta uudemmat xxx5 sarjat tukevat mm 1.4 hdmitä, ja päivityksinä on tulossa lisää juttuja.

    edit: Explorerit siis olivat itsestä paremmat kuin omat Priot, mutta omat kajarit lähtivät niin edullisesti 2-luokan poistosta, ettei mitään perustetta ollut 2 x rahankäytölle, kun ero oli kuitenkin mielestäni pieni. Tässäpä oma suositukseni, johon itse päädyin. Bassoksi tulee varmanakin sama kuin threadin aloitajallakin on.
     
    Viimeksi muokattu: 21.11.2010