30 Days of Night

Keskustelu osiossa 'Elokuvat' , aloittajana Mr Monk, 19.08.2007.

  1. Professional

    Professional Stirlingite Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    11 300
    Saadut tykkäykset:
    594
    Tulee tänään Neloselta klo. 0:25.
     
  2. Samppa

    Samppa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.06.2000
    Viestejä:
    14 062
    Saadut tykkäykset:
    26
    Kohtalaisen viihdyttävää vampyyrimättöä, mutta pari seikkaa onnistui pilaamaan kokonaisuuden. Ensinnäkin ajankulun esittämisessä mentiin täysin metsään. Ehkä pari päivää hahmojen toimienkin perusteella tuossa olisi voinut ajatella vierähtäneen, mutta ei missään nimessä elokuvan esittämää kuukautta. Lisäksi lopun ratkaisussa ei ollut logiikan häivääkään.

    Ympäristöstä ja sen kuvaamisesta plussaa, ideakin oli sinänsä ihan kohdillaan. Elokuvan vampyyrit myös miellyttivät, mukana oli enemmän puolielukkamaista Nosferatua kuin tyypillisessä vampyyrielokuvassa.

    :):)½
     
  3. JPH

    JPH Guest Guest

    Liittynyt:
    02.02.2003
    Viestejä:
    2 907
    Saadut tykkäykset:
    4
    Triviana mainittakoon, että Spartacus: Blood and Sand -sarjassa Crixusta esittävä Manu Bennett nähdään leffassa sheriffin apulaisena (Billy Kitka). Itse en olisi miestä alunperin tunnistanut - roolihahmojen ulkoisessa habituksessa on sen verran suuri ero. Tuli kuitenkin ko. seikka huomattua kun kävin Spartacuksen casting listaa läpi.
     
  4. ColdAsIce

    ColdAsIce Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.03.2007
    Viestejä:
    771
    Saadut tykkäykset:
    3
    Joo samat jorinat kuin kaikilla muillakin. Visuaalisesti skarppi leffa ja muutama todella komea yksittäinen kuva. Mutta siihen elokuvan anti sitten jäikin.

    Kaamoskuukauden kuluminen ei oikein välittynyt kotikatsomoon. Ensin oli day 7, sitten taisi tulla day 17 ja lopussa vielä day 27. Aika oli elokuvan konseptin kannalta keskeinen tekijä, mutta sen esittämisessä epäonnistuttiin. Tämän olisi pitänyt olla sellaista piinaavaa survival-kauhua, jossa jokainen päivä olisi vaatinut henkisen ja fyysisen veronsa. Nyt tämä ajatus taistelusta aikaa vastaan jäi ikään kuin huitaisuksi ilmaan. Mitä nyt päähenkilöllä vähän parta kasvoi elokuvan edetessä.

    Ja mä olen nyt suht lyhyen ajan sisään katsonut kolme leffaa, joissa Danny Huston on esittänyt pääpahista(30 days of night, Edge of Darkness, Wolverine). Olen tullut siihen tulokseen, että pahiksen rooleja hänelle ei enää pitäisi tarjota. Ei vaan toimi.