2020 Formula One World Championship

Keskustelu osiossa 'Urheilu' , aloittajana ISPF3.4, 08.02.2020.

  1. KILLPATRICK

    KILLPATRICK Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    28.01.2010
    Viestejä:
    6 479
    Saadut tykkäykset:
    1 220
    Joo, sillä on varmaan oled?
     
    nepa tykkää tästä.
  2. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    Olen satavarma, että Haas vaihtaa kohta omistajaa ja tulee olemaan ainakin nimellisesti uusi venäläistiimi. Vaikea nähdä mitään muuta skenaariota kuin isän taas ostamassa tallin. Niin kuin uutisessakin kerrottiin, yritti jo aiemmin ostaa Force Indiankin. Haas on aivan varmasti valmis myymään, kunhan vain pääsevät hinnasta sopuun.
     
    nepa tykkää tästä.
  3. Super-J

    Super-J Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    4 092
    Saadut tykkäykset:
    436
    Jos rahaa on millä mällätä niin voisi kai perustaa oman tallin, ja venäläisillä siihen projektiin olisi varmasti jotain valtiollistakin kiinnostusta että taustatukea saisi siltäkin suunnalta, Putinin siunauksella vain taivas olisi rajana... UAZ-Rosatom F1 team? :) (Lada on Renaultin omistuksessa joten se ei formuloihin tule)
     
  4. Recce

    Recce Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    29.03.2004
    Viestejä:
    2 968
    Saadut tykkäykset:
    244
    Huh huh!! Kova juttu jos Bottakselle pikalähtö Mersulta, mutta, se olisi vain hyvä.
     
  5. 3JJ

    3JJ Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2006
    Viestejä:
    1 703
    Saadut tykkäykset:
    362
    On se jännä tämä formulamaailma. Bottas on loistanut useassa kisassa tänä kautena. On monena viikonloppuna ollut koko viikonlopun Hamiltonia nopeampi. On se toki rämpinytkiin. Russel loistaa yhdessä kisassa. Kisoja vain yksi niin ei mahdu rämpimistä tähän otantaan. Tämän perusteella Bottakselle pikakenkää ja Russel tilalle? :D

    Nyt sitten kun miettii tuota Toton kommenttia. Voisiko se tarkoittaa sitä ettei Hamilton halua enää jatkaa? Kaikki on jo saavutettu? Onhan noita huipulta lopettamisia nähty. Ehkä sopimustakaan ei ole siksi syntynyt, vaikea kuvitella että se tallista olisi kiinni, niin iso markkina-arvo Hamiltonilla on.
     
  6. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 192
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Listaatko nuo viikonloput?

    Bottas on mm-taistelussa toisesta sijasta Verstappenin kanssa. Hänen pitäisi olla taistelussa ykkössijasta Lewiksen kanssa.
     
  7. 3JJ

    3JJ Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2006
    Viestejä:
    1 703
    Saadut tykkäykset:
    362
    Australia ja se Silvestonen "juhlakisa" nyt ainakin tulee mieleen. Ja Silverstonen eka kisa jossa varma voitto isolla marginaalilla suli siihen että Hamiltonin rengas kesti yhden kierroksen pitempään kuin Bottaksen. Niitä en edes viitsi mainita joissa taktiikkahölmöyksillä junailtiin Hamilton Bottaksen edelle tai kisan tekniset murheet koskivat näistä kahdesta vain Bottasta. Ne ei ole kuljettajan huonoutta.
     
  8. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Olen samaa mieltä.
    Tänään C More Maxilla oli hyvää analyysiä Bottaksesta. Vilander ja Oikarinen kertoivat perustellen mielipiteensä. On hyvää ja on huonoa, mutta enemmän hyvää. Ensi kaudella (jos sitä tulee), pitää Hamilton voittaa.
    Mukavaa kuunnella tuollaista perusteltua mielipidettä ilman mitään "glory hunter"-asennetta, joka leimaa yleisestikin suomalaista keskustelua urheilussa. Sitä näkee jopa televisiossa ja sanomalehdissä. Sen ymmärrän, että keskustelupalstoilla tunteet on pinnassa ja ainoastaan voitto kelpaa. Jos sitä ei tule, hypätään voittajan kelkkaan. On se silti aika turha ja masentava asenne.

    Olipa yllätys äsken Verstappenin paalu. Toto Wolff oli kuin olisi syönyt sitruunan.
     
    Viimeksi muokattu: 12.12.2020
  9. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    Tämäpä hyvä analyysi. Että ensi kaudella pitäisi voittaa. Tämän analyysin tehdäkseen ei tarvitse olla saanut palkkaa päivääkään autourheilun parista. :D
     
  10. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Päätin, että en vastaa sinulle F1-asioissa, mutta nyt taas joudun pettämään lupaukseni.
    Minä olen ollut F1-sarjan seuraaja vuosikymmenien ajan. Olen kiinnostunut sarjasta vaikka siellä ei olisi suomalaisia kuskeja.

    Sinä olet ilmoittanut, että tätä sarjaa ei edes tarvita ja sen voisi korvata e-urheilulla ( + "riittää kisaraporttien lukeminen"). Olen aivan eri mieltä. Minun on oikeastaan aivan turha keskustella tässä ketjussa kanssasi. Olen täysin eri mieltä kanssasi lähes joka asiassa. Minä, toisin kuin sinä, pidän F1-sarjasta ja haluan sen jatkuvan.

    Kun Keijo Rosberg aloitti, asenne oli "tule pois sieltä, siellä ajetaan voitosta". Nyt näemme, että Keke oli hieno mies ja alan uranuurtaja. Pilkkaajat, tai ainakin iso osa niistä, valitsivat miehen vuoden urheilijaksi myöhemmin.

    Jalkapallon seuraajat käyttävät termiä "mieshuora" sellaisesta lajin seuraajasta, joka ei ole oman kylän joukkueen takana, vaikka aina rämmittäisiin ylimmän sarjan alapuolella, ja hyppää voittajien joukkueen kannattajaksi. Tämän tapaista glory hunter- meininkiä näkee valitettavasti moottoriurheilukeskusteluissakin. Jokainen taaplaa tyylillään.

    Tuohon vastaukseesi: oletan, että Vilander ja Oikarinen tietävät F1-asioista erittäin paljon. Molemmilla on erittäin pitkä ura kansainvälisen moottoriurheilun ylimmillä tasoilla. Jos olet eri mieltä, niin todistustaakka on sinulla.
    Sinulla ei taida olla mitään kokemusta, jolla voisit olla edes lähellä Vilanderia ja Oikarista. Vai onko?
     
    Viimeksi muokattu: 12.12.2020
  11. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    Kuin myös ensimmäiseen lauseeseen. Toisessa on sitten se ratkaiseva ero: en ole enää kiinnostunut sarjasta, vaikka siellä ajaa suomalaisia kuskeja.

    Eli minun näkökulmastani laji on se mikä on pilalla. Kieltämättä myös Bottaksen persoona on sellainen, että jättää kylmäksi.

    Mutta kyllä sitä on aiemmin tullut seurattua ja kannatettua (myönnän, että olen ollut kiinnostunut erityisesti suomalaisten kuskien urista) vaikka siellä takapään paikoista ajoivatkin, hyvä jos kisaan mukaan pääsi. Nyt suurin syy mielenkiinnottomuuteen on lajin kilpailullisuuden näivettyminen.

    Tulihan sieltä muokkauksen kautta vielä se perinteinen haasto. :D Ei ole ei, mutta nämä F1-asiat eivät ole rakettitiedettä ja näissä on puolikas viihdettä pelkkä spekulaatiopuolikin.

    Näin muuten voin samalla yleisemmin todeta, että kun en muista, että olisin tällä kaudella katsonut yhtään kisaa alusta loppuun, niin voinee todeta että laji on omalla kohdallani ajanut ohi katsojasta tai toisin päin. Monta vuotta on tullut rimpuiltua jonkinlaisen seuraamistason ylläpidon kanssa, mutta nyt seuraamisen lopettaminen ei tunnu miltään, niin lienee hyvä hetki hellittää loppukin ote. Ehkä tämä on jokin ikäjuttukin, vaikea sanoa.

    Hyvin paljon pitäisi lajissa muuttua, jotta se olisi taas vetovoimainen. Ja tämä nyt sillä muutaman vuosikymmenen seuraamisperspektiivillä. Itse en enää niihin muutoksiin jaksa uskoa.
     
  12. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    On hyvin erikoista, että sinulla on jatkuva tarve kommentoida lajia, josta et ole ollenkaan kiinnostunut. Vaikeaa ymmärtää miksi teet niin. Kirjoituksillasi ei ole tämän takia mitään arvoa ainakaan minulle.
    Eikö olisi helpotus myöntää itselle, että F1 oli minulle tässä ja lopettaa seuraaminen kokonaan?
    Miksi kiusaat itseäsi seuraamalla ja kommentoimalla asiaa, josta et oikeasti pidä? Helpotatko jotakin pahaa oloasi näillä kirjoituksilla vai mistä on kyse?
     
  13. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    Juurihan kirjoitin, että sisäinen prosessi on nyt valmis. Kiitos ja näkemiin! :)
     
  14. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    ^Sinä lupasit jo toukokuussa F1-seuraamisen lopettamisen. Et ole onnistunut pitämään lupaustasi. Toivottavasti nyt onnistut.
     
    Viimeksi muokattu: 13.12.2020
  15. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    Pidän tai en, en lupaa mitään. Voi olla, että pidän vain sapattivuoden ja palaan 2022, jos uudet säännöt ovat edistäneet lajia. :D

    Olen varmasti aiempinakin vuosina miettinyt asiaan täälläkin, koska laji on mennyt alamäkeen jo vuosia.
     
  16. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 192
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Nyt on kausi taputeltu. Bottas sai kakkossijan ja voitti viimeisessä kisassa Hamiltonin.
    Ensi kaudelle sitten uudet kujeet ja monet uudet kuljettajat.

    Red Bullin ja Alpha Taurin kuskiuutisia odotellessa.
     
  17. vemkki

    vemkki Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    10.09.2006
    Viestejä:
    3 978
    Saadut tykkäykset:
    339
    Ferrari sijoittui MM-pisteissä kuudenneksi. Milloinkohan viimeksi Ferrarilla on mennyt yhtä huonosti?
     
  18. Super-J

    Super-J Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    4 092
    Saadut tykkäykset:
    436
    Hamilton varmaankin antoi suosiolla Bottaksen ajaa rauhassa parhaan tuloksen saamiseksi. Mutta, jälkeenpäin on käynyt ilmi että Mercedeksen moottoreiden tehoja oli laskettu tässä kisassa:
    https://www.iltalehti.fi/formulat/a/4a4444bc-ff4e-4ace-94a6-bc45f6b921a2
    Olisko tuossa vähän selittelyn makua, että miten se Verstappen pääsikään voittamaan...?
    Albon ajoi hyvän kisan ja tuli neljänneksi. Kisan loppumetreilläkin nähtiin vielä oikeaa kilvanajoa kun Ocon ohitti Strollin viimeisellä kierroksella ja kyllähän Kimikin siellä muutamaa kierrosta ennen loppua selvästi yritti parannella sijoitustaan mutta sille viimeiselle pistesijalle oli vaan turhan pitkä matka.
     
  19. 3JJ

    3JJ Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2006
    Viestejä:
    1 703
    Saadut tykkäykset:
    362
    Tavallaan ymmärrän että Bottaksen autosta vähennettäisiin tehoja varmuuden vuoksi, koska keskeyttäminen olisi tarkoittanut melkoisella varmuudella kuljettajien kakkossijan menetykseen. Mutta miksi Hamiltoniltakin sitten? Viimeinen kisa niin aivan sama vaikka moottori hajoaa. Eikö Hamiltonille olisi kannattanut antaa kaikki peliin?
     
  20. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    Vuonna 1980, jolloin oli niinkin häkellyttävän alhaalla kuin vasta 10. valmistajien tuloksissa.

    Sitä aiemmin ovat olleet toiseksi heikoimpana sijoituksenaan 6. useampana vuonna: 1962, 1969, 1973. Mutta jopa Prostin julkisesti rekkaakin huonommaksi ajettavuudeltaan haukkumalla autolla 1991 olivat 3. valmistajien sarjassa.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_Grand_Prix_results

    Pidän tuloksia vasten käsittämättömänä, että tallipäällikkö on saanut nauttia luottamusta koko kauden ajan ja vielä mahdottomampana sitä, jos saa jatkaa vielä ensi kauden. Kertonee myös Ferrarin johdon sekavasta tilanteesta samalla jotain.
     
    Viimeksi muokattu: 14.12.2020