Pixmania *stab, stab*

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana Proximo_X, 16.12.2004.

  1. jhonn

    jhonn Guest Guest

    Liittynyt:
    02.12.2004
    Viestejä:
    17
    Saadut tykkäykset:
    0
    voi voi kun olisikin tullut lueskeltua tämä ketju ennen omaa tilausta.

    halpa hinta sai tilaamaan tuolta ja ensi maanantaina tulee tasan kuukausi maksusta, ei ole postipoikaa ovella näkynyt. tasaisen 3 viikon puhelu- ja viestipommituksen tulos on ollut se, että Pixmania selvittää kuka lähetyksen on hukannut (käyttävät sanaa research, joka sekin vit***aa, se on oikeasti to investigate) vaikka olen maksanut mielestäni suurehkon summan vakuutetusta lähetyksestä.

    vaikuttaisi tämän ketjun lukemisen jälkeen että nimenomaan PNL:n toimittamat tilaukset ovat poikkeuksetta pissineet täysin, DHL/DPD-miehet ovat vaikuttaneet saaneen tavaransa normaalisti? eniten koko hommassa huvittaa se että Pan Nordic syyttää pixmaniaa ja pixmania PNL:ää, kun koko pointti on siinä että vakuutetussa lähetyksessä pitäisi korvaavan tuotteen lähteä seuraavana päivänä kun käy selväksi että tilaus on kadonnut matkalle.
     
  2. ebeni

    ebeni Guest Guest

    Liittynyt:
    31.01.2005
    Viestejä:
    21
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ohhoh.

    Onkohan tälläistä tuuria olemassa.

    Tilasin tuolta mp3-soittimen, kuulokkeet ja fm-lähettimen. Kaikkia näytti olevan varastossa kun tilasin, mutta kun rahat olivat menneet pixmanian tilille(kesti 2½päivää), niin siinä vaiheessa olivat loppunut kuulokkeet varastosta.

    Vielä huvittavinta on se, että tilasin mustat kuulokkeet, kun valkoiset ja hopeiset olivat loppuneet, mutta nyt näyttää että varastossa on valkoisia ja hopeisia, muttei mustia. :thumbsup:. Minne mailiin voisi laittaa sähköpostia(mieluusti suomeksi) jos haluaisin että he lähettäisivät toisen väriset kuulokkeet(sama hinta), mitä varastosta löytyy ?
     
  3. ZED

    ZED Mitä kävi, ketä tietää? Tukijoukot

    Liittynyt:
    19.03.2002
    Viestejä:
    3 588
    Saadut tykkäykset:
    216
    Omalle kohdalleni sattui kuitenkin se poikkeus...sekä PNL:n että Itellan sivuilta sujui lähetyksen seurantakin varsin mallikkaasti.

    Kun maksaa luottokortilla, niin kenties firman kuin firman palvelualttius on korkeammalla tasolla?

    Enää en luottokortin hankkimisen jälkeen ole ennakkomaksuja juurikaan harrastanut minkään tahon kanssa kauppaa tehdessäni yhtä tietoisen riskin ottoa lukuun ottamatta. Visalla uskaltaisin jatkossakin tilata Pixmaniasta.

    Olisi mielenkiintoista tietää onko Pixmanialla oikeasti enemmän toimitusmokia kontollaan kuin muilla isoilla Euroopanlaajuisilla nettikaupoilla vai ovatko tapaukset vain ylimainostettuja. Yksilötasolla kuitenkin tämmöiset ovat tietenkin kohdalle sattuessaan aina ikäviä.
     
  4. jhonn

    jhonn Guest Guest

    Liittynyt:
    02.12.2004
    Viestejä:
    17
    Saadut tykkäykset:
    0
    maksoin nimenomaan omankin ostokseni Visalla, joten sekin toivo on vielä että soitan luottokuntaan ja sanon tulleeni huijatuksi, jolloin peruvat maksun ilmeisesti aika salamannopeasti sen suurempia kyselemättä. keskiviikkona kirjoitin postia pixmaniaan ja selvästi ilmoitin, että ellei tuote ole perjantaina postissa, haluan maanantaina välittömästi rahat sentilleen takaisin, eipä ole mitään vastausta kuulunut.

    olen ollut sekä PNL:n suomen asiakaspalveluun että Pixmanian suomenkieliseen asiakaspalveluun yhteydessä ja kumpikin syyttävät toisiaan - PNL:n edustaja epäili, ettei paketti ole heidän rekkaansa koskaan päätynytkään ja pixmanian edustaja taas sanoi että PNL on sen hukannut.

    oli miten oli, pointti on kuitenkin siinä että lähetyksestä on vakuutus maksettu jolloin asiakkaan pitäisi selvästi olla edunsaajana (välitön tuotteen korvaus), tällä hetkellä en ole saanut mitään muuta kuin sähköpostiautomaatin pahoittelua siitä että ensin on tutkittava missä/kuka paketin hukkasi. käsittämätöntä, kaiken kaikkiaan.

    EDIT: soitto suomenkieliseen asiakaspalveluun olikin nyt täysin erilainen kuin aikaisemmat (4. kerta), yhtäkkiä ystävällinen nuori nainen lupasi neuvotella päällikkönsä kanssa että asia saataisiin eteenpäin ja 5 min sitten tuli ranskastakin jo postia että uusi lähetys on valmis lähetettäväksi ja lähtee joko huomenna tai maanantaina.

    opetus: unohtakaa sähköpostit pixmanian kanssa, 20+ emailia kuukauden aikana -> ei mitään vaikutusta, suurimpaan osaan ei edes vastausta.
     
  5. mmr

    mmr Guest Guest

    Liittynyt:
    27.04.2005
    Viestejä:
    10
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jaa-a...

    Tuli tilattua Nokian 6110 Navigator kyseisestä puljusta, mutta eipähän tullut tilausvaiheessa ajateltua, että luurissa ei todellakaan taida olla Suomen karttoja. Saksammaata yrittivät kovin näytellä - ei kun lähetysta takasinpäin.

    Outo homma tuli esille, oli semmoinen käsitys, että tavarat pitäisi lähettää suoraan Ranskaan, mutta auto-sähköpostivastaaja sanoi:

    Muistutamme myös että lähetät tuotteen ilman tarvikkeita ja asianmukaisesti pakattuna (välttääksesi vioittumista kuljetuksen aikana) seuraavaan osoitteeseen:
    Pixmania
    c/o Posti Finland
    PO Box 3710
    Fi-00002 Helsinki

    Mahtaakohan sitten toimia lähettämällä suoraan kyseiseen osoitteeseen. Jos jollain asiantuntemusta, voi valaista tarkemmin... :hitme:
     
  6. jhonn

    jhonn Guest Guest

    Liittynyt:
    02.12.2004
    Viestejä:
    17
    Saadut tykkäykset:
    0
    eiköhän se tuolta sitten välitetä pixmanialle, jos kerran tuollaista osoitetta tarjoavat. kunhan vain muistat että postikulujahan tämä kyseinen lafka ei palauta toimivan tuotteen palautuksessa eli koko ostosummaa et saa käsittääkseni takaisin.

    EDIT: telkkari tuli tänään, karvan päältä kuukausi siis meni koko toimitukseen.
     
  7. pietek

    pietek Guest Guest

    Liittynyt:
    14.01.2003
    Viestejä:
    73
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo, vaikuttaa aika paskalta sivulta tää pixmania. Lukekaa tarinani.

    Tilasin Samsungin 26" lcd-tv:n 20.8.2007. Maksoin Nordean e-laskulla, eli heti tilauksen yheydessä rahat lähtivät tililtä. Valitsemani toimitustapa oli 3-5 päivää, paketti saapuisi siihen mennessä lähimpään postiin. 22.8 Tv lähti matkaan Pixmanialta ja päätyi Kuljetusliike PNL:n varastoon. Odottelin maltillisesti viikon, kunnes kärsivällisyys loppui. Tilanteenseurannan mukaan TV vain seisoi PNL:n varastossa! Lähetin sitten eilen mailia PNL:lle ja olin tosin erittäin yllättynyt, että sieltä vastattiin jo tänään. Sain seuraavanlaisen viestin vastaukseksi:



    Nyt vaan sitten odottelen maanantaihin... Kiitokset PNL:n ripeästä palautteesta. Pixmanialle sen sijaan haistatan skeidaa, oikeen kunnon ripulikuraa. Eipä ollut juuri luottamista heidän mainitsemiin toimitusaikoihin. Rukoilen, ettei Tv:ssä ole eikä tule mitään vikaa, koska voin jo kuvitella sen rumban, mikä palautuksesta syntyy.

    Opin tästä sen, etten enää ikinä tilaa mitään leffoja suurempaa netistä. Puolet fiksumpaa maksaa hieman enemmän, mutta saada tuote heti käsiin. Palautuskin hoituu ongelmitta, kun kävelee sisälle kauppaan ja kertoo asiansa.

    Olisi jälleen kerran pitänyt lukea tätä boardia ennen kuin menee tilaamaan mitään...
     
  8. Yen

    Yen Käyttäjä

    Liittynyt:
    14.01.2005
    Viestejä:
    1 412
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ostin pixmanialta saksan ebayn kautta Tangent Uno pöytäradion. Maksoin ebaystä paypalin kautta, jonka jälkeen kaikki meni pixmanian sivuston kautta.

    Ja kaikki toimi kuin unelma. Ei mitään valittamista kyllä.

    Sellaista se on. Palvelu maksaa. Jos on valmis lisähintaan suhteessa saavutettuihin maksuihin niin mikä sitten vaan kauppaan. Samalla tukee suomalaista työtä.

    Köyhät tilaa netistä, ja ottaa riskin että jotain voi tapahtua. Toisaalta tässä tapauksessa perseestä oli vain (näillä tiedoilla) pixmanian toimitusaika bullshit, joka on aina liian toiveikas. Pieni maltti on aina paikallaan.
     
  9. Moloch

    Moloch Guest Guest

    Liittynyt:
    09.06.2005
    Viestejä:
    325
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ketjun läpiluettuani, ajattelin kuitenkin kokeilla onneani Pixmanian kanssa.
    Tilasin Kenwood -autosoittimen USB liitännällä, siis tällaisen: http://www.pixmania.com/fi/fi/550782/art/kenwood/autoradio-cd-mp3-usb-blue.html

    Tilauksen jättämisestä meni reilu viikko, jonka jälkeen noudin uuden autoradioni postin toimipisteestä. Oli pakattu hyvin ja näytti tulleen perille ainakin ulkoisesti ehjänä. Kunhan saa paikoilleen auton kojelautaan, niin sitten tietää että toimiiko myös :D

    Eli ensimmäinen tilaus Pixmaniasta meni hyvin ja ilman valittamista ainakin tähän asti. Tosin kyseessä oli verrattain pieni ja edullinen laite verrattuna johonkin taulu-TV:hen.
     
  10. Moti

    Moti Käyttäjä

    Liittynyt:
    12.09.2001
    Viestejä:
    1 033
    Saadut tykkäykset:
    9
    Itsekin tilasin ensimmäistä kertaa ketjun puljusta 1.11.2007. Tavaraa oli varastossa ja toimitusaika etanapostilla 3-5 päivää. Eilen 7.11.2007 sitten tuli ilmoitus että onneksi olkoon, olemme lähettäneet tavaran. Nysvivät siis viikon lähettämisessä eli ensi viikkoon menee toimitus jos PNL ei osoittaudu supernopeaksi.
     
  11. anasoi

    anasoi Guest Guest

    Liittynyt:
    20.09.2007
    Viestejä:
    23
    Saadut tykkäykset:
    0
    V***n pulju! En tilaa enää ikinä sieltä mitään! Jouiduin palauttamaan dvd-soittimen kun tuote ei ollut sitä mitä piti. Nyt olen odotellut KAKSI kuukautta rahojani... Kysyivät n.2viikkoa sitten pankkiyhteyteni maksua varten, sittemmin asia ei ole edennyt taas yhtään! Olen pommittanut heitä maileilla harvase päivä.. kirjapito selvittää kuulemma asiaa.. Aika pitkään selvittää => viikko kaupalla.
     
  12. saints

    saints Guest Guest

    Liittynyt:
    14.06.2006
    Viestejä:
    108
    Saadut tykkäykset:
    0
    Lähetin päivälleen 3kk sitten takuukorjaukseen toshiba 23"
    lcd television. Kuusi viikkoa siitä ja sain tiedon, ettei telkkua
    pystytä korjaamaan, vaan kauppa puretaan. Odotan rahojani
    edelleen....

    Olen ollut yhteydessä myös johonkin leaderiin eli noiden
    asiakaspalvelijoiden esimieheen, joka viimeksi 20.11
    lupasi, että rahat on maksettu ja ovat tililläni muutaman
    päivän sisällä.
    Ensimmäisen tälläisen "rahat on jo laitettu maksuun" ilmoituksen
    sain 6.11 !

    En ymmärrä, miten tälläinen yritys voi vielä toimia länsimaassa ?

    Sellainen jännä juttu vielä, että pixmania myy ko. telkkua
    kansainvälisellä takuulla. Otin hajoamisen jälkeen yhteyttä
    suoraan toshibaan ja he sanoivat, ettei tällä televisiolla
    ole kansainvälistä takuuta, vaan laite pitää palauttaa suoraan
    myyjälle, ei kenellekkään muulle. Kerroin tämänkin pixmanialle,
    mitään eri kuitenkaan muuttunut, he myyvät edelleen sitä
    kansainvälisellä takuulla.

    Lupaan tässä ja nyt, etten osta sieltä enään ikinä mitään, vaikka
    ilmaiseksi jakaisivat ! Toivottavasti mahdollisimman moni tekee
    samoin.
     
  13. Jolakki

    Jolakki Guest Guest

    Liittynyt:
    25.08.2007
    Viestejä:
    169
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tilasin Epson TW680 + 80" kangas ja homma toimi hyvin.
    Kamat saapui ehjinä viikko tilauksesta, tarpeeksi lähellä luvattua 3-5 päivää.
    Kaksi kertaa olen nyt tavaraa tuolta tilannut, ei valittamista.
    Se niiden tracking on kyllä aika turha, koska PNL ei tunnu juuri statusta päivittävän.


    Rekisteröin tykin Epsonin sivuilla, eli jos tulee jotain takuu juttuja, niin käännyn maahantuojan puoleen.
     
  14. Essis

    Essis Guest Guest

    Liittynyt:
    04.12.2006
    Viestejä:
    29
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itellä pitäis maanantaina pistää 37 Toshiba Pixmaniaan takuu-korjaukseen. Kesti vuoden ja 2 viikkoa. Mitenkäs muilla nuo palautuskulut? Postin vai matkahuollon kautta ja minkähän verran kustantaa? Pixmanialta oli tullut just mailia, että valitettavasti emme voi korvata palautuskustannuksia toisen vuoden aikana. Mikähän veruke tuo "toinen vuosi" nyt tässäkin on. Täytynee maanantaina vielä soittaa uudelleen. Tänään joutui varmaan tunnin soittamaan ennen kuin pääsi läpi...
     
  15. tuube

    tuube Guest Guest

    Liittynyt:
    30.12.2004
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse olen tilannut Pixmanian kautta Television, Dvd-soittimen, automankan, mp3-soittimen ja piuhat eri laitteisiin. Ikinä ei tilauksessa ole ollut mitään valittamista. Tavarat ovat tulleet viikossa perille postiin, lukuunottamatta televisiota, jota ei ollut varastossa. Heti kun televisiota oli varastossa, niin se löysi tiensä viikossa perille. Ei siis mikään valittamisen aihe.

    Eipä ole minun tarvinnu mitään lähetellä takaisin, enkä toivottavasti joudukkaan, koska on ilmeisen aikaa vievää tuo palautustoiminta. Jos maksan 20% vähemmän Suomen hintoihin verrattuna, niin olen valmis odottamaan viikon, tai vaikka kaksi. Niin kiire minulla ei ole tavaraa saada.

    Ainoa miinus Pixmanian toiminnassa on tuon ns. palveluiden "piilomyynti", jolloin tilauksen yhteydessä on valmiiksi rastitettuna tuo Huolettoman Kaupanteon Palvelu.

    Taitaa muutamt vituiksi menneet tilausta ko. lafkasta piltata koko yrityksen maineen, vaikka onnistuneita tilauksia on varmasti 95% tapauksista. Helppohan se on ongelmista valittaa, mutta hyvin menneistä kaupoista harvoin annetaan kiitosta. Tottahan se on, että monikansallisella suuryrityksellä on enemmän ongelmia lähetyksien kanssa, kuin esim. suomalaisella postimyyntiliikkeellä, jolla on n. 500 asiakkaan asiakaskanta.
     
  16. Starppa

    Starppa Guest Guest

    Liittynyt:
    13.12.2007
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyselisin hieman ihmisten SUORAA mielipidettä Pixmanian TV:stä?:rolleyes:

    Kyseistä myymälää parjataan paljon näillä sivuilla, ja ilmeisesti saksaa osaavat saavat tv:n sieltä halvemmalla, mutta eikös tällä hetkellä tv:t ole halvimmat Briteissä??

    Itse pikkukylässä asuvana "kioski-gigant + kioski-markantalo" & "veikon-kone - mikä se on?" vaihtoehtoina Mustapörssi tai pieni Expert myymälä, niin suomenkieliset sivut/puhelinpalvelu Pixmanialta tuntui houkuttelevalta.

    Useissa tuotteissa ei säästön mahdollisuuksia ole, mutta jotkin tuotteet sopuhintaan? Itse tilasin LG:n tv:n ennen Joulua hintaan 1346€ kotiin tuotuna, ja paikallinen Markantalo suostui noudettuna hintaan 1850€ SAMASTA TUOTTEESTA. Ainoana miinuksena Ranskan versiossa vrt. Suomi on, että CA-moduulin paikka puuttuu tyystin. Joten jos perusboxilla antenniverkossa aikoo katsella maksullisia kanavia, niin se haittaa (omalla kohdalla juuri näin). Tosin tuolla reilun 500€ hinnan erotuksella saisi ostettua kunnon Toppiksen, mutta köyhän joka Ranskasta telkkuja tilaa on jostain säästettävä:).

    Toimituksista: omalla kohdallani luvattiin 5-7 arkipäivää, ja toteutunut oli 8 euroopan arkipäivää ( 7 meidän koska itsenäisyyspäivä osui kohdalle).

    Varmistin suomen LG:ltä ennen ostoa, että valmistajan täysi 12 kk:n takuu suomessa todellakin toimii ennen kuin pistin tilauksen vetämään. -> TV toimii kuin tuolla hinnalla odottaa saattaakin, joten valittamista ei ole, sekä suomen takuu pelaa jos jotain ongelmia 12 kk:n sisällä tulee.

    Siis kysymys kuuluu: OLETTEKO OIKEASTI TYYTYMÄTTÖMIÄ PIXMANIAN VEHKEISIIN, VAI HARMITTAAKO HINTAERO TIETYISSÄ TUOTTEISSA (kommentit tuntuvat jälleenmyyjien herjoilta):thumbsup:?
     
  17. Akustik

    Akustik w/ Active monitoring Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    03.08.2006
    Viestejä:
    580
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuosta tyytymättömyydestä en tiedä.. enkä paljon mistään muustakaan.. Mutta sen tiedän, että LG:llä on Pohjoismaissa takuu 24kk. Joten mitenköhän on, miksi LG ei huoltaisi myös toista vuotta jos kerran suostuu mukisematta hoitamaan ensimmäisenkin :confused:
     
  18. Pforce

    Pforce Guest Guest

    Liittynyt:
    17.07.2006
    Viestejä:
    42
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tietääkö kukaan miten Toshiballa on takuita täälä jos tilaa Pixmaniasta suomalaisilta sivuilta? 42X3030 1200e posteineen houkuttaa kun lähiliike tarjoaa sitä 1490e. Takuu on Pixmaniassakin 2 vuotta niinkuin Toshiballa suomessakin, mutta kiinnostaisiko onko tota kansainvälistä niinkuin näyttää monilla muilla merkeillä olevan (Sony/LG/Samsung(?)). Pistin jo mailia tässä iltasella Toshiballe, kattoo ny mitä vastaavat.
     
  19. Maximilian

    Maximilian Guest Guest

    Liittynyt:
    12.09.2003
    Viestejä:
    34
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kertoileppas sitten mitä vastasivat.
     
  20. Pforce

    Pforce Guest Guest

    Liittynyt:
    17.07.2006
    Viestejä:
    42
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pistin samasta aiheesta myös Pixmanialle mailia. Vastaus tuli, mutta on melko ympäripyöreä.

    Eli tiesin kyllä, että takuuaika on 2 vuotta. Ei tuo vastaus kyllä omaa mielenrauhaani yhtään helpottanut. Yleensä tulee takuulappu mukaan, just? Ei tasan käy joku kuitti jos koittaa viedä suomeen takuukorjaukseen. Tuon voi myös käsittää niin, että vain ja vain ainoastaan jos tuotteessa on vuoden takuu sen voi viedä Toshiballe, mutta jos takuu on kaksi vuotta se pitää aina lähettää pixmaniaan. Jossa taas ei ole mitään järkeä. Henkilö joka tämän kirjoitti on joko tahallaan ilmaissut asiat näin ympäripyöreästi tai sitten ei vain osaa kirjoittaa selkeää tekstiä.

    http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/80bb2d70-0c19-4efa-99a8-a15394e4e8a1.aspx
    Tuolta löytyy kohta "Kansainvälinen Takuu", toisiksi alin kappale ihan alhaalla. Tuossa sanotaan selvästi, että jos mukana tulee Toshiban (Ranskan Toshiban) takuulappu mukana, on Toshiba suomessakin velvollinen hoitamaan takuuasiat. Eikä korjauksia täälä voi kieltää sen takia, että tuote on tilattu ulkomailta tai nettikaupasta.

    Toshiba ei ole vielä vastannut mailiin. Mutta luulen, että jos saisi varmistuksen että sieltä tulee Toshiban takuulappu mukana niin tuon kuluttajaviraston pykälän kanssa uskaltaisi sitten mennä suomessakin vähän kolkuttelemaan Toshiban ovia jos tuote olisi viallinen/rikki.