Ongelmia panasonic pt-ax100e kanssa.

Keskustelu osiossa 'Videotykit ja -projektorit' , aloittajana Insomniac79, 17.09.2007.

  1. Insomniac79

    Insomniac79 Guest Guest

    Liittynyt:
    28.09.2006
    Viestejä:
    13
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ensinnäkin pahoittelen, jos ongelmiani on käsitelty täällä jo useampaan otteeseen. Mutta johtuen ongelmien laadusta ja siitä, että tykkini on ainoa "näyttö" tietokoneelleni. Haluan ratkaista ongelman mahdollisimman nopeasti ja vaivattomasti. En siis valitettavasti pysty selailemaan threadeja ja etsimään ongelmiin ratkaisua. Koska siinä ajassa tykkini sammuisi liian monta kertaa ja viesi hermoni.

    Ja sitten tykiini iskeneeseen ongelmaan. Tykkini on n.9kk vanha saksasta tilattu panasonic pt-ax100e. Katselutunteja on kertynyt n.1100h ja suurin osa niistä on kertynyt eco modella. Jokin aika sitten tykkini rupesi sammuilemaan itsekseen pari minuuttia käynnistyksen jälkeen. Lampun sammumisen jälkeen palaa keltainen valo hetken aikaa ja muuttuu lopulta punaiseksi standby tilaan. Tämän jälkeen tykki ei reagoi mihinkään nappulaan, ennenkuin kuittaan tykin takaa virtakytkimestä virrat kokonaan pois ja takaisin päälle. Tykki käynnistyy taas normaalisti, mutta muutaman minuutin jälkeen sammuu taas. Missään vaiheessa mikään muu valo, esimerkiksi temp, tai lamp valo ei syty, vilku, eikä pala.

    Aluksi riiitti, että tein uudelleen käynnistyksen muutaman kerran, jolloin tykki jäi lopulta päälle ihan normaalisti. Mutta nyt tykki ei enää jää päälle, vaan sammuu aina parin minuutin jälkeen.

    Olen putsannut suodattimen pölystä, eikä tykki tunnu päällisin puolin mitenkään erityisen kuumana käyvän. Ei edes silloin, kun ongelma ensimmäisen kerran ilmeni. Eikä tykin tuuletinkaan missään vaiheessa käy mitenkään ylikierroksilla. Kyse ei siis ilmeisestikään ole mistään ylikuumenemisesta, joka ensimmäisenä ainakin itselläni tulisi mieleen.

    Haluaisin tykin lähettää takuu huoltoon, mutta seuraava ongelmani onkin se, miten noissa saksan tuonti tykeissä tuo takuu toimii? Muistaakseni minulle luvattiin oston yhteydessä 2 vuoden takuu tykille. Mutta voiko tuota takuu huoltoa hoitaa suomessa? Eli löytyykö panasonicilta samanlaista euroopan laajuista takuuta, kuin esimerkiksi Sonylta? Ei huvittaisi millään lähettää tykkiä takaisin saksaan, koska en oikein luota siihen näenkö tykkiä enää koskaan, tai jos näen, kuinka kauan siinä menee? Käsittääkseni minulla ei ole tässä tilanteessa mitään kuluttajansuojaa. Miten voin todistaa, että olen lähettänyt tykin takuuhuoltoon saksaan? Ja vaikka pystyisinkin sen jotenkin todistamaan, miten pystyn lähteä kinaamaan jonkin saksalaisen liikkeen kanssa asiasta?

    Kellään samanlaisia ongelmia tykin kanssa, tai kokemuksia takuu asioissa saksalaisten liikkeiden kanssa? Tai tietoa, voiko takuuhuollon suorittaa suomessa?

    Niin, ja jottei ongelmat tähän loppuisi, niin en ole koskaan saanut mitään näkymään tykin hdmi-liitännän kautta? En ole kyllä kokeillutkaan muuta kuin tietokonetta liittää dvi-hdmi liitännällä. Mutta sillä en ainakaan kuvaa ole saanut, vaikka olen liittänyt hdmi-kaapelin adapterilla samaan porttiin, mistä ajan ulos dvi-vga liitännän. Jota siis nyt käytän. Näytönohjaimeni on geforce 8800 gts kahdella dvi-liitännällä. Kummastakaan portista en ole saanut tykkiin kuvaa hdmi-liitännän kautta. Uskoisin ongelman olevan mahdollisesti näytönohjaimen asetuksissa. Mutta millään asetuksilla kuvaa en ole ulos saanut, ja tähänkin kaipaisin hieman apua. Onko kenties tykkini hdmi-liitännässä vikaa?

    Kiitos kaikille mahdollisista vastauksista jo etukäteen...!
     
  2. cybo

    cybo Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.09.2001
    Viestejä:
    732
    Saadut tykkäykset:
    1
    Iiris jumittaa. Tyyppivika.

    Lähetä huoltoon kaukotelkolle. Ostomaa ei vaikuta takuuseen kunhan on eu alueelta ostettu. Kaukotelkolla on sopimus postin kanssa eli edes poastimaksuja ei tarvitse maksaa.

    Omani oli saman ongelman takia huollossa reilun viikon.

    Edit: itsellä sama vika hdmi pistokkeen kanssa. Näyttikset gt8500 ja gt8600gts. Toimi ennen 9250 moitteetta, siirryin uuden koneen myötä hd2600 joka toimi muuten hyvin mutta reso oli jämähtänyt 1080. Vaihdoin gt8500 jolla toimi monen käynnistyksen jälkeen ok mutta välillä siirryttäessä component -> hdmi signaalia ei löytynyt. Tämä paheni niin ettei kuvaa tule enää ollenkaan. Ilmeisesti kun sähläsin johtojen kanssa kävi niin että tykki päällä ja kone ei päällä hdmi johtoon tulee virransyöttö ja kun koneessa ei ollut töpseli seinässä tämä yritti syöttää hdmi:n kautta virtaa koneelle ja käräytti jotain hdmi lähdöstä.

    Pyydä huoltoa samalla tarkistamaan hdmi tulon toiminta. Tai jos toimii ok niin kerro mullekkin jos saat toimimaan jollain.
     
  3. Insomniac79

    Insomniac79 Guest Guest

    Liittynyt:
    28.09.2006
    Viestejä:
    13
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitoksia!! Mikäs tämä kaukotelko oikein on? Toisaalla puhutaan digi service huoltoliikkeestä, joka tekee panasonicin takuuhuollot?
     
  4. cybo

    cybo Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.09.2001
    Viestejä:
    732
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kaukomarkkinat eli panasonicin maahantuojan uusi nimi.
    Mulle kerrottiin digiservicestä että panasoniccien takuuhuollot ovat siirtyneet heiltä sinne.
     
  5. Insomniac79

    Insomniac79 Guest Guest

    Liittynyt:
    28.09.2006
    Viestejä:
    13
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitoksia tiedosta. Yritin netistä ettiä tuota kaukotelkoa ja kaukomarkkinoita ja löysin kyllä, mutta selvää osoitetta en löytänyt, mihin tykin voisin lähettää? Panasonicin suomen sivuillakin ohjataan vain digiservicen sivuille? Eli mihin osoitteeseen tykin laitan ja laitan ilmeisesti vastaanottajan maksamaan postikulut?
     
  6. cybo

    cybo Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.09.2001
    Viestejä:
    732
    Saadut tykkäykset:
    1
  7. Juhnis

    Juhnis Guest Guest

    Liittynyt:
    31.12.2004
    Viestejä:
    13
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itselläni alkoi viikonloppuna samat oireet ja iiris punaisella huoltovalikossa. Soitin telkolle josta antoivat tykkihuollon numeron. Sitten puhelu huoltoon, jonka seurauksena iso lerssi otsaan. Kuulemma ax100:sia jonkun verran hyllyllä odottamassa huoltoa, jono ei etene koska varaosat loppu. Ei minkään valtakunnan tietoa että koska tulee lisää Saksasta, sanoivat vaan, että varaudu yli kuukauden huoltoaikaan.:OI :OI :OI Kysyi vielä että mistä ostettu ja kun sanoin että Saksasta, niin oli sitä mieltä että lähetä sinne, saat nopeammin takaisin. No juu en ole lähettämässä, varsin perseestä suoraansanottuna tällainen. Eipä taida olla tuollainen huoltoaika minkään säädösten mukainen, mutta minkäs se huolto sille voi, että osat loppu. Millaisia aikoja muilla on Panan tykit olleet huollossa?
     
  8. Mixu77

    Mixu77 Guest Guest

    Liittynyt:
    31.05.2002
    Viestejä:
    202
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla alko joku viikko sitten AX-100 tehdä just tätä että pysyy ensin päällä pari minuuttia, sitten lamppu sammuu ja tulee keltainen valo, sitten ei reagoi kunnes virta kytkimestä pois ja takas, sitten toimii normaalisti. Viime aikoina on jo vaatinut kaksi tälläista "re-starttia". Projektori newbiena pohdin että onko lampun käyttöiän loppumisen oireet tällaisia mutta 8kk vanha tykki ja alle 1000h selvästi joten ei se tuntunut todennäköiseltä. Ilmeisesti on siis iris-vika ja huoltokeikka. Joku tyyppivika sit näköjään. Ei muuta mut harmittaa se vaiva jonka joutuu kokemaan. :grr:

    "Joka ilta kun lamppu sammuu..."
     
  9. Terävä

    Terävä Guest Guest

    Liittynyt:
    22.01.2002
    Viestejä:
    44
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla nyt jo kolme kuukautta projektori toiminut ilman iirisongelmaa, kun vetreytin Iiristä vaihtelemalla pari minuuttia kapulasta HDMI ( signal ) <-> VGA ( no signal ). Onkohan siellä jokin kokkaroituva rasva, joka toisaalta projektorin ollessa lämmin pehmenee sileäksi ? Mutta "kapulahoito" omalla vastuulla. Mulla ei nyt 600 h kohdalla asiaa huoltoon vielä...
     
  10. sirius18

    sirius18 Guest Guest

    Liittynyt:
    16.11.2005
    Viestejä:
    54
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itsellänikin olisi huoltokeikka edessä kuten viestissä https://www.dvdplaza.fi/forums/showpost.php?p=953300&postcount=454 totesin.

    On kyllä tosi kannikasta tämmöinen touhu, kun ei tehdas saa toimitettua keskushuoltoihin osia, varsinkin tyyppivikaan mikä näyttää vaivaavan todella suurta osaa näitä laitteita.

    Helkkari, taidankin kysyä vaihtotarjousta toisenmerkkiseen projuun kauppiaalta joka myy Panaa ja jotain toista merkkiä, käyttäköön kauppias vaihtotähteä huollossa.... :mad:
     
  11. MarkkuHoo

    MarkkuHoo Guest Guest

    Liittynyt:
    19.10.2006
    Viestejä:
    96
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuo iriksen voitelun jämähtäminen on avsforum keskusteluissa nimenomaan todettu syylliseksi AX100:n jumittuvaan irikseen. Omani kohta vuoden vanha mutta en ole törmännyt asiaan vielä, luultavasti vähäisten käyttötuntien vuoksi.
     
  12. kete

    kete Uusi jäsen

    Liittynyt:
    30.01.2007
    Viestejä:
    148
    Saadut tykkäykset:
    0
    Varo ettei mene ojasta allikkoon....

    Kaikkien projektoreiden maahantuojat eivät oo takuuhuoltojen/korjauksien kanssa oo ihan kybällä mukana :mad:
     
  13. psilocybe777

    psilocybe777 Guest Guest

    Liittynyt:
    16.04.2007
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    0
    mulla on alle puoli vuotta vanha tykki;hobbarista ostettu ja sama ongelma kuin teillä muilla alkoi pari viikkoa sitten. arvelin ensin että lamppu on pimahtamassa, mutta eihän se varmaan pimahda jos ecomodella on tunteja takana reilu tuhat. kaveri sitten kertoi että käypä tällä palstalla, niin selviää että kyseessä on valmistusvirhe:mad: eli täytyy soitttaa hobbariin ja varmaan lähettää se sinne takaisin(vai lähetetäänkö se suoraan panan huoltoon?). kuinka kauan olette joutuneet odottamaan että huolto/korjaus on hoidettu?:OI :OI :OI
     
  14. cybo

    cybo Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.09.2001
    Viestejä:
    732
    Saadut tykkäykset:
    1
    Mun tykkini kävi puoli vuotta sitten saman ongelman takia korjauksessa. Iiris vain puhdistettiin, ei uusittu. Toiminut moitteetta sen jälkeen. Miksiköhän odottavat osia kun puhdistamalla homma toimii?? Oli hiukan toista viikkoa silloin matkalla.
     
  15. Insomniac79

    Insomniac79 Guest Guest

    Liittynyt:
    28.09.2006
    Viestejä:
    13
    Saadut tykkäykset:
    0
    Lähetin omani, Cybon antamien ohjeiden mukaan, kaukotelkolle puoltoista viikkoa sitten. Ennen tykin laittoa matkahuoltoon soitin kaukotelkolle varmistaakseni lähetysosoitteen. Josta yhdistivät minut kaukotelkon av-huoltoon. Huomasin samantien, että sieltä saamani osoite oli aivan sama, kuin digiservicen espoon osoite?!! Erotuksena yrityksen nimi, eli digiservice Oy:n tilalla Kauko-Telko/AV-huolto. Onkohan nyt kuitenkin kyseessä sama pulju?!

    Puhelimessa kysyivät ensin, mistä tykki ostettu ja vastatessani, että saksasta, sanoivat samantien, että laita tykki tulemaan heille. Kyselivät vikaa ja sanoin, että tyyppivika, iris jumittaa. Tiesivät heti mistä kyse ja sanoivat, että korjaavat tykin niin pian kuin mahdollista. Riippuen, kuinka hyvin varaosia on saatavilla.

    Tykistä ei ole sen koommin mitään kuulunut, kun laitoin sen puolitoista viikkoa sitten matkahuollon mukaan ja meinasin jo tänään soittaa, onko tykki edes saapunut perille. Ensin ajattelin kuitenkin tulla tänne foorumille ja huomasin, että täällä muutkin odottelevat pitkää huoltoaikaa =(
     
  16. JIH

    JIH Käyttäjä

    Liittynyt:
    22.08.2007
    Viestejä:
    416
    Saadut tykkäykset:
    32
    Kauko-Telko toimii Digiservicen kanssa samoissa tiloissa Helsingin Pitäjänmäellä osoitteessa Purotie 1, 00380 Helsinki. Jos haluaa mennä itse paikan päälle, niin Digiservicen asiakaspalvelupiste hoitaa käytännössä laitteiden vastaanoton ja luovutukset Kauko-Telkon lukuun. Pysäköintipaikka autolle ja sisäänkäynti on rakennuksen takapihalla.

    Yleensä huollot ovat kestäneet noin viikon verran. Tänään firma yllätti kuitenkin positiivisesti. Vein PT-AE700E:n iiriksen takia huoltoon noin klo 11. Vaihtoivat uuden iiriksen ja ilmoittivat jo klo 13.30 samana päivänä, että laite on noudettavissa.
     
  17. MarkkuHoo

    MarkkuHoo Guest Guest

    Liittynyt:
    19.10.2006
    Viestejä:
    96
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiva kuulla, on n.566m etäisyydellä työpaikalta tuo panasonicin huolto.
     
  18. sirius18

    sirius18 Guest Guest

    Liittynyt:
    16.11.2005
    Viestejä:
    54
    Saadut tykkäykset:
    0
    Breaking news!! Kuten joku täällä kertoikin saaneensa kyseisen irisongelman kuntoon kotikonsten räpläämällä inputteja kauko-ohjaimesta edestakaisin niin enpä malttanut olla koettamatta tuota temppua ja kas: sehän auttoi ainakin minulla!!! Tällä hetkellä tykki on startannut viikon ajan ongelmitta joten minun kohdaltani case closed (so far)... :thumbsup:

    PS. Suurkiitokset vinkin antajalle, jonka nickiä tai postausta en nyt tähän hätään löytänyt puusilmilläni :p
     
  19. Juhnis

    Juhnis Guest Guest

    Liittynyt:
    31.12.2004
    Viestejä:
    13
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mitenkäs irisjumpan harjoittajat, onko teillä enää iriksen OK huoltovalikossa? Itse räpläsin tuota iiristä tänään mustasta valkoiseen jonkun tovin, ja käytyäni tarkastamassa iriksen tilan OK ei ollutkaan enää punaisella. Tarkoittaako, että jumppa tehosi? En tohtinut tänään vielä kokeilla kun vaati alkujaan heti kaksi buuttausta ennenkuin pysyi päällä.

    edit. Eipä auttanut tuo iiriksen elvytys. Kai se on kuollut lopullisesti, kolme kertaa yritin juuri käynnistää ja joka kerta tuttu sammuminen. Pakko pistää huoltoon, toivottavasti jouluksi tulisi takaisin.:OI :OI :OI
     
  20. Bob Sacamano

    Bob Sacamano Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.08.2007
    Viestejä:
    122
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olenko ymmärtänyt oikein että tämä ongelma on vaan niillä jotka käyttää yhtä hdmi-kaapelia joka lähteelle? Eli jos itse tuon digiboxin s-videolla ja dvd:n hdmi:llä niin tuota source-jumppaahan tulee luonnostaan. Vai pitääkö vaan odotella että napsahtaako nalli omalle kohdalle?