Samsung DTB-P850Z ja Samsung DCB-P853Z

Keskustelu osiossa 'Digi-TV' , aloittajana arskaxx, 31.08.2006.

  1. A-zero

    A-zero Guest Guest

    Liittynyt:
    16.08.2007
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Luojan kiitos että en ostanut samsungia hobby-hallista. Tosin samsungia en enää omista. Sikäli onnellisessa asemassa, että sain rahat takasi ensimmäisen huoltokerran jälkeen.
     
  2. samppalinnake

    samppalinnake Guest Guest

    Liittynyt:
    31.08.2007
    Viestejä:
    32
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on ainakin 15 merkkiä(kirjaimia ja nro:ta sekasi) tossa sarjanumero ryppäässä... alkaa xjm6.....
    Onneks huomasin ottaa sieltä laitteen takaa ne tiedot ylös, tiedä kui pal oltas nenäst vedetty jos mulla ei olis ollu itellä mitää notuleita :mad:
     
  3. mahou

    mahou Guest Guest

    Liittynyt:
    29.09.2004
    Viestejä:
    126
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tämä on tietysti siksi, että kun koje hajoaa voit mennä leffaan sillä aikaa.
     
  4. Blade Runner

    Blade Runner Uusi jäsen

    Liittynyt:
    02.03.2007
    Viestejä:
    11
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nytpä tuo boksi hajosi minultakin, tosin eipä tuo nyt taida mikään uutinen enää olla...
     
  5. Fifty

    Fifty Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.01.2007
    Viestejä:
    432
    Saadut tykkäykset:
    2
    Jos lähdetään siitä, että boksien pitää kestää 5 vuotta ja nämä Samsungit kestävät 0,5 vuotta, niin boksin oikea hinta olisi 39,90e. 6kk/60kk x 399e.
     
  6. samppalinnake

    samppalinnake Guest Guest

    Liittynyt:
    31.08.2007
    Viestejä:
    32
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jee ! Canal digitalillakin on nyt joku kampanja...
    Niillä on joku huipputarjous tosta 850Z :sta :D !!
    Mä kun oon niin pelihimonen en osannu pudottaa hintaa ku tohon 280€, mut olis varmaan saanu vieläkin laskettuu ;)

    Miten ihmeessä saatais suureen tietoisuuteen ton laitteen "ominaisuudet", eiköhän meitä ole jo ihan tarpeeks ketä on menny lankaan ?

    By the way.. powerin sivulla mun kone VIELÄKIN työn alla vaikka olis jo yli viikko sitten pitäny lähettää mulle rikkinäisenä takas ;)
     
  7. samppalinnake

    samppalinnake Guest Guest

    Liittynyt:
    31.08.2007
    Viestejä:
    32
    Saadut tykkäykset:
    0
    No eipä ollu yllätys, sit kun joku kirjottaa että laite on kestäny vaikkapa 7kk ilman ensimmäistäkään huoltokäyntiä ni sit meitsi putoo persiilleen ihan saletisti :D
     
  8. vms

    vms Guest Guest

    Liittynyt:
    07.02.2005
    Viestejä:
    18
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään aamulla mulle soitettiin ja sanottiin että saako boxin tuoda kotiin. Ja saihan sen. Pistin kiinni pari tuntia sitten ja katselin levyltä tavaraa. Sitten kävin saunassa ja boxi oli bootannut, teki hdd checkkiä, boottasi taas, teki taas checkiä jne. Virtanamiskan katkaisu ei auttanut, mutta töppelin irroittaminen rasiasta kylläkin. Katsotaan mitä seuraavaksi tapahtuu - kestäisi edes sunnuntaihin että voisi pistää huoltoon taas maanantaina... (onneksi on varaboxi ja tän osaa nyt jo ottaa "huumorilla" :hitme: )
     
  9. vaimikä

    vaimikä Guest Guest

    Liittynyt:
    22.09.2007
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Osaakohan kukaan sanoa miten ihmeessä tästä kaapelimallista muutetaan kellon aikaa? Joku kyseli jo aiemmin muttei saanut vastausta. On vaan hieman ärsyttävää kun kello on pari minuuttia edellä, nauhoitukset alkaa ja loppuu liian aikaisin. Olisi kiva voida nauhoittaa kerrankin koko ohjelma... Vai pitääkö tästä eteenpäin kaikki nauhoitukset ajastaa manuaalisesti, mikä olisikin vallan mukavaa... Voiko koko roskan asentaa jotenkin uudestaan ilman että nauhoitukset katoaa?

    Kiitokset avusta! =]
     
  10. sumumies

    sumumies Guest Guest

    Liittynyt:
    23.09.2007
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    :D joopas joo - DCB-P853Z vihelsi melkein kokonaiset kaksi kuukautta. Niin tai se itseasiassa viheltää yhä edelleen, mitään muuta ei sitten teekkään (on muuten suhteellisen ärsyttävä toi ujellus mitä pitää). Joo onneksi olin jo etukäteen tutkinut näitten tallentavien lootien ominaisuuksia / luotettavuuta, niin osasin jemmata pahvilootan = helpompi kantaa huoltoon. Koskahan joku tekee ihan oikeesti semmosen toimivan laitteen... Ettei tarvis valintoja tehdä tyylliin: "minkäköhän näistä surkeista romuista valkkais - ai toi on ihan kivan värinen - otetaan se" :OI :mad:
     
  11. HeEBeli

    HeEBeli Guest Guest

    Liittynyt:
    03.06.2007
    Viestejä:
    643
    Saadut tykkäykset:
    0
    Valintoja, valintoja. Itse olen omaani enemmän kuin tyytyäinen.:cool:
     
  12. sumumies

    sumumies Guest Guest

    Liittynyt:
    23.09.2007
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    menee vähän OT:ksi, mutta: niitäpä ne ovat valintoja, mutta yhtälöön: kaapeli + tallentava + asiallinen, toimiva, ihan oikea tuote; josta voi rahaa pyytää, ei vaan valitettavasti löydy ratkaisua = True.
     
  13. athwy

    athwy Guest Guest

    Liittynyt:
    06.08.2001
    Viestejä:
    150
    Saadut tykkäykset:
    0
    No voe voe.

    Ostin viime perjantaina juurikin tämän Samsungin kaapelimallin. Olin jotenkin jättänyt itseni siihen uskoon, että nämä laatikot alkavat olla jo valmista tekniikkaa ja omansa voi valita suurin piirtein värin perusteella. Pariin vuoteen en ollut Plazaa juurikaan selaillut ja nyt sitten ajattelin kurkata josko jollakin olisi jotain sanottavaa Samsungeista. Ja näyttäähän sitä olevan. Voi ruoja.

    Olisi tosiaan hauska kuulla onko täällä ketään jolla boksi vielä puolen vuoden jälkeen toimisi? Vai laitanko laskurin käyntiin ja ilmoitan sitten kun kosahtaa...

    Tällä hetkellä boksi toimii ihan nätisti ja on mukava käyttää. Harmi jos viikatemies iskee sitten myöhemmin.
     
  14. samppalinnake

    samppalinnake Guest Guest

    Liittynyt:
    31.08.2007
    Viestejä:
    32
    Saadut tykkäykset:
    0
    Paree olis toimia juuri noin :rolleyes:
     
  15. Napalmi

    Napalmi Guest Guest

    Liittynyt:
    29.01.2007
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Täällä DCB-P853Z, hankittu tammikuussa 2007 eikä ole vielä ollut mitään asiaa huoltoon. :eek: Olenko ihan väärillä jäljillä jos olen ymmärtänyt että ne on enemmänkin nuo 850-sarjan laatikot kun hajoaa 6kk kohdalla? Eli 853 olisi luotettavampi?
     
  16. -werneri-

    -werneri- Guest Guest

    Liittynyt:
    09.01.2007
    Viestejä:
    20
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ostin boksin tammikuussa ja edelleen kirjahyllyssäni komeilee toimiva boksi.

    Niin no kyllähän se jo kerran vaihdettiin uuteen, kun eivät powermillissä ehtineet/osanneet korjata sitä :) . Se eka siis hajosi tasan 5,5 kuukauden käytön jälkeen. Tämä nykyinen on nyt ollut käytössä reilun kuukauden ja toimii edelleen. Puolitoista kuukautta kärvistelin varaboksilla (mallia karvalakki).

    Onneksi takuu on kaksi vuotta niin tässä ehtii vaihtaa vielä pari kertaa uuteen versioon...
     
  17. pizzeli

    pizzeli Guest Guest

    Liittynyt:
    24.08.2007
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minä en muuta keinoa kellonajan muuttamiseen keksinyt, kuin koneen nollaamisen. Kaikki nauhoitukset ja muut asetukset tietty hävis, mutta onneksi niitä ei mulla valmiiksi asennettuna paljon ollut. Jos joku tietää paremman keinon, niin kertokoon :)
     
  18. samppalinnake

    samppalinnake Guest Guest

    Liittynyt:
    31.08.2007
    Viestejä:
    32
    Saadut tykkäykset:
    0
    Piti tää nyt arvata ! Ei ne siellä powerissa ymmärrä selkeetä Suomen kieltä!
    Boxi tuli eilen KORJATTUNA ja kuinka monta kertaa mä sinne soitin ja muistutin ettei sitä korjata vaan lähetetään takas :OI
    Ja sit pistää ihmettelee tollasta ku sieltä mulle sanottiin ettei kaikkea pidä uskoa mitä lukee ja kuitenkin lähetteessä lukee:
    "Suoritettu työ, korjattu poweri ja peruslevy/testaus/ok"
    ja kuitenkin olen käsittäny tän foorumin teksteistä et lähes jokasessa on ollu sama vika :confused:
     
  19. Asta

    Asta Uusi jäsen

    Liittynyt:
    27.08.2007
    Viestejä:
    20
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla sama. Ensin virtalähde sit emolevy. Eka reissu 2,5vko:a seuraava reissu 5vkoa ja sitten kaupanpurku. Kaupanpurkupäätöksestä vielä vaatimattomat 6vkoa(ja vielä neljä puhelua lisää) ennenkuin rahat napsahtivat tilille(kieltäydyin ottamasta enää mitään boksia tilalle koko Hobbarista jos mahdollisten "ikävien" asioiden hoito on noin nihkeetä/vaikeeta/kallista). Ja se s**tanan puhelin rumba Hobbariin->koko korjaus/reklamaatio prosessin aikana sai varmaan jonottaa hobbarin maksulliseen asiakaspalveluun yhteensä muutaman tunnin. Noilla Powerilla ja Hobbarilla alkaa ilmeisesti olemaan kaikki keinot käytössä, että ei tarvitsisi kauppoja enää purkaa/rahaa suoltaa ulos talosta. Lähetellään ylipitkien korjausaikojen päätteksi laite korjattuna asiakkaalle ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut, ei olla mukamas tietoisia vioista, ei ole ollut muita valittajia->olet ensimmäinen yms. paskaa. Onneks on toi rumba ohi ton boksin osalta ei näytä olevan ihan mutkatonta toimintaa kenellekkään hoitaa asioita powerin ja hobbarin kanssa siks hommasin uuden boksin muualta ja sellaisen merkin, ettei sitä tarvii powerissa huollattaa jos menee rikki.
     
  20. jackrussell

    jackrussell Guest Guest

    Liittynyt:
    12.09.2007
    Viestejä:
    7
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla hajosi 850Z-boxi 1.9., kolmen päivän Hobby Hall-soittorumban jälkeen kotikaupungissa huoltoon, oli sielä 5 pävää kunnes sain tietää että onkin väärä huolto (ei ollutkaan Hobby Hallin hyväksmä takuuhuolto vaikka Samsungissa niin väitettiin). Sitten boxi Vantaalle Hobby Hallin omaan huoltoon, oli pääkaupunkiseudulla noin puolitoista viikkoa: HH:ssa väitettiin, että laite on Powermillissa, sieltä taas väitettiin sen olevan HH:ssa jne. kunnes viime perjantaina vittivät sen olean Powermillin logistiikassa, jssa n "hurja ruuhka" ja kuormaa alettaisiin purkaa vasta 15 viikon jälkeen ! Soitin uudelleen Hobby Halliin, josta kerrottiinkin laitteen lähteneen Hesaan "pikakorjaukseen". Sanoin, etten halua laitetta "korjattuna " takaisin, saati vastineeksi toista HH:n laitetta, vaan vaadin kaupanpurkua. Olin jo edellsenä iltana laittanut Hobby Hallin toimitusjohtajalle reklamaation ala-arvoisesta asiakaspalvelusta ja huollosta ja esittänyt kirjallisesti kaupanpurkuvaatimuksen. Ja kuinka ollakaan, viime perjantaina puolenpäivän aikaan HH:n asiakaspalvelupäällikkö sotii ja pahoitteli kovin hallin huonoa asiakaspalvelua ja keroti että ilman muuta suostuvat kaupanpurkuun. Ja lupasi rahat ensi tilassa tilille (enpä ole varautunut viikkojen odotteluun...), puhelinkulujen hyvitykseksilupasi lähettää Stockmannin pieniä lahjakortteja...(Ei taida ihan korvata minunkaan hurjia puhelinkuluja !).Että se siitä. Reklamaatio kannattaa laittaa suoraan liikkeen johdolle.

    Huono asiakaspalvelu ja kuluttajan kyykyttäminen digiasioissa taitaa ruveta jo olemaan enemmän sääntö kuin poikkeus:
    Koska minulla ei ole enää boxia, ostin viime viikolla ihkauuden Philipsin digi-tv:n (ei ikinä enää Samsungia!), joka onkin toiminut oivallisesti. Mutta tämän viikon tiistaina hävisivät kaikki B-nipun kanavat Lahdessa tuolloin olleen huoltokatkoksen vuoksi eivätkä ole vieläkään löytyneet, vaikka olen tehdasasetuksiin laitellut päivittäin, suuntaillut antennia jne jne. Tänään soitin (pitkän jonotuksen tuloksena) Digitaan, kertoivat että ovat saaneet lahtelaisilta runsaasti ilmoitukisa hävinneistä B-kanavista (ilmeisesti "huollon" seurauksena syntynyt uusia katvealueita tyms.) Mutta eivät silti tee asialle mitään, käskivät vain odottaa ja tiedustella asian tilaa Digitasta, jossa Hobby Hallin tavoin puhelut maksaa 29 c/min. ja jonottaa saa yhtä kauan...Asiasta ei ole tiedotettu missään, jotenkin tuttua... Suo siellä, vetelä täällä ! Pitäisiköhän jo unohtaa koko digitouhu ja luopua tv:n katselusta kokonaan, nii taitaa olla järkevintä:OI !