loistava kokoelmahan on kyseessä, mutta muutamia herkkuja on levyltä on jäänyt puuttumaan, esimerkiksi Hello ja Don't Go Away.
Interpol - Our Love To Admire Hyvässä mielessä tasalaatuista Interpol-kamaa alusta loppuun. Lämpenee vielä useammalla kuuntelukerralla. Erittäin hyvä. :thumbsup:
Stam1na - Uudet kymmenen käskyä Ehkä se Suomen kovin bändi. Pari keikkaa tänä vuonna nähty ja on vaan hemmetin kova meininki ei voi mitään. Lehmipojat Lemiltä:thumbsup:
Tsuumi Sound System - Hotas Suomalaisesta kansanmusiikista pohjansa ottavaa soitantaa, jossa kansanmusiikkiin yhdistyy jazzia ja progea ja ties mitä. Jonkinasteisesta fuusiokansanmusiikista voinee siis puhua. Vaikka perinteinen kansanmusiikki ei minua juurikaan säväytä (vielä..? ), Tsuumi iskee ja kovaa. Tämä on juuri sitä, mitä haitarilla ja harmoonilla (ja monella muulla) pitääkin tehdä! Biisit ovat monipuolisia ja kekseliäitä, sovitukset raikkaita ja soittimet sointuvat hyvin yhteen. Ja kun musiikkilaji on itselle lähestulkoon tuntematon, on kaikessa jotenkin uusi ja tuore tuntu. 5/5
Ei hassumpaa, viuluista tuli aluksi mieleen Fireflyn musiikit Saa nähdä löytyykö myös omasta kokoelmasta joskus.
Tulenkantajat: Hyvää syntymäpäivää rouva presidentti & Teillä laki, meillä laulu - Suomen Rovaniemeltä kajahtaa, kun Hannibal ja Soppa räpäyttää osuvilla ja kantaaottavilla riimeillä. Tulenkantajien funkahtavien ja energisten biittien tahdissa taittuu matka jos toinenkin, ja tanssijalka saa kenkää kybällä! Teillä laki, meillä laulu ansaitsee täydet 5/5, ja HSRP hieman vaisumpana 4/5. Andy Horace: In The Light / In The Light Dub - Dub fiilistelyä höystettynä Horacen kimakalla rimmailuilla. Tuoreelta kuulostava levy ei onneksi taivu dancehall -menoon, vaan pysyy tiukasti dub / roots -tasolla. Levy käy hyvin alkulämmittelyä soundsystemien aloittaessa menon. 3/5
Uusin Winger on soinut tiuhaan tahtiin viime aikoina. Ja siltä varsinkin Four leaf clover-biisi. Aivan loistavaa kamaa.
Hienoa tavata muitakin kyseisen musiikiin ystäviä! Oletkos tutustunut Kip Wingerin soololevyihin; This conversation seems like a dream, Made by hand ja Songs from the ocean floor? Hienoja levyjä nämäkin. Harmi kun missasin Wingerin syksyisen suomen keikan...
En ole kyseisiä levyjä kuullut. In the heart of the youngin ja Pullin lisäksi vain joitain yksittäisiä biisejä mm. Jordan Rudessin uusimmalla soololla levyn päättävä hieno slovari. Sekä killeribiisi, jonka nimeä en tiedä, mutta alkaa kunnon rääkäisyllä All I ever wanteeeed! Jos kiinnostaa niin tuolla Wingerin pitkä haastattelu suomeksi.
Cypress Hill: Black Sunday - Yksi kaikkien aikojen legendaarisimmista hip-hop levyistä, jonka myötä ryhmä saikin osakseen enemmän mainetta ja mammonaa. Oivalliset sanoitukset, napakat biitit ja ihanteellinen sämpläys on 5 tähden arvoisia. 5/5 Morcheeba: The Platinum Collection - Trip-hoppia, poppia ja fiilistelyä brittiyhtye Morcheeban toimesta. Kutakuinkin Best of- albumin nimellä kulkeva levy pitääkin sisällään ihan meneviä biisejä, kun sille päälle sattuu. 3+/5 DJ Shadow: The Private Press - Mielestäni lähes samanarvoinen Endtroducing... debyyttialbumin kanssa. On tunnelmointia, sämpläystä ja nopeatempoista breakbeatia, kuten hyvässä hip-hop albumissa kuuluukin olla. Levy yhdistää genrejä, ja luo sekamelskeestä mahtavia soundeja! 5/5
Anna Abreu - Anna Abreu Vaikka itse karsastan todella paljon massa/kaupallista musiikkia, niin olihan tämä "Idols" tuote nyt pakko kuunnella. Kyllähän neiti Abreun ääni tulee arvoonsa juuri näissä; Soul, R&B, Groove, Latinalainen lattari jne. jne. gategorioissa. Hassua kyllä, että näitä kaikkia löytyy tästä levystä, vaikka ehkä täysin popin muodossa. Varsinkin End of love biisissä on näitä kaikkia ja sen biisin toimivuudesta voimme olla montaa mieltä. Omasta mielestäni tämä levy oli aika positiivinenkin yllätys. Täysin erilainen levy, mitä nyt näiltä idols tyypeiltä on yleensä tullutkin. 3½/5 :thumbsup:
Apulanta: Singlet 1998-2003 Apikselta löytyy pitkäsoittojen ulkopuolellakin julkaistua tavaraa kivasti, ja tässäpä niistä jo toinen (tupla)kokoelma. Julkaisun päätarkoitus on pistää pakettiin sinkkujen b-puolet ja ep-extrat, vaikka ne itse singleraidatkin tulevat mukana. Kronologisesti edetessä cd 1 luonnollisesti pitää sisällään vähän vanhempaa tavaraa aloittaen vuoden 1998 hitillä Teit meistä kauniin ja cd 2 päättyy sen hetken viimeisimpään b-puoleen Avaruuden syklissä, joka päättääkin session erinomaisesti. Ensimmäinen cd on tasalaatuisempi kuin kakkonen. Kaikki näihin aikoihin väsätyt bonukset ajavat hyvin asiansa ja siis ovat mukavaa kuunneltavaa, mutta mikään kappale ei kuitenkaan erotu sen kummemmin massasta. Onhan siellä toki jotain Teen angelia ja Unenkansaa, jotka ovat epätavallisia Apisralleja, mutta parhaiten korvia hivelevät tällä cd:llä ne tutut hitit, kuten Käännä se pois. Toisella cd:llä otetaan Apulanta-tuotannon pohjakosketukset ja toisaalta myös kuullaan parhaat b-puolet siihen mennessä. Nukuttajan, Rai-rai-rain ja Japa-japa-jaan laatu voidaan arvata jo nimistä (=ei hurraamista). Sen sijaan muun muassa em. Avaruuden syklissä, pyörremyrskymäisellä riffillä jyräävä Tulva ja Wirtasen oma suosikki Tuhka ja veri pistävät matalaksi monta pitkäsoitoillakin julkaistua kappaletta. Täältä löytyy myös Sipe Santapukin ensimmäinen AL-sävellys Kusen tulta. Ihan hyvä suoritus, josta siitäkin mies on sittemmin pelkästään parantanut. Uudempi Apulannan tuotanto ei ole kiinnostanut aivan sillä tavalla kuin 90-luvulla, mutta hieno todeta, että bändi on viimekin aikoina pitänyt kovan tason sinkkujensa bonusten suhteen, ellei jopa parantanut. TJEU: Tyttö heikolla, Jälki, Likainen vesi, Syntisten pelastaja... 4-/5
mitä! rai-rai-rai ja japa-japa-jaa ovat parasta matskua Heinola 10 ajoilta! Siitä alkoikin sitten alamäki...
Tuli kuunneltua ekaa kertaa kokonaisuudessaan Dion Holy Diver -albumi. Upea levy joka on tulvillaan hittejä kuten Don't Talk To Strangers. Dion lauluääni on yksi lemppareistani rock-musiikissa. Ei huonoa sanottavaa levystä 5/5
Rage Against The Machine - Live At The Grand Olympic Auditorium Tiukka live taltiointi, jossa Zack de la Rochan ääni ja Morellon riffit pääsevät yleisön yllyyttäminä taivaallisiin sfääreihin! ***** / ***** DJ Shadow - Preemptive Strike Kevyin albumi sämpläyksen mestarilta. Välttämättä ei niin omaperäinen, kuin muut albumit, ja liiaallinen rauhallisuus häiritsi suurimmassa osassa kappaleita. Silti levy on joillakin tasoilla shadowmainen mestariteos. **** / ***** The Valkyrians - High And Mighty Turun Klubilla nähdyn keikan jälkeen oli levy lähes pakko ostos. Letkeää ja tempoisaa Suomi Ska:ta. Loistavaa! ***** / *****
Pistetään nyt pari viime aikojen kuunnelluinta... Aqua de Annique - Air Tää on tää Anneke van Giersbergenin uusi bändi. Jätetään tällä kertaa ylistys väliin ja annetaan musiikin puhua... Lost and Found Yalin ***** Gamma Ray - Land Of The Free II Sedät painavat edelleen nuoruuden innolla ja näyttävät nuoremmilleen mallia kuinka sitä power metallia oikein pitää soittaa. Vähän on lainailtu sieltä sun täältä. Enimmäkseen omasta tuotannosta, mutta kyllä tässä vielä tuoreutta löytyy. Muutama täytekappele on toki joukkoon eksynyt, mutta se anteeksi annettakoon. Tämä biisi kolahtaa oikein kunnolla... Empress ****
Rolling Stonesin "Comeback-trilogia", eli lätyt Steel Wheels, Voodoo Lounge ja Bridges To Babylon. Steel Wheelsin olin viimeksi kuullut joskus kymmenen vuotta sitten, ja pääsi yllättämään, joskin loppupuolella alkoi tuntumaan, että täytebiisejä oli ängetty väkisin mukaan. Sama fiilis vaivaa paikoitellen kahta muuta levyä, mutta jokaisella kolmella levyllä on hyvät hetkensä. Hieman tuntuu siltä, että ukot yrittävät joka levyllä ajoittain liikaa ja välillä meininki on kuin nitrodiskossa, mutta kun rokki kulkee se kulkee kunnolla...
Robert Plant/Alison Krauss - Raising Sand Kerrassaan loistavaa fiilistely musiikkia. Loistavat laulajat, muusikot ja tuotanto. Trampled Rose :love: Polly Come Home Gone Gone Gone (Done Moved On) ****½