Mitsubishi HC5000, 1080p LCD, 10000:1, HQV, 4000e

Keskustelu osiossa 'Videotykit ja -projektorit' , aloittajana JaniH, 23.06.2006.

  1. Hara

    Hara Uusi jäsen

    Liittynyt:
    02.08.2004
    Viestejä:
    293
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onhan tuo ihan syvältä. Mutta kyllä se tuossa kontekstissa pätee.

    Eli jälleenmyyjähän oli kysellyt asiaa maahantuojalta. Mikäli maahantuojan materiaalissa lukee "emme vastaa markkinointimateriaalissamme olevista virheistä" (mikä siellä yleensä lukee), niin he eivät siitä jälleenmyyjälle vastaa. Kyseessähän on maahantuojan ja myyjän välinen sopimus mihin kuluttajasuojalla ei ole mitään nokan kopauttamista.

    Sen sijaan myyjän pitäisi kyllä vastata omista sitoumuksistaan.

    Mutta tämäkin on sen verran mielenkiintoinen juttu että kannattaa taas kysellä sieltä oman kunnan kuluttajaneuvojalta.
     
  2. RBV

    RBV Surprise, cockfags! Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    12.09.2001
    Viestejä:
    1 858
    Saadut tykkäykset:
    7
    No, kyllähän nuo maahantuojan kommentit ottivat alkuun aika pahastikin pattiin mutta vanha lamppu toimii edelleen eikä käynnistymisvaikeuksia ole viikon sisällä ilmennyt.
    Uusi lamppu on hyllyssä odottamassa ja siitä pitänee aikanaan maksaa, kunhan jälleenmyyjä sen joskus laskuttaa.

    Tää on tätä "tikiaikaa", pitänee vaan sopeutua sen kiemuroihin ja koiruuksiin. Mielestäni kuitenkin jonkinasteinen riman alitys Noretronilta ja harmi sinänsä, koska tähän mennessä olenkin arvostanut ko. firman aika korkealle. Tulevaisuus jää nähtäväksi.
     
  3. Vierimaa

    Vierimaa Guest Guest

    Liittynyt:
    05.03.2004
    Viestejä:
    220
    Saadut tykkäykset:
    1
    Jees, kyllä Hara on oikeassa.
    Jostain syystä myyjät vetoavat projektoreissa aina maahantuojaan vaikka kyseessä on nimenomaan RBV:n ja myyjän välinen asia. Viime kädessä myyjä on sinulle velvollinen asian hoitamaan, ja myyjän suhteista maahantuojaan riippunee se, miten paljon asiaan saavat sieltä hyvitystä.

    Se ei muuta minusta sitä että tässä casessa RBV on harvinaisen vahvoilla, mielestäni.

    Olet aivan liian kiltti myyjää kohtaan. :)
     
  4. JaniH

    JaniH Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    08.08.2000
    Viestejä:
    6 723
    Saadut tykkäykset:
    15
    Lamppuasiasta Noretronin sivuilla lukee nyt seuraavaa:

    # HUOM ! Lampputakuu on tarkistettu tehtaalta, alla oleva tieto on nyt oikea !
    # Takuu 24 kk, lamppu 1000 h tai 12 kk (kumpi ensin täyttyy)

    Mitsulta on muuten tulossa HC5000:n rinnalle uusi edullisempi versio: http://www.hifimaailma.fi/etusivu_uutiset.htm#1182508374
     
  5. JaniH

    JaniH Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    08.08.2000
    Viestejä:
    6 723
    Saadut tykkäykset:
    15
    HC4900:n kanssa uutena mallina tulee HC6000. Erona HC5000:een mm. parempi iris, sisäinen värifiltteri ja 2xHDMI1.3-liitännät.
     
  6. Harri

    Harri Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.05.2001
    Viestejä:
    134
    Saadut tykkäykset:
    0
    HC5000:n omistajat: Mikä firmware versio ja koneen sarjanumero teillä on?
     
  7. FuLL

    FuLL Guest Guest

    Liittynyt:
    26.04.2005
    Viestejä:
    459
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nostetaas vanhaa. Mikä on k.o tykin arvo hyväkuntoisena uudella lampulla nykypäivänä? Mitä siitä siis kannattaisi maksaa?