Tervehdys! Haluaisin hieman vinkkejä, kun ajattelin tilata Samsungin plasma tv:n Saksan maalta ja mietiskelin mm. takuukuvioita Suomessa. Samsung sivuillaan ilmoittaa, että ulkomailta tilatuilla tuotteilla on rajoitettu takuu... Tarkoittaako tämä esim. sitä, että takuu kattaa Hardwaren, muttei Softwarea? Lisäksi onko kenelläkään kokemusta ko. puljusta tilaamisesta: www.samtec-gmbh.com? Ajattelin tilata Samsungin PS42S5H:n, mutta onko kenelläkään kokemusta käyttäjänä?
Samasta firmasta ajattelin tilata Samsungin LCD:n. He sanovat että Samsungilla on takuu myös Suomessa, mutta se on varmasti se ns. rajoitettu takuu. En tiedä mitä se tarkoittaa.. Joku voisi vastata tähän, varsinkin jos on tilannut Samsungin laitteita.
eli Mitä tapahtuu, jos olen ostanut tuotteeni ulkomailta? Samsung Electronics Nordic AB antaa rajoitetun takuun tuotteille, jotka on ostettu ulkomailta, jos mukana tulee sininen "Original Warranty Card", jonka on myöntänyt Samsung Electronics. Etusivulla on luettava "Samsung European bloc warranty". Lisäksi Pohjoismaiden on oltava mukana luettelossa." Lähde; (yllätys??) http://www.samsung.com/fi/support/guarantee/guarantee.htm Tuota kyselin kerran world of baccara:sta.....ei oo tullut vastausta ;-)
Mites täytyy nyt menetellä kun tilaamani television warranty card ei ollutkaan täytetty ja tarvitsisin Samsungin takuuhuoltoa? Vika on selvä ja takuuaikaakin on reilusti jälkellä joten siitä ei tule ongelmaa. Miten yleistä muuten on että takuukortti todella täytetään postimyyntiliikkeessä. Sehän tarkoittaa pakkauksen avaamista ja dokumenttien etsimistä paketista.
Ei oo ollu ikinä täytetty, eikä sitä ole kukaan ikinä kysellyt. Lähinnä nuo takuun rajoitukset ovat, että DOA-takuuta tai pääkaupunkiseudulla toimivaa premium serviceä ei ole ulkomaan vekottimessa.