Sää et taida seurata tätä threadia: https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?p=371926#post371926
Jokohan tuo sotku on saatu päätökseen ja uskaltaisi laittaa uuden numeron sinne? Onko kukaan tilaillut viime viikkojen aikana?
Mä pistin ennakkotilaukseen Fanny And Alexander: Criterion Special Edition Five Disc Set kun halvalla lähtee. Linkki Hintaa about 33,82e+postit. Sattuukos joku muistamaan miten ne tuolla merkkaavat tuotteen hinnan pakettiin? Ilman postikuluja oleva hinta, postikuilla oleva vai joku ihan randomi arvo vaan? Taitaa mennä tullirajan yli tuo paketti postikulujen kanssa... Onkos tuolta lähetetyissä paketeissa sisällä kuittia?
Sanokaapa kun en ennen ole tilannut tuolta kun sg boxit maksavat $37.59. Kuuluuko tuohon postimaksut vai tuleeko jotain lisämaksuja?
Itselleni kaikkiin viime aikoina tulleisiin paketteihin on merkitty arvoksi $3,50. Minä ainakin olen muutamia leffoja tilaillut, mutta mahdotonhan tuosta turvallisuudesta on mitään tässä vaiheessa sanoa.
Tänään huomasin master card laskuun tulleen jotain outoa: 19.11 GLOBALFITSERVICES.COM 387,00USD 297,39EUR Soitin korttipalveluihin ja sieltä kerrottin tuon johtuvan dvdpacificin tietoturva aukosta. Varkaat ovat odotelleet että savu laskeutuu ja kokeilivat nyt uudelleen. Olisi pitänyt uusia kortti heti kun kuulin tapahtuneesta (joskus viime kesänä) :OI
Minulla oli samana päivänä samanlainen! Summa oli tosin jotain 240. Soitin ja kuoletin kortin ja lähetin asiasta reklamaation. (Eivät tienneet mitään vaan pyysivät vain lähettämään sen kirjallisen reklamaation.) Ei ole vielä kuulunut mitään. Ilmoittele, jos saat lisää tietoa.
Kyllä Pacificista tilaaminen loppui kortin kuoletuksen ja vaihdon jälkeen. Sääli sinänsä, hinnat olivat kohdallaan..
Tosta Globafitservices.com hommelista löyty tämmösiä keskusteluja: tämä ja tämä . Jälkimmäinen saattaa vaatia rekisteröitymisen. Nuo jutut kyllä viittais siihen, että ovat voineet jopa generoida satunnaisesti noita korttinumeroita!
Kukaan muu kuin sinun pankkisi ei ole vielä puhunut dvdpacificista mitään, eli olisi hauska tietää miten pankkisi tuli tuohon johtopäätökseen. Itselläni ei ole ollut mitään ongelmia pacificin kanssa ja aion jatkaa tilaamista edelleen, sillä parempaa hinta/laatusuhdetta on vaikea löytää. Tietysti jos joku oikeasti todistaa tämänkin olleen pacificin vika, niin se on eri asia. Muistaakseni edellinenkin kierros oli pacificin osalta lähinnä oletusta, koska veloituksia tuli sellaisillekin, jotka eivät olleet pacificia käyttäneet.
Oletko käyttänyt Visaa vai jotain muuta korttia? Kyllä ainakin omasta mielestäni tietoturva-aukko pystyttiin lähes 100% varmasti (käyttäjien keskuudessa) jäljittämään Pacificiin, ainakin Visaa käyttävien keskuudessa. Onko kukaan Visaa käyttävistä uskaltanut tilata Pacificista kortin vaihdon jälkeen ja onko ongelmia esiintynyt?
En ole tilannut, enkä tule tilaamaankaan. Jos kauppa ei voi edes myöntää virhettään, niin ansaitsee kyllä asiakkaitten menetyksen. Mokia sattuu, mutta niistä pitää ottaa vastuu.
Mutta eivätkö he lopulta kuitenkin myöntäneet jotain? Vai muistanko väärin... joka tapauksessa en ole paikkaa käyttänyt selkkauksen jälkeen vaikkei omalla kohdalla noita ongelmia ollutkaan.
Päivämäärä 18.8.2004 näyttää minulle tulleen sähköpostia, mistä pätkä: " Our web site has recently been subjected to various hacking attempts. We upgraded our security measures in lieu of this to ensure the personal information we hold for you is fully protected. Part of these security enhancements have provided us information that led us to believe that some data had been compromised by way of a worm on the server. No anti virus or spyware was able to detect this but we now have information that contact had been made with an IP address outside our network. We attempted to capture this information without it leaving the server so as to determine exactly what was being transmitted. Unfortunately this worm had some type of self detection available and as soon as it realized we had discovered it, it self destructed leaving no trace evidence. Yesterday the IP addresses we suspected behind this launched a malicious code attack on our SQL server and this allowed us to track their IP addresses to their source and we have identified ISP’s in Russia and the Ukraine. We have contacted the FBI, Secret Service and filed a full report at www.us-cert.gov. Further a report has been filed with FSB.ru. We have blocked any possibility of this type of attack being successful but as a precaution we have auto updated all member account access passwords and now sending you your new temporary password as indicated below. " ja jatkuen " We would also request that you pay particular attention to your credit card statement to ensure that your not subject to any fraudulent transactions and if so notify your credit card issuer immediately. We will be providing a list of all cards we have on file to each of the credit card issuers so as they can also monitor any suspicious activity. We will continue to monitor this situation closely as we have been since it arose and you can be assured our efforts to provide you with the safest shopping environment online will always be of the highest priority. " Vaikuttaa ehkä hiukan liikaa elokuvista tutulta tuollainen itsetuhoutuva mato-virus, mutta ehkä sillä on saatu viestistä helpommin ymmärrettävä. Eli on ollut vakava oikea ongelma, josta on haluttu syyttää tuntemattomia entisen Neuvostoliiton nykyisiä gangstereita tai mitä lie. Jossain oli kai kaupan/kortinvarmennusfirman työntekijöitä pidetty todennäköisimpinä osallisina rikokseen, mutta eipä tuollaista tietoa varmaan ihan suosilla haluta levittää vaikka olisi tottakin. Oman kortin väärän veloituksen ehti Luottokunta alkusyksystä ottaa kiinni ja lähetti yhteydenottopyynnön. Siinä vaiheessa tämä tapaus oli siis ilmeisen tuttu ainakin Luottokunnalle. Joten loppuviimen omasta näkökulmastani kohtuullista toimintaa kaikilta tahoilta. Päätin luottaa siihen, että pacific sai tehtyä tarvittavat muutokset tällaisen tapauksen toistumisen riskin riittäväksi pienentämiseksi.
Pacificin asemassa ainakin minä olisin lähettänyt asiakkaille mailin, jossa ilmoitettaisiin, kun tilaaminen on jälleen 99,9% turvallista. Koska postia ei ole kuulunut niin teen johtopäätöksen, ettei vikaa ole vielä löydetty/korjattu.