Eipä lähtenyt perjantaina ei. Monskan mukaan tänään viimeistään. Pitäisköhän melkein lyödä vetoa ettei lähde. Mörköjä mörköjä seinille... ---
Jep, koitan itekin kattoo sellasen liikkeen, jossa kelpaa Visa, eipä tartte säätää solo-maksujen kanssa ja osa riskiä siirtyy luottokunnalle :thumbsup:
No niin istukselisi tässä tulisilla hiilillä pari viikkoa. Plasma on maksettu H-E:lle. Ja jään tässä odottelemaan Vieraa. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Nyt olisi Media Handelillakin hinta laskenut. Mutta ehdin jo tilata tuolta.
Mitäs mä sanoin. Ei lähtenyt sit tänäänkään, vaikka kivenkovaan lupasivat. :grr: Mut jotain muutosta kuitenkin mun tilaustiedoissa on näyttänyt tapahtuneen. - 'Status' -sarake on muuttunut 'Ausgeliefert' (Delivered). Päivämäärä on poistunut tänään ja tilalle tullut '-'. Eli nähtävästi kamat rupee oleen varmaankin jo aika lähtökunnossa, odottaen vain kuriirin noutoa. - Tai mistäs minä tiedän. (yrittää löytää asialla jotain positiivista - viiden viikon odotuksen jälkeen...) ---
Otan osaa tapahtuneeseen, itsekin harkitsin Zarsenilta tilaamista mutta onneksi en tilannut. Tosin en tiedä sitten tuosta H-E:sta miten sen kanssa minulla sujuu. Itsellä kyllä menee hermot, jos 5 viikkoa joutuu odottelemaan, eikä mitään näyttäisi tapahtuvan...
Itse tilasin PW6:n H-E:sta, 2vko+2pv (maksusta kotiovella). Sain H-E:lta seurantanumeron, josta pystyi seuraamaan tilauksen kulkua saksan sisällä. Alussa tuntui itsestänikin hermostuttavalta kun ei tiennyt tuleeko ja milloin, mutta kun sain pyytämäni seurantanumeron niin olihan se kiva katella ku tilaus oli liikkunut (sotin H-E:lle pari kertaa ja lähetin puolenkymmentä sähköpostia). Muutama päivä tullut kateltua 42":sta ja täytyy sanoa että kuva on loistava ja tuntuu paranevan päivä päivältä. Nyt tässä odottelen Englannista tilattua Quintro+:aa. Lupasivat sen olevan viime perjantaina täällä, eiköhän se jo huomenna tule (la/su-välisenä yönä tullut Suomeen).
Nyt rupee jo pikkuhiljaa ihan oikeasti pelottaan... - tänään tiistainakaan ei oo kuulunut mitään tilaukseni toimituksesta, vaikka nimenomaan vakuuttivat vielä viime viikolla että pistävät toimitukseen joko viime viikon perjantaina tai viimeistään eilen maanantaina. - Lupasivat vielä siten toimitusta kotiin vielä tämän viikon kuluessa, mutta jos paketti ei vielä parin tunnin sisään lähde Zarsenilta (liike auki Saksassa paikallista aikaa klo 19 asti) niin ei ehdi tavarat perille kyllä tällä viikolla millään. Tasan viisi viikkoa tulee täyteen tilauksesta huomenna keskiviikkona. Eilen lähetin heille sähköpostia pariinkiin otteeseen ja tänään vielä iltapäivällä, mutta ei sitten mitään tietoa. Jotain muutosta kuitenkin mun tilaustietoihin on tullut, mutta vaikuttaa edelleen siltä että tavarat makaavat Saksassa. Mikä voi olla näin vaikeeta? Itku, itku, itku. :weep: Ei tässä oo mitään hätää, mut kun rupesivat lupaileen toimitusajoista. Kyllä mä muuten kestän ilman ruutua varmasti vaikka kuinka pitkään, mutta periaatteesta ja lupauksien pitämisestä on kysymys. - M ---
Koodi: Dear Mr. W*, sorry for my late replay, I was on an exhibition during the last two days. I just asked my colleague for your delivery. Unfortunately our forwarding agency no longer deliver Plasma Displays because there were too much transport damages during the last days. We already choosed a new forwarding agency and will send your ordered goods within the next two or three days. You will receive the TV latest within next week. I will send you your tracking code as soon as the TV left our stock. Kind Regards, Manuel Monska customer service www.zarsen.de Tulihan se vastaus Zarsenilta vihdoin. Ja okei, jos syy todella on kuten herra Monska edellä kertoo, parempi näin. - M ---
Tänään tuli mailia, jossa sanoivat Panasonicin arvioidun toimitusajankohdan olevan lokakuun puoliväli... kyl se tästä... - Otto
Tuli postia mega-powerilta.... >Your money is on our bank account. >The transport company will pick up the plasma tomorrow. JUHUUUUUU!!!!!! :thumbsup:
Olen nyt muutaman viikon seuraillut tätä keskustelua ja alan olla varsin vakuuttunut siitä, että plasman tilaaminen saksasta on ainut oikea vaihtoehto :thumbsup: Mallina tullee olemaan Panasonic TH-42PA30 pöytäjalustan kanssa. Saksalaisista verkkokaupoista parhaimmilta tällä hetkellä vaikuttavat Hifi-Edition, Media-Handel ja Tec 4 You. Hinnat noissa liikkeissä vaihtelevat 2570-2650 euron välillä. Ilmeisesti toimituskulut tulevat olemaan 100-150 euroa? Olisiko muita mahdollisia paikkoja, joita kannattaa tsekata? Entä onko noista em. verkkokaupoista minkälaisia kokemuksia? Tätä threadia lukemalla ei ainakaan mitään hillittömän huonoja kokemuksia ole tainnut olla. Tilaus ilmeisesti tehdään verkkokaupan tilauslomakkeella (En osaa Saksaa)? Tässä yhteydessä saa tilinumeron, johon koko maksu maksetaan? Kun maksu näkyy yrityksen tilalla, laittavat heput siellä plasman eteenpäin ja loppujen lopuksi telkku saapuu Suomeen kaiketa 2-3 viikkoa tilauksesta? Onko jotain mihin erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota tilausta tehdessä tai sen aikana? Osa vastauksista löytyy varmasti tästä threadista, mutta kiitos jo etukäteen niille, jotka ehtivät/jaksavat/osaavat vastata.
Itse tilasin taannoin Philipsin 9975 LCD:n mega-powerilta. Kun itse ensin n. viikon odottelun/hiljaiselon jälkeen saivat tuotteen, niin kaikki meni loppujen lopuksi hyvin. Kokonaisaika toimitukselle oli maksusta n. 3 viikkoa.
Onkos kukaan maksanut luottokortilla, onnistuuko lähes kaikkiin vai ei lähes mihinkään? Vai onko ennakkomaksu se juttu plasmoissa?
No ainakin technikdirekt hyväksyy luottokortin, monista muista ei ihan heti selviä, mutta esim redcoon.de ilmoittaa maksuvaihtoehtonsa näin: "Welche Zahlungsarten bietet redcoon an? Die Zahlung erfolgt ausschließlich per Vorkasse oder Nachnahme. Es ist nicht möglich mit Kreditkarte, per Rechnung oder Lastschrift zu zahlen" ...eli vain etukäteismaksu ja postiennakko käyvät, tosin epäilen että eivät toimita Suomeen postiennakolla. hificomponents taasen ilmoittaa selvällä lontoolla: "Please note that prepayment is the only available payment option while ordering to a shipping address outside of Germany." ...ja luottokortimaksamisesta: "We know that the credit card is a very comfortable way of ordering. But also expensive for the dealer. The dealer has to pay about three to five percent of every sale to the credit card company. Costs that the customers have to pay with higher prices. This would be unfair for all customers, who don't want to pay with credit card. As we are a hifi discounter consequently aiming to have the lowest price of all, we are unfortunately not able to offer this feature." Näinhän se on, mutta visaa olis mukavampi vinguttaa :king:
Tuntuu olevan ym. varsin yleinen käytäntö Saksan maalla. Oli ennen tarkan markan aikoina, ja on edelleen euro-aikana. Em. syy on täysin ymmärrettävä ja hyväksyttävä, miksi kauppias tosiaan maksaisi sata tai jopa pari sataa euroa luottokorttiyhtiölle vain siitä hyvästä että joku pääsee vinguttamaan luottokorttia, tuskin plasman osto siitä kiinni jää.
Suomessahan Luottokunta ottaa vain 1% VISA/MC ostoista.. ehkä saksassa niillä on suuremmat luottotappiot - Otto
toiminnan yleinen tehokkuus/organisointi saksassa lienee vielä pitkälti paperilappujen tasoa. saksa ei yleisesti ole nopein omaksumaan tekniikkaa koko yhteiskunnan tasolla + korkeammat luottotappiot isossa maassa ei ne luottokunnan visan provisiot ihan noin alhaiset yleensä ole, varsinkaan ulkomaisille korteille 0,9 - 1,35 % vaihtelee luottortit, maksukortit on jo sitten 0,31 - 1,15 % http://www.luottokunta.fi/Kaupoille/Palvelut kaupoille/Kauppiasprovisiot ja hinnasto.html
Jahhas! Uutta tietoa tilauksestani Zarsenilta. Ensimmäiseen hengenvetoon täytyy kyllä suuresti kommentoida, että kehottaisin kyllä kaikkia miettimään ennen tilauksen tekemistä onko Zarsen lainkaan varteenotetteva vaihtoehto. (noup!) Tilauskuvio on tähän mennessä mennyt seuraavasti... *** 24.08.2004 Tilaus jätetty 25.08.2004 Tilausvahvistus maksuohjeineen saatu 25.08.2004 Tilaus maksettu 3.016 EUR 26.08.2004 Maksu veloitettu tililtäni 31.08.2004 Maksu saapunut Zarsenin tilille 06.09.2004 Zarsen tilannut tuotteet toimittajaltaan Saksassa 22.09.2004 Zarsen ilmoittanut tilattujen tavaroiden olevan matkalla heidän varastoonsa ja ilmoittanut lähettää tavarat joko aikaisintaan perjantaina 24.9. tai viimeistään 27.9. 29.09.2004 Zarsen ilmoittanut vaikeuksistaan paikallisen kuljetusfirmansa kanssa, joiden kyyditsemissä tuotteissa on todettu viimepäivinä useita vahinkoja. Uusi kuljetusfirma on löytynyt, mutta sopimuksen allekirjoitus kestää päiviä... - uusi luvattu aika tuotteiden toimitukseen annettu 2-3 päivän kuluessa. 01.10.2004 Zarsen ilmoittanut tilattujen tavaroiden lähtevän viimeistään maanantaina 4.10. 04.10.2004 Koska tilausta ei luvatunmukaisesti pystytty toimittamaan luvatun ajan puitteissa maanantaipäivän kuluessa, päätin perua kaupan. 05.10.2004 Vastaus Zarsenilta saatu, että tilatut tavarat ovat todellakin lähteneet jo maanantaina, mutta koska olen perunut tilauksen, on toimitus keskeytetty. Mikäli haluan sovitun toimituksen jatkuvan, pyydettiin ilmoittamaan pikimmiten. Monska vielä soitti perään ja takasi tavaroiden lähtevän vielä tänään ja ilmoittaa seurantanumeron. - Tilaus siis asetettu uudelleen voimaan. Seurantanumeroa en ole vielä saanut, mutta Zarseni 'meine daten' -sivustolta ilmoitus jokaisen tuotteen kohdalla 'ausgeliefert' (delivered). *** Pitkällinen prosessi ja edelleen jännitys jatkuu. Ehkä ensi viikolla. - M ---
Noh, käytännössä 0,9% - 1,0% missään järkevässä liikkeessä. EU:n ulkopuolisia asiakkaita on nimellisesti ja mikään kotiteatteriliike enää pelaa paperilapuilla Silti, aika iso ero tuohon väitettyyn 3-5% saksanmaalla... - Otto