Omia kestosuosikkeja listalta olivat ainakin seuraavat: -Brotherhood of the Wolf -Equilibrium -Frequency -Top Secret -Drive -Stir of Echoes -Point Break -Zero Effect -Last Boy Scout -Hudsucker Proxy Jokaisen nähnyt useammin kuin kerran.. ja aion katsoa jatkossakin.
Aliarvostetuista elokuvista puhuttaessa aina ensimmäisenä tulee mieleen Starship Troopers. Aina saa lukea samoja kommentteja leffan naurettavuudesta ja kaiken yli viemisestä, vaikka se juuri on elokuvan tarkoituksena. Tuota listaa selaillessa osui silmään Rutger Haurein Wanted: Dead or Alive, joka todellakin on todella pa*ka elokuva ja olipa tuolla muutama muukin väärälle listalle eksynyt pätkä, mutta ihan mielenkiintoista katseltavaa.
Aina Starship Troopersista puhuttaessa saa lukea samoja kommentteja siitä, kuinka leffa on tehty tarkoituksella naurettavaksi ja vedetty tahallaan yli. Eikös tässä ole sitten aika pitkälti epäonnistuttu jos kaikki kuitenkin ymmärtävän elokuvan niin että se olisi tehty tosissaan? Ainakaan itse en löydä tuosta niin paljoa huumoria että käsittäisin sen satiiriksi. Sen sijaan huonoa sci-fiä (tosin sci-fi on mielestäni lähes aina huonoa) ja kliseisiä toimintakohtauksia on riittämiin. Ei iske.
No allekirjoittaneeseen iskee. Itse ainakin huomasin jo ensimmäisellä katselukerralla elokuvan tahalleen olevan sellainen kuin se on. Se on kyseisen elokuvan tyyli. Vertailukohtia en osaa tälle elokuvalle sanoa sen ainutlaatuisuuden vuoksi. Tuota satiiripuolta tuo esille mm. uutiskatsaukset joita on pitkin elokuvaa ("You wan't to know more?"), joissa mm. lapsille jaetaan luoteja ja neuvotaan kuinka ötökät tapetaan oikeaoppisesti. Huvittavaa, eikö? Näin ainakin itse näen elokuvan ja en usko näkemykseni olevan kovin vääränlainen.
Olen samaa mieltä Patun kanssa. Starship Troopers on omasta mielestä hyvä leffa, ja satiiri on ihan ilmiselvä juttu, varsinkin kun ne tappaa niitä ötököitä ja se nainen nauraa ihan hysteerisesti haha. Ja leffassa on mukana Clancy Brown ja Michael Ironside! :thumbsup:
Kuin myös. Tämän filmin nähtyäni maailma näytti varsin erilaiselta. Mielestäni Starship Troopers on Verhoevenin paras elokuva. Sisältö on paikoitellen suorastaan nerokasta. En ihmettele yhtään kun Verhoeven kertoi jossain lapsuuden kokemuksistaan, kun natsit miehittivät hänen kotimaansa. Siellä oli käsitelty juutalaisia suoraan kadulla hieman julmalla tavalla ja se oli vaikuttanut häneen kuulemma todella syvästi. Viittauksia tähän on koko leffa pullollaan.
Heh. No jos tämä elokuva vaikuttaa jonkun toisen maailmankatsomukseen näin vahvasti, ja leimataanpa jopa nerokkaaksi niin okei, siinä vaiheessa voin myöntää missanneeni pointin.. Minun mielestäni tämä on kuitenkin vain yksi lisää 'tapellaan-avaruusolioiden-kanssa-ammutaan-niitä-kovasti-ja-ollaan-tämän-sodan-kovin-tiimi' -leffa. Mutta kuten jo aiemminkin totesin, ymmärtämättömyyteni saatta hyvinkin johtua inhosta sci-fiä kohtaan (vai oliko tämä nyt komedia? )
Liityn kuoroon, jonka mielestä Starship troopers on aliarvostettu elokuva. Jos elokuvan näkee ainoastaan toimintaelokuvana, niin missaa koko elokuvan pointin. Kyseessä on yksi parhaista scifi-elokuvista ja propagandatutkielmista ikinä. Todella ajatuksia herättävä elokuva jossa ei ole mitään turhaa eikä siihen voi mitään lisätä. Kommenttiraita auttaa ymmärtämään elokuvan pointin. Se kannattaa kattoa, jos ihmettelee miksi siitä pidetään niin paljon. :thumbsup: Saa nähä mimmonen Starship Troopers 2 on. Hieman epäilyttää, että elokuvasta on tehty scifitoimintapätkä. Mut on se tsekattava. :hitme:
Blaksploitaatioleffat ovat aliarvostettuja. Esim. Pam Grierin tähdittämä Coffy on aivan loistava elokuva. Suosittelen lämpimästi.
Itse pidän seuraavista, jotka löytyvät listalta: 14. Mouse Hunt (1997) 20. Alien 3 (1992) 32. Long Kiss Goodnight (1996) 34. Cop Land (1997) 39. Ronin (1998) 40. Die Hard 2: Die Harder (1990) 41. Indiana Jones and the Temple of Doom (1984) 51. Universal Soldier (1992) 65. The Mosquito Coast (1986) 71. Jackie Brown (1997) 74. Casino (1995) 76. A Perfect World (1993) 91. Batman: Mask of the Phantasm (1993) 92. Gremlins 2 (1990) 100. Falling Down (1993)
Roska leffojen ystävänä voisin varmaan nimetä 100 leffaa kertaheitolla jotka on aliarvostettuja. mutta tuolta listalta "aliarvostetut" ovat. 10. Gattaca (1997) 13. Deep Rising (1998) 16. The Blob (1988) 17. Contact (1997) 32. Long Kiss Goodnight (1996) 34. Cop Land (1997) 35. The Edge 40. Die Hard 2: Die Harder (1990) 45. Nighthawks (1981) 51. Universal Soldier (1992) 52. In The Line of Fire (1995) 54. Shadow of the Vampire (2000) 62. Stir of Echoes (1999) 76. A Perfect World (1993) 78. Point Break (1991)
Todella paljon oli listassa elokuvia mitä pidän hyvänä ja mitä kaverinikin pitävät hyvänä. Ei ainakaan minun tuttava piirissä monet noista ole aliarvostettuja.
Hei Kliffaa Hei on pahasti aliarvostettu elokuva! Monia Speden elokuvia pidetään korkeassa arvossa mutta tämä on jostain syystä unohdettu. En tiedä sitten olenko ainoa, mutta minuun ainakin kolisee ja kovaa.
Kolisee täällä myös! Tämähän tuli tv:stä jonkin aikaa sitten ja yllätyin siitä, miten paljon pidin. Kun melkein kaikki Eren tekeleet, jotka pentuna oli älyttömän hyviä, on lähinnä pistäneet hävettämään sittemmin. Että "olenko joskus oikeasti pitänyt tästäkin?" Hei kliffaa hei! jostain syystä toimii oikein hyvin edelleen, hauska elokuva, joka ei sisällä ainakaan liikaa lapsellista Körmy-huumoria.
Onhan tuolla noita 9. Brotherhood of the Wolf (2001) 19. Frequency (2000) 20. Alien 3 (1992) 30. Atlantis: The Lost Empire (2001 32. Long Kiss Goodnight (1996) 34. Cop Land (1997) 39. Ronin (1998) 40. Die Hard 2: Die Harder (1990) 41. Indiana Jones and the Temple of Doom (1984) (PARAS Indy, PRKL!!!!) 51. Universal Soldier (1992) 52. In The Line of Fire (1995) 62. Stir of Echoes (1999) 71. Jackie Brown (1997) 74. Casino (1995) 78. Point Break (1991) 88. Last Boy Scout (1991) 97. A Life Less Ordinary (1997) (Diazin paras?)
Hehkutetaan vielä kerran Double Jeopardya, aivan loistava juoni, jännistystä, loistavat näyttelijät sekä erikoiset miljööt.
Nostetaanpa topiccia. DVD-listaani katsellessa tuli mieleen, että From Dusk Till Dawn kuuluu näihin aliarvostettuihin leffoihin. Monen mielestä lopun vampyyri-mättö pilaa koko leffan alkupuoliskon, mutta mielestäni koko leffa alkaa vasta tästä kohdasta... Muita leffoja, joita listaa katsoessa tuli mieleen: My Little Eye Ahdistava ja pelottava elokuva, joka hyödyntää hyvin nykyajan reality-show buumia Pay It Forward Tarina siitä, että pienilläkin asioilla on merkitystä. Elämänmyönteinen leffa, joka osaa sekä itkettää että naurattaa Virus Vidu, mitkä tehosteet! Tältä kyborgien pitääkin näyttää... Pomitaan vielä tuolta chud.com:in listalta nämä: 1. A Simple Plan 2. The Devil's Backbone 10. Gattaca 13. Deep Rising 20. Alien 3 21. The Iron Giant 28. Top Secret! 31. Fright Night 34. Cop Land 35. The Edge 39. Ronin 41. Indiana Jones and the Temple of Doom 54. Shadow of the Vampire 62. Stir of Echoes 71. Jackie Brown 74. Casino 76. A Perfect World 100. Falling Down
Tuo Coffy on muuten vielä paljon parempi! Voiko elokuva olla huono jos joka ikisessä taistelukohtauksessa Pam Grierin rinnat vahingossa paljastuvat Aivan viiden tähden leffa muutenkin.