[font=Arial, Helvetica, sans-serif]Uusi digi-TV kanava "VIISI" aloittaa toimintansa valtakunnallisessa lähetysverkossa perjantaina 12.3.2004 klo 17.00. Kanavalla on toimilupa teleostostoimintaan mikä mahdollistaa mm. vuorovaikutteisen [/font][font=Arial, Helvetica, sans-serif]palvelujen käytön matkapuhelimen avulla. Katsojat voivat myös vaikuttaa kanavan sisältöön mm. osallistumalla kuvaviestein, äänestämällä ja pelaamalla. [/font] [font=Arial, Helvetica, sans-serif]Kanavan toimitusjohtaja Jaakko Visuri kuvailee kanavaa innovatiiviseksi ja erilaiseksi - "markkinoiksi", joille tullaan ostamaan, viihtymään, sallistumaan ja tapaamaan tuttuja. [/font] [font=Arial, Helvetica, sans-serif]" Viisi on suomalaisten uusi kohtaamispaikka", sanoo Visuri.[/font] [font=Arial, Helvetica, sans-serif]"VIISI" -kanavan ohjelmapäällikkö Tiina Sailavuo kertoo ohjelmiston poikkeavan nykyisten kanavien tarjonnasta, sillä teemaohjelmat ja yhteisöt tulevat toimimaan ohjelmiston kantavana voimana. [/font] [font=Arial, Helvetica, sans-serif]Kotimaisia ajankohtaisohjelmia tullaan lähettämään useita tunteja päivittäin; [/font][font=Arial, Helvetica, sans-serif]"RUMBA" on musiikkiviihteen teema-ohjelma, "HOHTO" puolestaan liikuu elokuva- ja DVD-maailmassa. Uudenlainen palvelukonsepti "KissTV" aloittaa kanavan aamun päivittäin jo kello 05.[/font] [font=Arial, Helvetica, sans-serif]Ulkomaisesta ohjelmistosta vastaavat mm. "Cine News", "On The Set" ja "Famous". Ohjelmissa liikutaan pääasiassa elokuvamaailmassa ja tutustutaan tähtien elämään myös kulissien takana.[/font] [font=Arial, Helvetica, sans-serif]"JukeBoxi" esittää koti- ja ulkomaalaisia katsojien valitsemia musiikkivideoita ja viikonloppuisin nähtävä "LiveOke" -kotikaraokeohjelma on täysin uudenlainen tv-konsepti. Myös matkailu, muoti ja kauneus tulevat saamaan kanavalla ohjelma-aikaa.[/font] [font=Arial, Helvetica, sans-serif]- "ChatGalleria tuo mukanaan kuvaviestit ja lisää yhteisöllisyyttä, joten odotammekin ChatGallerian herättävän keskustelua", visioi Tiina Sailavuo.[/font] [font=Arial, Helvetica, sans-serif]Kanavan markkinointijohtaja Kai Taino kertoo uuden kanavan olevan mullistava mainosväline, jonka uudentyyppiset mainonnan muodot mahdollistavat jopa valtakunnallisen online-mainonnan. [/font] [font=Arial, Helvetica, sans-serif]- "Televisiomainonnan toteuttamisesta tulee nyt yhtä helppoa kuin vaikkapa paikallislehti- tai nettimainnonasta - joskin olemme huomattavasti nopeampia ja tehokkaampia", hehkuttaa Tainio. Perinteisen tv-mainonnan muotojen rinnalle VIISI on kehittänyt myös mm. TV-bannerit, [/font][font=Arial, Helvetica, sans-serif]infomercialit, HuutoTV:n sekä luokitellut kuvaviestimainokset.[/font] [font=Arial, Helvetica, sans-serif]VIISI aloittaa valtakunnalliset lähetyksensä 12.3.2004 klo 17.00 - aluelliset lähetykset alkavat syksyllä. [/font] [font=Arial, Helvetica, sans-serif]http://www.digitv.fi/uutinen.asp?path=1;699;4340 [/font]
Musavideot ja DVD-juttu hyviä, mutta tuo kännykkä-interaktiivisuus-melkovarma häntäkoipienvälissäfloppi on turhaa. Odotellaan ja katsellaan.
Päinvastoin, aina löytyy tyyppejä, jotka tuhlaavat 90% tuloistaan kännykkälaskuihin, eli tuo kanava on vuoden päästä niin rikas, että se voi palkata Brunein Sulttaanin pesemään varpaitaan (sikäli kun teeveekanavalla varpaita ylipäänsä on), ja kyseisellä sulttaanillahan ei taskurahasta ole pula. Ennenkin on syntynyt menestystarinoita, jotka perustuvat kansalaisten pohjattomaan tyhmyyteen. Suuri osa väestä omistaa paljon rahaa mutta vähän aivoja. Minäkin aion kantaa korteni kekoon uuden kanavan menestymisen puolesta: aion elämäni aikana uhrata seuraavan rahasumman interaktiivisiin palveluihin: 0,00 . Jos oikein innostun kanavan tarjonnasta niin sen lisäksi uhraan vielä 0,00 ja käsken kaikkia kavereitakin sijoittamaan huikeat 0,00 euroa. Kun tuosta kassavirrasta vähentää verot niin kyllä moisella nettotuotollakin kanavajohtaja on eri iloinen ja hieroo paksuja karvaisia käsiään yhteen niin kovasti, että savu nousee.
Tuo siis oli minun osallistumiseni/mielipiteeni tähän pyyntöön: "ChatGalleria tuo mukanaan kuvaviestit ja lisää yhteisöllisyyttä, joten odotammekin ChatGallerian herättävän keskustelua", visioi Tiina Sailavuo.
TV-bannerit? Meinaako se siis sitä, että ohjelmien aikanakin näkyy mainoksia? Taitaapi jäädä virittämättä
Onkohan tuo sellainen 24h vuorokaudessa ostos-tv, missä voi lähetellä ostosten lomassa 0,84 chat viestejä ja pelata pelejä?
Jaa, eli käytännössä Chättiä ja sen tapaista n.20 tuntia, fashionia ja muuta uusinnan uusintaa lopun aikaa. Ei hyvältä näytä. Kammottavaa horinaa nuo ns. tavoitteet. :hitme: Ja vielä TV-bannerit. Huoh. Onnea vaan matkaan.
No, tuskin on tuosta pelkoa. Ohjelmatietojen perusteella taso tuntuu olevan huomattavasti alhaisempi. Pelkkää ostos-tv:tä ja chattiohjelmia. Vai että on Hohto siirtymässä oikein tv-puolellekin, sinänsä kiinnostavaa nähdä mitä tuleman pitää.
HOHTO-elokuvalehteä ja DVD Hohto -lehteä julkaiseva Hohto Publishing Oy aloittaa 12.3. kaksi uutta elokuvaohjelmaa televisiossa uudella valtakunnallisella digitaalisella TV Viisi -kanavalla. Hohto- ja DVD Hohto nimiset elokuvaohjelmat esitetään joka päivä aamulla ja illalla TV Viisi -digikanavalla. TV Viisi näkyy 12.3. alkaen yli 400.000 digi-TV-taloudessa, ja ennusteen mukaan syksyllä 680.000 taloudessa 1,5 miljoonalle katsojalle. Hohto elokuvaohjelma katsoo ennakkoon, esittelee ja arvostelee ensi-iltaelokuvat, uutisoi ajankohtaiset elokuvamaailman kuulumiset, sekä haastattelee tähdet ja ohjaajat. DVD Hohto ohjelma katsoo ennakkoon ja esittelee parhaat DVD-uutuudet sekä kertoo, mitä kotiteattereissa kannattaa katsoa ja mitä ei. Ohjelmat juontaa Reija Hankosaari. TV-ohjelmat ovat meille uusi aluevaltaus. Teemme yhteistyötä pitkän linjan TV-ammattilaisten kanssa, ja ohjelmiemme ohjaajana toimii Ari Lohenoja. Elokuvan ystäville meillä riittää kiintoisaa sisältöä, sillä teatterielokuvia tulee ensi-iltaan useita viikossa ja DVD-elokuvia julkaistaan Suomessa yli sata uutta joka kuukausi. TV-ohjelmat tukevat brandiamme ja antavat uutta sisältöä niin lehtiemme lukijoille kuin aivan uusillekin elokuvan ystäville, sanoo Hohto Publishingin toimitusjohtaja Antti Tolonen. TV Viisi kanavan muu ohjelmisto sisältää viihdettä, asiaa, harrasteita, musiikkia, pelejä, kilpailuja, makasiineja ja tietopalveluja. http://www.hohto.to/news1_221.html
Ja ärsyttävämpiä? (Johan oli pirun rumaa tagisoppaa.) Eivät sitten ole tajunneet että bannerit ovat he**etin ärsyttäviä? (Minen oikeasti muista, kun on ollut suodatin kohta pari vuotta juurikin käämien kärähtämisen takia.) Eikä näytä porukalta hybristä puuttuvan, kun väittävät kehittäneensä infomercialit. turbo: Keksivät vielä että tuollakin saa rahastettua, porukka soittaa 0.84/minuutti ja pääsevät aalloille laulamaan. Voisi tosin haitata ohjelman suosiota. Juuh, näyttää skipattavalta. En muista ketä lainatakseni: "Poistan varmistimen vähintään kaksipiippuisesta haulikosta." (Se jäi epäselväksi onko kyseessä haulikko jossa on enemmän kuin kaksi piippua vai esim. sinko.) (Hm, outoa, eivät sitten rekisteröineet hohto.tv-domainia?)
Eivät sitten enää huonompia sarjoja keksineet. Ainakin SubTV:llä esitettävät Famousit taitavat olla viitisen vuotta vanhoja, Anna Nicole Smithistäkin sanottiin jotain tyyliin: Hän tulee palaamaan julkisuuteen kauniimpana kuin koskaan tms. MoonTV:llähän oli yllättävän paljon viihdyttävää ohjelmaa, esim. Kreivi Stakulan ohjelmat ja Play (eikös se sen niminen ollut?) varsinkin ennen uutta juontajaa. Myöskään Festarispesiaaleja ei sovi unohtaa, varsinkin vuoden 2000 tienoilla tehdyt olivat vielä hupaisia, viimeisimmät eivät enää oikein toimineet. Kuten Samppa jo mainitsikin, uuden kanavan ohjelmisto taitaa sisältää lähinnä mainoksia, chattia & muuta "ohjelmaa".
Niin ja olihan Moonilla myös: "Isot asiat mitkä liikkuu" (vaimikäsenytolikaan). Näyttää kyllä melkosen surulliseslta toi VIISI. toivottavasti se sonyn boxin päivitys tulee ennen ku se alkaa et voi sitten poistaa sen kanavan... ni ei tuu sitten katottuu vahingossakaan. Nykyisissäkin idioottimaisissa "puhuva pää" jutuissa on pinna välillä niin kireellä et vois tilata Georgelta jonku sortin ohjusiskun... En ymmärrä kuinka joku viittii pistää satoja /kk siihen et saa jonku vammasen koneäänen sanomaan monotonisella ännellään: "syökää kanaa" tai jotain yhtä älykästä. :hitme: No ei se onneks ole omasta pussista pois!
Onpa hyvin tehty pohjatyö tuon kanavan nimen keksimisessä. Eikös FST:n digikanava jo näytä "mainoksissaan" yms. olevansa ns. viides kanava? Ainakin se noppalogo jossa lukema 5 tuli heti mieleen. No, kun tarkemmin luki noita Viisi-kanavan ajatuksia niin taitaa olla muutenkin aika juosten k*stu koko konsepti...