Tuli tuosta biisiäänestyksestä tietenkin mieleen myös levyäänestys; onhan kymmenen levyn valitseminen ainakin itselleni huomattavasti helpompaa kuin kymmenen biisin. Sen sijaan tämä ei ole mitenkään virallinen äänestys, eli en ala laskemaan tuloksia mitenkään. Sen tehköön joku toinen, jos siihen on halua. Mutta pitemmittä puheitta: 1. Ulver: Themes From William Blake´s The Marriage Of Heaven And Hell 2. Arcturus: La Masquerade Infernale 3. Moonspell: Sin / Pecado 4. Dream Theater: Scenes From A Memory 5. Faith No More: Angel Dust 6. Anathema: Alternative 4 7. Dreadful Shadows: The Cycle 8. Theatre Of Tragedy: Velvet Darkness They Fear 9. Arcana: Cantar De Procella 10. Antimatter: Saviour ---------------------------------------------- 11. In Flames: Reroute To Remain 12. My Dying Bride: 34.788...% Complete 13. The Gathering: If_Then_Else 14. Yann Tiersen: L´absente ... Listan viisi ensimmäistä levyä olivat erittäin helppoja valita. Kuudennesta alkaen valintaprosessi oli huomattavasti hankalampaa. Katsotaan, jos joskus jaksaisin laittaa levyistä vielä jotain kommenttiakin.
1. Metallica - Ride the lightning 2. Megadeth- Youthanasia 3. Type O Negative - October rust 4. Marilyn Manson - Mechanical animals 5. HIM - Razorblade romance 6. Megadeth - Cryptic writings 7. Sentenced- Frozen 8. Metallica - Black album 9. Roxette - Joyride (Upea poppilevy, balladit varsinkin rautaa, nimibiisi ainoa jota ei enää tänä päivänä jaksa kuunnella) 10. Children of bodom - Hatebreeder Listalle pääsi eniten kuuntelua saaneet & eniten musiikkimakuni suuntaan vaikuttaneet levyt (Metallica - Black, siitä se HYVÄN musiikin kuuntelu alkoi )
Huh, vaikea täältä koulun koneelta muistella, että mitä siellä levyhyllyssä oli.. 1. Queen: A Night At the Opera 2. Him: Greatest Lovesongs vol.666 3. Ultramariini: Juuri ja juuri olemassa 4. Third Eye Blind: Blue 5. A Perfect Circle: 13th step 6. Semisonic: Feeling Strangely fine 7. Incubus: Morning View 8. Smashing Pumpkins: Mellon Collie & Infinite Sadness 9. Lifehouse: No Name Face 10. Pakko editoida listaa kotona..tästä tuu mitään,ku muista mitään mistään
Lapsellista tälläisten top10-listojen kysely ja täyttely, mutta joskus niin kovin hauskaa... Kaikkien aikojen suosikit ja musiikkimakuani muovanneet levyt ovat: 1. Pink Floyd: Dark Side Of The Moon. 2. King Crimson: Red 3. Iron Maiden: The number of the beast 4. Kraftwerk: The man machine 5. Yes: Fragile 6. Rush: Moving pictures 7. Black Sabbath: Masters of reality 8. Led Zeppelin: II 9. Rainbow: Rising 10. Depeche Mode: Music for the masses Äh, 10 on liian vähän.
Lista muuttuu aika usein, tällä hetkellä luultavasti seuraavanlainen: 1. Green Day: Dookie 2. Pink Floyd: Dark Side Of The Moon 3. Green Day: Insomniac 4. YUP: Normaalien maihinnousu 5. Red Hot Chili Peppers: Californication 6. Iron Maiden: Brave New World 7. Metallica: Load 8. Oasis: Definitely Maybe 9. Jean Michel Jarre: Oxygene 10. Van Halen: Van Halen No, nopeasti koottu lista, mutta antaapahan edes jonkinlaisen kuvan musiikkimaustani.
Metallipuolelle taitaa mennä: 1. Dream Theater - Metropolis Pt. 2 2. Iron Maiden - Best of the Beast 3. Metallica - Master of Puppets 4. Liquid Tension Experiment - 1 5. Liquid Tension Experiment - 2 6. Dream Theater - Images and Words 7. Dream Theater - Awake 8. Dream Theater - Six Degrees Of Inner Turbulence 9. Cowboy Bebnop OST 1 10. Naruto OST 1 Listaa päivitetty 19.3. ja saatu näyttämään Dream Theater-painotteisemmalta.
1. Pink Floyd: Dark Side of the Moon 2. Pink Floyd: The Wall 3. Pink Floyd: Wish You Were Here 4. Pink Floyd: The Piper at the Gates of Dawn 5. Led Zeppelin: (nimetön levy) 6. Uriah Heep: Salisbury 7. Black Sabbath: Sabbath Bloody Sabbath 8. Black Sabbath: Paranoid 9. Deep Purple: In Rock 10. Deep Purple: Machine Head
At the moment: 1. Kill Bill vol.1 soundtrack 2. Pulp Fiction soundtrack (SE) 3. KISS - Hot in the Shade 4. KISS - Alive IV 5. Limp Bizkit - 3 $ bill y'all 6. In Flames - Whoracle 7. Iron Maiden - Best of the Beast 8. Metallica - St.Anger 9. Rammstein - Mutter 10. KISS - Hotter than Hell
Nopeasti väsätty lista: 1. Therion: Secret of the Runes 2. Angra: Fireworks 3. The Cranberries: To the Faithful Departed 4. Flowing Tears: Jade 5. Oasis: (What's the Story) Morning Glory? 6. Nightwish: Oceanborn 7. Helloween: Keeper of the Seven Keys Part II 8. Angra: Holy Land 9. After Forever: Decipher 10. Crash Test Dummies: God Shuffled His Feet ---- 11. In Flames: Reroute to Remain 12. Blind Guardian: Nightfall in Middle-Earth 13. Within Temptation: Mother Earth 14. Alanis Morissette: Jagged Little Pill
Nopeasti väsätty lista täältäkin. 1. Shadow Gallery - Tyranny 2. Dimmu Borgir - Enthrone Darkness Triumphant 3. Dream Theater - Scenes From Memory 4. Nightwish - Century Child 5. Liquid Tension Experiment 1 6. Children Of Bodom - Hatebreeder 7. In Flames - Jester Race 8. Immortal - Sons Of Northern Darkness 9. Edguy - Vain Glory Opera 10. Alghazanth - Thy Aeons Envenomed Sanity
Tällaisia tuli mieleen: 1. Children of Bodom: Hatebreeder 2. KISS: Alive II 3. Iron Maiden: Somewhere in Time 4. Helloween: Walls of Jericho 5. Metallica: Ride the Lightning 6. Helloween: Keeper of the Seven Keys pt II 7. Iron Maiden: Piece of Mind 8. DIO: Dream Evil 9. Sepultura: Beneath the Remains 10. KISS: Destroyer No kylläpä tuli hassu lista.
1. Uhrilehdon koko tuotanto 2. Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas 3. Sepultura - Chaos A.D. 4. Shitter Limited - No More Lies 5. Cradle of Filth - the Principle of Evilmade Flesh 6. Naglfar - Vittra 7. Emperor - In the Nightside Eclipse 8. Oasis - Definitely Maybe, - (What's the Story) Morning Glory, - Be here Now 9. Muse - Origin of Symmetry 10. In Flames - Reroute to Remain
1. Pink Floyd: Meddle 2. The Doors: The Doors 3. The Doors: Strange Days 4. Love: Forever Changes 5. The Beatles: Abbey Road 6. King Crimson: Red 7. The Moody Blues: Days of Future Passed 8. Camel: Mirage 9. Fleetwood Mac: Then Play On 10. Genesis: Foxtrot
Suurinpiirtein näin... 1. Gentle Giant - Octopus 2. Yes - Fragile 3. Steve Vai - Passion & Warfare 4. Frank Zappa - Joe's Garage 5. Jethro Tull - Songs From The Wood 6. Dream Theater - Images & Words 7. Gentle Giant - Octopus 8. Marillion - Misplaced Childhood 9. Metallica - ...And Justice For All 10. Rush - Moving Pictures Hemmetin vaikea jättää muita täydellisiä kiekkoja mainitsematta
Jokaiselle päivälle jotain: 1. Miles Davis - Kind of Blue 2. Marvin Gaye - What's Going On 3. Bob Marley - Exodus 4. Massive Attack - Blue Lines 5. Björk - Post 6. Jefferson Airplane - Surrealistic Pillow 7. AC/DC - Let There Be Rock 8. Brian Eno - Music for Airports 9. CMX - Rautakantele 10. Wigwam - Nuclear Nightclub --- 11. Pink Floyd - Wish You Were Here Ja bonuspisteet Panteran Cowboys from Hell -kappaleelle. Edit: Pakollinen yhdestoista lisätty, eihän tuota voinut poiskaan jättää
1. Blind Guardian: Nightfall in Middle-earth 2. Nightwish: Oceanborn 3. Luca Turilli: Prophet of the last eclipse 4. Children of Bodom: Hatebreeder 5. Rhapsody: Legendary tales 6. Black Sabbath: Sabbath bloody sabbath 7. Alice Cooper: Love it to death 8. Gamma Ray: Land of the free 9. Led Zeppelin: II 10.Gladiator soundtrack Että sellaisia levyjä tällä kertaa.
Ja näin se threadi pompsahti ylös. 1. Iron Maiden: The Number of the Beast 2. Jefferson Airplane: Surrealistic Pillow 3. Hawkwind: In Search of Space 4. X-Japan: Dahlia 5. Yes: Fragile 6. Lake of Tears: Forever Autumn 7. Children of Bodom: Hatebreeder 8. Dream Theater: Images & Words 9. Queensrÿche: Operation Mindcrime 10. The Clash: London Calling ------------------ Bubbling under (Ei ei! Tämä ei ole top-21...): Graveworm: With Vilest of Worms to Dwell Judas Priest: British Steel Axxis: Kingdom of the Night The Misfits: Walk Among Us Omega: Gammapolis Emperor: In the Nightside Eclipse The Beatles: Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band Uriah Heep: Demons & Wizards Tobias Sammet's Avantasia: The Metal Opera Jethro Tull: Aqualung Sonata Arctica: Ecliptica
Näin nyt. En pysty ajattelemaan kautta aikojen tällä hetkellä... 1.Wilco - A Ghost is Born 2.Interpol - Antics 3.The Arcade Fire - Funeral 4.Ben Kweller - Sha Sha 5.Pinback - Summer in Abaddon 6.Björk - Post 7.Jack Johnson - Brushfire Fairytales 8.Modest Mouse - Good News for People Who Like Bad News 9.The Album Leaf - One Day I'll Be On Time 10.Dj Orkidea, Radio Unity - Best of 2003
Kyllähän tuota bändiä on tullut fanitettua jo kuutisen vuotta. Comeback-levykin oli sen verran hieno, että kiinnostaisi tottakai nähdä akti livenä. Sauna on vaan sen verran lähempänä, että sinne tulee ainakin mentyä. Tuska on sitten ohjelmassa, jos sinne pääsee / ehtii / karkaa / lintsaa. Itse?