Huonosti menee kyllä, jos liikevaihto on miinuksella. Luulisi noiden vouchereiden vain lisäävän myyntiä, tulokseen tuo ilmaiskappaleiden luovutus saattaa toki vaikuttaa. Ja kyllä jo tässä vaiheessa näinkin pitkään noita vouchereita jakaneena firmassa on varmasti huomattu, että tietyt asiakkaat tilaavat useamman kuin yhden voucherin, ja on siirretty nuo kulut hintoihin. Niin no, tuossa yläpuolellakin on yksi lainaus CD WOW:n viestistä, jossa puhutaan ongelmista (Ruotsin?) tullin kanssa, joten tuskin on mikään kustannuskysymys tämäkään. Iso-Britannia on muuten yhtälailla EU-maa, joten tullista ei ole huolta, kunhan eivät mistään Hong Kongista ala noita pakettejaan lähettää.
Tilauksia pidemmän aikaa odottaneille vihjaan; kannattaa olla kärsivällinen, ettei käy niinkuin minulle. Lähetin eilen 13.10. tuonne mailia ja kysyin suoraan että uskotteko lähetyksien vielä saapuvan kun on kulunut sentään jo 23 päivää lähetyksestä. Vastaus tuli nopeasti pahoittelujen kera ja kaveri totesi että kyllä lähetyksien olisi pitänyt jo saapua. Pyysivät minua vahvistamaan vielä toimitusosoitteeni ja kohta tulikin mailia, että hyvittävät rahat takaisin kaikista, koska: "Due to the extremely large amount of orders that have not arrived we are unable to resend these to you and therefore I have arranged for you to be refunded for the missing orders." Kohta sähköpostilaatikko rupesikin käymään vilkkaasti, Worldpaylta ilmoituksia hyvityksistä. Ajattelin, että mikäpäs tuossa jos rahat tulevat takaisin niinkuin pitää. Mutta Murphyn lain tuntien pitihän se arvata että tänään postiluukku kävi ja postissa odotti CD-Wowlta 18 lähetystä tilaamastani 20:sta.. :hitme: Pyysivät lähettämään levyt takaisin Englantiin jos ne minulle vielä saapuvat.. kohta sitten ilmeisesti aloitetaan lähetysrumba, toivottavasti hyvittävät jotenkin. BTW, kaksi asiakaspalvelijaa kyseli käyttämieni £1.50 vouchereiden perään, että mistä olen saanut, kun listasin kateissa olevien tilauksien tilausnumerot .. tämäkin vielä. Ilezin viesti aiemmin oli kyllä kieltämättä ihan asiaa, mutta toivottavasti vouchereita vielä jatkossakin nähdään. £8.99 vouchereita käytettäessä ei kyllä voi paljon kannattavasta liiketoiminnasta puhua CD-Wown kohdalla Onko kellään muuten käytännön kokemusta Visa Electron-hyvityksistä, tulevatko hyvitykset perille niinkuin pitääkin? Ainakaan vielä tänään ei hyvityksiä näkynyt. Melkoiseksi säätämiseksi tosiaan meni, mutta minkäs teet.
Olettaen että edelleen haluat kaikki tilaamasi levyt (20 kpl?), niin eikö olisi helpompaa antaa CD WOW:n veloittaa ne sinulta uudelleen? Electronia pystyy muuten hyvittämään, mutta rahat eivät muistaakseni siirry kovin nopeasti.
no ei ole tullut mullekaan, eikä vastausta kahteen meiliin, vaan en jaksa vielä hiiltyä, pari tilausta on tullut sen jälkeen ja onhan tullut "lypsettyä" firmaa muutamalla voucherilla (kukapa täällä ei) sen verran että ei heti kehtaa olla marisemassa ... kai tää tästä.
Vaikuttaako tuo Ruotsin kautta kiertämisen puuttuminen tullin toimintaan? Eli uskaltaako tuolta edelleen tilailla kalliimpia bokseja ilman huolta tullisedistä?
No juu, jos tuo nyt onnistuu... tuo CD-Wowin vouchereista kysely vain rupesi arveluttamaan sen verran, että noinkohan menee samalle jannulle enää 20x £2.50 alennukset läpi (£1 linkillä + £1.50 voucherilla)
Juu näin kirjoittivat: The reason for the delays in our orders placed around September 20th was because Swedish customs (who we send our products by to avoid our customers entailing tax costs) held up many of our packages. This problem has now been dealt with, and our service should now be operating as normal. Ruaattalaaset prkl !!
Laitoin sitten meiliä cd-wow:lle että mitäs nyt tehdään kun dvd:t tulivatkin, maksanko uudelleen vai mitä. Vastaus tuli 16 minuutin päästä, joten hitaudesta ei voi tällä kertaa moittia Vastaus hieman lyhennettynä: We are happy for you to pay for the duplicate items either by cheque or credit card. Our address to send cheques to is: <klip> Alternatively you can send us a phone number on which we are happy to phone you and take your credit card details over the telephone. Please do NOT email credit card details as this is not secure. Thanks very much for your honesty in this matter, it's much appreciated. I look forward to your reply, upon receipt of which I will do everything possible to assist you. Saas nähdä että veloittavatko normaalihinnan mukaan vai alennuksien, -£2.49, kera kuten ne tilasin alunperin?
Mulle tuli eilen, 24 päivän odottelun jälkeen, tilaamani lätty. Ehdin jo viikko sitten kysellä että missä viipyy, jolloin lupasivat lähettää uudelleen...ja se sitten tuli tänään. Onkos kellään tietoa paljonko hyvittävät voucherilla kun palautan tuon ylimääräisen. Eikös tuohon pari ykkösluokan merkkiä riittäisi ?
Ei hajuakaan, paljonko ykkösluokan merkin arvo on, mutta 2,15e maksaa lähetys. Ja viimeksi hyvittivät minulle kolme puntaa eli melkein tuplat.
Itse olen lähettänyt kerran lätyn takaisin. Sain muistaakseni aika tarkkaan saman hintaisen voucherin. Toisaalta panttasin lättyä varmaan kuukauden päivät joten ei ihme etteivät voidelleet hyvityksillä Postin sivuilla on muuten erittäin käyttökelpoinen postitushintalaskuri. Ja 1. luokan postimerkin arvo on 0.65 euroa. Ainakin Suomessa lätyt liikkuu tasan kahdella 1. luokan postimerkillä, kunhan painavat alle 250 grammaa (esim. T2 extreme dvd painaa yli 250 grammaa). Edit: edittiä vaan
Pakettia, joka oli juuri tuota surullisen kuuluisaa lähetyserää oli selvästi käpistelty jossain vaiheessa. Tilaustiedot peittävää hopeateippiä oli revitty hinnan kohdalta auki ja paketti oli sen jälkeen teipattu tökerösti.
Kyllä mulle tulleet samaisen lähetyserän paketit ainakin olivat ihan normaalissa kunnossa, lienevätkö sitten tehneet pistokokeita osalla paketeista? Soittelivat sitten Cd-wow:lta luottokortin numeron saamiseksi ja veloittivat sen hinnan Fifth Element superbitistä minkä olin alunperinkin maksanut joten ottivat alekoodit huomioon.
Tilasin eilen R3 Fifth Elementin WOW:sta, automaattinen tilausvahvistus ja "thank you, you've paid" -viestit tulivat mailiin niin kuin pitikin. Tänään menin katsomaan tilaushistoriaani, vaan sielläpä ei näkynytkään mainintaa kyseisestä tilauksesta. Etsin tilausta vielä tilausnumeron perusteella, mutta sitenkään ei löytynyt mitään. Onko muille tapahtunut vastaavaa? Asiakaspalveluun mailaamalla asia selviää varmaan heti, mutta en viitsi vielä kiusata voucherien vaivaamia piruparkoja, jos syytä huoleen ei ole.
No tuo kuulostaa kyllä erikoiselta. Kyllä sinne samantien pitäisi tulla näkyviin tuo tilaus kun se on maksettu. Sitähän varten asiakaspalvelu on, että sieltä kysytään näitä asioita.
On sattanut omalle kohdalle pari kertaa ja olen kuullut muillekin tapahtuneen. Kyllä se sinne historiaan ilmestyy kunhan maltat yön yli odottaa. Joskus auttaa myös toiselta serveriltä (eli muutat osoitteesta wwwX:än wwwY:ksi) historian tarkistaminen .
Eiköhän noita alennusvouchereita ole etukäteen päätetty määrä. Näin ollen myös niistä aiheutuva kustannus tiedetään etukäteen. Maksimikustannus siis edellyttäen, että kaikki voucherit käytetään. Kun vouchereita on tarpeeksi lähetetty, kampanja loppuu. Ei ole mitenkään mahdollista, että tuollaiseen olisi lähdetty "saa nähdä paljonko hävitään ja mennäänkö konkkaan" -asenteella. Ei sekään tosin varmasti ole tarkoitus, että yhdet ja samat saavat kaikki voucherit. Käsittääkseni noissa alennuksissa on lisäksi usein mukana jokin toinen taho kustannuksia jakamassa tai maksaa ne kokonaan. Luottokorttiyhtiö tms. No ei maksa. Asiakkaat ne aina maksavat. On vain joillakin firmoilla sisällytetty tuotteiden hintoihin. Se on kyllä mielenkiintoista, että monet noista, joilla postit ovat hinnoissa (Play, Cd-wow) eivät ole muita kalliimpia. Eihän katteen tarvitse suuri olla, jos varaston kiertonopeus on suuri. Logistiikan näillä kyllä pitää olla kunnossa. Bisnestä voi tehdä kierrättämällä varastoa (eli myymällä suuria määriä) tai sitten pitämällä katteet ylhäällä ja myymällä vähemmän (Kukunor...). Yksittäisestä levystä saadulla katteella ei ole mitään merkitystä. Siksi tuollainen jopa "ilmaiseksi" myyminen voi olla kannattavaa. Kokonaisuus ratkaisee. Tuo ei kylläkään missään nimessä ole eduksi, että joudutaan lähettämään uusi levy ja palauttamaan niitä sitten takaisin, kun eivät ole normaalisti perille menneet.