Jep, minäkin sain tuon kyselyn ja Annoin palautetta kyllä reilusti. Toivottavasti jotain muuttuisi paremmaksi, tai edes hieman takaisin parempiin vanhoihin hyviin aikoihin.
Vastasinpa minäkin kyselyyn. Riippunee viime aikojen asiakaskokemukset aika paljon siitä että mitä kyseisestä firmasta on tilannut. Itselläni ei ole isompaa valittamista. Positiivista on se että asiakasyselystä päätellen ovat ottaneet tosissaan asiakaskunnan negatiiviset palautteet.
En laittanut palautetta, kun päätin jo aiemmin etten putiikkia enää tilauksillani häiritse. Jostain mistä lie syystä päättivät kuitenkin sähköpostilla kiittää arvokkaasta palautteesta kyselyyn liittyen ja laittoivat 5 euron alennuskoodin. On toi vaan niin sekaisin koko pulju.
Laitoin palautetta ja eipä ole tullut kiitosta palautteesta. Ehkä se arvokkain (alennuskoodin arvoinen) palaute oli pysyä hiljaa. Sekaisin on yksi sana kuvaamaan tuota puljua.
Eipä taida olla meikäläisellä kiirettä palata asiakkaaksi... ...kohta tulee vuosi täyteen boikottia. Saa nähdä tuleeko sellaiset Black Friday tarjoukset pöytään, että meikäläinen joutuu nöyrtymään, mutta jotenkin tuntuu että ei tule...
Menee hiukan palstan aiheen ohi mutta huomasin CDONin etusivulla että mainostavat isolla adventtikalentereita. Paljon en odottanut kun linkkiä klikkasin mutta täytyy sanoa että paljon (hupia) sain. Esim. adventtikalentereiden osastolta "Karkit, tee & kahvi" löytyy meikkipeilejä, hiustenlähtöön lääkkeitä, Applelta ja Samsungilta vuoden-parin vanhoja puhelimia, partateriä, konsoleita, sähköpyöriä ja paljon paljon muuta, pari blu-ray ja 4K elokuvaakin. Yhtään adventtikalenteria ei kyllä löytynyt tuolta osastolta, tai ylipäätään tuotetta joka kuuluisi tuon nimiselle osastolle. Joskus olen tämän jonnekin kirjoittanut mutta laitanpa uudestaan: en ymmärrä miten CDON on edelleen pystyssä kaiken nähdyn sekoilun jälkeen.
Oli se toista joskus 20 vuotta sitten, kun pulju keskittyi myymään CD-levyjä ja leffoja. Taisi siinä ohessa jotain USB muistitikkuja ja tietokonehiiriä olla myynnissä, mutta moinen ei menoa haitannut. Sitten homma "lähti käsistä" ja CDON:sta tuli meikkipeileihin ja puutarhatuoleihin satsaava sekatavarakauppa. Vuosikausia homma toimi kohtuullisesti käännöskukkasten naurattaessa, mutta sitten tuli vuosi 2024 ja sekatavarakaupasta tuli sekoilukauppa.
Sitä jotenkin luulisi että nykyisessä markkinatilanteessa kauppa pärjää parhaiten keskittymällä ja erikoistumalla. Valitaan mikä se ala on ja ollaan parhaita siinä. Nyt yritetään myydä vähän kaikkea sieltä sun täältä, ja sitten ihmetellään kun kauppa ei käy. Samalla tarjotaan omaa kauppa-alustaa kaiken maailman koijareille ja muuten epäilyttäville myyjätahoille.
Jatketaan ketjun aiheen parissa, eli CDON sisällöillä. -Mode Joulukalenterikeskustelu siirretty offtopicina Ohi Aiheen! Sivuraide! -ketjuun.
Onhan tää legendaarista. Pistelin viestiä CDONille jossa kysyin että miksi ennakkotilauksista tulee nykyään lasku samantien vaikka julkaisuajankohdasta ei ole edes tietoa. Kerroin maksaneeni erehdyksessä laskuja jo kuukausia sitten eikä vieläkään ole tietoa edes julkaisuajankohdasta. Vaadin että ellei laskutusta saada kuntoon tilaan kaiken jatkossa muualta. Ja vastaus... Ikävää että olet joutunut odottamaan tuotettasi niin pitkään, maahantuojamme ei laitettavasti ole vielä pystynyt toimittamaan tuotetta meille, emmekä osaa arvioida toimitusaikaa. Haluatko perua tilauksen... No ei varmaan olekaan pystynyt toimittamaan jos kyseistä tuotetta ei ole edes julkaistu. Toki itse kysymykseen laskutuksesta ei tietenkään oteta kantaa.
^ Lähes sanasta sanaan sama lässytys kuin itselle tuli tuossa taannoin. Tekisi mieli tilata ennakkoon Tron Legacy steelbook UHD kun on siellä halvimmalla mitä olen löytänyt mutta ei vaan perkele jaksa taas vääntää aspan kanssa laskusta.
Kuullostaa kieltämättä erikoiselta. Tilaat varmaankin 14 päivän laskulla, kuten itsekin. Omissa tilauksissani lasku on lähetetty aina vasta siinä vaiheessa, kun leffoista tulee postitusilmoitus. Näin siis myös ennakkotilauksissa, joita on nytkin vetämässä mm. ne Tronit.
Hetkeäkään ei ole kaduttanut taannoinen päätös kääntää selkääni tämän puljun patoutumille, ja hyödyntää muita väyliä optisen median ostoissa. Se on mielestäni paljon sanottu, kun huomioi kuinka tärkeää osaa senttien venytys henkilökohtaisissa elokuvahankinnoissa näyttelee, enenevässä määrin kohtuuttomuuksiin kohoavien hintojen dominoidessa tarjontaa — näin siis erityisesti, mitä eksklusiivisiin (lue: kiinnostavimpiin) painoksiin tulee. Sanomattakin on selvää, että kukin päättää, mitä on valmis ostokokemuksissaan sietämään, minkäkin säästetyn euromäärän tähden, ja että onko siitä mahdollisesti muodostuva vaivaryöppy lopulta kaiken sen arvoista. Kummeli tämänkin sketsissään hyvin kiteytti: Tervetuloa valintojen maailmaan.
Itellekin tuli lasku ennen julkaisua. Qliroon otin sen jälkeen yhteyden ja siellä siirsivät heti eräpäivää eteenpäin. Eli se ainakin toimi omalla kohdallani.
Ihmettelen että mikä tämän puljun nykyinen bisnesidea on? Takavuosina liike oli selvästi profiloitunut musiikin ja elokuvien verkkokaupaksi ja tuohon aikaan monet omassakin tuttavapiirissä asioivat CDON:ssa. Nykyään monetkaan eivät enää osta elokuvia tai musiikkia fyysisessä muodossa, joten sikäli on ihan ymmärrettävää, että CDON on pyrkinyt laajentamaan omaa tarjontaansa. Valikoimassa ei vaan ole oikein päätä eikä häntää eikä CDON usein ole edes hintojensa puolesta mitenkään varteenotettava vaihtoehto. Tavallaanhan CDON on ollut ikään kuin Ruotsin Amazon, mutta nykyäänhän Ruotsin Amazon on Ruotsin Amazon Ilmeisesti kuitenkin myös CDON toimii Amazonin tavoin Marketplace-alustana. Tiedä sitten minkä verran CDON:n kautta ostetaan näitä "uusia tuotteita", millä tarkoitan siis kaikkea muuta kuin alkuperäisen bisnesidean mukaisia tuotteita.
Tämähän se ongelma on. Pulju ei ole uudistunut onnistuneesti. Päinvastoin, sen toiminta on heikentynyt vuosien saatosta kuluttajan näkökulmasta. Kaikki muutokset tuntuvat olevan negatiivisia. On kyllä harvinaisen surkea marketplace-alusta.
Minä otin myös yhteyden, mutta siirsivät ainoastaan kaksi viikkoa. Sen jälkeen maksoin laskun. Tästä on nyt pari kuukautta, edelleenkään julkaisuajankohdasta ei ole tietoa. En jaksa alkaa takkuamaan kahden viikon välein qliron suuntaan. Kyllä se on CDONin tehtävä hoitaa laskutus kuntoon siten että lasku tulee kun tuote lähtee.