CDON.com

Тема в разделе "Kauppapaikoista", создана пользователем claude, 9 дек 2005.

  1. jupeha

    jupeha Tuttu käyttäjä

    Регистрация:
    18 мар 2004
    Сообщения:
    138
    Симпатии:
    32
    Jep, minäkin sain tuon kyselyn ja
    Annoin palautetta kyllä reilusti.

    Toivottavasti jotain muuttuisi paremmaksi, tai edes hieman takaisin parempiin vanhoihin hyviin aikoihin.
     
    WesleySnipes нравится это.
  2. el_maco

    el_maco Käyttäjä

    Регистрация:
    16 окт 2024
    Сообщения:
    27
    Симпатии:
    2
    Laitoin CDONin kyselyyn, että elkää muuttako mitään. Kaikki skulaa hienosti!
     
  3. ZED

    ZED Mitä kävi, ketä tietää? Tukijoukot

    Регистрация:
    19 мар 2002
    Сообщения:
    3.778
    Симпатии:
    262
    Vastasinpa minäkin kyselyyn.
    Riippunee viime aikojen asiakaskokemukset aika paljon siitä että mitä kyseisestä firmasta on tilannut. Itselläni ei ole isompaa valittamista.

    Positiivista on se että asiakasyselystä päätellen ovat ottaneet tosissaan asiakaskunnan negatiiviset palautteet.
     
    WesleySnipes нравится это.
  4. samile

    samile Uusi jäsen

    Регистрация:
    3 окт 2024
    Сообщения:
    8
    Симпатии:
    3
    Suoraa palautetta lähti täältäkin.
     
  5. jmo

    jmo Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    26 апр 2002
    Сообщения:
    1.770
    Симпатии:
    375
    En laittanut palautetta, kun päätin jo aiemmin etten putiikkia enää tilauksillani häiritse.
    Jostain mistä lie syystä päättivät kuitenkin sähköpostilla kiittää arvokkaasta palautteesta kyselyyn liittyen ja laittoivat 5 euron alennuskoodin. On toi vaan niin sekaisin koko pulju.
     
  6. Phinor

    Phinor Tuttu käyttäjä

    Регистрация:
    25 июл 2003
    Сообщения:
    170
    Симпатии:
    34
    Laitoin palautetta ja eipä ole tullut kiitosta palautteesta. Ehkä se arvokkain (alennuskoodin arvoinen) palaute oli pysyä hiljaa.

    Sekaisin on yksi sana kuvaamaan tuota puljua.
     
    Komi35 нравится это.
  7. 71 dB

    71 dB Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    19 янв 2005
    Сообщения:
    12.001
    Симпатии:
    971
    Eipä taida olla meikäläisellä kiirettä palata asiakkaaksi... ...kohta tulee vuosi täyteen boikottia. o_O

    Saa nähdä tuleeko sellaiset Black Friday tarjoukset pöytään, että meikäläinen joutuu nöyrtymään, mutta jotenkin tuntuu että ei tule...
     
  8. Phinor

    Phinor Tuttu käyttäjä

    Регистрация:
    25 июл 2003
    Сообщения:
    170
    Симпатии:
    34
    Menee hiukan palstan aiheen ohi mutta huomasin CDONin etusivulla että mainostavat isolla adventtikalentereita. Paljon en odottanut kun linkkiä klikkasin mutta täytyy sanoa että paljon (hupia) sain.

    Esim. adventtikalentereiden osastolta "Karkit, tee & kahvi" löytyy meikkipeilejä, hiustenlähtöön lääkkeitä, Applelta ja Samsungilta vuoden-parin vanhoja puhelimia, partateriä, konsoleita, sähköpyöriä ja paljon paljon muuta, pari blu-ray ja 4K elokuvaakin. Yhtään adventtikalenteria ei kyllä löytynyt tuolta osastolta, tai ylipäätään tuotetta joka kuuluisi tuon nimiselle osastolle.

    Joskus olen tämän jonnekin kirjoittanut mutta laitanpa uudestaan: en ymmärrä miten CDON on edelleen pystyssä kaiken nähdyn sekoilun jälkeen.
     
    Komi35 нравится это.
  9. 71 dB

    71 dB Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    19 янв 2005
    Сообщения:
    12.001
    Симпатии:
    971
    Oli se toista joskus 20 vuotta sitten, kun pulju keskittyi myymään CD-levyjä ja leffoja. Taisi siinä ohessa jotain USB muistitikkuja ja tietokonehiiriä olla myynnissä, mutta moinen ei menoa haitannut. Sitten homma "lähti käsistä" ja CDON:sta tuli meikkipeileihin ja puutarhatuoleihin satsaava sekatavarakauppa. Vuosikausia homma toimi kohtuullisesti käännöskukkasten naurattaessa, mutta sitten tuli vuosi 2024 ja sekatavarakaupasta tuli sekoilukauppa.
     
    Komi35 и klmake нравится это.
  10. 3JJ

    3JJ Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    3 мар 2006
    Сообщения:
    1.796
    Симпатии:
    434
    Sitä jotenkin luulisi että nykyisessä markkinatilanteessa kauppa pärjää parhaiten keskittymällä ja erikoistumalla. Valitaan mikä se ala on ja ollaan parhaita siinä. Nyt yritetään myydä vähän kaikkea sieltä sun täältä, ja sitten ihmetellään kun kauppa ei käy. Samalla tarjotaan omaa kauppa-alustaa kaiken maailman koijareille ja muuten epäilyttäville myyjätahoille.
     
  11. Moderaattori

    Moderaattori Administrator Команда форума Ylläpito

    Регистрация:
    27 авг 2019
    Сообщения:
    845
    Симпатии:
    327
    Jatketaan ketjun aiheen parissa, eli CDON sisällöillä. -Mode
    Joulukalenterikeskustelu siirretty offtopicina Ohi Aiheen! Sivuraide! -ketjuun.
     
  12. samile

    samile Uusi jäsen

    Регистрация:
    3 окт 2024
    Сообщения:
    8
    Симпатии:
    3
    Onhan tää legendaarista. Pistelin viestiä CDONille jossa kysyin että miksi ennakkotilauksista tulee nykyään lasku samantien vaikka julkaisuajankohdasta ei ole edes tietoa. Kerroin maksaneeni erehdyksessä laskuja jo kuukausia sitten eikä vieläkään ole tietoa edes julkaisuajankohdasta. Vaadin että ellei laskutusta saada kuntoon tilaan kaiken jatkossa muualta. Ja vastaus... Ikävää että olet joutunut odottamaan tuotettasi niin pitkään, maahantuojamme ei laitettavasti ole vielä pystynyt toimittamaan tuotetta meille, emmekä osaa arvioida toimitusaikaa. Haluatko perua tilauksen...
    No ei varmaan olekaan pystynyt toimittamaan jos kyseistä tuotetta ei ole edes julkaistu. Toki itse kysymykseen laskutuksesta ei tietenkään oteta kantaa.
     
    WesleySnipes нравится это.
  13. nugent

    nugent Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    23 окт 2008
    Сообщения:
    1.111
    Симпатии:
    262
    ^ Lähes sanasta sanaan sama lässytys kuin itselle tuli tuossa taannoin. Tekisi mieli tilata ennakkoon Tron Legacy steelbook UHD kun on siellä halvimmalla mitä olen löytänyt mutta ei vaan perkele jaksa taas vääntää aspan kanssa laskusta.
     
  14. Pulse+

    Pulse+ Vakiokasvo

    Регистрация:
    11 мар 2004
    Сообщения:
    709
    Симпатии:
    151
    Kuullostaa kieltämättä erikoiselta. Tilaat varmaankin 14 päivän laskulla, kuten itsekin. Omissa tilauksissani lasku on lähetetty aina vasta siinä vaiheessa, kun leffoista tulee postitusilmoitus. Näin siis myös ennakkotilauksissa, joita on nytkin vetämässä mm. ne Tronit.
     
  15. Burkitsville

    Burkitsville Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    15 июн 2010
    Сообщения:
    5.288
    Симпатии:
    1.494
    Hetkeäkään ei ole kaduttanut taannoinen päätös kääntää selkääni tämän puljun patoutumille, ja hyödyntää muita väyliä optisen median ostoissa. Se on mielestäni paljon sanottu, kun huomioi kuinka tärkeää osaa senttien venytys henkilökohtaisissa elokuvahankinnoissa näyttelee, enenevässä määrin kohtuuttomuuksiin kohoavien hintojen dominoidessa tarjontaa — näin siis erityisesti, mitä eksklusiivisiin (lue: kiinnostavimpiin) painoksiin tulee.

    Sanomattakin on selvää, että kukin päättää, mitä on valmis ostokokemuksissaan sietämään, minkäkin säästetyn euromäärän tähden, ja että onko siitä mahdollisesti muodostuva vaivaryöppy lopulta kaiken sen arvoista. Kummeli tämänkin sketsissään hyvin kiteytti: Tervetuloa valintojen maailmaan.
     
  16. WesleySnipes

    WesleySnipes Tuttu käyttäjä

    Регистрация:
    22 июл 2020
    Сообщения:
    142
    Симпатии:
    51
    Itellekin tuli lasku ennen julkaisua. Qliroon otin sen jälkeen yhteyden ja siellä siirsivät heti eräpäivää eteenpäin. Eli se ainakin toimi omalla kohdallani.
     
  17. swedgin

    swedgin Aktiivinen käyttäjä

    Регистрация:
    25 сен 2016
    Сообщения:
    86
    Симпатии:
    18
    Ihmettelen että mikä tämän puljun nykyinen bisnesidea on? Takavuosina liike oli selvästi profiloitunut musiikin ja elokuvien verkkokaupaksi ja tuohon aikaan monet omassakin tuttavapiirissä asioivat CDON:ssa. Nykyään monetkaan eivät enää osta elokuvia tai musiikkia fyysisessä muodossa, joten sikäli on ihan ymmärrettävää, että CDON on pyrkinyt laajentamaan omaa tarjontaansa. Valikoimassa ei vaan ole oikein päätä eikä häntää eikä CDON usein ole edes hintojensa puolesta mitenkään varteenotettava vaihtoehto. Tavallaanhan CDON on ollut ikään kuin Ruotsin Amazon, mutta nykyäänhän Ruotsin Amazon on Ruotsin Amazon :D Ilmeisesti kuitenkin myös CDON toimii Amazonin tavoin Marketplace-alustana. Tiedä sitten minkä verran CDON:n kautta ostetaan näitä "uusia tuotteita", millä tarkoitan siis kaikkea muuta kuin alkuperäisen bisnesidean mukaisia tuotteita.
     
  18. 71 dB

    71 dB Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    19 янв 2005
    Сообщения:
    12.001
    Симпатии:
    971
    Tämähän se ongelma on. Pulju ei ole uudistunut onnistuneesti. Päinvastoin, sen toiminta on heikentynyt vuosien saatosta kuluttajan näkökulmasta. Kaikki muutokset tuntuvat olevan negatiivisia.

    On kyllä harvinaisen surkea marketplace-alusta. o_O
     
    kikkeliskokkelis нравится это.
  19. samile

    samile Uusi jäsen

    Регистрация:
    3 окт 2024
    Сообщения:
    8
    Симпатии:
    3
    Minä otin myös yhteyden, mutta siirsivät ainoastaan kaksi viikkoa. Sen jälkeen maksoin laskun. Tästä on nyt pari kuukautta, edelleenkään julkaisuajankohdasta ei ole tietoa. En jaksa alkaa takkuamaan kahden viikon välein qliron suuntaan. Kyllä se on CDONin tehtävä hoitaa laskutus kuntoon siten että lasku tulee kun tuote lähtee.
     
    WesleySnipes нравится это.