discshop.fi

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana Damned, 16.05.2005.

  1. Burkitsville

    Burkitsville Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    15.06.2010
    Viestejä:
    4 240
    Saadut tykkäykset:
    1 037
    Tuota en kyllä allekirjoita. Sen verran runsaasti Prisman palveluja Blu-ray julkaisujen hankinnoissa hyödynnän, etten ainakaan henkilökohtaisesti ole moista huomannut, vaikka valikoiman supistuminen on ollut jo tovin yleisesti hyvin tiedossa. Tosin Prismassa on aina ollut vaihteleva hintataso Blu-ray julkaisujen(kin) osalta, joka toisinaan on heijastunut esimerkiksi uutuus tuotteiden edullisempana tai kalliimpana yksikköhintoina suhteessa esim. Discshop (R.I.P.) vastaaviin, vaikka onhan Funzonen edustajien Prismoissa harjoittama hintahulluus esim. UHD-julkaisujen kanssa kerännyt niin puistatusta kuin myötä häpeällistä nauruakin Plazalla ja täysin ansaitusti.
     
  2. El Grande

    El Grande Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    3 761
    Saadut tykkäykset:
    325
    Prismoissa oli aikoinaan bluray kampanjoita vuosittain 2 ja 3 e kpl. Aika usein myös -50%. Nykyisin 5-7 e kpl samat levyt vuodesta toiseen. Easyzonen, joka hallitsee noiden viihdeosastoja, myötä touhu on heikentynyt koko ajan.

    Toisekseen Tampereen Prismoissa valikoimat ovat käyneet niin ohuiksi, että pahaa tekee. Kovat satsaukset pelivälineisiin, mutta eipä niitäkään näytä asiakkaat ostavan. Samoin GOTille yms trendeille on standeja aika ajoin, mutta siinä ne levyt seisovat paikallaan. Toisaalta, kuka ostaa nykyisin esim em sarjan ekoja kausia 10-15 e kpl?

    Ehdotin, että ottakaa nyt vaikka myyntiin niitä Paramountin edellisiä katalogijulkaisuja (Airplane, Addams Family Values) silloin, kun ne julkaistiin, mutta edelleen en ole niitä nähnyt Prismoissa. Missä on sen Excalibur Median Fletchit yms kestosuosikit? Ilmeisesti Easyzonen mielestä on kannattavampaa pitäytyä niissä samoissa vanhoissa tarjouslevyissä vuodesta toiseen.
     
    Viimeksi muokattu: 22.10.2021
  3. Burkitsville

    Burkitsville Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    15.06.2010
    Viestejä:
    4 240
    Saadut tykkäykset:
    1 037
    Aika ajoin alennuksissa näkee karvaa alle 5 € levyjä, joskin marginaaliosuutta edustavat. Viimeisin taisi olla aivan alku keväästä, kun keskelle käytävää, etäälle itse Blu-ray hyllyistä, oli ilmestynyt kaukalo, jossa Blu-ray:t 2 € ja DVD:t euron.
     
  4. El Grande

    El Grande Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    3 761
    Saadut tykkäykset:
    325
    Täällä ei vastaavaa ole nähty. Keväällä oli kyllä -70% puolikas laatikko Kalevassa (eka kerta tyyliin 5 vuoden sisään, kun siellä on hinnallisesti noin kova tarjous), kun myivät vanhaa schaissea pois osaston pienentämisen esteenä.
     
  5. Schwartzy94

    Schwartzy94 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.10.2021
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    2
    Voi harmi :( discshopin asiakkaana ollu noin 10v ja oli itelle se eka paikka ostaa leffa.

    Olis minusta voineet ilmoittaa vähän aikasemmin lopetuksesta ja tehdä vaikka jonkun alemyynnin asiakkaille tai jtn nyt tuli aika puskista tuo loppuminen.

    Tuosta prisman valikoimasta niin heillähän oli 4K bluraytakin myynnissä 15€ hintaan viime vuonna ja ainakin omenn prismassa näytti kauppa käyvän mitä itse katselin että tuotteet vaihtu ja hävisi tasaiseen tahtiin sitten katos lähes kokonaan eikä ole enää omaa standia niille
     
  6. Schwartzy94

    Schwartzy94 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.10.2021
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    2
    On muuten tuon myötä cdonilla 20% ale jos liittyy uutiskirjeeseen
     
  7. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Todennäköisesti tuli puskista just sen takia, että a) CDON tarjoutui ostamaan koko nykyisen varaston eli ei alekamppiksia, postittamista, jne edellyttäen, että b) saavat yrittää välittömästi naarata Discin asiakkaat CDONille.

    Jälkimmäisen osalta rationa se, että kun ei anneta ennakkovaroitusta ja ohjataan saman tien uudelle toimijalle, porukka ei ala etsiä vaihtoehtoja, kun taas jos olisi pidetty loppuunmyyntiä, niin tuo todennäköisyys olisi laskenut.

    Edelleen tietty CDON:han osti vain nettisivut ja varaston, eli liiketoimintaa, kuten asiakasrekisteriä jne. Jos varasto olisi harjattu tyhjäksi, niin mitäköhän CDON olisi ollut valmis maksamaan pelkän verkkosivun uudelleenohjauksesta..?
     
    Schwartzy94 tykkää tästä.
  8. Schwartzy94

    Schwartzy94 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.10.2021
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    2
    Jaa'a olis kyllä ollu hyvä säilyttää se discshopin sivusto... Paljon mukavampi ja helppokäyttöisempi etsiä tuotteita kuin cdonkn vastaava pelkistetympi.

    Onhan tuo discshop viime ajat ollu aika vaisu eikö mitään blogeja tai leffauutisia yms ole enään tänä vuonna päivitelty eikä pahemmin mitään erikoiskamppiksiakaan yms...
    ja näki jo siitä ettei varastokaan ollu auki montaa tuntia päivässä kun se postitus (tilaa ennen klo ja lähetetään samana päivänä) vaihteli klo 11-15 joten joku yksittäinen varastotyöntekijä ollu varmaan enään.
    Harmi kyllä :(

    Jos se amazon tulee tänne niin saa nähdä miten lopuille kaupoille kuten cdonille jne käy :/
     
  9. 3JJ

    3JJ Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2006
    Viestejä:
    1 707
    Saadut tykkäykset:
    373
    Tässä saat henkilökohtaisen koodin joka on voimassa 7 päivää. Eli jos ei just nyt ole mitään tilattavaa, niin veikkaan ei kannata ehkä rynnätä koodia tilaamaan. Uskoisin että tarjous on kuitenkin pitempään voimassa.
     
  10. BillyBob

    BillyBob Uusi jäsen

    Liittynyt:
    25.08.2006
    Viestejä:
    355
    Saadut tykkäykset:
    12
    Olipas ilkikurisesti veistelty:D
    Tulee toki itsellekin välillä mieleen, että osa asioista ei mene aina parempaan suuntaan.

    Toisaalta kaipa me sitten kuluttajina olemme myös itse vaikuttamassa siihen, että meneekö rahat Bezoksen mulkulle vai kelle. Jos haluaa pienempien kauppojen olevan olemassa, niin sitten ostaa sieltä, jos samaa tuotetta on heilläkin tarjolla (Anttila nyt ei tosin ollut mikään pieni). Ja olisihan kilpailu aina hyväksi, eikä niin, että on vain yksi tai kaksi alan jättiä, joista on valittava. Tietty tässä asiassa myös tämä fyysisen formaatin hidas katoaminen/kuolema vaikuttaa lopulta tämän alan liikkeisiin. Sinne jonnekin ne videovuokraamotkin vaan katosivat.
     
  11. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 193
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Harmi, että Discshop lopettaa, mutta toisaalta ihmettelen sitä, että on jopa näinkin kauan voinut jatkaa.

    Sivut eivät ainakaan viiteen vuoteen ole muuttuneet ulkoasun puolesta ja kännykällä noiden selaaminen on ollut yhtä tuskaa.

    Kahdessa viime tilauksessa eivät ole kaikkia leffoja voineet heti toimittaa (vaikka sivuilla on ollut tieto, että leffaa on varastossa). Ensimmäisessä tapauksessa pitkän odotuksen jälkeen itse ilmoittivat, että eivät voi ollenkaan toimittaa ja piti melko kauan hyvitystä odottaa.

    Jälkimmäisessä tapauksessa leffa toimitettiin kyllä, mutta niin pitkän ajan jälkeen, että olin sen ehtinyt jo muualta katsoa.

    Joten en ole rahojani liikeeseen tuhlannut pitkään aikaan, kun samat leffat on saanut muualta nopeammin ja yleensä myös halvemmalla.

    Tietenkin, jos liike on myynyt myös harvinaisempia leffoja, joita muualta ei ole saanut (en tiedä onko), niin harmi niiden ostajille tuo lopettaminen, mutta muuten tuo on ihan rehellisesti sanottuna vähän oman kuopan kaivamista ollut jo viimeiset vuodet ikivanhojen sivujen ja huonon asiakaspalvelun myötä.
     
  12. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    Jäi saamatta Babylon 5 blu-rayllä. Discshophan oli ainoa, joka sitä lupasi saataville 31.12.2021 lukien. ;(
     
    Viimeksi muokattu: 25.10.2021
    KILLPATRICK tykkää tästä.
  13. Burkitsville

    Burkitsville Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    15.06.2010
    Viestejä:
    4 240
    Saadut tykkäykset:
    1 037
    Sivujen muuttumattomuuden koin henkilökohtaisesti enemmän kuin positiiviseksi, eikä minkäänlaisia ongelmia omalla ikälopulla mobiililaitteistollani asiakashistoriani aikana ilmennyt. Kaikki toimi kuten piti, toisin kuin eräällä perkeleellä, jonka sivuille ei koe pienintäkään halua päätyä tuhlaamaan aikaansa.

    Asiakaspalvelustakaan en löytänyt mitään moitittavaa - suotta luulla ettenkö yrittänyt.
     
  14. Leterface

    Leterface Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    10.04.2007
    Viestejä:
    5 040
    Saadut tykkäykset:
    153
    En muista minäkään että ikinä discshop kanssa / heidän sivujen kanssa olisi ollut ongelmia uudehkoillakaan kännyköillä. Päinvastoin discshop sivustot toimivat paremmin kun nykyomistajan sivut joissa selvästi käytetty turhaa "kaunistuskikkailua" joka hidastaa surffausta. Toki ihan yleisesti ovat 99% lähes kaikista suomalaisista web-sivuista korkeintaan tyydyttäviä käyttää.
     
    Burkitsville tykkää tästä.
  15. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 193
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Itse koin todella hankalaksi noiden sivujen käyttämisen kännykällä, koska ne ovat selkeästi vain tietokoneen selaimelle tehdyt.

    Pienen kännykkäni (iPhone SE) pieneltä näytöltä ei sivun lukeminen onnistu ollenkaan ja sitten pitää listoja zoomailla. Ja sivunvaihtopainikkeet olivat niin pienet, että niihin piti erikseen zoomailla, jotta oikeaa sai painettua.

    Juu, ei cdon.cominkaan uudet sivut mitkään käyttäjäystävällisyyden huippu ole, mutta ymmärtääkseni tässä ei nyt kyse ollut sivujen vertailusta. Ei toisen huonous tee toisesta vähemmän huonoa.

    Lisään vielä, että onhan tuo todella harmi, että dischop joutui lopettamaan. Mielelläni olisin heidät markkinoilla vielä pitänyt. Mutta täytyy silti sanoa, että kuvapankeista ostetut (vai jopa ilmaiseksi ladatut) kuvat, joita sivulla käytettiin, 10 vuotta vanha sivu ja (omalla kohdallani) ankea asiakaspalvelu ei kyllä kovin pitkää ikää kaupalle ole luvannut. Ehkä kauppa olisi käynyt paremmin, jos olisi vähän panostanut.
     
  16. Burkitsville

    Burkitsville Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    15.06.2010
    Viestejä:
    4 240
    Saadut tykkäykset:
    1 037
    Tämä!

    Joo-o..... Olisivat nyt edes vuoden loppuun sinnitelleet ilman tuollaista ripulin makua ikeniin pysyvästi jättävää kuin seinään lopetusta. Perkeleen suoratoistosaatanan sieluton vuosikymmen! Vaan rinta rottingilla mennään tästedeskin, ilman pienintäkään aikomusta ottaa osaa kyseiseen hulluuteen.
     
  17. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 458
    Saadut tykkäykset:
    776
    Minä pidin Discshopin nettisivuista, jotka olivat tässä loppuaikoina ylivertaiset CDON:n sivuihin nähden. Älypuhelinta en omista, joten en osaa sanoa, miten vaikeaa käyttö sillä olisi, mutta tietokonekäyttöön ne sivut olivat. Olen aina ihmetellyt, miten vaikeaa se sitten on tehdä skaalautuvat sivut niin, että ne näyttävät erilaisilta riippuen siitä, tullaanko sivuille tietokoneella vai mobiililaitteella. Minusta on itsestäänselvää, että sivujen muotoilun pitää olla erilainen, mutta onko se sitä juuri koskaan? Ihan älytöntä mennä tietokoneella johonkin mobiilialustaiselle sivustolle, jossa kaikki teksti on harvaan aseteltua niin, että sivuja joutuu scrollaamaan kilometrin, vaikka kaikki se sisältö mahtuisi hyvin kerralla ruudulle.

    Väitätkö, että sinulla ei ole tietokonetta käytettävissä? Onko nettiostokset pakko tehdä kännykällä?
     
  18. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 458
    Saadut tykkäykset:
    776
    Joo, tuolla saa klikkailla puoli päivää, että eteensä saa jotain itseään kiinnostaa. Kaikkein eniten minua on aina ärsyttänyt (ja tämä muuten koskee kaikkia kauppoja Amazonia myöten), että DVD:t, Blu-rayt ja UHD leffat on samassa kategoriassa, ja erikseen pitää aina klikkailla esim. DVD:t hitoon hakutuloksia sotkemasta. Nuo ovat ERI formaatteja! UHD-leffat eivät toimi Blu-ray ja DVD-soittimissa ja UHD-harrastajaa tuskin DVD-lätyt kiinnostavat paskan vertaa! Ostajat siis hakevat yleensä leffoja TIETYSSÄ formaatissa. Sokeat ostavat edelleen DVD-levyjä, minä 70-luvun lapsi, joka vielä muistaa VHS-kivikauden paskalaadun, tyydyn vähään eli Blu-ray laatuun ja nuoremmat fyysistä mediaa viisaudessaan suosivat sukupolvet terveine silmineen ja 160-tuumaisine jättitelkkuineen haluavat Marvel-rymistelynsä äärettömällä pikselimäärällä, joten valinta heille on 4K UHD 8K-lättyjen puutteessa.

    Kävin eilen läpi 3xBlu-ray 19,95 € tarjouksen lätyt. Koska yhdelle sivulle saadaan kerralla vain 30 lättyä ja tuotteita listataan 1474 kpl, syntyy tuotesivuja 50! Joudun siis painamaan sivunvaihtoa 49 kertaa käydäkseni läpi kaikki 1474 leffaa! Ennen vanhaan pystyi valitsemaan, montako leffaa näytetään kerralla. Haluaisin valinnan 200 leffaa sivulle! Tällöin niitä sivuja tulisi vain 8 kpl.

    Suodatus hinnan mukaan on esim. Blu-ray-levyjen kohdalla yhtä tyhjän kanssa, koska vaihtoehdot menevät 0-20 €, 20-50 €, 50-100 € jne. Mutta varmaan 98 % Blu-ray-tuotteista kuuluu hintaluokkaan 0-20 €!! Ei tuo suodatus suodata muuta kuin jotain bokseja ja sikakalliita importteja pois. Tuo saakelin pulju on niin TYHMÄ, ettei se tajua, että hintaluokat pitää asettaa tuoteiden mukaan. Nuo hintaluokat sopivat jollekin kahvinkeittimille, ei Blu-ray-levyille ja tietysti typerintä on se, että asiakas ei voi itse asettaa omaa hinta-haarukkaansa, esim. 7-16 euroa Blu-ray-levyille. Kaikki on tehty niin, että asiakkaan kontrolli on mahdollisimman pieni! Seuraava askel on se, että asiakas ei voi valita edes ostamaansa tuotetta. Ostaa voi vain jotain sivuston tyrkyttämää tuotetta. Genren mukaan suodatus on sentään järjellisesti tehty, ihme kyllä.
     
  19. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 193
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Onhan niitä tietokoneita useampikin. Ja mieluummin toki käytän tietokonetta ostosten tekoon. Mutta en aina. Kyllä nykyään nettikaupat toimivat kännykälläkin pääsääntöisesti niin hyvin, että ei ole käytännössä väliä sillä tekeekö ostokset tietokoneella vaiko kännykällä.
    Varsinkin, kun sähköpostit tulee tarkistettua kännykällä ja tarjousten perässä mentyä nettisivulle, niin sitten jos sivu on sellainen, että selaaminen on tympeää, niin tuskin tulee kauhean paljoa selattua.

    Nettisivuja selataan (ellen väärin tilastoja muista) mobiililaitteilla enemmän kuin tietokoneilla, joten aika pahasti ampuu kauppa itseään jalkaan, jos ei erikseen ole sivuja mobiililaitteille tehty. Varsinkin, kun monet kauppa-alustat ovat sellaisia, joista on automaattisesti sekä tietokone- että mobiiliversiot. En tiedä käyttikö Discshop itse tekemäänsä sivustoa, mutta jossain vaiheessa olisi kannattanut siirtyä nykyaikaisempaan alustaan ja vaikka ostaa se muualta. Hinta on tyyliin satkun tai pari kuussa, joten tuskin olisi ainakaan haitannut rahallisesti, jos sitä kautta olisi lisää asiakkaita saanut.
     
  20. El Grande

    El Grande Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    3 761
    Saadut tykkäykset:
    325
    Ongelma CDONin ja Amazonin kaltaisten about kaikkea myyvien verkkokauppojen kanssa on se, että joko em. asioihin ei koeta hyödylliseksi käyttää rahaa, verkkokaupan parissa työskenteleviä ei kiinnosta tällaiset yksityiskohdat ollenkaan tai sitten tarkoituksenmukaisesti tehdään pienten ostosten teosta hankalaa ja ohjataan ostamaan niitä korkean katteen kahvinkeittimiä ja kuntopyöriä. Voi tietty olla nämä kaikkikin.

    CDONin välinpitämättömyyttä ainakin osoittaa se, ettei ruotsinkielisiä tekstejä ole vieläkään saatu pois SUOMENKIELISELTÄ sivustolta ja loppuunmyydyt tuotteet siivotaan kaupasta tyyliin kerran viidessä vuodessa. Joku tietenkin sanoo, että valita sinne, eivät ne muuten tiedä, mutta yrityksen verkkokaupasta vastaavien henkilöiden pitää olla sen verran omatoimisia ja proaktiivisia, että itsekin huomaavat tällaiset ilmiselvät virheet.

    Kaiken päälle tulee vielä isompia organisaatioita vaivaava siiloutuminen - tieto ei kulje esim. asiakaspalvelun ja verkkokaupan kehitystiimin välillä kuten sen pitäisi kulkea vaan asiakaspalvelu on kuin rikkinäinen puhelin asiakkaan ja kauppatiimin välissä. Härskeintä on se, jos asiakaspalvelussa jo melkein mollataan firman muita osastoja.
     
    Viimeksi muokattu: 25.10.2021
    Burkitsville tykkää tästä.