Ricciardolla alkaa olemaan tukalat paikat siinä mielessä uran osalta, että jos tieto pitää paikkansa että Verstappenille maksetaan jo nyt enemmän, niin edessä on varma luisu kakkoskuskiuteen. Aika vähän hyviä skenaarioita jäljellä, ellei mene McLarenille Alonson tilalle.
Jännä juttu kyllä että Maxille maksetaan reippaasti enemmän palkkaa kuin Danielille. Skysportsin mukaan Ricciardo jää Red Bullille. Joku lehti väitti että Mclaren olisi tarjonnut Kimille 10 milliä kaudesta 2019, tosin miksi menisi talliin jolla ei ole vauhtia ja muutenkin koko pakka sekaisin? Miksi toistaa Alonson kohtalo kun voisi siirtyä eläkkeelle huipputallista.
Ei kait siinä muuten mitään järkeä olisikaan, mutta veri vetää ajohommiin ja jos vielä jopa jaksaa/kiinnostaa nostaa tuokin talli Alonson jäljiltä ylös, niin miks ei? Taidetaan noissa piireissä tajuta Räikkösen taito autonkehittäjänä.
Mutta jos Räikköstä kiinnostaa vain päästä ajamaan, niin onhan niitä muitakin autourheilulajeja. Eräässä rallitiimissä on kai jo paikka periaatteessa tyrkyllä... ja miettikääs, miten hienoa olisi, jos Räkä alkaisikin eläkepäivillään ajamaan jokkista?
Ai muuten, formuloille vahtoehto: LeMans Classic. Siellä ajetaan oikeilla autoilla... Tänään vielä kisataan ja voi katsoa netistä ilmaiseksi: www.lemansclassic.com
Ihan lupaava tuo uutinen, että pistelaskujärjestelmä menisi uusiksi, ja 15-20 kuskia saisi pisteitä. Minusta olisi ihan hyvä ratkaisu. Toisi ihan uutta motivaatiota peräpään talleille. On tämä nykyinenkin systeemi toki järkevämpi kuin 15 vuoden takainen systeemi, jossa vain kuusi ensimmäistä sai pisteitä.
1st : 25 points 2nd : 18 points 3rd : 15 points 4th : 12 points 5th : 10 points 6th : 8 points 7th : 6 points 8th : 4 points 9th : 2 points 10th : 1 point Mielestäni voittaja saa liikaa pisteitä, 21 pojoa tekisi mestaruustaistosta paljon mielenkiintoisemman.
Olin just kirjoittamassa! Hyvä kisa, ehdottomasti paras tästä kaudesta. Kimiltä taas hyvä kisakommentti: Ok, I'm not allowed to think!
Olipas hieno nousu Hämikseltä alun kolaroinnin jälkeen. Mersu kulki lähes samaa vauhtia kuluneilla kovemmilla renkailla kuin Ferrari. Lupaa hyvää seuraaviin kisoihin.
Kimi kuittas Brundelille aikas suoraan Ferrarin ja hänen erimielisyyksistä. Saas nähdä mitä iso-kiho vastaa kommenttiin.
No mutta siksihän tähän systeemiin on menty, kun aikaisemmassa järjestelmässä ei voitosta saanut tarpeeksi paljon etua kakkossijaan. Ja maailmanmestaruus jäi saamatta eräältä joka kuitenkin voitti eniten kisoja. Siitä itkusta päädyttiin tähän nykysysteemiin. Asiasta viidenteen, kovasti tuntuu Hamiltonilta ja brittiyleisöltä unohtuneen, että Hamilton sai todella surkean lähdön, ja tuskin olisi sijoittunut tätä paremmin vaikkei olisi ottanutkaan leukaan Räikköseltä. Noin surkealla lähdöllä tuskin olisi voitettu muutenkaan.
Oliko se niin että Rosberg voitti mestaruuden vaikka Hamilton voitti enemmän kisoja? Tää menee nyt jossitteluksi mutta, mitä veikkaatte ellei Hamilton olisi Kimin osumasta spinnannut ja ehkä menettänyt korkeintaan 1-2 sijaa niin olisiko 10sek aikarangaistusta tullut?
Mielestäni nykyinen pisteidenjako on ihan älytön ja jos pisteitä jaettaisiin jatkossa vielä useammalle niin se olisi jo sulaa hulluutta. Eihän urheilukisoissa yleensäkään palkita kuin parhaat. Muut saavat sitten katsoa peiliin ja miettiä miksi jäivät ilman, mitä voisi kenties tehdä paremmin. 90-luvulla käytössä ollut pisteiden jako oli ehkä toimivin, tai sitten 50-lukuinen systeemi jossa nopeimmasta kierroksestakin annettiin yksi mestaruuspiste. Turha ruveta antamaan kaikille jotain lohdutuspisteitä. 90-luvullahan ykkössijasta sai 10 pistettä ja kakkosesta 6, kolmannesta 4... ja seuraavat kolme vielä 3-1 pistettä. Siinä kyllä voitosta sai riittävästi etua muihin nähden, jos se nyt on niin tärkeää. Lisäksi mielestäni olisi erinomaista jos välitankkaukset saataisiin takaisin kisoihin, ja varikkopysähdykset vapaaehtoisina, ei pakollisina. Se antaisin talleille pelivaraa taktiikoiden suhteen. Ajaako kevyemmällä autolla nopeampia kierroksia vai kenties koko kisa yhdellä tankilla jos mahdollista ilman pysähdyksiä... Mika Salo veti 1997 Tyrrellillä Monacossa aika legendaarisesti viidenneksi nollan pysähdyksen taktiikalla rikkinäisellä etusiivellä muiden käydessä varikolla kuka mistäkin syystä. https://fi.wikipedia.org/wiki/Formula_1#Pistelaskujärjestelmä
Tuosta tuli mieleen että Keke Rosberg aikanaan voitti mestaruuden vaikka voitti vain yhden kisan. Siihen aikaan monella kuskilla oli oikeasti mahdollisuudet mestaruuteen, tuloslistat vaihteli kisasta toiseen välillä radikaalistikin, kun tallien väliset tasoerot olivat pienempiä. Kuljettajilla oli suuri merkitys kun autoissa oli vielä manuaalivaihteetkin. Ja toisaalta säännöt eivät rajoittaneet autojen rakentelua niin paljon kuin nykyään.