Olen ollut Zavvin toimintaan erittäin tyytyväinen tähän asti. Tuotteet tulleet ajallaan ja tilaillut kymmeniä leffoja. Mutta nyt on tullut ongelmia, kun pitäisi saada rahat takaisin peruuntuneesta tilauksesta ja muutamasta osahyvityksestä matkalla rikkoutuneisiin tuotteisiin. Asiakaspalvelu vastaa viesteihin nopeasti ja kertoo, että rahat ovat takaisin tilillä 3 - 5 päivässä. Mutta rahoja ei näy tilillä. Ja kun kysyn rahojen perään, niin aina sama vakiovastaus, että "anteeksi, siirrämme rahat uudestaan ja 3 - 5 päivän kuluessa rahat ovat tililläsi". Mutta rahoja ei vaan saa takaisin. Suurista rahoista ei ole kysymys, mutta turhauttavaa pyytää monta kertaa - ja silti homma vaan junnaa paikallaan.
Mulla kesti WowHD:n kanssa, jonkun viikon ainakin. Eli menee noita pankkipäiviä jokunen siirtoon ainakin.
Ei ole kyse mistään pankkipäivien laskemisesta, vaan ihan siitä että zavvi ei edes ole lähettänyt mitään rahoja alunperinkään, vaikka muuta väittää. Aikoinaan Lost complete-boksi tuli postista kulmat kurtussa, mistä valitin aspaan. Vaurioista luvattiin 10% hyvitys parissa päivässä. Odottelin pari viikkoa, mutta rahoja ei kuitenkaan koskaan tullut. Kahden uusintamuistutuksen, kahden vakiomuotoisen 'rahat tulossa ihan justiinsa' ja kahden pariviikkoisen odottelujakson jälkeen luovutin. Pitäköön tunkkinsa, ei ollut kuitenkaan niin iso raha että olisin jaksanut tapella kauemmin. Siihenhän tuo toiminta varmaan paljolti luottaakin, että tarpeeksi viivyttelemällä useimmat unohtavat koko jutun tai antavat periksi..
Juurikin näin. Monta kertaa saa pyytää rahan palautusta, mutta mitään ei tapahdu. Paytrailin (ex suomen verkkomaksut) kautta tehty viimeisin ostos. Täytyy kysyä sen kantaa asiaan, jos Zavvi ei maksa rahoja takaisin.
1,5 kuukautta ja useampi kysely, niin sain hyvityksen. Toisessa tapauksessa taisi mennä pari kuukautta. Kuten sanoin, niin tuotteet tulee ajallaan ja ovat hinnaltaan kilpailukykyisiä, mutta rahan palautus esim. tuotepalautuksen kohdalla on h-a-n-k-a-l-a-a.
Njoo, jotenkin hankalaksi on tehty tuo Zavvin kanssa asiointi kyllä. Muutin tässä hiljattain ja päivittelin tietysti saman tien uuden osoitteen nettikauppoihin, joista tilaan. Kaikilla muilla homma sujuu parilla klikkauksella, mutta Zavvista en löydä millään sellaista kohtaa. Kaikkea muuta pääsen vaihtamaan, paitsi osoitetta. Ihme homma. No, kyselin sitten FB:n yksärillä asiasta ja vastaus tulikin heti. Liekö sitten joku botti, koska oli niin virallinen vastaus, että "osoitetta ei voi muuttaa kesken tilauksen...." No juu, mutta kun ei ole tilausta, vastasin. Siihen päättyi se yhteydenpito. Nyt on sisällä kysely sitten ihan sivujen kautta. Voihan olla, että olen itse tyhmä, mutta en tosiaan löydä kohtaa, jossa osoite vaihdetaan. Osaisiko joku plazalainen avittaa? Ja sori, meni vähän aiheen vierestä, mutta Zavvia koski kuitenkin.
Ahaa, eli sitten kun teen seuraavan tilauksen, voin siellä laittaa uuden osoitteen? Ymmärsinkö oikein? Onhan tuo vähän hölmöä sikäli, että en olisi uskaltanut edes uutta tilausta laittaa kun on vanha osoite. Mielestäni tuossa olisi parantamisen varaa. Millään muulla nettikaupalla ei ole vastaavaa, ainakaan niistä mitä itse käytän. Kaikkiin on saanut päivitettyä omista tiedoista helposti. No, oppia ikä kaikki.
Juurikin näin. Esim. Discshop käyttää Klarnan Checkout -systeemiä eikä Discshoppiin osoitteen vaihtaminen vaikuta tuon tarjoamaan osoitteeseen tietääkseni ollenkaan.
Zavvin tilaus peruuntui uudemman kerran, koska eivät saa toimitettua tilausta vaikka maksuhetkellä oli varastossa. Toukokuun lopussa tilattu leffa, joka oli loppunut heiltä tilauksen jälkeen. Odottelin toimitusta kuukauden. Kesäkuun lopussa kysymys toimituksesta, johon vastaus, että yrittävät saada toimitettua. Tästä kuukausi, niin katsoin tiliäni ja toimitus on näköjään peruttu. Mitään ilmoitusta peruuttamisesta ei ole tullut sähköpostiin, joten en tiedä milloin on peruttu. Kysyin jo kesäkuun lopussa ja nyt heinäkuun lopussa, että eivätkö voisi lähettää normiversiota (kun steelbook versiota eivät pysty enää toimittamaan), niin eivät kommentoineet tätä vaihtoehtoa mitenkään. Nyt alkaa taas se "refund within 3 - 5 working days" pelleily. Aiemmasta kokemuksesta tiedän, että rahanpalautuksen perään saa kysellä helkutin monta kertaa. Laitoin vielä kolmannen kerran kyselyn, että eivätkö vain voisi lähettää sitä normiversiota. Oikein hyvä pulju tämä Zavvi muuten, mutta tuo rahanpalautusjuttu on vaikea tie. Viimeksi sain rahat takaisin kahden kuukauden jälkeen (kun lopulta lähetin viestin, että otan yhteyttä Suomen poliisiin (jota en tietenkään olisi tehnyt), mutta muissa tapauksissa kyselyt rahan palautukseen olivat heiltä vain tyhjiä sanoja. Jos tässä käy nyt samoin, niin loppuu kyllä Zavvi tilaukset kokonaan.
Tämän verran edennyt: Zavvi: Voitko tarkistaa, että maksu on tosiaan veloitettu, koska emme veloita mitään ennen kuin tuote on lähtenyt. Minä: Maksoin Paytrailin kautta. Tässä tiedot. Zavvi: Emme lähetä tuotteita ellei maksua ole veloitettu. Voitko lähettää liitetiedoston pankkisiirtokuitista. Minä: Maksoin Paytrailin kautta. Siinä veloitetaan maksu kokonaisuudessaan tilauksen yhteydessä! Kuitti liitetty. Tässä viestittelyssä mennyt nyt viikko - ja asia vaiheessa. Kokemuksen perusteella viestejä sää lähettää vielä useita ennekuin rahat on palautettu. Sen normiversion lähettäminen steelbookin tilalle kun ei näytä heille millään sopivan.