No onhan ne bassot jossain vahvareissa pyöreämpiä, joskus jopa kuusikulmaisia, joskus käsijarru laahaa + kytkin luistaa.. Mitä kaikkia hienoja termejä niille olikaan
Yhtä hienosti, kun joku taannoin kommentoi, ettei subwoofereissa ole äänellisiä eroja sinänsä (ilmeisesti toistokaista ja SPL poislukien), vaan kaikista tulee "samaa mölinää".
Toki ostaisin jos sitä saisi valmiina ei vaan hirveästi huvittaisi askarrella. Luulisi muitakin olevan saatavilla kuin hypexit ja halpahallin kiinalaiset päätteet.
katso liitettä 20150711_150330.jpg Itsellä kuumenee kovasti Hypex 8.0 ja palaneen katku haisee. VAikkei volyymi ole kovinkaan isolla hypex kuumenee ja elementti alkaa nakuttamaan metallista ääntä. Ei oo tämmöistä tapahtunut millään muulla vahvistimella. Tuskin normaali. Osaako kukaan kertoa tähän syytä? Kannattaa lähettää takuuseen..? Panu
Ittellä kans se sama härveli kuumeni, haisi vähä sähkölle ja lopulta kärtsäs --> huollosta palautui uusi laite.
Ihan oikein kytkettynä.4ohm kuorma,elementti suljetussa kotelossa.elementissä tuntuu ja kuuluu pieni napsahdus kun virran kytkee päälle,muuten se on mykkä
Tulkitsinko oikein tuolta erään jälleenmyyjän sivuilta, että Hypex PSC2.400 ei pysty siltaamaan monokäyttöön? Hypex PSC2.700 tiedoissa mainitaan selvästi että "Output power bridged: 1200W", kun pikkuveljellä lukeekin vain "Output power: 400W @ 4Ohms per channel or total." Virtalähdekö siinä rajoittaa vai mikä? Kohta nimittäin alkaa olla kotelot Stereo Integrity HT18" varten jo melkein läjässä (enää puuttuu yksi kotelo kolmesta, eikä edes kestänyt kuin 9kk siitä kun elementit tilasin), joten pitäisi tässä jälleen vahvistinta alkaa katselemaan aktiivisemmin. Itselle tulee pönttöjä 2kpl, joista 2+2ohm puhekelat sarjassa tulee 4ohm stereo, 2x700W tehoa Hypexiltä, eli ihan selvä juttu tähän asti. Kaverille tuleekin vain yksi tuollainen, eli kytkentä 4ohm mono tai 2ch paralleled 2ohm. Pikkumalli sillattuna oli alkuperäinen suunnitelma, mutta eipä ilmeisesti toimikaan. DS 8.0 puolestaan on aivan tökerön hintainen, vain kymppien päässä PSC2.700 hinnasta, joten se ei käy. PSC2.700 taas tuntuisi yhdelle elukalle hieman overkilliltä, ja toisekseen myöskin maksaa enemmän kuin mitä yhtä subia varten kaveri tahtoisi sijoittaa.. Kuten toisaallakin on päivitelty, niin Behringerien hintaa on nostettu sitten av.fi jutun kirjoittamisen. Tuulettimien vaihto huomioiden hinta nousee entisestään. Hypexit tietenkin olisivat passiivijäähdytteisiä. Samaa jankkaamista ja samoja kyssäreitä siis, kuin useita kertoja aiemminkin tässä ketjussa, mutta onko oikeastaan edelleenkään olemassa muita järkeviä vaihtoehtoja kuin Hypex ja Behringer, kun tuolla puolen tonnin tai mielellään alle hintaluokassa pitäisi pysytellä? Siispä, mitä hankkisin minulle tuplasubeille, ja mitä kaverille yhteen ainokaiseen?
Hypex PSC2.400 rajoittaa ilmeisesti virtalähde, jonka maksimi virransyöttökyky on 500W, jos olen oikein käsittänyt.
Juurikin näin. Kannattaa suosiolla ostaa isompi malli eli PSC2.700. Itsellä ollut leffakäytössä jo pidempään Crown XLS5000 joka ainakin vielä pelittää ongelmitta ja soundikin on omaan korvaan riittävä. Eikä ole pelkoa että teho loppuisi kesken.
Tyhmä kysymys kahden Hypexin välillä. Jos rakentaa subbaria kahdella elementillä, tai kahta subwooferia, niin kumman välillä kannattaa valita: DS4.0 vai PSC2.400? Laitteet on suunnilleen saman hintaisia. DS:ssä on säädöt tehtävissä kätevästi suoraan vahvistimesta mutta PSC:ssä olisi kaksi päätettä yhden hinnalla. Kun säädöt saa tehtyä PSC:n tapauksessa enimmäkseen kotiteatterivahvistimella, käsittääkseni tarvittaessa myös pc:llä (?) niin vaikuttaa houkuttavammalta. Onko tässä vielä muuta mitä kannattaa huomioida? Entä psc digital -malli, se ei taida kelpuuttaa analogisignaalia lainkaan?
Kotelot alkavat viimeinkin olla valmiihkot. Vielä kahvat ja speakonit kiinni ja vanhat tyynyt koppaan sisään. Tilavuutta jäi semmoinen 120-130 litraa, suljettua mallia. Vahvareiksi tuli sittenkin pari kipaletta PSC2.700 Hypexejä, kun Powersetin tekemä loistava tarjous teki Behringereiden harkinnan täysin turhaksi.. Kertauksena, kaverille yksi Hypex ja yksi subi, minulle yksi Hypex ja kaksi subia. Nyt tarvitsisi vielä keksiä sopivat asetukset PSC2.700 Hypexeihin kahteen eri tilanteeseen: a) 2kpl Stereo Integrity HT 18" 2x2ohm elementtejä ajetaan tuplamonona, kumpainenkin elukka sillastettuna neljään ohmiin. Ilmeisesti molemmat kanavat toistavat oletuksena sitä samaa ainoan input-kanavan signaalia, eli tuplamonoa, kuten tavoitteena onkin? Saako asetukset ja filtterit kopioitua pikanapista toiseenkin kanavaan, vai tehdäänkö kaikki säädöt erikseen kumpaankin kanavaan? b) 1kpl Stereo Integrity HT 18" 2x2ohm elementtiä ajetaan bridgenä, elementti sillastettuna neljään ohmiin. Elementtikö vaan kytketään molempiin plussiin? Moduulin alempi kanava toimii plussana ja ylempi miinuksena ja ruksitetaan vastaava valinta softasta. Ei tarvitse käännellä mitään jumppereita fyysisesti? Entä millaistakohan filtteriä voisi kokeilla boostaamaan alempia taajuuksia suljetussa kopassa (tai siis lähinnä laskemaan ylempiä taajuuksia)? Tavoitteena olisi mielellään aavistuksen lämpöinen murahtava leffabasso, eli ei mikään kuiva akustisen musiikin hifipasso. Kotelon koko valikoitui muistaakseni jonkun foorumihuhujen mukaan ja osittain myös siksi että tuo koko nyt oli suurin mitä suinkin mahtuu, mutta mitään vastekuvia tms. en ole subukasta tällaisessa kotelossa nähnyt. Vaatiiko yleensäkään mitään korjausfilttereitä vai pelkän "unityn"? LPF1, Mille taajuudelle? Vaiko peräti LPF2 pienellä Q:lla ja hieman ylemmällä jakotaajuudella, onko mitään järkeä? Mistään mitään en tiedä, mutta esim. LPF1 @ 80hz näyttää ruudulla "melkein samalta" kuin LPF2 @ 300hz, Q 0.20. Yksi ja sama filtteri sopinee kaikkiin subbareihin? Entä voisiko mistään kautta saada alustavaa arviota sellaisesta gainin asennosta, mikä osuisi ehkäpä tavallisen koti-av-vahvarin -10dB - +10dB säätövaran sisälle? Tuo toki riippuu toki vähän liian monesta asiasta noin vaan veikattavaksi. Ainakin tuo kaverille menevä yksittäinen subi pitäisi saada ns. kerralla säätöihin, koska myöhemmin säätöjen muokkaamiseen on vähän heikommat mahdollisuudet. Kaverilla on vanhempi Denon, jossa on joku Audysseyn betaversio etäisyyksien ja tasojen säätöön. Itse hätistelen systeemiä Anthem MRX-500 vahvarin ARC:lla.
Osaisitteko ehdottaa vahvistinta, joka toimisi bass Transducer/shaker härvelissä? (Mahdollisimman halvalla tarkoitus päästä. ) Elementti josta olen tekemässä tätä on 10" REL Q50:sta, jonka peak watit 100. Käsittääkseni tarvitsen normi subbari vahvistimen, joka sitten kytketään AVR:n sub outtiin, kuten normaali subbari.
Saako Hypexin PSC2.400:lla korvattua antimoden? Korostumathan tuolla saa helposti pois, mutta tekikö antimode jotain muutakin? Nykyisin siis antimode+t.amp s150 käytössä ja mietin vahvistimen päivitystä, onko se sama sitten jo luopua antimodesta kun dsp löytyy.
Ei se ihan noin helppoa ole. Kyllä se muutakin tekee signaalille, kuin vain ekvalisoi, mitä tuo vaffi pystynee vain tekemään (en tiedä). Ainakin useammassa palassa, kun 24-38 eri suodinta on mallista riippuen käytössä. Ja antimode tekee sen säädön automaattisesti, kun Hypexissä pitää tietää mitä vipua vääntää ja miten, eikä sittenkään ole varmaa lopputuloksesta... Kotisivuilta lisää... Hypexin ohje. T: Vesku
Kyllähän se antimode tekee muutakin kuin ekvalisoi ts. taajuuskorjaa. Valmistaja on nuo muut speksit poistanut netistä. Kuulemma golden ears-palkinto riittää perusteluksi, tällaisen vastauksen sain messuilla taannoin. Eli samaan efektiin et pääse perus taajuuskorjaimella. Itselle tuo pelkkä vahvistimen dsp (taajuuskorjain) kyllä riitti.