Pitkästä aikaa jotain tännekin kirjottelis. Tilanne olis sellanen, että vahvaria pitäs päivitellä ja olen noita kahta pähkäilly et kumpaan sitä kallistuis. Onkos noissa mitään suurempaa eroa ku denon 7 kanavainen ja marantz 9? Muutenhan noi on kai specseiltä aika samoja. Marantz on vaan vähä paremman näköinen ulkoisesti, niin sitä on mukavampi katella
Noissaa ei sitten ole HDCP 2.2:a jota tullaan tarvitsemaan 4k signaalin läpivientiin. Pari vuotta siten ovat varmasti ihan ok mutta sen jälkeen voi alkaa tuon puuttuminen haittamaan. Jos 4k kovasti kiinnostaa ja vastaavasti Atmos ei niin nyt kannattaisi säästää ja ostaa vaikka 7008, jonka päivittää 7010:iin kunhan sellainen tulee
No ei nyt tonnia sentään. Luokkaa 500-600e kalliimpi. Ja onhan siinä muutakin eroa kuin ulkonäkö, ainakin SR7008 oli isommat konkat jne. kuin mitä X4000 oli. Mutta jokainen saa toki itse päättää haluaako niistä maksaa tuon verran lisää. Tässä hintavertailua: http://www.guenstiger.de/Produkt/Marantz/SR7009.html http://www.guenstiger.de/Katalog/Preis.pl?sucheall=Denon AVR X 4100 W schwarz Audio&sort=preis
Juu en mä tota suomesta ole ostamassa. Tonnin luokkaan sai ulkomailta tilatessa ton denonin ja 7009 oli parisataa kalliimpi. Mikäs tossa 7009 ku on 4k passthrough, niin onkos toi nyt vaan sit joku mainosmiesten sana? Tämä taitaa olla just paskin aika vaihtaa vahvaria miettien tota hdcp 2.2 ku ei taida kovin yleinen vielä olla? Sit myös kattelin tota 7008 mutta täältä sitä ei kannata ostaa ku hinta oli välillä 1100€-1800€ kai tostakin sais hintaa pois vaan sanomalla et onkohan nyt ihan tämänpäivän hinta päivittyny nettikaupoille.
No niin mäkin sen ymmärsin et tota läpivientiä tarkottaa, sekottaa vain toi säätäjän kommentti tosta 4k:sta. Et onko se nyt 4k vähä vajavainen tossa 7009:ssä
http://www.cnet.com/news/hdcp-2-2-what-you-need-to-know/ <- lukaseppa toi niin vähän aukeaa mitä tarkoittaa hdcp 2.2 puute.
Päästää 4k:n läpi, mutta jos 4k lähde vaatii myös HDCP 2.2:n (kuten ne näillä näkymin tulevat vaatimaan) > moni tuleva 4k lähde ei tule lähettämään 4k kuvasignaalia noiden vahvareiden läpi vaan vahvari pakottaa käyttämään 1080p:ä. IMO tämä vuosi on huonoin mahdollinen ostaa av-vahvari moneen moneen vuoteen. Sen lisäksi, että laitteista puuttuu HDCP 2.2, ei ole varmuuta, miten käy tulevien 3D ääniformaattien kanssa. Paskalla tuurilla DTS vie homman kotiin, mutta sitä ei nykylaitteisiin saa. Silloin on sekä kuva, että äänipuolelta vanha laite käsissä jo vuoden päästä. Taaksepäin taas jos katsoo niin mikä tahansa XT32 + 3D:ä tukeva laite tod näk tarjoaa about samaa ääni/kuvalaatua kuin nämä uudet. Hinta varmaan puolet. Ostaa nyt ja myy pois vaikka vuoden päästä jolloin ottaa persettä aika maltilla. Tulevan vuoden sukupolvi sitten tulee riittämään aika moneksi vuodeksi eteenpäin sekä kuvan (4k, HDP, 4:4:4) että äänen (Atmos, DTS:X, Auro) osalta.
Hyvä olisi myös kertoa, millaiseen järjestelmään tuota ollaan hankkimassa ja miksi sitä vanhaa vahvistinta (mitä?) tarvitsee päivittää? Eli mitä puutteita tässä halutaan korjata?
Kefin Q900 etu, Q600c keski ja Q300 taka ja mahdollisesti tulee viel kaksi noita Q300 taakse. Nykyisenä vahvarina on Onkyon 609. Voipi olla etten sit vielä päivittele tota vahvaria, ku haluun et se on sit moneksi vuodeksi hyvä. Vaikka nyt ton Marantzin sais päälle tonniin, niin on sekin iso raha jos heittää meneen ku alkaa toi 4k oleen yleisempi jos ei sen kans pelitä.
No en täysin allekirjoita. Nyt saa EI 4K vehkeitä hyvään hintaan. 4K -kelkkaan hyppääämisessä olen samaa mieltä. Spoiler Itse ostin Anthem MRX 500:n (demolaite) 550e, joten paras vuosi ikinä ostaa "uusi" vaffistin. Eli riippuu vähän mistä kulmasta tuota asiaa katselee. 4K vehkeen ostaminen atm on aika nihkeenvaikeaa.
Onnea aikakoneen rakentamiseen. Tuo onnistui viimeksi silloin, kun scart oli oikeasti relevantti liitin ja "ääniformaatti" -sanaa ei tarvinneet muut, kuin leffateatterisnobit. HDMI eri versioineen (1.2, 1.3, 1.4, 2.0), Dolby TrueHD, DTS HD-x, kolomedee, 4K, Dolby Atmos/Auro 3D/DTS:X... Eipä ole "future proof" vahvistinta nähty kymmeneen vuoteen.
No en mä nyt tässä mitään 10 vuoden käyttöikää tolle ole hakemassa. Tämä 609 on kohta 4 vuotta mulla ollu, niin samaan ikään ku to uuden sais niin olisin tyytyväinen Ja 3D missään muodossa leffateatterissa ja kotikäytössä on saatanasta.
Huh kun olet löytänyt halvalla! Itse ehdin ostamaan Anti-moden vaikka tuo vahvistin kiinnostaa kovasti... Onko anti-modesta enää hyötyä ARCn jälkeen? Oletko muuten ollut tyytyväinen?
Mietin samaa myös itse uuden subbarihankinnan myötä ja kysäsin tätä alkuvuodesta suoraan Dspeakeriltä. 1) Kannattaako Anti-Modea käyttää yhdessä Anthemin kanssa? Kyllä kannattaa, Anthem ei pysty ihan vastaaviin aikatason korjauksiin. 2) Mitkä ovat hyödyt tai haitat, jos on kaksi "korjaajaa" päällä? Siitä ei ole mitään haittaa, kun kalibroi ne oikeassa järjestyksessä. Eli ensin 8033 ja sitten vasta Anthem. Tällöin Anthem ARC "näkee" jo korjatun vasteen eikä periaatteessa tee sille enää uudestaan päällekkäisiä korjauksia. Korjaimet tavallaan täydentävät toisiaan, kunhan kalibrointijärjestys on tuo ensin Anti-Mode, ja sitten ARC Anti-Mode aktiivisena. Tällöin Anti-Mode korjaa vaikeimman eli huonemoodit ja ARC sitten säätelee jo korjattua vastetta kevyesti siten, että se on kaiuttimille sopiva (viive/taso yms.) En ainakaan itse ole poistanut Anti-Modea käytöstä ARC:n kanssa.
Nyt kun selailin vahvareita niin noissa uusissa Onkyoissa on tuo hdcp 2.2... Eli eikö näillä nyt menisi taas se 4-6 vuotta?