mediaplazashop.com

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana TTN, 30.06.2014.

  1. TTN

    TTN Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.07.2007
    Viestejä:
    60
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minkälaisia kokemuksia ko. puljusta?

    Itselläni (yksityiskohtiin menemättä) aika lailla kaksijakoiset. Tilaukset käsitellään ja tavara lähtee melko lailla joutuisaan, mutta ei hyvältä näytä jos joudut vaihtamaan tai palauttamaan. Sähköpostiin vastaavat vain jos se on ko. puljun eduksi.

    Esimerkki: Tilasin tavaran X, joka ei saavuttuaan kuitenkaan soveltunut tarkoitukseeni. Kysyin sähköpostitse voinko palauttaa X:n ja tilata tilalle Y:n ja saada rahani takaisin X:stä vaikka se olikin jo minulla hetken käytössä ollutkin. Vastauksena oli että kyllä käy, palauta ja liitä mukaan kuittikopio ja tilinumero jolle rahat palautetaan.
    Sillä välin tilasin sitten Y:n, joka saapuikin nopeasti, mutta X:stä ei rahoja ole näkynyt tililläni vaikka palautuksesta on aikaa jo toista kuukautta. Pariin kertaan olen asiasta muistutellut sähköpostilla, mutta näihin viesteihin ei ole kukaan vastannut, eikä varmaan vastaakaan. Sähköposteihin näemmä vastaan vain jos kokevat tilanteen itselleen hyödyksi - tässä tapauksessa saivat siis jo maksetun tavaran takaisin.

    Tuohon viitaten en ainakaan omasta puoleastani suosittele kenellekään ko. puljua, etenkään jos on epävarmuutta takuun / vaihdon / palautusten suhteen, tai ei ole valmis kärsimään henkisesti / rahallisesti asiakaspalvelun lähes täydellisestä puuttumisesta.
     
  2. LOP

    LOP Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    12.02.2001
    Viestejä:
    4 057
    Saadut tykkäykset:
    49
    Olen paikasta tilannut lähinnä kaapeleita ja peilejä. Tavara on tullut vikkelään ja ei ole tarvinnut palautella. Joten ei ole pahaa sanottavaakaan. :)
     
  3. TTN

    TTN Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.07.2007
    Viestejä:
    60
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuo avauspostauksessani oleva keissi on siirtynyt kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, odotellaan kuinka käy.
     
  4. DVB-G

    DVB-G Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.03.2003
    Viestejä:
    10 281
    Saadut tykkäykset:
    30
    Minuakin Vedettiin Nenästä™. Laiskuuttani en etukäteen tehnyt myymälän nimellä huijariskannausta. Ulkomaisista tuntemattoman oloisista firmoista kyllä etsin tiedot eli ostajien kokemukset ennen ostoa. Nyt en älynnyt ajoissa.

    Tilasin kamaa, mutta osa tuotteista jäi puuttumaan vaikka maksoin koko summan. Puheluihin ja maileihin ei vastata ja kuluttajariitalautakuntarumba veisi vuosia.

    Onneksi oppiraha oli kohdallani halpa. Jopa puhelimessa jonottaminen (kuluttaja-asiamiehille/poliisille/korttifirmalle sun muille viranomaisille) tulisi kalliimmaksi kuin tappioni, eli lisäisi tappiotani entisestään. Ei kannata aloittaa soittorumbaa. Jääköön tappio niskoilleni.



    Jos joku ostajaparka jotain menee sieltä ostamaan, niin kannattaa ostaa LUOTTOKORTILLA ja sitten kun ei saa mitä tilasi niin vaatii hyvitystä korttifirmalta.

    Vielä parempi jos omistaa jonkun vakuutuksen epämääräisten huijarien varalta, eli vakuutus korvaa tappiot ja vakuutusyhtiö sitten alkaa periä saataviaan huijarilta.

    Minä menen seuraavaksi eBaystä ostamaan puuttumaan jääneet sälät. Siellä sentään toimii ostajan turva, eli jos ei saa mitä tilasi, eBay korvaa vahingon ostajalle.



    Erikoinen "0 sekunnin takuu" on myös voimassa. Muistakaa tämäkin asia, eli puuttumaan jäänyt tuote ei ole ainoa menetys, vaan hajonnut tuote on sekin menetys, koska sitä ei takuukorjata/vaihdeta. Kun myyjään ei saa yhteyttä.



    Ikävä juttu. Huijarimyyjän tuotteissa on erinomainen hintalaatusuhde ja muutenkin kaikki muu toimii mallikkaasti, mutta totuushan on se, että huijatut asiakkaat menetyksillään kustantavat ja ylläpitävät tätä kultapintaista oravanpyörää, joka on laho sisältä. Jos ketään ei ikinä huijattaisi, hintoja pitäisi nostaa, tai huonontaa pakkaustapaa ja pidentää toimitusviiveitä ja niin edelleen. Ilman huijaamista joudutaan samalle viivalle rehellisten myyjien kanssa. Menetetään kilpailuetu.



    Olisiko Kuningaskuluttaja tai MOT kiinnostunut metsästämään huijarin julkisuuteen, koko kansan pällisteltäväksi ja varoitukseksi? Toimittaja pannaan juoksemaan mikrofoni ojossa huijarin perässä pitkin katuja...



    Minua käy sääliksi nykyisessä taloustilanteessa kaikkien yrittäjien vaikeudet. Joten ajattelen menetykseni eräänlaisena "lahjoituksena hyväntekeväisyyteen". Toivottavasti panokseni köyhän yrittäjän arjen helpottamiseksi auttoi edes hieman.

    Jos yrittäjän arki on niin vaikeaa, että huijaamalla pitää itsensä elättää, niin kannattaisi panna ostoskoriin lahjoitusrasti, jossa ostaja voi lahjoittaa köyhälle myyjälle haluamansa summan. Jopa verovapaasti, jos jokin lakipykälä sen sallisi. Mieluummin ostaja tietoisesti antaa lahjoituksen, koska saa nopeaa palvelua ja hyviä tuotteita. Kuin että tulee salakavalasti huijatuksi ja menettää saman summan.

    Lottopelaamiseen innostuneet ostajat voivat ajatella kyseisen myymälän jännittävänä lottoarvontana, josta VOI saada ihan koko tuotteen eli "päävoiton" sillä summalla minkä maksoi. Voi saada myös "pienemmän voiton", eli puolet tuotteista mitkä maksoi kokonaan. Tai sitten arvonnassa menettää koko panoksensa eikä saa mitään rahojensa vastineeksi!

    Toivotan mielenkiintoisia arpajaisia itse kullekin ostajaehdokkaalle. Ja jaksamista köyhälle yrittäjäparalle. Priimaa palvelua muuten, mutta ostajan kannalta harmillisesti ilman reklamointiturvaa ja takuuturvaa. Suomen Laki mahdollistaa tällaisen ammattitoiminnan tässä maassa. Koska Kokoomuslaiset ovat ne lait laatineet. Köyhää ostajaa saa kusta silmään rangaistuksetta. Toistuvasti. Muttei minua. Minä opin kertakusemisella minne rahani panen, ja erityisesti opin minne en pane.
     
  5. TTN

    TTN Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.07.2007
    Viestejä:
    60
    Saadut tykkäykset:
    0
    Enpä muistanutkaan päivittää tämän tapauksen lopputulemaa, tehdään se nyt.
    Tein siis kirjallisen valituksen kuluttajariitalautakuntaan ja aikansa siellä oltuaan kuittasivat että valitus on vastaanotettu ja siiretty käsittelyjonoon. Jonotusaika olisi muistaakseni ollut vajaan vuoden (!). Kun valitukseni otettiin jonoon, niin samalla siitä lähti kopio myös valituksen kohteelle.
    Muutama päivä tästä laitoin sähköpostiviestin Mediaplazashopiin, että varmaan olette saaneet kopion valituksesta ja ehkä kannattaisi hoitaa asia kuntoon ennen valituksen käsittelyyn ottamista. Sähköpostiin ei koskaan vastattu mutta rahat palautuivat tililleni muistaakseni jo seuraavana päivänä. Ilmoitin kuluttajariitalautakuntaan että asiassa on päästy ratkaisuun ja vedin valitukseni pois.

    Omien kokemusteni perusteella en suosittele lafkaa kenellekään, ellet ole aivan satavarma mitä tilatessasi haluat ja (ehkä) saat. Itse en tästä kioskista tule ostamaan enää koskaan yhtään mitään.
     
  6. TimoJ

    TimoJ Käyttäjä

    Liittynyt:
    06.09.2001
    Viestejä:
    1 266
    Saadut tykkäykset:
    15
    Onko joku viimeaikoina onnistunut palauttamaan tuonne Mediaplazashop.com:iin jonkun ostoksen? Sivuston mukaan se pitäisi onnistua ilmaisena asiakaspalautuksena, mutta eipä tuota firmaa (eikä myöskään virallista nimeä) löytynytkään Postin järjestelmästä. Sähköposteihin ja yhteyslomakkeen viestiin ei tietenkään vastata. Ja nyt kun luin täältä kokemuksia, niin eipä tuota uskalla tavallisena pakettinakaan palauttaa.

    Monta kertaa olen tuolta ostanut eikä ole tarvinnut palauttaa, joten eipä tullut tämä asia aikaisemmin vastaan. Vahingosta viisastuu ja jäi tämä sitten viimeiseksi ostokseksi tuolta.
     
  7. Super-J

    Super-J Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    4 082
    Saadut tykkäykset:
    432
    En ole tuolta koskaan mitään ostanut mutta huvikseni googletin äsken ja heti löytyi protestilista.comista tieto että putiikki olisi ainakin ollut velkaa svea perinnälle joskus alkuvuodesta muutaman tonnin. Ei herätä luottamusta... tosin en myöskään tiedä kuka ylläpitää tuota protestilistaa.
     
  8. +sp+

    +sp+ Uusi jäsen

    Liittynyt:
    29.08.2005
    Viestejä:
    249
    Saadut tykkäykset:
    2
    Sivuilla tosiaan lukee, että asiakaspalautus onnistuu ilmaiseksi. Aisiahan ei näin ole, minullekin selvisi postissa kun ei firmaa löytynyt järjestelmästä. Ja lopullisen varmistuksen sain kun asiaa heiltä sähköpostilla kysyin. Ovat irtisanoneet sopimuksen postin kanssa, nyt pitäisi itse maksaa lähetyskulut! Pyysin heitä lisäämään tämän tiedon nettisivuille 2vkoa sitten, mutta edelleen lukee "Verkkokaupastamme tilattu tuote palautetaan MediaPlazaShop.com:lle Postin kautta asiakaspalautuksena. Asiakaspalautuksena tehty palautus on asiakkaalle maksuton."

    Eihän sitä kannata korjata, silloinhan joku jättäisi tilaamatta (ainkin itse olisin jättänyt). Surkea firma....
     
  9. TimoJ

    TimoJ Käyttäjä

    Liittynyt:
    06.09.2001
    Viestejä:
    1 266
    Saadut tykkäykset:
    15
    Joopa-joo ja sitten kun tuotteen saisi sinne, alkaisi varmaan vielä taistelu rahojen takaisinmaksun kanssa ja sähköpostiin olisi edelleenkin turha odottaa vastausta. Liike kuitenkin ilmoittaa virheelliset toimitusehdot eli pettää siinä asiakasta, taidanpa kysyä kuluttajaneuvojalta mitä mieltä hän on tuosta.

    Yritin katsoa mitä paketin lähettäminen maksaisi, mutta eipä Postin sivuilta oikein selvinnyt. Tai jos selvisi, niin tuollainen 120cm pitkä pakettiko muka nykyään menee vain Ovelle pakettina reippaalla 33 euron hinnalla? Melko edullista.
     
  10. Moti

    Moti Käyttäjä

    Liittynyt:
    12.09.2001
    Viestejä:
    1 033
    Saadut tykkäykset:
    9
    Aikoinaan tilasin ekan kerran. Tuote ei vastannut odotuksia joten palautin sen asiakaspalautuksena. Sain kyllä rahat takaisin, mutta nihkeää oli. Eipä ole tarvinnut toiste vaivautua.