XCOM: Enemy Unknown

Keskustelu osiossa 'PC-pelit' , aloittajana nepa, 12.10.2012.

  1. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Yhden maan karkaaminen ei ole vielä mitään. Englanti kurittaa sen research-bonuksen Euroopan osalta, joka ei ole niin kovin tähdellinen.

    "It' all about the money", niinkuin joku on varmaan joskus jossain sanonut. Afrikka ja USA ovat ensisijaiset niputettavat siksi, että ensimmäisestä saa fyrkkaa ja jälkimmäisestä kulut alas. Workshopeja en rakentaisi kuin vasta yhden toisella kuukaudella ja kolmannella kuukaudella toisen. Satelliitit ja niiden mukaan hävittäjät ensin kuntoon. Sitten kun se on klaarissa ja koko pallo hallussa, kaikki liikenevä valuutta workshoppeihin sen rebaten takia. Eli kun on raha-asiat mallilla, niin sitten muut resurssit - alien-mineraalit - tarkkaan talteen.

    Tuo on tällä tavalla täysin mahdollista ja jopa helppoa pelata normalilla menettämättä yhtään maata. Itse missasin Etelä-Amerikan, joka on se 3# manner satelliitettavaksi (koska sen saa vain parilla satelliitilla ja se bonus nopeuttaa researchia yhteensä ihan ok), koska aloitin sen yhden puuttuvan satelliitin rakentamisen *yhtä päivää* liian myöhään eikä tullut loppukuun tehtävää sinne, prkl. Tuo oli muistaakseni toisella kuukaudella (vai kolmannella), jonka jälkeen olikin satelliittipeitto koko maapallolla.
     
  2. SamSon

    SamSon Uusi jäsen

    Liittynyt:
    02.06.2005
    Viestejä:
    640
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tämä riippuu hyvin paljon höyrypaikkojen sijainnista. Esim. omassa impossible-pelissä kaksi höyryä kolmos-/nelostasolla ja vielä kaukana hissistä. Ei mitään järkeä käyttää näitä. Elerium-genistä heti kun tekniikka antaa myöten. Jos höyrypaikka on järkevästi saavutettavissa, on se parempi kuin tavis, jos rahaa on riittävästi.

    Classicilla vielä pärjäsi rahojen kanssa mukavasti, mutta impossiblella on kyllä fyffe tiukassa. Säästöä saa mm. skippaamalla carapace armorin ja pomppaamalla suoraan skeleton armoriin, ja kaikki mahdollinen täytyy myydä, että saa rahaa satelliitteihin ja workshoppeihin. Kolmannella kuulla mennään, enkä ole vielä Foundryä rakentanut... Pitäisi kyllä satsata vielä enemmän workshoppien rakentamiseen, mutta kun satelliittejakin pitää saada nopsaan taivaalle, ettei maat erkaannu (neljä jättänyt tähän mennessä).
     
  3. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Ei taida vieläkään olla kukaan selvinnyt pelistä impossiblella - tekijät mukaan lukien - joten onnea vaan.

    Normalilla/Classicilla pelatessa taas pidän kiinni kannastani: höyry on suhteellisen edullinen ja säästää tilaa. Kun tavoitteena on tuo 3x3 grid workshoppeja, on melkein tyytyväinen, jos se steami ei ole jossain keskellä esim. tokassa kerroksessa ja toinen ruutu hissistä. Ja toki se kaivaminen maksaa, mutta mikä on kokonaiskustannus kaivuu + steam vs normireaktoreita, jotka pitää vielä tilanpuutteen takia purkaa? Pah.

    Edelleen kuvaamallani pelitavalla on suorastaan helppoa selvitä menettämättä yhtään maata (itsellä ei ollut mitään vaikeuksia, mutta typerä laskuvirhe satelliittien kanssa kylläkin - yksi päivä, yksi satelliitti tai yksi tehtävä ja en olisi menettänyt sitä yhtäkään) normalilla ja kuulemani mukaan classicillakin täysin mahdollista, joskaan ei enää läpihuutoa.

    Mutta jos impossiblella pelaat niin se taitaa olla se ja sama, miten veivaat, kun läpi et vaan pääse...
    :rolleyes:
     
  4. SamSon

    SamSon Uusi jäsen

    Liittynyt:
    02.06.2005
    Viestejä:
    640
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mistäs tämmöisen tiedon olet saanut? Virallisella foorumilla on niitäkin, jotka ovat vetäisseet läpi impossible ironmanilla, menettämättä ainuttakaan solttua tai maata. Jotkut ovat myös pistäneet youtubeen videot I/I-läpipeluusta. Esim tuolla

    Enkä tarkoittanut, että normigeneraattoreita rakentelisi steamin sijaan, vaan elerium-genejä.

    Edit: Päivitystä näytti pukanneen tähän. Ensi tuntumalla ainakin kerrosten välinen sekoilu tehtävissä toimii paremmin.

    Edit2: Oma impossible menee jo varsin hyvin, juuri pompsahti tili ja toista tonnia rahaa. Tehtävät myös alkavat helpottua, kun on kaikilla laserit.
     
    Viimeksi muokattu: 08.11.2012
  5. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Oho? Vielä pari viikkoa sitten 2K forumeilla oli "fakta", että impossiblella ei ole kukaan päässyt läpi. Päivitys jäi näkemättä, kun en tänään pelannut (vaan dokasin to kunniaksi), pitää huomenna silmäillä.

    Laserit on turhia easy/normal omalla kokemuksella.
     
  6. SamSon

    SamSon Uusi jäsen

    Liittynyt:
    02.06.2005
    Viestejä:
    640
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nonih, impossiblekin läpi. Alku oli hemmetin vaikea, mutta oikeastaan sen jälkeen, kun alkoi olla mahkuja pistää alieneita vainaaksi yhdellä laakilla (eli laserien saannin jälkeen), niin ei peli eronnut classicista juurikaan. Vihulaisia vain oli enemmän. Lisäksi piti tunnustaa, että half cover == no cover tällä tasolla, ja vaihtaa varovaisempaan etenemiseen tehtävissä. Paniikkitasot nousivat nopsemmin, mutta toisen kuun lopussa sekin alkoi olla hanskassa. Lopputehtävä vastasi koko lailla tarkalleen classic-tason vastaavaa.

    Seuraavaksi ehkä Normal Ironman tai sitten tauko...

    Edit: Mainittakoon vielä, että vihulaisten määrän lisääntyminen johti jo melkoiseen ongelmaan tuon teleporttausbugin kanssa. Mahtavaa kun kaukana seinän takana ollut Sectopod yhtäkkiä käveleekin omien äijien yli seinän läpi ja antaa kanuunan soida viereisestä ruudusta.
     
    Viimeksi muokattu: 15.11.2012
  7. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Slingshot DLC tulee tiistaina jakoon. Spoileripitoinen uutinen.

    Lisäksi ohessa suorastaan päräyttävän viihdyttävä videosarja Impossible/Ironman -pelistä. Eka kausi meni miten meni, toinen kausi on mennyt jo vähän paremmin.
    Linkki.
     
    Viimeksi muokattu: 03.12.2012
  8. SamSon

    SamSon Uusi jäsen

    Liittynyt:
    02.06.2005
    Viestejä:
    640
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pettymyksen makua tossa Slingshotissa. Vaatimattomia uudistuksia... Jääpi hankkimatta tässä vaiheessa, ehkä sitten Steam-tarjouksena jossain välissä.
     
  9. Lobotomy

    Lobotomy Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.01.2006
    Viestejä:
    893
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuli itsekkin tämä pelattua läpi ensimmäisen kerran. Aloitin suoraan vanhan pelin fanina classic vaikeusasteella ja tutorialin kanssa. Tutorial ei ilmeisesti antanut parhaita mahdollisuuksia pelin läpäisyyn, mutta alun rahapulassa kitkuttelun jälkeen alkoi peli sujumaan ja loppu statiikoiden mukaan melkolailla classic vaikeustason keskiarvon mukaan peli tuli läpäistyä. Hieman keskiarvoa nopeammin ja pienemmillä rahavaroilla, mutta muuten melko keskiarvon mukaan. Steamin mukaan 55h kerkesin peliä pelaamaan. Lopussa tuli kelattua puolitoista kuukautta ennen viimeistä tehtävää, jotta sain vähän psi-kokemusta kahdelle soltulle ja rahaa parempiin varusteisiin.

    Labroihin ei tosiaan pelissä tarvinut panostaa, koska tiedemiehiä tuntui riittävän ihan ylimääräiseksi asti. Viimeiseen kolmeen kuukauteen ei ollut oikein mitään tutkittavaa jäljellä. Foundryn puolelle jäi vielä jotain.
    Hävittäjät tuntuivat lopulta turhalta, ilmaherruuden tavoittelusta ei ollut mitään hyötyä. Ufoja voisi olla enemmän, mutta voisivat joskus päästä karkuunkin. Sitten kun niitä alkaa saamaan alas ammuttua enemmän, niin osa voisi tuhoutua täysin jatkuvien crash-site tehtävien määrän rajaamiseksi. Ikävä tuli alkuperäisen pelin ufojen lentoreittien tarkasteluun perustuvaa alien basen jäljitystä, jonka sitten lopulta löysi partioimalla hävittäjällä aluetta, jossa ufoja oli paljon nähty.

    Taistelut hoitui vähän turhankin tehokkaasti kahden sniperin ja squad sightin voimin. Loppu joukkue sitten toimi enimmäkseen tähystäjänä. Noin 2/3 tapoista taisi tulla snipereilta. Alkuvaiheessa oli tosin tyydyttävää heilauttaa singolla sectoid, thin man tai floater ryhmään ennen kuin ne kerkesi omat sotilaat näkemään.
    Viimeisessä tehtävässä ja viimeisessä huoneessa meinasi epätoivo iskeä. Tallensin pelin niin, että yksi mies seisoi yhden miehen levyisessä oviaukossa. Tallennuksen latauksen jälkeenpä ei enään kukaan päässytkään ovesta liikkumaan jalan. Onneksi yksi mies oli jo huoneessa, oviaukossa seisoneen pystyi sinne juoksuttamaan ja kaksi sniperia pystyi lennättämään oviaukosta archangel haarniskalla. Neljällä miehellä siitä lopulta pääsi läpi ja rytäkästä ainoa näistä hengissä säilynyt oli juuri se oleellinen.
    Tallennuksia tuli ladattua paljon, ei vaan sovi omaan pelityyliin menettää niitä hyödyllisimpiä sotilaita. Haavottumiset sallin, usein miten kaksi ryhmällistä hyviä solttuja riitti kaikkiin tehtäviin. Uusittu kahden toimintapistettä/vuoro toimi yllättävän hyvin alkutotuttelun jälkeen. Sotilaiden statseja tosin oli jouduttu tämän takia yksinkertaistamaan liikaa. Eipä niillä tainnut olla kuin WILL arvo enää henkilökohtaista. Heikkohermoisia olisi voinut sitten vaikka kompensoida paremmalla tähtäyskyvyllä. Nyt will arvo vain määritteli kahden samanlaisen sotilaan hyvän ja huonon version. Lisäksi välillä ärsytti pahemman kerran tämä suoja/puolisuoja perustainen taistelu. Kun jää- ja pakastinkaappi kombon kokoinen mörkö kyyristyy polvenkorkuisen potkulistan taakse, niin oma sotilas ei osu siihen muutaman metrin päästä. No, johonkin se yksinkertaisuuden raja on piirrettävä.

    Nyt pitää hetki lepuuttaa, ennen kuin yrittää uudestaan. Seuraavaksi varmaan ironman päälle, mutta voi joutua tiputtamaan pelin vaikeustasoa. Muuten menee vain hermot.
     
  10. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    No niin, Slingshotin tiimoilta piti veivata toisenkin kerran, nyt ei mennyt Normalilla yhtään maata eikä ollut edes hilkulla eli yksikään maa ei ollut missään vaiheessa 'loppukuun tehtävästä kiinni'. Siis Normalilla, pitäisi varmaan testata se classic.

    Hakkasin vaan satelliitteja, Nexuja, sähköä ja yhden workshopin kunnes koko pallo oli peitossa ja joka asemalla hävittäjät. Vasta sitten siirryin *priority* tehtäviin eli pyydystämään eläviä. Ja suoraan plasma-aseisiin myös. Ainoa miinus oli se, että Sectoidit katosi ennenkuin siirryin pyydystämään eläviä, joten plasmapistoolit sain vasta, kun nappasin ekan vastaantulleen Sectoid-Commanderin. Pieni ongelma, mutta koska käytän snipereita aina kahta ja heillä 'gunslingeriä', niin noille olisi oikeasti ollut käyttöä.

    Oikeastaan koko peli käy tällä tavalla suorastaan tylsäksi, kun vetää kuudella Colonel-tason miehellä Plasma-asein ja Titan/Arch-angel -panssareilla jo ekan skriptatun tehtävän kohdalla. Sniper Plasma kun pudottaa Mutoninkin laakista, Eliten melkein ja Cyberdisc tulee taivaalta kahdella osumalla. Pikkuisen saa vääntää siihen asti, että saa plasmat ja nuo panssarit, mutta siitä eteenpäin on läpinaksuttelua.
     
  11. xcompelle

    xcompelle Guest Guest

    Liittynyt:
    20.01.2013
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    --------------------------------------------------------------------------

    -Miksi ihmiset edes kehtaavat kehuskella päässeensä läpi pelin jos ovat käyttäneet load/save-rumbaa, varmaan apinakin pääsee läpi pelit noin, oli vaikeustaso mikä vain.
    Itselleni classic ironman on liian helppo, mutta impossible ironmanin alku on vaikea, saisi laserit käteen niin helpottuisi elämä hieman :)
     
  12. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Ei se, että Ironman-mode ei ole ollut päällä, tarkoita, että on harrastettu "load/save-rumbaa". Muutamallakin on tappavien bugien takia jäänyt peli sillensä. Esimerkiksi tuon teleporttauksen takia kuin myös tietyissä tehtävissä oviaukon muututtua umpiseinäksi. Se on kiva, kun vaikka temppelissä viimeiseen huoneeseen ei pääse, kun ovesta ei ole kulkeminen ja Ironman on päällä..
     
  13. SamSon

    SamSon Uusi jäsen

    Liittynyt:
    02.06.2005
    Viestejä:
    640
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tarkoitus ei niinkään ollut kehuskella vaan vertailla vaikeustasojen eroja. Toki reloadia tuli välillä käytettyä mainittujen teleporttausten sekä käsittämättömien aivopierujen & näppisten (kaveri klikataan suojan viereen sen sijaan että sen taakse) vuoksi, mutta suon itselleni sen mahdollisuuden ja nukun yöni hyvin. Classic ironmania aloittelin tässä pitkän tauon jälkeen, mutta nykyversiolla se on pelikelvoton. Toivottavasti Firaxis saa pian korjattua viimeisimmässä patchissa tulleet lisäbugit.
     
  14. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Ja tämän kuun lopussa julkistukseen XCOM: Enemy Within.

    Hyvin niukasti tietoa, mitä pitää sisällään - DLC vai täysimittainen lisäosa?

    Yksi monista lähteistä.
     
  15. SamSon

    SamSon Uusi jäsen

    Liittynyt:
    02.06.2005
    Viestejä:
    640
    Saadut tykkäykset:
    0
    Toivottavasti paikkaa emopeliä jo puolisen vuotta kironneita bugeja, jotka ovat kyllä latistaneet innostuksen tähän peliin. Slingshotin hommasin Steamista puoleen hintaan, mutta sekään ei oikein saanut innostusta heräämään.
     
  16. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 193
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Tuliko tästä mitään?

    Huomasin tuossa yksi päivä, että XCOMin saa Linuxillekin ja kokeilin sitä uudessa Lenovon X240:ssä ja ihan hyvin pyörii vakioasetuksilla.

    Nyt taitaa peli mennä ekaa kertaa loppuun saakka. Kaikki maat olen saanut pidettyä mukana ja taistelutkin ovat menneet mainiosti. Kyllähän tämä on ihan hyvää viihdettä, mutta tietyt asiat ottavat päähän ihan kympillä. Mutta jospa tämä tästä.
     
  17. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Wait, what? Heei, toi oli ns. täysmittainen lisälevy, eikä kukaan varmaan ole pelannut vanillaa tuon julkaisun jälkeen. Oli joku Civin laajennuksiin verrattava, eli alkuperäisen runkopelin päälle tuli aika rankasti lisää. Pari kokonaan uutta vihollista, reippaasti tviikkejä, Mechit ja Gene Modit--- Äääh, parempi, että luet itse: http://en.wikipedia.org/wiki/XCOM:_Enemy_Within


    Tuo on aika iisi vetää läpi ns. satellite rushilla läpi ainakin easy/normal ja käsittääkseni myös classic. Impossible ei enää onnistu.
     
  18. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 193
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Tuohan voisi olla ihan jeespoks. Luin Pelit-lehdestä tuosta arvostelun netin kautta ja kyllähän tuo Enemy Within olisi varmasti tuota peruspeliä parempi. Mutta pelaillaan tuo nyt kuitenkin ekaksi loppuun, niin saa varmasti rahoillekin vastinetta. Pitää sen jälkeen pohtia, että riittääkö intoa vielä uuteen pelikertaan Enemy Withinin parissa.
     
  19. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 193
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Kohta taitaa olla peli läpi ja muutamia huomioita on tullut.

    Se ärsyttää kympillä, että omat sotilaat eivät voi ampua mihin haluavat, vaan ainoastaan vihollisia, kun taas viholliset voivat ampua sotilaita seinienkin läpi. Vanhassa UFO:ssa pystyit ensin ampumaan seinän palasiksi ja sen jälkeen seinän takana olevan vihollisen. Se on hyvä, että ympäristö on nytkin hajoavaa, mutta valitettavasti et voi sitä itse tahallaan hajottaa. Ei paljoa naurata, kun yksi sotilas on vastakkain vihollisen kanssa, mutta pieni seinän palanen erottaa vihollisen muista sotilaista. Siinä voi vain viisi kaveria miettiä syntyjä syviä eivätkä voi laittaa seinää matalaksi ja sen jälkeen vihollista. Paitsi raketilla.

    Ja raketin käyttämisessä on se paska juttu, että jos vihollinen ei ole juuri näkyvillä, ei se kuole tai saa vahinkoa, jos ammut sen viereen. Naurettavaa, että talo hajoaa ympäriltä ja räjähdyksen keskipiste on yhden kävelyruudun päässä vihollisesta, joka ei saa vahinkoa ollenkaan. Kun jos taas viholliseen osuu, niin silloin myös muut räjähdysalueella olevat saavat vahinkoa, muuten ei kukaan. MitVit?!

    Toinen juttu on se, että mitenhän lie viholliset väistelytaidot ja sotilaiden osumatodennäköisyys vaikuttavat toisiinsa. Mielestäni tietokone huijaa välillä eli prosentit eivät oikeasti ole niitä prosentteja, joilla osuu, vaan osumat määritetään jollain muulla tavalla.

    Esimerkki 1:
    Kaksi sotilasta kahden kävelyruudun päässä vihollisesta. Molemmilla kaksi laukausta. Osumatodennäköisyydet 99% ja 98%. Molempien molemmat laukaukset menevät ohi. Ei ole oikeasti mahdollista. Paitsi, jos vihollisella on jokin ylivoimaisen hieno väistelysysteemi, joka ei kuitenkaan näy osumatodennäköisyydessä. Mutta, miksi sitten 100% todennäköisyys osuu aina. Ainakin tähän mennessä.

    Esimerkki 2:

    Yksi sotilas todella kaukana pahasta vihulaisesta. Muut sotilaat ovat jo käyttäneet siirtonsa ja voivat huonosti (vasemmalla kädellä kiireessä pelattu tehtävä btw. Ei hyvä idea. :) ).
    Vihulaisella on noin 20 energiaa jäljellä. Valitsen sotilaalle rapid firen, vaikka tiedän, että osumaa ei tule, koska todennäköisyys molemmille laukauksille on 5% ja kriittinen myös 5%. Molemmat laukaukset kuitenkin osuvat criticalina, vihollinen kuolee ja voitan taistelun. Ei ole oikeasti mahdollista.

    Nyt sitten joku sanoo, että onhan se aina mahdollista, koska todennäköisyys se on pienikin todennäköisyys. Totta. Molemmissa tilanteissa on toki mahdollista käydä, kuten kävi. Voittaahan lotossakin päävoiton aina joku välillä. Mutta, kun noita tilanteita tulee niin järjettömän paljon. Veikkaisin, että yli 90% todennäköisyyden tapauksissa about joka viides laukaus menee ohi ja 10% osumatodennäköisyyksillä about yksi viidestä osuu. Itse luulen, että pelimekaniikkaan on tehty muutoksia siten, että pelaajalle saada erilaisia voiton ja pettymyksen tunteita. Mikäs sen hienompaa kuin esim 2:n mukainen tilanne. Kyllähän se riemastuttaa. Ja Esim 1. tilanteessa en ollut millään tavalla pulassa, koska tuon jälkeen oli vielä neljä kaveria, jotka pystyivät vihollisen ampumaan, joten pelimekaniikka hieman vaikeutti tilannetta.

    Olihan tuosta samasta juttua myös Pelit-lehdessä. Ei niinkään UFOon liittyen, vaan esimerkkinä oli Civilization, jossa pelaajalla oli oikeasti suurempi todennäköisyys voittaa hävityn taistelun jälkeen, vaikka prosentit eivät muuttuneet. Ihan sen vuoksi, että pelaajalle tulisi hyvä fiilis.

    Sen sijaan se, että viholliset saavat liikkua sen jälkeen, kun ne on löydetty, on ihan jees juttu. Koska yleensä omat sotilaat saattuvat olemaan niin hyvissä paikoissa, että viholliset liikkuvat suoraan näkökenttään ja ainakin joku saa surmansa.

    edit: Ei jaksa noita ufoja, kun joka kerta ne tippuu samanlaiseen metsään, jossa on neliskanttisia kiviä ja puunrunkoja. Olisi edes palmuja välillä. Maatila ihmisineen tai kaupungin keskustakin olisi ihan kivaa vaihtelua.
     
    Viimeksi muokattu: 24.10.2014
  20. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 193
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Meinasipas aamulla tullat kahvit nenästä, kun nauratti uuden xcom kakkosen dark event -systeemi.

    https://techraptor.net/content/xcom-2-unveils-dark-events
    “Dark Events aim to hinder XCOM’s progress in XCOM 2. As you, the Commander, start to reclaim Earth from ADVENT, Dark Events will surface. These Dark Events initiate random modifiers to your gameplay experience, and run the gamut from something as small as improving ADVENT soldiers’ gear in the field to more dramatic gameplay changes such as deploying a UFO that will hunt the Avenger.”

    Eikös tuosta aikaisemmin vain kutsuttu fiksuksi tekoälyksi? Kun teköäly kokonaisuudessaan puuttui ykkösestä niin kun sellainen nyt on lisätty, niin sitä mainostetaan hienolla "dark events" -nimellä, jotta ihmiset luulisivat sen olevan jotain uutta.

    Ja tuo itseasiassa kuulostaa aika paskalta vielä. Ei kovin dynaamiselta kuulosta, vaan valmiiksi tehdyiltä eventeiltä, joita randomilla nakellaan sinne tänne.

    Rehellisesti sanottuna tuommoinen tökerö kikkailu ei kauheasti nosta odotuspisteitä.