Sonyn kesäkampanja - katteeton lupaus vai saitteko Xperian?

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana Arzsi, 15.07.2013.

  1. Arzsi

    Arzsi Guest Guest

    Liittynyt:
    15.07.2013
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tervehdys arvon foorumilaiset. Päätinpä tehdä tunnuksen tännekin ja kysästä täällä kävijöiltä Sonyn kesäkampanjasta. Onko joku muu linkin bravia-tarjoukseen osallistunut ja saanut jo lunastamansa Xperian?

    Ostin itselleni kesäkuun alussa Gigantista 55 tuumasen W8 telsun 807a:n siinä uskossa, että saisin samalla tarpeeseen tulevan Xperia puhelimen.
    Kampanja on jo ohi ja lunastettua (=toimittu kuten on ohjeistettu) puhelinta ei vain ole näkynyt. Kampanjasivujen kautta olen ollut pariin otteeseen yhteydessä Sonyn suuntaan ja kukaan ei tunnu osaavan kertoa lunastuksesta yhtään mitään. Annetaan käsittelynumeroita ja kun odottelujen jälkeen (tänään) soittaa kysyäkseen tilanteesta ei käsittelynumerot pelitä ja kaikki selitelyt ja selvittelyt alkaa alusta :eek:

    Alkaa hitusen tulla tunne, että papparaista on taas vaihteeksi jymäytetty katteettomilla lupauksilla:OI
    Lukuisten Sony tuotteiden jälkeen harmitus ja pettymys alkaa nostaa päätään, tähänkö tämä suhde Sonyyn sitten vissiin kaatuu :weep:
    No selvittelyt jatkuu...

    Samaan aikaan oli Samsungilla oma kampanjansa, jossa 55 tummasen ostaja sai 32 tuumasen kaupan päälle. - Onkohan toi kampanja toiminut yhtään paremmin? Tätäkin harkitsin.

    Ärsyttäviä tällaiset kampanjat, en kyllä taida enää mokomiin osallistua. Alennukset ja tuotteet on saatava heti tai vaihdetaan kauppaa tai tuotetta.

    Kyselee
    Papparainen Nurmijärveltä

    ps. Voi sisältää kirjoitusvirheitä ja ne korjataan, jos huomataan :)
     
  2. aheikkinen

    aheikkinen Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    5 018
    Saadut tykkäykset:
    137
    Sonyn kylkiäistuotteet lähetetään jostain kaukaisesta keskieuroopasta. Piiiitkiä toimitusaikoja on ollut muinakin vuosina, esim. PS3 konsoleiden, 3D lasien ja WiFi donglejen kanssa. Toissajouluna vanhempani ostivat Sony 46EX723 töllön kampanjasta, jossa luvattiin USB-WiFitikku kaupantekijäisiksi. Tikku tuli vasta parin kuukauden päästä, mutta tuli kuitenkin lopulta. Samoihin aikoihin kalliimpien mallien kylkiäisinä piti saada PS3 konsoli, mutta niissäkin oli foorumiraporttien mukaan valtaisia viivästyksiä.
     
  3. Samppa

    Samppa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.06.2000
    Viestejä:
    14 062
    Saadut tykkäykset:
    26
    Omani ostin juuri sopivasti ennen kampanjan alkua, joten puhelin jäi saamatta. Gigantti vieläpä lähetti onnitteluviestin, että nyt television ostajana saan puhelimenkin. Kysyin että miten, niin vastaus oli sitten että "eikun sori etpä saakaan".
     
  4. Arzsi

    Arzsi Guest Guest

    Liittynyt:
    15.07.2013
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Okay, kiitos tähän astisista kommenteista. Kärsivällisesti on siis ooteltava. Aika vähän kampanjaan osallistuneita on toistaiseki ollut näillä foorumeilla liikkeellä tai sitten maltillisempia?

    Sampalla oli vielä huonompi ajoitus ostolla, kuin minulla ;( Minä maksoin kampanjan alussa telkkarista 1890 euroa ja lieko pari viikkoa tästä, telkkua sai jo 150 euroa halvemmalla. Ennen kampanjaa telkku taisi maksaa reilusti yli 2000 euroa. Sellasta se on, joskus se ostopäätöskin on tehtävä. Haastaavaahan tuo on arpoa oikeaa ostohetkeä. Hetken seurailin ennen ostoa itsekin hintoja ja olin havaitsevani, että Verkkokauppa.com ja Giganti seuraavat kaiketi aika tarkaan toistensa hinnoittelua....Toinen kun pudotti hieman telkun hintaa, niin toisen hinta oli hetken päästä samalla tasolla. Mutta näinhän sen kuuluu kaiketi mennä.
     
  5. tpi

    tpi Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    12.06.2001
    Viestejä:
    4 400
    Saadut tykkäykset:
    34
    Millä maksoit? Joissain luottokorteissa on price matching vakuutus luontaisetuna. Taitaa olla esim molemmissa omissa korteissani.
     
  6. Arzsi

    Arzsi Guest Guest

    Liittynyt:
    15.07.2013
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Maksoin pankkikortilla. Ei taida olla minulla takuita Aktian kortissani. Price matching oli minulle tätä päivää ennen vieras käsite, pitääpä tämäkin huomioida tulevaisuudessa kortteja hankkiessa. Aina sitä näköjään oppii uutta :)

    Tilannepäivitystä osaltani: Toissapäiväinen soitto asiakaspalveluuun on tuonut tulosta. Puhelimeen vastannut henkilö on oikeasti regoinut (ensinmäinen ei) yhteydenottoon ja tänään olen saanut sähköpostilla pyynnön tarkistaa rekisteröitymistietoni. Ohjeiden mukaan on toimittu ja jälleen jäädään odottelemaan mitä lähiviikoina tapahtuu.
     
  7. 3:16 PM

    3:16 PM Guest Guest

    Liittynyt:
    05.12.2006
    Viestejä:
    74
    Saadut tykkäykset:
    0
    Viime viikon maanantaina sain oman Xpreria Z:n. Noin kuukausi meni että tuli ilmoitus että kännykkä on matkassa. Alle viikko meni tuon jälkeen kun tuli.
     
  8. Arzsi

    Arzsi Guest Guest

    Liittynyt:
    15.07.2013
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mukava kuulla. Sitten vain ilmoitusta odottamaan ja lomareissun jälkeen tarkastellaan tilannetta uudestaan.
     
  9. Greenthum6

    Greenthum6 Guest Guest

    Liittynyt:
    13.08.2013
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt on venailtu kuukausi viestiä Ranskasta, johon Sonyn kampanjaa koskevat matskut pitää lähettää. Kaikki tarvittavat dokumentit kerättiin ja pakattiin kirjeeseen huolellisesti ja vietiin postiin heti seuraavana päivänä W805:n saapumisesta. Dokumenttien kerääminen kesti reilun tunnin skannailuineen kaikkineen ja postiin vieminen ja postimerkit päälle. Yhtään viestiä Ranskan maalta ei ole vielä tähän päivään mennessä tullut, mutta lunastussivulle ilmestyy muutaman päivän välein uusi tietorivi, ettei lukukelpoista kuittia ole toimitettu.

    Sonyn Suomeen on oltu yhteydessä niin puhelimessa kuin sähköpostilla. Kuittina toimiva sähköposti oli mukana kuoressa ja forwardoin sen uudelleen myös Suomen pään asiakaspalveluun pari viikkoa sitten. Näin kuitti kuulemma meni perille, mutta edelleenkään lunastussivulla ei tapahdu näy muutosta. Erikoista, sillä asiakaspalveluun lähettämäni kuitti oli sama mikä oli kirjekuoressa.

    Todella surkea kampanjan hoito Sonyltä ja kuten monelle muullekin on käynyt, luotto kyseiseen merkkiin sai kolauksen. Harmillista on myös se, että kylkiäiseksi luvattu Sony Xperia L on tulossa kovaan käyttöön ja sitä on odoteltu jopa enemmän kuin W805:sta.

    Lain mukaan luvatut kylkiäiset pitää toimittaa luvatussa ajassa, sillä muuten kauppa peruuntuu. Myyjäliike tai Sony ei ole luvannut toimitusaikaa kylkiäiselle, mutta jokin kohtuus tässäkin pitää olla. En mainitse myyjää, koska sillä ei ole mitään tekemistä takkuilun kanssa. Myyjä on kuitenkin viime kädessä ensimmäisenä vastuussa toimittamattomista kylkiäisistä.

    Vastaaviin kampanjoihin osallistuville vinkiksi, että kannattaa vaatia kylkiäiselle jokin toimitusaika kirjallisena. Jos eivät pysty kertomaan toimitusaikaa, niin voivat sen selvittää. Tällöin teillä on mahdollisuus purkaa koko kauppa, jos kylkiäiset eivät saavu perille ajoissa.

    Eli ensimmäinen kuukausi täynnä ja odottelu jatkuu...
     
  10. Arzsi

    Arzsi Guest Guest

    Liittynyt:
    15.07.2013
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Greenthum6 löytyi kohtalotoveri, osanottoni. Kaupan peruminen on monesti käynyt itsellänikin mielessä, mutta en ole lähtenyt sitä edes selvittelemään, kun olemme toisaalta olleet kohtuullisen tyytyväisiä television kuvaan sekä onhan siinä oma vaivansa palautella ja jälleen hankkia uutta laitetta. Toki olen kaikenmoista dataa kerännyt talteen sillä aatoksella, että jossain vaiheessa on hyvä kysellä asiaa viranomaisilta.

    Päivitetäänpä omaa tilannetta. Edelleen odotellaan puhelinta. Olin vaihteeksi jo ottamassa yhteyttä Sonyyn kysyäkseni missä mennään, kun sain yllätykseni Sonylta 7.8. ilmoituksen jossa vahvistavat saaneensa lunastustositteet. Ilmossa lupaavat toimittaa Experia L:n pian. Viikko on jo tästäkin ilmoituksesta mennyt. Vastahan tässä on noin 2 kk on odoteltu. Kuittaan sitten joskus toiko posti koskaan puhelinta.

    3:16 Pm taitaa olla joku tuttu Sonyllä, koska noin mallikkaasti asiat sujuivat?;)
     
    Viimeksi muokattu: 13.08.2013
  11. Vaalton

    Vaalton Guest Guest

    Liittynyt:
    05.08.2013
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tervehdys Turun suunnasta.

    Sama juttu täälläkin. Ostin Bravian, lähetin paperit 11.7.13 Sonylle Ranskaan, mutta mitään ei ole vielä kuulunut. Netistä tarkistin tilanteen eikä tarjouskodiani ole vastaanotettu.

    Nyt on kulunut viisi viikkoa eikä mitään ole tapahtunut. Olen reklamoinut Suomen Sonyä sähköpostitse ja puhelimitse useita kertoja sekä lähettänyt pyydettäessä kaikki tiedot kahteen kertaan Suomen Sonylle. Henkilö, jonka kanssa olen ollut tekemisissä on ilmoittanut kolleegansa hoitavan asiaa. Kolme viikkoa on kolleega hoitanut asiaa muttei puhelinta kuulu eikä näy. Myöskän nettitarkistus ei kerro, että Sony olisi vastaanottanut tarjouskoodini.

    Ilmaisin huoleni Sonylle sen huonosta asiakaspalvelusta kylkiäisen suhteen. Odottaisin jonkinlaista kunnollista vastausta Sonyltä, mutta sellaista ei ole tullut. Todella kelvotonta jälkimarkkinointia. Itse televisio on kyllä hyvä ja olen siihen tyytyväinen, mutta ostopäätöksessä vaikutti suuresti kylkiäisenä annettava puhelin.
    Jatkan odottelua kun en kerran muuta voi. Televisiota en aio palauttaa enkä kauppaa purkaa.

    Toisaalta joku minua viisaampi on sanonut, että suomalainen on onnellisimmillaan silloin, kun sillä on jotain valittamista...
     
  12. Greenthum6

    Greenthum6 Guest Guest

    Liittynyt:
    13.08.2013
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Harmillista kuulla, että muillakin on sama tilanne. Ei siis kannata pidättää hengitystä sen Xperian suhteen. Telkkarihan on ihan bueno, mutta omista eduista ja oikeuksista täytyy pitää kiinni. Nykypäivänä kuluttajalla on melko kovat keinot käytössä ja kaupanpurkamisen merkit taitaa olla koossa, jos 2kk on joutunut kylkiäistä odottelemaan.

    Kampanjan hoito on ulkoistettu Ranskaan ja siellä nähtävästi homma ei toimi. Ranskastahan ei ole mitään muuta hyvää tullut kuin ranskalaiset ja ranskanpastillit eikä nekään taida sieltä olla. Seuraavaksi täytynee reklamoida myyjäliikettä, koska mulle on aivan sama minkä takia toimitukset seisoo.

    Yleensä kuluttajan oikeuksista kiinnipitäminen on mulle vain periaatteellinen juttu, mutta tässä tapauksessa oon luvannut mutsille tuon puhelimen. Hänellä oma puhelin hajosi alkukesästä ja on nyt joutunut pärjäämään tuttujen ikivanhoilla romuilla. Xperialle olisi siis todella käyttöä.
     
  13. 3:16 PM

    3:16 PM Guest Guest

    Liittynyt:
    05.12.2006
    Viestejä:
    74
    Saadut tykkäykset:
    0
    No silloin olisi kyllä ollut syytä saada kunnon alennus :)
    Mulla siellä sivulla luki kokoajan että on käsittelyssä, joten siitä ei pystynyt kyllä mitään sanomaan (siis ennekuin tuli ilmoitus että on lähetetty).
    Laitoin postin ykkösluokassa, en tiedä onko tuolla vaikutusta postin kulun nopeuteen.
    Taisin vain olla nopeimpien luokassa muutenkin tuon tarjouksen kanssa.

    Kompassi ei toimi tuossa mun Z:ssa, mitenköhän takuut toimii kylkiäisten kanssa?
     
  14. Arzsi

    Arzsi Guest Guest

    Liittynyt:
    15.07.2013
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0

    Kuluttajaviraston sivuilta lainattuna

    "Viallisen kylkiäisen voi vaihtaa

    Kuluttajansuojalain virhesäännökset koskevat myös kylkiäisenä saatua tavaraa. Kuluttaja voi vaatia myyjäliikkeeltä hyvitystä, vaikka kylkiäisen tuoteryhmä ei kuuluisi liikkeen normaaliin tuotevalikoimaan.

    Luvattu kylkiäinen on osa sovittua kauppaa

    Jollei mainoksessa ilmoitettua kylkiäistä saa ilmoitettuna aikana, sitä voi myyjältä vaatia. Toista tuotetta mainostetun kylkiäisen tilalle ei ole pakko hyväksyä."

    Ostopaikkaan siis yhteyttä ja sieltä alan itsekin vaatimaan puhelinta, jos ranskikset ei sitä osaa toimittaa.


    Odotustilanteesta...odottelen edelleen puhelinta ja olen käsittääkseni vaiheessa 2. ja jos tuo 3 viikkoa pitää paikkansa saan vaiheen 3 ilmoituksen tämän kuun lopussa...

    Sonyn-tuotetuen sivulta kopioituna:

    "Milloin saan XPERIATM-puhelimeni? Voinko seurata tilaustani?

    Sinun tulee antaa meille aikaa noin1 kuukausi kirjeesi lähettämisestä ennen kuin puhelin toimitetaan. Tämä riippuu tuotteen saatavuudesta ja pyrimme minimoimaan kaikki viiveet, jos toimitus kestää tätä kauemmin.

    Ku olet lähettänyt meille kaikki vaaditut asiakirjat, odota enintään 10 päivää, jotta kirje saapuu perille ranskalaiseen postisoitteeseemme (riippuen valitsemastasi postitustavasta ja asuinmaastasi).

    Kun vastaanotamme kirjeesi, me:

    1. Käsittelemme hakemuksesi. Sinulle ilmoitetaan automaattisella sähköpostilla, kun olemme tarkistaneet kaikki asiakirjat.
    2. Jos hakemuksesi on kelvollinen, annamme varastolle ohjeet valmistella tilauksesi. Puhelimen saatavuudesta riippuen tämä saattaa viedä noin 3 viikkoa.
    3. Kun puhelimesi on lähetysvalmis, me lähetämme sinulle tiedoksi automaattisen sähköpostin.
    4. Voit seurata tilauksesi tilaa samoin kuin lähetystä kampanjasivustollamme www.sony.eu/braviapromotion. Tarvitset siihen ainutlaatuisen lunastuskoodin, joka toimitettiin sinulle, kun rekisteröidyit kampanjaan.

    Tilaukset käsitellään saapumisjärjestyksessä eli ensimmäisenä saapunut käsitellään ensin. Emme voi asettaa tilaustasi etusijalle."
     
    Viimeksi muokattu: 20.08.2013
  15. 3:16 PM

    3:16 PM Guest Guest

    Liittynyt:
    05.12.2006
    Viestejä:
    74
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse asiassa kompassi toimiikin silloin kun kännykkä ei ole tuossa RoxFit:n kotelossa.
     
  16. Arzsi

    Arzsi Guest Guest

    Liittynyt:
    15.07.2013
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eilen se sitten taphtui ja olisin saanut puhelimen, jos kotona oltasiin oltu. Tänään kävin noutamassa paketin DPD:n varastolta ja odoteltu puhelin löytyi paketista. Lupaus ei ollut siis katteeton. Kaksi kuukautta siihen meni! Toivotaan että muutkin saatte puhelimen odottelujen jälkeen.
     
    Viimeksi muokattu: 22.08.2013
  17. Greenthum6

    Greenthum6 Guest Guest

    Liittynyt:
    13.08.2013
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vihdoista viimein tuli Sonyltä ilmoitus, että puhelin on matkalla. Sain jopa seurantakoodin. Tiedä sitten, edistikö myyjälle alkuviikosta lähetetty reklamaatio asiaa. Eli kuten Arzsi mainitsi, kaksi kuukautta näyttäisi olevan toimitusaika. Sony oli sulkenut jo lunastussivunkin, joten suomalaiset näyttivät olevan viimeisenä nokkimisjärjestyksessä. Sonyn kampanjat jäävät tästedes käyttämättä ellei tavaraa saa heti mukaan.

    55W805 on kuitenkin koko rahanarvoinen ja sen suhteen ei kauppa kaduta.
     
  18. vps358

    vps358 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    4 758
    Saadut tykkäykset:
    483
    Hyvä toimittaa, kun kesä alkaa olla ohi...
    Uusi idiomi:
    Sony-kesäkampanja, toimitus kestääkin sen kesän...

    T: Vesku
     
  19. Jetlag

    Jetlag Guest Guest

    Liittynyt:
    21.08.2013
    Viestejä:
    20
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itselläni on ollut ihan positiivisiakin kokemuksia näistä kampanjoista. Riippunee mitä näistä lähtee alunperinkään odottamaan..
     
  20. PhillyNott

    PhillyNott Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.05.2007
    Viestejä:
    535
    Saadut tykkäykset:
    8
    Villinä veikkauksena heittäisin, että useimmat lähtevät odottamaan sitä luvattua kaupanpäällistä. Mitä olet itse lähtenyt odottamaan, kun on ollut niitä positiivisia kokemuksia?