Himmel, tämähän on uudehko klassikko. Vaikuttavin (=kategoriassa ahdistuksen tuottaminen) elokuva mitä olen koskaan nähnyt. 5/5 tähteä, vähempi on vähättelyä. Tätä elokuvaa ymmärtämättömät urpot ovat vetäneet sikeitä historiantunneilla ja/tai eivät yleisestikään kykene popcorni-leveliä korkeampaan aivotoimintaan. Vaihda kaverisi, ne idiootit eivät ansaitse sinua.
Impostor. Neron Philip K. Dickin loistavaan alkuperäislyhäriin perustuva hieno scifi/trilleri/action. Mitä olen mielipiteitä lukenut, niin suurin osa tuntuu pitävän elokuvaa huonona, mutta itsellä menee kyllä sinne top20 jos sellaista listaa alkaisi tekemään. Toisaalta ehkä keskivertoa scifimpää on muutenkin elokuvamakuni.
"Torsk på tallin" on ihan huippu leffa kuten myös "Napoleon dynamite", neleffat jakaa mielipiteitä todella!!! Suosittelen!!
Luultavimmin katselisin nytkin tota pätkää, jollei ko. leffa olisi tytärpuolella lainassa. On vaan jotenkin sellainen olo, että tars nähdä "tässä-ja-nyt" kun jollakulla menee paljon huonommin kuin mulla...
000 ja kuoleman kurvit, a la Visa Mäkinen. Todellinen suomihuumorin klassikko. Kuitenkaan kovin montaa ylistävää arviota en ole nähnyt...Hieman alkoi repeilyttää katsellessa Clintin vanhaa Tehtävä Alpeilla -leffaa, kohtaus jossa Clint menee puhumaan "työnantajalleen" hämyiseen paikkaan ja pomo puhuu oudolla äänellä, olikin yllättävän tuttu entuudestaan ko. Suomileffasta.
”Tony Scottin paras elokuva” topicin antaman rohkaisun johdosta ( Top Gun ). Tässä ovat nämä omat ”salaiset Paheet”: Armageddon (1998): Bruce Williksen leffoista olen aina pitänyt ja tämä ei ole poikkeus. Kyllähän se elokuvan loppu pistää isommankin miehen vakavoitumaan ( ei negatiivisessa mielessä ):weep:. Independence day: Maailmojen sota (1996): Leffassa näin ensi-illassa ja olihan se silloin jotain lähes ”ennennäkemätöntä ” efektien puolesta. The Core (2003): Tästä on vaikeampi sanoa miksi elokuvan olen jaksanut katsoa jo kolme kertaa, vaikka hyllyssä on paljon näkemättömiä elokuvia. Helppo katso esim. krapulassa. Exorcist II (1977): Aivan liian paljon parjattu jatko-osa mestariteokselle. Nuorena tuli nähtyä ja pelotti silloin aivan perkuleesti. Pidin joskus jopa enemmän kuin Exorcist kolmosesta ( nyt mieli muuttunut ). Regans Theme biisi aivan loistava. Windtalkers (2002): Director`s Cut versio leffasta valovuosia parempi kuin teatteriversio. Sotaelokuvien eliittiä, ainakin räjähdysten ja väkivallan osalta. Kunpa tämän saisi Blu-Rayna ( Director`s Cut ). Psycho II (1983): Nuorempana pidin tästä jopa alkuperäistä enemmän. Näin vanhempana mielipide muuttunut. Onhan tämä silti pirun hyvä jatko-osaksi. Jaws 2 (1978): Loistava jatko-osa mestariteokselle. Roy Scheider loistaa roolissaan ja haita näytetään sopivasti. Loppu on omalla tavallaan muistettava! Waterworld (1995): Kestosuosikkini ajasta ikuisuuteen. Director`s Cut ollut hyllyssä jo vuoden verran, mutta kun aluekoodivapaa dvd-soitin hajosi ( ei ole ehtinyt ostaa uutta ) en ole tätä katsonut. Blu-ray kiinnostaisi, mutta haluaisin ehdottomasti Director`s Cut versiona. Cobra (1986): Stallonen mestariteos:thumbsup:. Elokuva missä eri sosiaaliluokista olevat ihmiset kokoontuvat tehdashalliin lyömään kirveitä yhteen, ei voi olla huono aloitus millekään elokuvalle. Ainoita elokuvia missä päähenkilön ( Stallonen ) vuorosanoista ei meinaa saada mitään selvää, tässä tapauksessa kiitän tekstityksen olemassa oloa. Tämä on aivan käsittämättömän kova elokuva!!!!!
Kyllä, myös minuun uppoaa lujaa. Vuorottelen DC- ja teatteriversion välillä vuosittain, jokin tässä tarinnassa kiinnostaa. Juuri tuli tuo teatteriversio päivitettyä BD:lle, harmi että DC-versiota ei ole BD:na saatavilla edes rapakontakana
Tuo on kieltämättä varsin mielenkiintoinen harrastus. :naminami: Kyllä minäkin Cobrasta pidän ja hyviä kohtauksia siitä löytyy, mutta toisaalta siinä on myös jotenkin tylsä tai väsynyt meininki ajoittain... siksi ei ihan Stallonen paras ainakaan, kovempiakin on tehnyt. Mitähän tähän itse vastaisi. Kai noita olisi... sanotaan nyt vaikka Cool As Ice, Vanilla Icen tähdittämä täysosuma (NOT!) 90-luvulta. Kammottava elokuva, mutta juuri se surkuhupaisuus tässä vetoaakin. Niin nolo tekele, että huvittaa ihan tosissaan.
Täällä sama homma. Mites mahtaneeko teille upota myös The Postman? Nämä molemmat ovat itselleni jotenkin varsin mielekkäitä katteltavia.
The Postman katsomisesta on todella paljon aikaa. Mutta muistaakseni mainettaan parempi tekele. Pitääpä hankkia jostain.
Spy Game(2001): viihdyttävä ja sujuva vakoilupätkä, josta ei kukaan tuttuni ole liiemmin pitänyt. Mutta kyllä tässä hetkensä on, etenkin elokuvan punaisena lankana Robert Redfordin näyttelemän kyynisen konkariagentti Nathan Muirin sumutus työnantajaansa CIA:ta kohtaan. Vaikkei maskeeraus toimikaan (Redford pysyy samana kurttunaamana ja Brad Pitt siloposkena alkupuolen takaumana kerrotun Vietnam-jakson jälkeenkin) on tämä muuten aivan kelpo teos. Tosin vain minä tunnun olevan tätä mieltä...
Eragon (2006). Tälle ei kovin hyviä pisteitä anneta missään ja itsekin jätin katsomatta leffateatterissa. Vaan sitten kun tämä tuli telkkarista, niin yllätyksekseni havaitsin tykkääväni kovasti. En edes ymmärrä, että miksi tästä ei yleisesti tykätä.
No joo. Cobrahan on ihan kauheata katseltavaa lukuunottamatta yhtä kohtausta ja Stallonen hienoa autoa. Omista kummallisista suosikeista päällimmäisenä on vanha Star Trek, jolle kaikki ovat jaksaneet nauraa nykypäivään saakka. Muutenkin scifi-leffoista tykkääminen on jotenkin koettu naurettavaksi.
Beverly Hills Cop III. Ei ole niin hauska kuin aikaisemmat, mutta juoni on ihan hyvä ja kokonaisuudessaan leffa on parempi kuin BHC II.
Minulla myöskin The Postman vain haalea muistikuva. Elokuvan BD kuitenkin tilauksessa, eli lähiaikoina voin kirjoittaa vastauksen siitä, miten uppoaa Minulle mielekkäitä, mutta muita tylsistyttäviä tekeleitä ovat ainakin: * Deep Blue Sea (1999) - Erittäin viihdyttävä elokuva, Renny Harlin paras elokuva. * Critters (1986) - Oikein hauska pikku kasari-scifi-komedia. * Hulk (2003) - Mielestäni parempi, kuin Louis Leterrierin "The Incredible Hulk (2008)". Hulkin kohdalla hieman vähemmän vakava sarjakuvamainen tuotos on toimivampi. * Fighting (2009) - Hillitty tappelu elokuva, yllätti positiivisesti. * Æon Flux (2005) - Toimiva kokonaisuus, unenomainen maailma, mielekästä sci-fiä. Ei täydellisiä elokuvia, mutta viihdyttäviä, vaikka enemmistö sanookin muuta . Hulk täytyy kyllä varmaan uusintatarkistaa, ettei muisti vain pettäisi. - Aika vaikea näitä on keksiä, kun DVDfoorumista on kyse. Helpompi voisi olla esitä niitä leffoja joista muut pitävät, mutta minä en.
Tarkovskyt, Fellinit, Bergmanit, Kieslowskit... ei tarpeeksi räjähdyksiä, takaa-ajoja, mörköjä, robotteja, aseita, ystävieni mielestä.
http://www.imdb.com/name/nm0001789/filmorate http://www.imdb.com/name/nm0001425/filmorate http://www.imdb.com/name/nm0000019/filmorate http://www.imdb.com/name/nm0000005/filmorate Tosiaan siltä näyttää että yksin saat tykkäillä...