Kappas. Olin kaapeli-tv:llä ikioma-paketin haltija pidemmän aikaa (se 8 omavalintaista kanavaa tietystä listasta). Tämän päivän jälkeen nämä kanavat ei näemmä enää näykkään. Soitin soneran asiakaspalveluun, sanoivat että ei minulla ole enää edes mitään sopimusta, eikä tuon paketin ilmeisesti pitänytkään siirtyä millään tavoin soneran haltuun. Rupesin sitten katselemaan asiaa tarkemmin, niin viimeisen laskunikin olen saanut kaapelitv:ltä elokuussa, jolla siis maksettiin syyskuu. Tämän jälkeen ei ole laskua postiluukusta kolahtanut, mutta kaikkien muiden laskujen keskellä sitä nyt ei tietenkään huomaa että yksi on kuukauden laskuista poissa. Onko tässä nyt siis käynyt niin, että ikioma-paketin omistajat on kaikessa hiljaisuudessa tiputettu pois ja pakotettu vaihtamaan johonkin ei-niin-mielyttävään kanavapakettiin soneran tarjoamana? Itse en ole missään yhteydessä nähnyt mainintaa että tilaamani kanavapaketti lopettaisi täysin olemassaolonsa, joten sinänsä tässä tuntee nyt olonsa hieman hölmistyneeksi että kuinkas tässä nyt on näin käynyt.
Salaamatonta on, näkyy ilman korttia, myös 6 teräväpiirtokanavaa. Alaspäin skaalaus näyttää onnistuvan hyvin kun Samsung 933HD:n (1366x768) omalla virittimelläkin teräväpiirto on ihan katseltavaa ja DVBViewerillä varsin hyvää. Saahan maistiaiset, Urholta pari peliä ja formulat teräväpiirtona. Linkitettävää tv:tä en silti osta.
Nyt Soneran aikana usean kanavan EPG:t näkyvät pidemmälle kuin TKTV:ssa ja jopa ID Europe -kanavaan on saatu EPG. YLE:n, MTV3:n ja Nelosen HD-kanavilla näkyy WBOXilla herja "Viestintä kortin kanssa epäonnistui" monta kertaa yhden ohjelman aikana. Tätä ei tapahtunut koskaan ennen vaihtopäivää. Onko jollakin samoja kokemuksia? Tein jopa tehdasasetusten palautuksen, koska normaalilla kanavahaulla WBOX löysi muutamille loogisille kanavanumeroille kaksi TV-kanavaa.
Mulla ei onnistu uuden kortin valtuutus Wboxilla. Kun pistää esim. bonuskanavan päälle, niin ensin lukee ei käyttöoikeutta ja kun odottelee, niin hetken päästä tulee tuo sama teksti "viestintä kortin kanssa epäonnistui". Aika huikeeta kun tktv:n asiakaspalvelu käski käydä vaihtamassa kortin mutta kun kävin siellä, sanottiin että mene kotiin ja laita kortti pesään ja odottele. Tässä nyt taas muutaman tunnin odotellut eikä mitään. Mahtaakohan onnistua tuon valtuutuksen saaminen jos käyn jonkun toisen boksilla odottelemassa? Huomenna tulis urholta matsi....
Tämä siirto Soneran verkkoon on ollut oikea pohjanoteeraus. Omat ongelmani poistuivat, kun kävin vaihtamassa kortin uuteen. TKTV:n konttorin hyllyt olivat täynnä päivitystä odottavia bokseja ja puhelimitse asiakaspalveluun ei päässyt päivällä läpi ollenkaan. Silti kehtaavat kirjoittaa näin: "Olemme lisänneet Turun kaapelitelevision Kauppiaskadun liiketilan asiakaspalveluhenkilökuntaa ja optimoineet puhelinasiakaspalvelun resursseja, jotta näihin ongelmiin liittyvät jonot saataisiin purettua mahdollisimman pian."