Ongelmaksi on muodostunut Samsung 40" LCD telkun kanssa WLAN dongle, joka pätkii katkoo, ottaa yhteyttä jos ottaa, myyjäliike pesee kätensä ongelmista ja toteaa toimivan. Lähdetään liikkeelle siitä, että asensin vanhemmilleni WLAN:n ja ostettiin uuden telkun mukaan tuo netti dongle, jotta saadaan se verkkoon. Laitteena oli tuolloin alkuun Belkin perus antenniton purkki, koska kyseessä vanha puutalo, eikä matkaa kuin maksimissaan n. 10 m laitteiden välillä. Lopputulos oli, että laitteet saivat yhteyden ehkä noin yhdellä yrityksellä kymmenestä, ja yhteys saattoi katketa koska vain. joskus jopa Youtube aukesi, päivitys latautui ja homma oli yhteyden heikkoutta lukuun ottamatta ok. Asus miniläppäri samassa paikassa oli yhteydeltään siinä rajoilla. Ostin siis tehokkaamman ulkoisella antennilla varustetun paremman purkin, taisi olla D-link, jolla läppäri sai kertaluokkaa paremman tason, about täydet, mutta tuo dongle ei juuri sen paremmin toiminut, testattu kaikissa asennoissa, mutta ei. Tikku kuumenee todella voimakkaasti, eikä tunnu pelaavan. No koska ongelma on hiukan kaukana, en sitä juuri ole kerennyt hoitaa, mutta yhteyden laadussa se ainakin on. Nyt laitetta yritettiin palauttaa/vaihtaa liikkeessä, joka otti äitini selostuksesta laitteen vastaan tylysti ja piti ns. id-100-tti ongelmana, testasivat liikkeessä (jossa se TOTTAKAI toimii, koska wlan on about vieressä ja mitoitettu hiukan toisin. Totesi, että jos tämän laittaa huoltoon ja se toimii, niin lasku tulee perässä, soita tekniseen tukeen. No otin puhelimen kauniiseen käteen, soitin tukeen, jossa asiasta ei ymmärretty sen enempää, mutta sarjanumeroita olisi pitänyt olla, ja pitäisi laittaa huoltomies paikalle! 50 tikun perään 60 /h kaveri ajamaan ja tutkimaan onko keskellä ei mitään häiriöitä, kun likimain kilsojen säteellä ei ole yhtään muita verkkoja, matkaakin vaivaiset 100-150 km huollon ajettavaksi, ja lasku jos ei ole vikaa. Noin siis toimii Samsungin huolto :sleep:. Nyt tekninen tuki siis ei auta toisen laitteen kanssa, liike pesee kätensä, huoltomiestä ei kannata tilata. Tällaista on suomalainen takuu, kun ostaa 1000 töllön, myyjäliikettä ei vähääkään enää kiinnosta, eivätkä anna vaihtokonetta testattavaksi, koska sitä ei heillä ole, eikä pakkausta luonnollisesti voi avata myyntikunnossa. Jälkimarkkinointi pelaa niin hyvin, että liikkeeseen ei tarvitse enää jalalla astua, sen verran oli tyly kaveri puhelimessa, tekninen tuki oli tosiaan pihalla kuin lumiukko. Onko noissa vastaanotto todella surkeaa luokkaa? Pitääkö tikun lämmetä about 40 asteiseksi, ei nyt polta kättä, mutta kuumenee? Niin ja saisiko tuollaisen joltain lainaan vaikka viikonlopun yli, jotta voisi käydä testaamassa?
Oletkos kokeillut ohjekirjassa mainittua konstia, eli vastaanotin vaikka lyhyen usb-jatkokaapelin päähän kauemmas mahdollisesta häiriölähteestä, eli töllöstä?
Vika on WLAN, koska välistä yhteys toimii, myös toisen pään laite näkyy todella heikolla signaalitasolla itse accespointille.