sonyn takuu korjaus

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana halakoja, 22.09.2010.

  1. halakoja

    halakoja Guest Guest

    Liittynyt:
    13.12.2008
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sonyn/Yläsavon toimistotarvikkeen touhu on perseestä.1,5 vuotta vanha sonyn 40" taulutv pimeni osaksi.Otin yhteyttä myyjää,lupasi panna asian eteenpäin.No,eihän asia kestänyt kuin 1,5 kuukautta,ennenkuin sain lähettää tv myyjälle.Nyt tv ollut liikenteessä rapiat 7 viikkoa,siistiä????
     
  2. ^OTTO

    ^OTTO Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2009
    Viestejä:
    29
    Saadut tykkäykset:
    0
    Aika erikoista touhua. Tuskin tuota kannattaa heti syyttä suotta laittaa Sonyn / huollon piikkiin. Jotenkin tuo 1.5 kk "odotteluaika" haiskahtaa... Ettei vaan kone olis odotellu liikkeessä että joku muistaa / jaksaa lähettää eteenpäin? Ensin tutkinta ja sitten hutkinta, vai miten se oli... :grr: Tälläisissa tapauksissa varmaan kannattaisi olla suoraan itse yhteydessä huoltoon, jotkin koneethan noudetaan suoraan kotoa korjattavaksi.
     
  3. Kari Häkkinen

    Kari Häkkinen Käyttäjä

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    1 950
    Saadut tykkäykset:
    9
    Sonyn maahantuojahuollolla oli huono maine jo Betamax-aikana. On aina ollut hidas. VHS-nauhurin kävin kerran hakemassa pois kesken huollon, kun kyllästyin odottamaan kuukausitolkulla.
     
  4. halakoja

    halakoja Guest Guest

    Liittynyt:
    13.12.2008
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    TV:ni oli siis kotona rikkinäisenä sen 1,5 kk,ennenkuin tuli jotain tietoa miten toimitaan!Vei paketin matkahuoltoon tv:n 7 vko sitten,eikä ole viläkään palannut!!Soittelin aluksi sonyn huoltoon,mutta kun tv ei ollut ilmeisesti ostettu sony Finlandilta,takuu siirrettiin myyjän harteille.ETTÄ NÄIN
     
  5. Japsu1

    Japsu1 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.05.2006
    Viestejä:
    728
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kansa ostaa liian kevyesti kalliitakin tavaroita sekalaisista nettikaupoista jotka usein tuovat itse tavaransa saksasta tai muualta ohi "virallisen" maahantuoja portaan. Lain mukaanhan tuossa ei ole mitään ongelmaa OSTON yhteydessä mutta kun laitteen toimivuuden kanssa tulee ongelmia tulee liian herkästi manattua maahantuojaa joka ei ole mitenkään vastuussa asiasta. Lain mukaanhan MYYJÄ ensisijaisesti vastaa takuu- ja huoltoasioista, ellei tuotteen virallinen pääedustaja/maahantuoja ole järjestänyt asian toisin. Ei tässä tapauksessa kukaan ole siirtänyt takuuta myyjän harteille vaan myyjä on harkitusti ottanut itse riskin ja luottanut siihen ettei kovin paljon ongelmia tule josta joutuu vastaamaan.:rolleyes:

    Eli kannattaa kyllä hieman harkita ostopaikkaa niin elämä on helpompaa..

    Minulla kävi Sony-huollon mies kotona takuukorjaamassa oman 40-tuumaisen telkkarini jonka olin Teknisiltä ostanut, oli kuulemma turhan raskas kuljetettavaksi huoltoon joten ei kannattanut riskeerata että vielä kuljetusvaurioita tulisi...:D
     
  6. maku

    maku Uusi jäsen

    Liittynyt:
    11.03.2002
    Viestejä:
    30
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla ei ainakaan ole pahaa sanottaavaa Sonyn tv huollosta. Kokemus keväältä:

    4.3. ilmoitus Expertille että heiltä ostamani tv rikki (40w4730 aka. 40w4500).

    Seuraavana päivänä vein ilman paketointia tv:n kauppiaalle joka lähetti sen sitten jossain vaiheessa eteenpäin.

    19.3. huollosta soittivat suoraan minulle että ei voi korjata ja uusi pitää saada tilalle. Kauppiaan kanssa hoidettiin tämä asia sitten kuntoon.
     
  7. ^OTTO

    ^OTTO Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2009
    Viestejä:
    29
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juuri näin. Ostohetkellä saattaa arvokkaammassa ostoksessa säästää sen satasen mutta entäs sitten kun ongelmia tulee. Pahimmillaan kun noista nettipuljuista ei tiedä onko koko kioskia enää pystyssä puolen vuoden kuluttua. Siinä vaiheessa kun kukaan ei ota asiaan kantaa niin merkki on p*ska ja huolto vielä vähän syvemmältä.
     
  8. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    1. Myyjä on aina vastuussa myymästään tuotteesta virhevastuusäännöksen perusteella. Tästä yritetään venkuroida takuun perusteella, mutta kuluttajansuojalaissa nimenomaisesti säädetään, ettei takuu voi muuttaa myyjän virhevastuuta.

    2. Takuun perusteella vastaa takuun myöntäjä, joka usein ei ole myyjä. Ostaja voi vedota takuuseen tai virhevastuuseen (kts. edellinen), mutta näyttötaakan vuoksi (takuu on ainoastaan näyttötaakan kääntävä sopimusehto!!) on yleensä helpompaa vedota takuuseen.

    3. Ostajalla on oikeus vedota virhetilanteissa myös myyjää aiempaan sopimusketjun osapuolen virheeseen, kuten tukkumyyjään, maahantuojaan tai valmistajaan, mikäli tuotteessa on ollut heidän vastuulleen kuuluva virhe.

    Kuluttajansuojalaki on tältä osin pakottavaa kuluttajan hyväksi, joten virhevastuuta vähentävä tai sen poistava ehto on mitätön; esimerkiksi myyjän väite, että he eivät ole vastuussa, koska tuotteessa on takuu, ei pidä paikkaansa: lain mukaan he ovat vastuussa

    Näissä ohi virallisen maahantuojan ohi tuoduissa tuotteissa on se ongelma, että virallinen maahantuoja ei tietenkään vastaa tuotteista, joita se ei ole itse maahantuonut. Sen sijaan Sony Finland Sonyn paikallisena edustajana saattaa olla vastuussa virhevastuun perusteella, sen sijaan takuun ei, jos se ei ole takuun myöntäjä.