Olen juuri itse harkitsemassa TW3500:sta tai TW3800:sta. Onko näiden välillä isoakin eroa? Mites TW3500:sen latenssi? Tykki tulee 99% pelikäyttöön. Onko tykissä jokin ns. game mode, jotta saa postprosessoinnit pois päältä?
Sain parannettua oman tykkini kuvaa aika reilusti, kun otin tykin katosta pois ja laitoin toisin päin tasolle niin, että kuvaa ei tarvitse säätää lens shiftillä, eli toisin sanoen kuva on keskellä säätönupikoita. Kuvasta tuli huomattavasti terävempi, eli luultavasti oman yksilöni jokin kohta on hieman mätä, että tällaista tulee. Vasemmassa reunassa on havaittavissa valkoisen viivan toisella puolella pikselin verran vihreää ja toisella punaista. Ei haittaa ollenkaan katselupaikalta katsottuna. Mutta ei tartteis silti olla tämmöistä vikaa. Tällä hetkellä on 100" mdf + x073. Uusi taulu 115" + G499 valmistuu toivonmukaan huomenna, sekä mustat verhot katselupaikan edustalle sivuille seiniin ja päätyseinään (ehkä myös kattoon). Ja minunkin mielestä Theater Black 1 antaa parhaimman kuvan leffatoistoon, mutta PC:tä käytettäessä (lähinnä netti ja muu selailu) miellän Dynamic asetuksen parhaimpana. Mustan taso on erittäin miellyttävä ja hyvä tuolla TB1:llä. Käytössä on myös automaattinen Iiriksen säätö vai mikä se oli. Entinen tykki oli Sanyo plv-z2 ja ero on kyllä ihan uskomaton Varsinkin, kun sai tuon tykin vielä tarkemmaksi tuolla paikan vaihtamisella. Tällä hetkellä kokemus tosiaan on WOW-luokkaa!! :thumbsup:
Terve, itseänikin kiinnostaa erityisesti Epsonin uudet mallit ja varsinkin tuo 3500 malli. Kysyisin sellaista teiltä keillä on tykeistä enemmän kokemusta ja varsinkin tästä 3500 mallista että voinko heijastaa n.5-5,5 metrin päästä 100" tuuman kankaalle kuvaa? Eli ensimmäiseksi tykiksi tulisi tuo ja kattoon meinasin asentaa. Osaatteko sanoa että kuinka alas katosta pitää tykkiä laskea että saa tuolle matkalle 100 tuuman kuvan? Minulle aika uusi puoli nämä videotykit mutta pakko saada iso kuva :thumbsup:
Kannattaa käyttää laskureita :thumbsup: Esim. http://www.projectorcentral.com/Epson_Europe-EH-TW3500-projection-calculator.htm Kokemuksesta voin sanoa että onnistuu. Itsellä on jotain tuota luokkaa etäisyys ja 100" kuva ja sen alalaita noin 50-60cm lattiasta. Tykki on katossa ~220cm korkeudella, lyhyimmällä putkella, mutta ylempänäkin voisi olla. Linssinsiirto on todella hyvä epsoneissa, siis ulottuvuudeltaa ja zoomikin riittää tuolta matkalta.
Kuinkahan helposti saa takuuseen jos toinen kulma hieman alalaidasta punertaa ja toinen vihertää. Näköjään huomaa selvemmin tuon virheen kun selaa esim tätä foorumia. Vaalea tai valkoinen kun on taustana niin silloin näkyy selvästi. Ei oikein kameralla saa tuota kuvattua. Eikös tykeissä ole tämä ominaisuus, että sävyt ei välttämättä ole tasaiset joka kohdassa? Itellä eka tykki tää 3500 sarjalainen, niin eipä oikein ole tietoa.
Oletteko käyttäneet HTPC käytössä overscannia? Tuntuu jättävän "mustat" kehykset oletusasetuksilla...digiboksikäytössä ongelma ei ilmene...
Ei oo tarvinnu käyttää. Ootko kattonu näytönohjaimen asetukset, ettei siellä oo overscannia? Ja varmaan käytät 1080p resoa?
Olin jo viittä vaille ostamassa kyseistä tykkiä, mutta tuli kaverin kanssa puheeksi orgaanisten paneeleiden kesto. Kyseinen malli on vielä suht tuore joten hirveitä tunteja ei varmaan oo vielä takana kellään. Onko jollain suurkuluttajalla alkanut ilmenemään ongelmia kuvan haalenemisen/vääristymisen muodossa ?
Siis paneelien kellastumista / värivirhettähän voi tulla, kuvan haalemeninen johtunee lampun ikääntymisestä enkä kuvan (geometrisestä)vääristymisestä ajan myötä ole kuullutkaan. LCD projektoreita on ollut jo aika pitkään markkinoilla ja hyvin vähän tästä "ongelmasta" on valituksia kuulunut vanhojenkaan tykkien kohdalla. Lähinnä ilmeisesti Panasonicilla on ollut ongelmia. Ja kehityshän on mennyt eteenpäin paneelienkin osalta. Epsonissa on vielä tuuletus hyvässä kuosissa niin veikkaisin ettei normaalikäytössä parin lampun elinaikana tule ongelmia, jos sittenkään. Tuskin kenelläkään TW3500:ssa on vielä useampaa tuhatta tuntia käytetty? Mutta siltikin jos suunnittelee sellaista 8h / päivä yhtäputkeen käyttöä niin pelaisin varmanpäälle ja ostaisin sen +1000 epäorgaanisen version.
Aika vähän tosiaan löytyy juttua nuista orgaanisten paneeleiden tuhoutumisista, Lontoon kielellä sit enemmän .Oishan tuossa kummiski 3v takuuta laitteelle... 1,5k luulis kuitenki saavan ei-niin-kertakäyttö vehkeen. Käyttöä tulis varmaan yläkanttiin arvioiden ~5h/päivä, mutta valitettavasti ei todellakaan oo laittaa 2,5k tykkiin. Mitsun 3800 ois sit kakkosvaihtoehto.
Mulla oli muutama vuosi sitten Epsonin TW1000. Siinä tuo erisävyisyys oli pienimmillään (melkein huomaamaton), kun optiikan zoomi antoi mahdollisimman isoa kuvaa. Vastaavasti zoom-säädön toinen ääripää oli huonoin, sekä tuon ilmiön, että kuvan tarkkuuden ja osavärien hajonnan osalta. Silloin panelien kohdistusvirheet ja optiikan "chromatic aberration" tuli pahiten esille. Samoin lens shiftin asennolla oli selvä merkitys, kuten :kin kirjoitti. Ikävä juttu, että noilla säädöillä on vain yksi paras asento. Se kyllä rajoittaa tykin sijoitettavuutta, jos haluaa parasta kuvaa. Niin, ja tietysti optiikkaputken terävyyssäätö on aina tarkistettava, ainakin jos zoomin asentoa muuttaa.
Itsellä on harkinnassa tw3500. Minkälainen nyrkkisääntö tuon kankaan valinnassa pätee? Jos olohuoneessa on perus valkoiset seinät niin kannattaako tämän tykin kanssa hankkia harmaa vaiko valkoinen kangas? Ilmeisesti harmaalla kankalla saavutetaan parempi mustantaso, mutta antaako valkoinen kangas selvästi paremmat värit?
Noniin, nyt on pari iltaa tuossa leffahuoneessa heilunu tuon X-rite Eye One Display 2:n kanssa ja säätäny tykin kuvaa kohdilleen. Out of the box säädöt olivat tietenkin aika päin persettä jo lähtöjään, mutta yllättävän pienellä säädöllä sai kuvan kohdilleen. Hieman vaati opettelemista tuo homma vaan avsforumilta löytynyt opas helpotti huomattavasti. Epsonin kalibrointi Mites sitten kuva...Noh, ero on todellakin huomattava.:thumbsup: Ei tajua näin jälkikäteen että miten nuin "tunkkaista" kuvaa katellu muka hyvänä, nyt kun on säädöt kuvassa kohdallaan. Eli tuli säädettyä grayscale, primary ja secondary colorit ja gamma. N. 100e:n satsauksella saa todellakin rahoillensa vastinetta, jos tykin kuvan haluaa kohdalleen. Ajattelinpa tässä säätää samalla olkkarin tv:n ja läppärin näytön myös. :naminami:
Oman screenini maalasin F499 sävyllä, ja välillä tuntuu että musta saisi kyllä olla mustempaakin. Tuo F499:hän on jo lähestulkoon vitivalkoinen. G499 saattaisi olla sopiva kompromissi värintoiston ja mustan tason välillä. Mulla tosin tykkinä tw2900 ja screenin ympärillä mustaa kangasta (http://buhis.org/photos/kotiteatteri). Täysin mustaan referenssiin verrattuna tykin tuottama musta ei tietysti koskaan voi näyttää kovin mustalta..
Tuolta esim. Tosin ny euron kurssi on niin perseestä, että saa maksaa suhteessa enemmän kuin vähän aikaa sitten, kiitos ihanien turkkilaisten tovereidemme. :OI
Jaahas nyt näyttäs, että HDMI 1 ois menny lievästi hajalle tuosta tykistä. Ensin näky vain vihreää, nyt kun nitkuttelin kaapelia niin kuva näkyi aivan oikein. Joku kosketushäiriö sinne on tullu vaikka kaapelia ei ole ikinä irroteltu vaan ollut aina kiinni. Pitää nyt kokeilla vielä toisella kaapelilla. Toivottavasti vika on kaapelissa, muuten joutuu takuuseen lähettään... Edittiä, kaapeli olikin onneksi viallinen. Kokeilin muuten tuota, että laitoin kuvan vähän suuremmaksi, niin tuo punertaminen ja vihertäminen hävisi lähes kokonaan reunoilta.
Näytä palstoja lukeneena on tullut semmoinen käsitys että valmistusvikoja näissä tykeissä piisaa. Vaikka noissa Epsonit on testeissä hyvin pärjänneetkin, niin hieman kuitenkin arveluttaa vielä Epsonin hommaaminen. Miten yleisiä nuo valmistus virheet Epneissa on? Oletteko kuitenkin saaneet 3500(tai 4400) viat korjatuksi takuun kautta?