Mielenkiinnosta pistän tämän pystyyn. Alkaa YLOD vaivaamaan "vanhoja" PS3-konsoleita?(Yellow Light Of Death) Vai jokin muu?
Voisitko hivenen valaista mistä on kysymys ? Ensimmäinen 60 Gb malli kesti n.9kk , meni takuisiin nyt on toisella menty jo n. 2 vuotta ilman mitään ongelmia.
Joo eli kun Googlettaa YLOD niin tuntuu että maailmalla julkaisuaikana ostetut konsolit hajoavat(YLOD). Suomessa ilmeisesti harvinaisempi? Sitä tässä hakisin takaa. Eli löytyykö tältä foorumilta YLOD:in kärsineitä...
No niin googletettu on ja kyllä tuo minun ensimmäinen kone tähän ryhmään kuuluu. Eli 9kk kesti julkaisupäivästä eteenpäin ja takuu vaihtoon lähti. Uutta konetta kun noudin niin ilmoittivat : hajoamisen syy tuntematon , ei voida korjata , tässä uusi kone tilalle.
Mikähän mulla mätää, kun mun "läskipleikkaristani" vaihtuvin väliajoin häviää äänet n.1 sekuntin ajaksi?? :OI Kone on vasta noin puli vuotta ollut käytössä. @%!!# :grr:
Laitas tänne vaikka priva-viestinä miten onnistui. Oma PS3 toimii mainiosti mutta vastaavan varalle olisi hyvä olla joku suunnitelma reklamaatiota varten.
Eli laitoin kirjeeseen selvityksen että konsoli sammui kesken pelaamisen ja ei suostunut käynnistymään. Kerroin että konsolissa on aikaisemmin tapahtunut "jäätymisiä" Kerroin myös että konsoli on ollut vähäisellä käytöllä(totta!) koska minulla on pieniä lapsia ja en voi päivisin pelata. Eli kerroin kuten asiat oli. Ja pidin yhteyttä asiallisesti kun vaihdoin muutaman mailin asiakaspalvelun kanssa. Ei Widduilua tai asiatonta käytöstä. Yhdessä mailissa vetosin siihen että YLOD on vastaava kuin RROD ja silloin on kysymyksessä jo ostettaessa virheellinen tuote(virhevastuu) Uskon että asiallinen käytös ja vetoomus siihen että kalliin(577e) laitteen kuuluu kestää kauemmin kuin 2v9kk auttoivat asiaani. Laitan tämän julkisesti koska en ole tehnyt mitään väärää ja en TODELLAKAAN odottanut saavani uutta konsolia.
No ihan terveet ja mukavat perustelut tuossa on. Hyvä että Sonyllakin on järkeä päässä tässä asiassa, vaikka muutamia huonojakin kokemuksia on saanut lukea.
Minkä mallin sait ? Ei varmaankaan enää vanhaa 60 G versioo ? Tavallaanhan tuo ensimmäinen malli oli se kallein versio ennen kuin aloittivat säästö toimet.
Jahas, 2v8kk kesti oma 60Gb. Pleikka sammui itsekseen ja sitten kun yritti pistää uudelleen päälle, niin keltainen valo vilkahti, ja kone sammui samantien. Punainen valo jäi vilkkumaan. Yrittäny tässä nyt 20 kertaa ottaa virrat pois ja uudelleen päällä, mutta sama homma toistuu kerta toisensa jälkeen. Eli rikki taitaa olla... fi-hotline@nordiskfilm.com. taitaa olla tuo osoite mihin kannattaa reklamaatiota pistää, vai?
ylodin pukkas 11/2007 hankittu 40Gt fatti reklamaatiolomake täytetty ja 2 viikon sisään tulee nordicilta päätös, että joko ilmaiseksi vaihtolaite 3kk takuulla tilalle tai 195euron hintaan. jos jälkimmäinen niin ostan uuden kaupasta.
miten sulla muuten kävi? omassa samat oireet. mulla o 3v ja 3kk vanha laite ja koitetaan saada "firman piikkiin"
195€:n hintaan tarjottiin heti vaihtolaitetta. En jaksanu sen enempää vääntää joten kävin kaupasta hakemassa samantien uuden. Senverta tärkee vehje tässä taloudessa, että uutta piti saada tilalle mahdollisemman nopeasti. Olis tullu muuten pahoja vieroitusoireita. Nyt on Gigantista 3 vuoden heti uusi tilalle takuut ja kaikki... Vanhaa ajattelin jossain kohtaa yrittää elvyttää noilla ohjeilla... http://miljoonalaatikko.com/2010/ps3-ylod-fix
itse ajattelin katsoa kortit loppuun saakka. sitten jos jakaja voittaa niin gigantista 320Gt malli tilalle ja tosiaan 3vuoden takuulla, sehä olis vain n. 20eur vuosi. eivät nämä näytä hirmu pitkäikäisiä olevan :weep:
Laitoitko Weitec: Tommosta valituspohjaa vai ihan vapaamuotoisen s-postiviestin? Itellä samainen prosessi menossa ja ajattelin jos tommosen laittas suoraan.
aluksi ihan vapaamuotoisen johon vastattiin ja ihan heidän pyynnöstään täytin valituspohjan ja laitoin liitteenä takaisin nordicille.