Jep, ei kuluttajasuojaporras voi ottaa mitään kantaa asiaan, ellei ole tavallaan aihetta valittaa. Jos telkkari on viallinen, se huolletaan, ja sitten vasta, jos huolto ei pelaa, ja asiakkaan oikeuksia syrjitään, puuttuu kuluttajasuojataho asiaan.
Aivan, tämä kuulostaa loogiselta ja näin oletinkin. Kauanko yhteyden otosta sinne Saksaan kestää että ne hakee töllön pois? Ei meinaa viitsisi olla ilman töllöä joulun ja uudenvuoden ajan...
Omassa töllössä viiva on ikäänkuin paksuuntunut ja samalla haalentunut, eikä haittaa enää niin paljoa.
Mahtaisko joltain löytyä viallista Mirai DTL-642E500 42" LCD töllöä joka saa olla viallinen siinä mielessä että näyttöpuoli olisi ehjä... (eikä haittaa vaikka olisi paljon puhuttu raita keskellä näyttöä) Mulla on sellainen jossa on näyttö fyysisesti rikki... muksu heitti vahvan juomalasin ruuduun johon tuli reika... taustavalo näyttää tomivan..... Ajattelin jos sais rakennettua siitä kakkostelkkarin. Uuden töllön olen jo hankkinut hieman suuremman.....
Onkos kukaan saanut menemään tuota pystyviivaa takuuseen? alkaa jo häiritä aika pahasti, kohta sentin paksuinen tuo viiva ja näkyy melkein joka taustalla :OI Koitin soitella Mirain sivuilta löytyvään numeroon, mutta tuli että numero ei käytössä... laitoin Verkkikseen kyselyä takuista, odotellaan vastauksia.
No totta helvetissä tuollainen menee takuuseen. Eihän nyt mitkään näkyvät pystyviivat voi olla "ominaisuus".
Viime sunnuntaina tuli vietyä Mirai Verkkiksee, ku se viiva alkoi häiritä liikaa. 10-15 työpäivää lupailivat kestoksi. Luulen sen tulevan huollosta yhä viivan kanssa, koska muillakaan ei ole tainnut tehtaalle käyttö auttaa? No sittenpähän pitää ottaa yhteyttä toisiin tahoihin.
Saas nähdä mitä vastaavat, itse en aio roudata telkkaria mihinkään koska tuossa on se 3v nouto/palautus takuu. Täytyy kyllä hommata toinen telkka ennen huoltoa ja myydä vaikka Mirai sitten pois kun on "korjattu".
sitä viiva ongelmaa ei pysty korjaamaan. mirain virallinen huoltaja digitehc.de ei edes suostu huoltaan, vaan sanoo sitä ominaisuudeksi. väittävät että ongelma olisi muka kiinnipalaminen. tämä johtuu siitä, että ne joutuis vaihtamaan koko paneelin / lähettämään uuden tilalle. mutta vikahan se on ja saatava takuuseen. ite lähetin toosan takuuhuoltoon ja sieltä toimitetaan lg tilalle.
Tänään tuli tännekin LG42LH3010 tilalle. Laite on kyllä tyylikkään näköinen, mutta kuva on jotenkin rakeinen. Ei kannata tosiaan itse lähteä roudaamaan, koska laitteessa on 3v noutotakuu. Verkkokauppa hoitaa kyllä noudon kun "muutaman" sähköpostin lähettää.
Aika nolo väite että viiva keskellä ruutua johtuisi kiinnipalamisesta. Tuleeko tuo LG tilalle vain huollon ajaksi, vai vaihtavatko ne tuon Mirain pysyvästi LG:hen?
Onko tuo viivailmiö sama kuin "vertical banding"? Itsellä on näköjään hajonnut scartit niin ettei RGB-signaali toimi, kuva vaan pyörii hulluna. Eipä niillä mitään teehnytkään.. :hitme:
mulla teki kerran ton scart sekoilun, että kuva alko pyöriä. irrotin scartit. otin tvstä ja digiboksista tunniksi-pariksi töpselit pois. ja sen jälkeen toimi taas normaalisti.
Itse ehdottelin Verkkikselle hyvitystä seuraavan telkkarin ostossa jos vikaa ei saada korjattua. Hankinnassa olis 47" LG:n LEDi. Varmaan tulee halvemmaks pistää vähän hinnasta pois kun toimittaa kokonaan uutta vastaavaa telkkaa tilalle.
Juu kerros heti sitte käykö niille. Itsellä on nyt käynyt mielessä videotykin hankkiminen, jolloin hinnan hyvitys tuosta telkkarista olisi varteenotettava vaihtoehto. Mutta mites tuo LG 42" LH3010 on toiminut? Onko halvaksi fullhd telkkariksi siedettävä?
Noniin, Verkkikseltä tuli vastaus että lähettävät laatikon ja mitä viestistä käsitin että pakkaisin kuljettajan odotellessa Mirain laatikkoon ja Verkkiksessä tutkitaan ja hutkitaan. Jatkoa seuraa kun taas lisää tietoa...
Huoltopyyntö avattu Verkkiksessä, boxi tulossa. Mahdolliseen hyvitykseen seuraavan telkan hankinnassa olivat myönteisiä kunhan tarkastavat TV:n ensin. Odotellaan jatkoja... :thumbsup:
En löytänyt DTL-742E600 mallille omaa ketjua joten kysytäänpä täällä. Onko noissa ollut HDMI liitäntöjen kanssa jotain yleisesti tiedossa olevia ongelmia? Itselläni ilmeni seuraavanlainen ongelma: otin telkkarista kaikki piuhat irti kun vaihdoin sen paikkaa. Tämän jälkeen laitoin tietokoneen DVI-HDMI piuhan takaisin HDMI1 liitäntään jossa se ennenkin oli. Mitään kuvaa ei kuitenkaan Miraihin enään tule vaikka Windows näytön oikein tunnistaakin. Kokeilin Mirain HDMI2 liitäntää johon kuva tulee heti. Windowsista olen kokeillut eri asetuksia, Mirain olen "nollannut" asetuksista, mutta mikään ei ole auttanut vaan aina ilmoittaa että "no signal". Muita HDMI liitännällä varustettuja laitteita en omista joten en pysty kokeilemaan onko ongelma sama muillakin laitteilla. Telkkari on ostettu 9.8.2008, kuinka pitkä takuu tuossa on?