Poliisi varoittaa ja kuluttajavirasto huomauttaa: Elektroni.fi

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana Onni, 12.12.2007.

  1. Tomppa-

    Tomppa- Guest Guest

    Liittynyt:
    23.11.2004
    Viestejä:
    760
    Saadut tykkäykset:
    0
    Muropaketissakin paljon kokemuksia Elektronista. Tuntuu olevan kovin ristiriitaisessa maineessa. Itse pelaisin mieluummin varman päälle ja hankkisin muualta, vaikka se sitten tarkoittaisikin muutamaa lisäeuroa hintaan (vaikka eipä tuo elektronikaan mikään erityisen edullinen paikka ole).
     
  2. Panche

    Panche Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.01.2007
    Viestejä:
    113
    Saadut tykkäykset:
    0
    halvalla kyseisessä kaupassa toi Onkyo TX-SR876E, kutkuttaisi tilata, mut ei taida uskaltaa etes postiennakolla, kun mitä nyt lukenut kyseisestä puljusta...?
     
  3. Justiina70

    Justiina70 Guest Guest

    Liittynyt:
    26.06.2009
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ostin digiboksin huhtikuussa 2009. Alle kk:n käytön jälkeen digiboksi hajosi. Vein takaisin liikkeeseen josta lähettivät sen maahantuojalle huoltoon ja lupasivat imoittaa kun sen voi noutaa heiltä. Arvio oli että hommassa menee vk. Meni, kukaan ei ottanut yhteyttä. Reilun vkn jälkeen lähetin huoltoon sähköpostia ja tiedustelin asiaa. En saanut mitään vastausta. 2 vkn jälkeen soitin myynnin+huollon numeroihin joissa kukaan ei vastannut. Seuraavana pvnä yritin uudelleen, 20 min. puhelinpommituksen jälkeen joku vastasi ja sanoi ettei tiedä tilanteesta mutta että laitteeni on edelleen huollossa väittäen samalla ettei heiltä ole luvattu vkn huoltoaikaa, koska niissä menee yleensä kauemmin. Henkilö lupasi ilmoittaa väliaikatietoja ja kertoa heti kun boksi on noudettavissa. Kului taas vk ja lähetin s-postia kaikkiin osoitteisiin jotka löysin www-sivulta. Mitään vastausta en saanut. Huumori loppui ja ostin uuden digiboksin. Kun 4 vkoa oli kulunut sain sähköpostia os. postitus@elektroni.fi: "Päivää, Huolloissa aina hieman kestää. Tiedustelemme tilannetta maahantuojalta ja palaamme asiaan". Älkää hyvät ihmiset missään nimessä asioiko kyseisen firman kanssa ! Tuntuu että siellä on max. 2 ihmistä töissä. Vaikka olis miten hienot nettisivut/tarjoukset, niin palvelu ei vaan pelaa, toimitusajat ym. ym. ym. kusee ja pahasti ! Soitin taas liikkeeseen. Huoltoheppu ei tiennyt digiboksini tilanteesta yhtään mitään mutta lupasi selvitellä asiaa kun kyselin kaupan purusta että saanko rahani takaisin kuittia vastaan jos tulen käymään siellä. Hämmästyksekseni soitti takaisin (numerosta 0103965540) ilmoittaen että on jättänut huoltoon soittopyynnön asiasta ja lupasi palata asiaan.. Nyt en enää tarvitse boksia enkä saa kauppaa purettua. Näitä vastaavia juttuja netistä luettuani voinen veikata että saan boksini takaisin syyskuussa. Takuuaikahan ei ala alusta, vaan raksuttaa mukavasti myös tuon huollossaoloajan eli siitä sitten puolen vuoden päästä boksi kun taas hajoaa niin..
     
  4. pinkeliviinica

    pinkeliviinica Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    19.10.2004
    Viestejä:
    1 836
    Saadut tykkäykset:
    0
    mutta kannattaa myös muistaa aina se ettei viivästyksien syy ole aina itse myyjäliikkeen tms mutta harmihan se on kun korjauksissa kestää ja kestää...
    kaverillani on hajonnut tallentava digiboksi 4 kertaa ja laite on viety giganttiin yhtä monta kertaa takaisin huoltoon ja aina on kestänyt 1-2kk ennenkuin on saanut laitteen takaisin... tietysti tämä harmittaa mutta ko kaverinikin on ostanut kaksi tallentavaa boksia niin toinen kun hajoaa niin toista voi käyttää :)

    tietysti tuollaisiin yhteydenottoihin pitäisi aina vastata mutta jos tosiaan myyjäliikkeessä on vain muutama henkilö töissä ja nekin kokoajan "kassalla" tms niin ei ihme ettei aina ehdi vastaamaan mihinkään soittoihin tms... sinullehan on heti sarvet otsassa kun mihinkään ei vastata mutta veikkaan että jos olisit kärpäsenä katossa ko liikkeessä niin näkisit sen ruljanssin jota ko ihmiset pyörittävät ja kuinka monta sataa yhteydenotto pyyntöäkin heille voi tulla päivittäin.. tällöin tietysti jotkut viestit pääsevät ko sähköpostitulvassa hukkumaan yms tms
     
    Viimeksi muokattu: 26.06.2009
  5. HardSoft

    HardSoft Haec habui, quae dixi Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    01.11.2005
    Viestejä:
    2 281
    Saadut tykkäykset:
    0
  6. iku-tursas

    iku-tursas Guest Guest

    Liittynyt:
    24.09.2004
    Viestejä:
    349
    Saadut tykkäykset:
    0
    Digi Service mainosti pari vuotta sitten yrityksille suunnatuilla sivuillaan suurinpiirtein että "haluatko eroon asiakkaista jotka valittavat, lähetä ne meille me hoidamme heidät" Lähes laskin alleni heidän toimintamallikuvausta lukiessani, kunnes joudun asiakkaaksi.

    Eläköön Finlux konkka :king:
    Eläköön Digi Service konkka (koskien projektorihuoltoa :king:
     
  7. drpepper

    drpepper Guest Guest

    Liittynyt:
    05.10.2007
    Viestejä:
    316
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onkohan jollain tietoa Elektronista?
    Onko kaikki työntekijät lomalla vai onko kumossa??

    Kiitos
     
  8. Borje

    Borje Guest Guest

    Liittynyt:
    08.03.2004
    Viestejä:
    2 270
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei ne vastaa puhelimeen tai mihinkään. Pitää mennä potkii ovea jos haluaa selvittää asiansa.
     
  9. juhaa

    juhaa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    11.12.2000
    Viestejä:
    5 971
    Saadut tykkäykset:
    7
    Itselläni yksi ainoa kokemus elektronista, tiedustelin sähköpostilla tuotteesta viime keskiviikkona ja torstaina tuli vastaus.
     
  10. drpepper

    drpepper Guest Guest

    Liittynyt:
    05.10.2007
    Viestejä:
    316
    Saadut tykkäykset:
    0
    Puhelimeen vastaavat, eli homma jatkuu. Onneksi :)
     
  11. Gadget

    Gadget Guest Guest

    Liittynyt:
    02.05.2008
    Viestejä:
    10
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen tässä kaksi viikkoa yrittänyt saada firmaan yhteyttä sähköpostilla ja puhelimella ilman minkäänlaista vastausta.

    Kaksi kuukautta sitten tilasin tavarat ja piti tulla alle kahden viikon...

    Onko jollain ihan konkreettisia havaintoja, että nämä vielä tavaraa toimittavat tilaajille?
     
  12. cxt2

    cxt2 Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    19.03.2007
    Viestejä:
    699
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä minulle tuli tilauksesta aina sähköpostit ,ja kun ilmoittivat tuotteen olevan noudettavissa,kipaisin hakemassa.Ei mitään valittamista(reilun vkon vanha asia).En tosin ajatellutkaan muuta,kuin face to face kaupankäyntiä.Kyseessä on kuitenkin enemmän noutotukun kaltainen toiminta ja tilat,joten tuommonen asiakaspalvelu jää varmastikin vähemmälle:D
    Ostaa sieltä mistä parhaiten ja halvimmalla saa,mitä sitä valittamaan jostain 2kk vanhasta tilauksesta(kuka piru niitä etukäteen maksaisi ko paikkoihin???)
     
    Viimeksi muokattu: 31.08.2009
  13. cxt2

    cxt2 Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    19.03.2007
    Viestejä:
    699
    Saadut tykkäykset:
    0
    On siellä ovikellokin,ovi on nimittäin lukossa:D
     
  14. Olavivalo

    Olavivalo Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.11.2008
    Viestejä:
    252
    Saadut tykkäykset:
    0
    Yksi tilaus takana ja loistavasti meni. Tavara lähti maksua seuraavana päivänä (eri pankki) ja seurantakoodi tuli mailiin pyytämättä. Tavaran status oli 'heti' saatavana.:thumbsup:
    Tämä siis viime viikolla tapahtunutta.
     
  15. code.666.

    code.666. Guest Guest

    Liittynyt:
    29.04.2003
    Viestejä:
    1 226
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kovasti pojat muuten mainostivat puljuaan Espoo Cinen ulkoteltassa, joka toisella seinällä oli lafkan bannerit...
     
  16. JPH

    JPH Guest Guest

    Liittynyt:
    02.02.2003
    Viestejä:
    2 907
    Saadut tykkäykset:
    4
    Tuli tilattua Sigman objektiivi (10-20 mm) Canonin kameraan 19. elokuuta ja mukaan pyöröpolarisaatiosuodin, harmaa puolivärisuodin, suodinpidike ja soviterengas. Toimitusajaksi objektiivin osalta annettiin alle viikko, muut tavarat olivat saatavilla heti tai 1-3 päivän päästä. Yleensä olen valinnut postiennakon kun olen tilannut tavaraa muista liikkeistä, mutta tällä kertaa maksoin etukäteen.

    Tavaroista ei ole vielä kuulunut mitään. Eilen lähetin sähköpostia, jossa tiedustelin tilauksen tilaa. Sähköpostiin ei ole vastattu. Ei siinä mitään jos tavaran tulo hieman viivästyy, mutta asiakkaan mielenrauha paranisi kummasti, jos liikkeestä viitsittäisiin kertoa, mistä viivästys johtuu ja antaa vaikka uutta arviota tilauksen saapumisesta - mutta elektronin väkeä ei vissiin kiinnosta pitää asiakkaita tyytyväisinä.
     
  17. JPH

    JPH Guest Guest

    Liittynyt:
    02.02.2003
    Viestejä:
    2 907
    Saadut tykkäykset:
    4
    Soitin elektroniin ja sieltä vastattiin. Tilauksesta vastaava oli toisessa puhelimessa joten puhelimeen vastannut henkilö aikoi pyytää tätä selvittämään asiaa ja ilmoittamaan sähköpostitse. N. puolen tunnin kuluttua puhelusta tuli uusi tilausvahvistus sähköpostin kautta, jossa tavaran arvioiduksi saapumisajaksi on ilmoitettu ensi viikko.

    Olisiko sitten kaupalta jäänyt tavara kokonaan alunperin tilaamatta, koska jos tavara saapuu ensi viikolla, uudesta tilausvahvistuksesta tavaran saapumiseen olisi kulunut n. viikko kuten alkuperäisessä tilausvahvistuksessa myös sanottiin.

    Elektronille kuitenkin tästä tilannekatsauksesta pinnat kotiin, koska puhelun jälkeen vastattiin varsin nopeasti.

    Ajattelin päivitellä tätä myös ensi viikolla - toivottavasti uuden objektiivin omistajana.
     
  18. JPH

    JPH Guest Guest

    Liittynyt:
    02.02.2003
    Viestejä:
    2 907
    Saadut tykkäykset:
    4
    Objektiivi ja muut tavarat saapuivat eilen. Hyvitykseksi viivästyksestä sain valita ~20 euron hintaisen tuotteen.
     
  19. Gadget

    Gadget Guest Guest

    Liittynyt:
    02.05.2008
    Viestejä:
    10
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jep, jep. Kyllähän nuo näköjään edelleen tavaraa toimittavat. Sähköpostiin ilmestyi paketin seurantakoodi ja tavara oli seuraavana päivänä noudettavissa lähipostista.

    Ikinä ei kukaan puhelimeen taikka sähköpostikyselyihin vastannut, mutta tavarat näköjään tulee, kunhan vaan jaksaa odotella...
     
  20. drpepper

    drpepper Guest Guest

    Liittynyt:
    05.10.2007
    Viestejä:
    316
    Saadut tykkäykset:
    0
    Älkää ikinä ostako mitään. Täys huijari liike. Niillä puhelimissa joku blacklisti, kun jos soittaa "uudesta/puhtaasta" numerosta, niin vastataan nopsaan.

    Firman omistajaa ei saa kiinni mistään, kaikki numerot ei käytössä yms yms

    Siellä on ollut jo monta kk tavaraa sisässä eikä millään saa ulos.

    Siistiä
    :thumbsup: