Samsung A557 -sarja

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana E. P., 14.04.2008.

  1. DigiDigger

    DigiDigger Guest Guest

    Liittynyt:
    08.03.2006
    Viestejä:
    291
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ja omassani on päällä, eikä ole tietääkseni koskaan käynnistynyt itsestään. Telkkari ollut noin vuoden, kyseessä antenniverkko.
     
  2. Dunemaster

    Dunemaster Guest Guest

    Liittynyt:
    22.10.2002
    Viestejä:
    517
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuo optio lähti pois päältä heti ensimmäisenä päivänä turhaa virtaa viemästä. :thumbsup:
    Topfield antaa HDMI:n läpi parempaa kuvaa, joten sisäinen viritin on aika vähällä käytöllä...

    Pitäisi varmaan laittaa uusin firmis sisään, mutta niiden sisällöstä kun ei vaan tiedä mitään kun Samsung ei korjauksistaa hiisku kyllä yhtään mitään. :mad:
     
  3. ttjust

    ttjust Guest Guest

    Liittynyt:
    21.11.2008
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    No nyt oli tullut taas uus softa samsingin sivuille....

    Nyt oli korjattu menujen tahmaisuuttakin ja volumen säätökin toimii jouhevasti heti kun telkku on laitettu päälle....nyt on telkkari semmonen kun sen pitääkin olla, ei enää tahmanen bugiloota....puolvuotta siinä menikin että tuli korjausta...

    suosittelen tota päivitystä heti kaikille....Tämä siis LE40A567P2W telkulle....
     
    Viimeksi muokattu: 21.04.2009
  4. apinamies

    apinamies Uusi jäsen

    Liittynyt:
    28.11.2003
    Viestejä:
    218
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko mitään järkevää tapaa tietää onko tilattavassa töllössä sitä kaapeliviritintä? Pixmaniassa olis 37" A556 edulliseen hintaan, mutta kaapeliviritin on vaatimus...

    edit: No sainkin nopeasti pixmaniasta vastauksen, kaapeliviritintä ei ole.
     
    Viimeksi muokattu: 22.05.2009
  5. acrylicsniffer

    acrylicsniffer Guest Guest

    Liittynyt:
    03.06.2009
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tervehdys,

    Ostin hiljattain PS3:n Samsung - LE40A556 telsun rinnalle. Päivitin firmwaren viimeisimpään(1022.0) ja nyt enää puuttuu hyvät calibrointiasetukset pelaamiseen ja leffojen katseluun. Päivityksen myötä katosi edelliset asetukset ja vanhoilla säädöillä kuva ei enää ole entisensä edes digi-boxia katsellessa.
    Pleikkari on kiinni HDMI:llä.

    Olen löytänyt ainoastaan tämän ja sekin näyttää olevan vanha ja eri telsu mallille. http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...4#post14113954

    Osaisko joku suositella hyviä asetuksia?
     
  6. Kibbe

    Kibbe Guest Guest

    Liittynyt:
    23.11.2008
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tässä on tosi hyvä säätö viestissä #995:
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=14113954#post14113954
    Kuva on ihan eri luokkaa kuin tehdasasetuksissa, joka on karmea.

    Uusimman television ohjelmistopäiviyksen jälkeen kaikki alkaa toimia kuten ois pitänyt jo ostoshetkellä, paitsi että telkkari jatkuvasti hukkaa osan kanavista suosikkikanava listasta. Eli kanavat Yle 1, 2 & Teema, mtv3, Nelonen, Sub ja Jim poistuvat aina välillä itsekseen ja on todella rasittava olla kerran viikossa niitä lisäämässä takaisin. Onko muilla vastaavaa ongelmaa?
     
    Viimeksi muokattu: 08.06.2009
  7. J Sarnikorpi

    J Sarnikorpi Guest Guest

    Liittynyt:
    07.08.2002
    Viestejä:
    164
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan:

    Soneran kaapeli-tv päivitysten jälkeen oma 557 on hukannut kanavat joka päivä... Televisio ilmoittaa että "kanavaa ei löydy" ja sen jälkeen "ei signaalia". Toisinaa kanavalista (ch list) on tyhjä, mutta toisinaan kanavat on listassa, mutta järjestys on väärä (ensimmäisenä esimerkiksi animal planet). Vaikka kanavat olisivatkin listassa, niin ne eivät kuitenkaan näy, vaikka listalta valitsisi esimerkiksi MTV3:sen.

    Kanavat löytyvät kun tekee uudelleen virityksen. Toisinaan virityksen joutuu tekemään pari kertaa, mutta aina kanavat on lopulta löytyneet. Kanavat kestävät paikallaan ainakin lyhyen sammutuksen ajan, mutta yleensä yön jälkeen kanavat ovat hukkuneet.

    Tämä tosiaan alkoi soneran päivitysten jälkeen, mutta en tiedä oliko se sattumaa. Olisiko kellään ideoita mitä pitäisi kokeilla seuraavaksi? Television ohjelmistoa ei ole päivitetty kertaakaan ja versio on ilmeisesti 1002 (jos tulkitsin tuota oikein). Pitäisiköhän ohjelmisto päivittää ihan ensimmäiseksi?

    /EDIT:
    Valikoista löysin seuraavat tiedot
    Ohjelmisto: T-NHBTEDEUC-1002
    Ohjelmistoversio: T-EMMA2DEUC-0106

    Yritin myös päivittää ohjelmistoa, mutta en tiedä mikä meni vikaan. Latasin Samsungin sivuilta tarjolla olevan päivityksen ja purin sen ohjeen mukaan USB-tikulle. Päivitys eteni muutenkin ohjeen mukaan, tosin päivityksen jälkeen television punainen stand-by valo jäi vilkkumaan. Joten tein ohjeen mukaan ja otin virtajohdon pois seinsätä ja odottelin että valo sammuu. Sen jälkeen johto seinään ja televisio päälle, eli tämäkin meni ohjeen mukaan. Mutta mielestäni mitään ei ole tapahtunut; esimerkiksi kaikki säädöt olivat ennallaan. Eikös asetuksilla ole tapana "resetoitua" päivityksen yhteydessä?
     
    Viimeksi muokattu: 10.06.2009
  8. Kibbe

    Kibbe Guest Guest

    Liittynyt:
    23.11.2008
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on otsikon mallinen tv ja uusin ohjelmisto joka löytyy Samsungin kotisivuilta. Viimeiset pari uusinta päivitystä eivät ole enää resetoineet asetukset - onneksi.

    Minulla on Opoy / DNA kaapeli-tv, eikä kuvailemasi bugeja ole esiintynyt. Sinuna kokeilisin päivittää uudelleen hakemalla tiedoston uudestaan Samsungin kotisivuilta.
     
  9. J Sarnikorpi

    J Sarnikorpi Guest Guest

    Liittynyt:
    07.08.2002
    Viestejä:
    164
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tarina jatkuu:
    Huomasin juuri, että Nelosta ei löytynyt, vaikka viritin kanavat uudelleen. Tai "palvelu" löytyi, mutta televisio ilmoitti että signaalia ei löydy. Kaikki muut kanavat toimivat OK.

    Kokeilin tehdä ohjelmistopäivityksen uudelleen (latasin ja purkasin tiedoston USB-tikulle uudelleen). Homma eteni taas samalla tavoin, eli lopuksi stand-by valo jäi vilkkumaan -> irti Imatran voimasta.

    Nelosta ei löytynyt vieläkään, joten kokeilin palauttaa tehdasasetukset (Valikosta "palautus"). "Kytke ja käytä" dialogi hyppäsi eteen ja kanavien virityksen aikana kaivelin netistä käyttämiäni kuva-asetuksia. Mutta hämmästyksekseni huomasin, että asetukset olivatkin paikallaan :confused: Kaiken lisäksi televisio väittää ohjelmiston olevan edelleen sama kuin ennenkin (T-NHBTEDEUC-1002). Alkaa jo epäilyttää, että katsonko lainkaan oikeasta paikasta...

    Kaikki kanavat sentään löytyivät ja Nelonenkin toimii tällä kertaa. Täytynee odottaa ja katsoa onko kanavat huomenna tallessa.

    /EDIT: Onko mitään keinoa varmistaa, että mikä ohjelmistoversio koneessa on? Jostain netin syövereistä bongasin sellaisen kommentin, että versionumero ei aina päivittyisi valikkoon. Eli pystyykö version 1022.0 tunnistamaan jotenkin?
     
    Viimeksi muokattu: 10.06.2009
  10. terssi

    terssi Guest Guest

    Liittynyt:
    01.11.2005
    Viestejä:
    378
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuo kuvailemasi ohjelmistoversio on laitteen digivirittimen ohjelmistoversio. Sen USB-tikulla päivittämäsi ohjelmiston versio näkyy vain huoltovalikossa.
    Ja jos haluat tehdä kunnon resetoinnin koneelle, niin sen voi myös tehdä huoltovalikossa tai sitten TV:n ollessa päällä normaalissa katselutilassa ja kaukosäätimellä pidät Exit-nappia pohjassa noin 10 sekunttia.

    Jos kaikki kanavat ei aina löydy, niin vika voi olla antennijohdossakin.
     
  11. J Sarnikorpi

    J Sarnikorpi Guest Guest

    Liittynyt:
    07.08.2002
    Viestejä:
    164
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jotain tällaista aloin epäilemäänkin :) Tekemäni resetointikin oli varmaan digipuolen resetti (löytyi sieltä dtv-valikosta, kuten tuo ohjelmistoversiokin).

    Kanavat näyttävät olevan ainakin toistaiseksi paikoillaan, joten "so far so good". Jos jotain pitäisi veikata, niin sanoisin että digi-puolen resetti oli se mitä tässä vaadittiin (Sonera siis teki jotain muutoksia kaapeliverkossa 3.6. ja se jälkeen kanavat katosivat jokaisen pidemmän stand-by:n jälkeen).

    No tulipahan viimeinkin päivitettyä myös ohjelmistoversio :rolleyes:
     
  12. J Sarnikorpi

    J Sarnikorpi Guest Guest

    Liittynyt:
    07.08.2002
    Viestejä:
    164
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eipä tuo digipuolen palautus auttanut kuin pari päivää. Eli kanavat sekosivat uudestaan. Tein eilen koko laitteen resetoinnin (säätimen exit-napilla), mutta ei auttanut; televisio oli pari tuntia stand-by:lla ja illalla kun sen avasi niin kanavapaikalla 1 oli vastassa Animal Planet (+ "ei signaalia").

    Soittelin juuri Samsungin tukeen, mutta eipä sielläkään vastaavista ongelmista tiedetty. Joten laite lähtee huoltoon, saas nähdä mitä siellä sille tekevät...
     
  13. J Sarnikorpi

    J Sarnikorpi Guest Guest

    Liittynyt:
    07.08.2002
    Viestejä:
    164
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mitähän tästä vielä tulee...

    Soitin tänään Infocare:en ja sain langan päähän korjaamopäällikön (tjsp.). Hän halusi epäillä kuitenkin Soneran päivityksiä. Tasojen heittely voisi kuulemma sotkea viritintä tuollakin tavoin (eli että kanavat sekoavat ja järjestys vaihtuu).

    No soitinpa sitten Soneran vikapalveluun. Sieltä kerrottiin, että päivitys koski maksukanavien salausjärjestelmän muutosta. Mitään muuta ei tehty. Joten sieltä haluttiin vierittää syy laitteeseen.

    Mitähän seuraavaksi? Televisio huoltoon, josta se tulee bumerangina takaisin, kun vikaa ei siellä voida todentaa :OI Olen lukenut liikaa huonoja kokemuksia vastaavanlaisista tapauksissa, joten v*tuttaa jo valmiiksi.

    Vieressä oleva Topfield on toiminut koko ajan ilman mitään ongelmia...
     
  14. J Sarnikorpi

    J Sarnikorpi Guest Guest

    Liittynyt:
    07.08.2002
    Viestejä:
    164
    Saadut tykkäykset:
    0
    Yksinpuhelu jatkuu...

    Tässä kävikin niin, että parin viikon ihmettelyn jälkeen digi-puoli pimeni täysin. Esimerkiksi DTV-valikkoon ei päässyt lainkaan, vaan vastaan tuli pimeä ruutu.

    Televisio on nyt ollut miltei kaksi viikkoa huoltoreissulla. Saas nähdä milloin sen saa takaisin. Taitaa olla heinäkuu hieman huono aika huollolle, kun ihmiset ovat hyvin pitkälti lomalla.
     
  15. J Sarnikorpi

    J Sarnikorpi Guest Guest

    Liittynyt:
    07.08.2002
    Viestejä:
    164
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään tulikin tekstiviesti infocarelta: "emokortti" menee vaihtoon. Tietenkään niitä ei ole varastossa, vaan ensin ootellaan että saavat tilattua sellaisen.
     
  16. ural

    ural Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.11.2007
    Viestejä:
    73
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tos 5-sarjalaisessa on varmaan sama digiviritin kuin 6-sarjalaisessa, jonka kanssa tappelin jo viime syksynä. Ylen nipun kanavat tuppas katoamaan joka kerran kun töllö oli ollut pois päältä.

    Eipä siis samppa näy pystyneen tekee tuolle mitään vuodessa.

    Ja siis väittävätkö sampalla ja huollossa, etteivät ole tommoiseen törmänneet ?
    Bullshittiä !

    Tuolta sivulta löytyy mun tarina:
    https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=68302&page=47
     
    Viimeksi muokattu: 11.07.2009
  17. J Sarnikorpi

    J Sarnikorpi Guest Guest

    Liittynyt:
    07.08.2002
    Viestejä:
    164
    Saadut tykkäykset:
    0
    No voi... Korjaamopäällikkö oli kovinkin "ihmeissään" ja hyvin vahvasti sitä mieltä että vika Soneran päivityksissä.

    Hyvä tietää jo etukäteen, että asia ei välttämättä korjaannu uudella emokortilla. Tosi kiva juttu on myös se, että kun asuu täällä susirajalla, niin jokainen huolto tietää vähintään parin viikon keikkaa :grr:

    Laite on tosin ostettu paikallisesta Anttilasta (Kotka), joten jos vika palaa takaisin, niin täytyy kysellä miten suhtautuvat tällaisiin asioihin.
     
  18. J Sarnikorpi

    J Sarnikorpi Guest Guest

    Liittynyt:
    07.08.2002
    Viestejä:
    164
    Saadut tykkäykset:
    0
    No niin, tämäkin tarina taitaa loppua viimeinkin.

    Ehkä olen ollut liiankin kärsivällinen tässä asiassa, mutta "oikean" tahon kiinnisaaminen oli aika vaikeaa.

    Viime viikolla aloin painostamaan myyjätahoa (paikallinen Anttila) tiukemmin. Itse asiassa yritin sitä jo viikon 30 perjantaina, mutta hätäpäissäni ensimmäinen kontakti oli perusmyyjä. Hänestä ei tietenkään irronnut mitään. Viikonloppuna tajusin, että minunhan pitää löytyy osaston päällikkö tai vastaava käsiini.

    Myymäläpäällikön asenne oli asiallinen ja hän oli myös sitä mieltä, että asiaan pitää saada jokin ratkaisu asap. Mutta homma kilpistyi siihen, että Samsungilta ei saanut vastausta hyvityspyyntöön. Yritin saada Anttilan painostamaan oikeaa tahoa, mutta sellaista ei tuntunut mitenkään löytyvän.

    Tällä viikolla otin kohteeksi suoraan Samsungin. Tässä kohtaa juoni alkoi tiivistymään, kun soitin suomen tukeen (ainoa numero jonka löysin Samsungin sivuilta). Puhelimeen vastannut juippi kertoi, että hyvityspäätökset tehdään ruotsissa. Kun kysyin, että voisiko joku painostaa päätöksen tekijää, niin juippi alkoi hermostumaan ja sanoi että hänen soitollaan ei ole mitään vaikutusta. Kun kysyin että löytyykö Suomen orgaanisaatiosta ketään, joka voisi asiaan vaikuttaa, niin vastaus oli mainio:

    "Jos osaat ruotsia niin soita itse sinne" :eek:

    Way to go Samsung! Asiakaspalvelusta/tuesta täydet pisteet...

    Tänään soitin viimein kuluttajaneuvojalle. Sieltä löytyikin kontakteja Samsungin organisaatioon (takuupäällikkö). Kuluttajaneuvoja otti vielä itse yhteyttä ja tämän soiton seurauksena hyvityspäätös tuli samantien.

    Eli homma ratkesi nopeasti kun löytyi oikea osoite, mutta vieläkin ottaa päähän Samsungin tuen suhtautuminen. Taidanpa seuraavaksi kokeilla Sonyn televisiota ja enkä usko että tähän talouteen tulee _mitään_ Samsungia vähään aikaan.

    (En tiedä onko Sonyn asiakaspalvelun suhteen asiat yhtään paremmin, mutta sen näyttää tulevaisuus :rolleyes: )
     
  19. Thorne

    Thorne Guest Guest

    Liittynyt:
    23.03.2008
    Viestejä:
    67
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hyvä, että homma selkesi. Kuluttajaneuvojastakin on vielä näköjään hyötyä. :)

    Sampan tuki on omien kokemuksien mukaan ollut vielä suht hyvä. Sony vähän niin ja näin. Toivottavasti löytyy jotain sopivaa tilalle.
     
  20. J Sarnikorpi

    J Sarnikorpi Guest Guest

    Liittynyt:
    07.08.2002
    Viestejä:
    164
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kirjoitellaanpa vielä viimeiset käänteet:

    Ensinnäkin laitoin tukipuhelimen toiminnasta palautetta Samsungille (sille samalle huoltopäällikölle, johon kuluttajaneuvoja oli ollut yhteydessä). Kiittivät palautteesta ja olivat pahoillaan. Samalla kertoivat että tukipuhelin toiminta on ulkoistettu, eli se ei kuulu suoraan Samsungin organisaatioon.

    Tästä itsekseni päättelin, että jos on joskus vastaavia ongelmia, niin ei kannata missään nimessä soittaa tukipuhelimeen, vaan yrittää Samsungin Suomen vaihteen kautta saada oikea henkilö kiinni.

    Kävin toissapäivänä hakemassa tilalle Sonyn 40V5500:n ja olen "vaihtokauppaan" varsin tyytyväinen.

    Mutta eilen minulle soitettiin matkahuollosta ja kertoivat että infocare on lähettänyt minulle Samsungin television. Eli ilmeisesti ovat saanet varaosan ja korjanneet television samoihin aikoihin kun kuluttajaneuvoja oli Samsungiin yhteydessä :hitme:

    Katsotaan nyt mitä tuolle tapahtuu. Teknisestihän se taitaa olla Samsungin omaisuutta, koska ovat myyjälle luvanneet hyvityksen ko. laitteesta. Tai sitten se on Anttilan... en tiedä miten omistuskuviot näissä menevät. Sitä vaan ei saa matkahuollosta ulos kuin minä tai sitten lähettäjä (infocare) maksamalla uuden rahdin paikkaan X.

    Ilmoitin asiasta Anttilan osastopäällikölle, joka selvittelee, että mitä televisiolle tapahtuu. Se siis on edelleen matkahuollossa, kun minä en aio sitä käydä kantelemaan ja/tai säilyttämään. Ellen sitten saa sitä luvastettua kakkostelevisioksi johonkin nimelliseen hintaan... :p