Elikkä Samsung Le40a567 televisio ollut käytössä noin 10 tuntia. Sammui juuri kun piti alkaa katsomaan ulkoiselta digiboksilta (scart) ohjelmaa. Nyt kun laittaa virtajohdon kiinni niin laite vilkuttaa 7 kertaa punaista lediä (yhteensä n. 15 sekuntia), pitää n. 50 sekunnin tauon ja vilkuttaa jälleen. Sama toistuu eikä tv mene päälle. Virtajohdon irroittelu tai päältä pois pitäminen ei auta. Onko kellään muulla tapahtunut samaa? mikä oli ratkaisu? Pitää soitella huoltoon maanantaina.
Viasta en osaa sanoa mikä ton aiheuttaa, mutta oletko kokeillut päästä huoltovalikkoon ja resetoida laitteen? Ota myös scart irti ennen resetointia jos pääset sitä kokeilemaan. Huoltovalikkoon pääsee niin, että sammuta virta tv:stä > paina kaukosäätimestä > info > menu > mute > power ja tv:n pitäisi aueta/huoltovalikon ilmestyä. Jos pääset valikkoon, valitse > options/settings > factory reset > laite sammuu > paina virta päälle ja laitteen pitäisi olla nyt samassa tilassa kuin se olisi juuri kytketty ekaa kertaa seinään. Sit virittelet kanavat jne. Jos toi ei onnistu, niin soita myyjäliikkeeseen ja käy vaihtaa se sun laite. Nopein tapa päästä katsomaan tv:tä
Ledi vilkkuu kun painelee näppäimiä mut muuten ei tapahdu mitään, ei näytä reagoivan mihinkään yhdistelmiin... vaihtaako liikkeet muka television jos siinä on vikaa? eikös ne mene samaan huoltoon niidenkin kautta?
Vaihtaa, se menee ns. DOA-vaihtona. Sulla on liikkeen kanssa 14-päivän vaihto/palautusoikeus. Itse vaihtanut jo 9 tv:tä
Ei taida sitten onnistua kun televisio on jo kuukausi sitten ostettu. En vaan ole päässyt käyttämään muuton ja remontin takia (lievä heräteostos)
ok. oletin että laite oli tuore kun puhuit 10h. Jos se laitteen resetointi ei onnistu, niin sulla ei ole sitten muita vaihtoehtoja kun soittaa Samsung tukeen ja tilata huoltokaveri kylään.
Vähän käytetty olis oikea termi Soitin sinne tukeen ja ne lupas että huoltomies ottaa yhteyttä kun pystyy. Kuulemma vähän kiirettä just nyt Onneks samsungilla on tääl pk-seudulla toi prestige tuki et tulee kotiin korjaamaan yli 40 tuumaset ja vie pois jos ei pysty. Eipä tartte ite tehdä muuta ku soitella.
Joo, voi olla että heillä on kiirettä kun noita viallisia tuotteita on kuulema paljon liikenteessä...Munkin luona huoltomies käynyt jo 3 kertaa. Saa nähdä tuleeko 4 kerta vai korjaantuuko mun vaivat päivityksellä.
Mulla sama homma että led vilkkuu 7 kertaa ja mitään muuta ei tapahdu. Melkein tämä kerkes olla päällä joku ½tuntia ja malli on LE40A696M1W Jospa aamusta soittaisi tuonne samsungille
Status päivitys jos jotain kiinnostaa samsungin huollon toiminta. Soitin 29.12 samsungille jossa otettiin tiedot ylös ja luvattiin et huolto soittaa. 30.12. infocare soitti ja siinä totes että emolevy vaihtoon mutta ei oo saatavilla niillä eikä samsungilla joten menee tilaukseen. sovittiin et max. 2 viikkoa odotetaan. tänään 14.1. soitin huoltoon uudestaan josta kerrottiin et pitää vielä odottaa huomiseen jolloin ne pystyy tekemään hyvityspyynnön ja kun samsungilta annetaan lupa hyvitykseen niin ne ottaa yhteyttä. Kuulemma hyvitys tulee sitten sieltä liikkeestä joka sen myi.
Tuttu juttu mullekin. Ne tekee sulle RMA:n ja sillä numerolla saat sitten hyvityksen ja voit saada/ostaa uuden tv:n. Mullehan ne ei suostuneet enää myymään Samsungia eikä korjaa mun tv:tä ton RMA:n yhteydessä ja mä joudun viel laittaa rahaa, et sain uuden. En saanut muuten hyvitystä ennen kun vanhan telsu oli noudettu, joten jos sulla menee nyt toi kuvio kuten mulla. Varmista että sun tv noudetaan ajoissa ja/tai roudaa se itse sinne liikkeeseen, jotta saat tehtyä sen hyvityksen. Itse jouduin loppupelissä menee toiseen liikkeeseen...mulla oli siinä vaiheessa menossa jo 6 vaihtotelsu ja nyt tän toisen liikkeen kans ollaan vaihdettu kolmesti eli numero 9 menossa
Vähän yli parin kuukauden aikana mulla on ollut: 2X LE40A569 3X LE40A676 1X LE40A696 3X LE40A866 Et aavistus pientä säätöä täälläpäin
Saanko kysyä että mitä vikoja noissa sitten oli? Ja mitä oot muuten tykänny noista 6 ja 8 sarjalaisista?
Mitä sää teet niille?????Jos samalla kaverilla on 9 DOA-konetta ni ei voi ku olla käytäjässä kiinni.No onnex et o tilannu ulkomailta.Siinä olis pikku postittelu edessä.
Mistäs moinen vaihto/palautusoikeus tulee ns. kivijalkaliikkeiden kohdalla? Ei ainakaan mistään lainsäädännöstä.
Vähän kaikenlaisia ongelmia. En jaksa nyt kertoa koko tarinaa. Pääsääntöisesti kuvan ja äänen jumintaa / tv:n itsestään sammuilua, valovuotoa, virittimen hajoamista ja valurauta juttuja jne. 6-sarjalaiset olivat ihan kivoja. Hyvän näköisiä / hyvä kuva jne. mutta on tässä 866:ssa selkeästi parempi kuva ja ulkonäkökin on miellyttävämpi. Oman kokemuksen perusteella 866 on ehdottomasti paras Samsung TV mitä olen omistanut.
Näinhän se menee, että jos sä ostat jotain kaupasta niin sulla on yleensä 14 päivän vaihto/palautusoikeus. Jossain voi olla pidempikin. Ja onhan se kauppiaan / valmistajan tehtävä antaa toimiva laite viallisen tilalle.