Joku mainitsi äskettäin Exorcist II: The Hereticin huonoimpien elokuvien threadissa, mistä tuli mieleen, että minähän tykkäsin tästä. https://www.dvdplaza.fi/forums/showpost.php?p=993496&postcount=3482
^ Mäkin pidin Manaaja II:sta. Kumma juttu, mä pidän noista kaikista... paljon. Face/Off ja Con Air kuuluisi mun "pakko katsoa" -listaani, vaikka minulla olisi myös ne DVD:nä. Pidin myöskin Jackie Chanin ja Jet Lin The Forbidden Kingdomista, vaikka sitäkin ovat monet haukkuneet. Okei, minä en ole lajityyppiin oikein perehtynyt ja halusin vaan mennä katsomaan jotain Porin Finnkinoon superpäivänä ja tuo oli tyyliin parasta, mitä täällä oli tarjolla, mutta silti: PIDIN! Pidän myös täällä jo mainitusta Tappava ase -sarjasta ja Batman Foreverista paljon. Jim Carrey + Kiss from a rose + Hold me, thrill me, kiss me, kill me... miten tästä pätkästä ei voi pitää? Lisäksi tähän hätään tulee mieleen Detroit Rock City, jota jopa KISS-fanit tuntuvat inhoavan, mutta minä pidän! Edittinä tuli mieleen vielä vuoden 1967 Casino Royale. Se on oikeasti mahti!
Kuten myös. Tuskin Face/Offia voi tähän ketjuun laskea, koska jos se lasketaan, niin aletaan lähestymään sitä tilannetta, jolloin saman logiikan mukaan myös sellainen tusina-toimintaleffa () kuin Die Hard laskettaisiin mukaan.
Tuskin kovin movikaan joka toiminnasta tykkää ei pidä Face/Off, True Lies taikka Con Airista, nehän ovat laadukkaita toiminta pätkiä. Kuten jo mainittiin niin olis tyhmää listata vaikkapa se Die Hard, tähän ei mun mielestä edes päde se että leffathan ovat makuasia.
Ainakin tulee mieleen: Alexander (Siis tämä Colin Farrellin tähdittämä, ja Oliver Stonen paras ohjaus, annoin tähtiä 4+, IMDB:ssä käsittämättömät 5.4 vain) The Mist (no on tällä kehujiakin, mutta paljon 1 tähden haukkujia, minä annoin tähtiä 4+, paljon lopun ansiosta. IMDB:ssä sentään 7.4) The Happening (en minäkään, kuin 3½ tähteä antanut, mutta kun monet antavat tälle 1-2 tähteä, IMDB:ssä vain 5.3) Kummeli Alivuokralainen (annoin vain 3 tähteä, mutta hei, ei se nyt 0-1 tähden arvoinen ole! IMDB:ssä vain 4.2)
Ja eikä mitä, ykkösenä komeilee Disaster movie, joka on mun mielestä aika :king: lehva EDIT: Eipä ollutkaan se leffa, miksi luulin. Sekotin sen tähän vahanukkeanimaatioon...
Jokos tämä; Der Untergang eli Perikato, on mainittu? Mahdolliselle typolle; "sori!" Sai katsoa rauhassa teatterissa silloin joskus ja saa katsoa nyt edelleen rauhassa(ei löydy kavereita ko elokuvaa katsomaan..;-)
Sphere (http://www.imdb.com/title/tt0120184/) on mun lempparileffojani, mutta suurin osa tuntuu leffaa pitävän melko heikkona tekeleenä. Tuolla bottom-100 -listalla oli joskus teininä diggailtu Tuhrihampaat (http://www.imdb.com/title/tt0111190/), mutta näemmä arvosana on noussut viimekatsomasta.
The Postman. Kriitikot eivät tykänneet yhtään, eikä suurin osa katsojistakaan, mutta omasta mielestäni ihan hyvä elokuva. Sentimentaalisuus menee välillä yli, mutta missäpä amerikkalaisessa spektaakkelissa ei menisi? Tarina oli suurimmaksi osaksi hyvä, ja konflikti täysin erilaisia ideaaleja tunnustavien miesten, Costnerin postinkantajan ja Pattonin kenraali Bethlehemin välillä toimi erittäin hyvin. Plussaa vielä Shakespeare-viittauksista.
Näin leffan viimeksi varmaan viisi vuotta sitten, mutta ainakin tuolloin jostain ihmeen syystä myös minä pidin sitä kohtuullisen viihdyttävänä. En tiedä, olisiko fiilis sama nyt, mutta tuolloin se kolahti, vaikka en yleensä tuon tyyppisistä leffoista pidäkään.
Joo, kyseessä on varmaan kaikkien aikojan väärinymmärretyin mestariteos parodia-tyylilajista. No, ehkä Water Worldin jälkeen, tai ehkä tossa mentiin jo niin yli et hakkas senkin. Nyt tuli muistoja Vesimaailmasta, Dennis Hopper..nooo...puskee waterworldia silmään :weep:
Salo-120 days of sodom ei ole ihan kaikille uponnut kun olen suositellut, mutta sehän on täysin unohtumaton klassikko:king:
Ei mikään helposti sulateltava elokuva. Monet ottaa sen silkkana sikailuna, mutta onhan tuo nyt nerokas ja ahdistavan päällekäyvä fasismin ja vallankäytön kuvaus :thumbsup: Infernaaliset ja asetelmalliset näkymät ovat kuin muistumia vanhoista helvettiä kuvaavista kirkkomaalauksista. Ilman muuta klassikko!
Levottomat (se ensimmäinen..) Vaikka leffa onkin monien mielestä pelkkää panemista niin se on myös erinomainen kuvaus suomalaisesta kesän vietosta ja lisäksi elokuva on myös ainakin omasta mielestäni syvällinen kaikkine ihmissuhdedraamoineen. Niin ja näyttelijät.. Laura Malmivaara ja Irina Björklund vetävät todella hyvä roolisuoritukset. Onneksi vielä niitä Markus Selinin leffoja joihin ei oo ängetty Jasper Pääkköstä.