Päivitystä tilanteeseen.. kirjoitin tilini tietoihin electronin tiedot uusiksi, ja siitä lähtien on ollut (29.5) tilillä näkyvissä tuo euron katevaraus, mutta mitään ei ole sittemmin tapahtunut. Ajattelin pistää mailia ja kysyä, onko play.com:in päässä jotakin ongelmia tilini kanssa. terms@play.com on sähköpostiosoite jonka sivuilta löysin, mutta onko olemassa jokin parempi osoite johon lähettää kyselyä?
Onko se tuote "out of stock" ja vasta lähdössä? Tuo 1€:n katevaraus pysyy niin kauan kuin tilaus lähtee postiin, jonka jälkeen se varsinainen summa napsastaan tililtä.
Onko kukaan onnistunut tilaamaan suomeen elektroniikkaa tai vimpaimia vaikka tuolla lukeekin etteivät toimita suomeen? Muistaakseni T-paitojen kanssa oli sama varoitus aikaisemmin mutta aina ne on mun postiluukusta tippunut
Yli 50 play tilausta takana, ei kertaakaan pienintäkään ongelmaa. Pakko kai se on joskus jostain puljusta antaa positiivistakin palautetta... Tosin Jerseyn saarten veroparatiisiin piiloutumisesta pikkuisen miinusta, jos samalla hinnalla saa muualta niin en tilaa tuolta.
Samat. Nelisenkymmentä tilausta (joista reilu puolet T-paitoja yms. aleräsyä) eikä mitään valitettavaa. Tjaa, yhden pipatilauksen peruutin, kun oli "awaiting stock" -tilassa liian kauan ja alkoi kelit lämpiämään. Mutta T-paitoja ei kyllä mistään saa noin halvalla, kun kunnon ale rysähtää päälle. (Laadukkaita paitoja siis; suurin osa ollut joko Fruit of the Loom tai Gildan -paitoja...)
Ëi myöskään mitään valittamista. 115 tilausta takana. Kerran oli yksi tilaus aika myöhässä ja valitin. Lähettivät uuden. Tuli toinen samanlainen postissa parin päivän päästä. Kyseessä oli kuitenkin 25 euron tuote
Dodiin taas homma toimii, pistin lafkaan postia ja sen lisäksi tein yhden uuden tilauksen, en tiedä kumpi auttoi mutta n. 3vko Processing tilassa olleet tilaukset muuttuivat välittömästi Packing tilaan ja sitä myötä lähtivät postiin, hyvä että tämäkin ongelma selvisi.
voi saastan saasta! :grr:. Piti tilailla vkl Family Guy kaudet 5 ja 6 hinnan ollessa 13,99€/kpl. Tuolla hinnalla niitä kaikkia kausia oltiin myyty jo pitempään aikaan. No sitten jostain syystä, en vienytkään tilausta loppuun, tuli kiire kun oli menoa. No sitten eilen piti tilailla, mutta mitä vit*, hinnat olivat pompsahtaneet suolaiseen 20,99€/kpl. Syynä varmasti jokin tyhmä TV on DVD -kampanja :OI
No niin, noin viikko takaperin sain tuon lähetyksen, ja tosiaan pehmustetussa kirjekuoressa tuli. Ei mitään vikaa lähetyksessä, joten ensimmäinen tilaus sujui ongelmitta. :thumbsup:
Pari viikkoa sitten tilasin T-paidan; tilausta seuraavana päivänä laitettiin matkaan ja muistaakseni viikon päästä paketti oli laatikossa. Eli vanhaan malliin tuli, joutuisasti.
Tjoo, eli ennen vuoden vaihdetta sain risan boxin playstä, se kun meni joululahjaksi ei minulla ollut mahdollisuutta tarkastaa boxin kuntoa ja palauttaa sitä 20 päivän sisällä (lisäksi jo pelkkä postitus vei melkein 15 päivää tuosta ajasta). Kun tein asiasta reklamaation luottokunnalle päätti play sulkea tilini, nyt sain vihdoin ja viimein asiaan palautetta playltä ja heidän kantansa on se, että jos teet reklamaation, suljetaan tili ja kortti ulos. Eikä samalla kortilla ole enään mitään asiaa kys. puljuun. :OI Tietyssä mielessä ymmärrettävää kyllä, mutta mutta...
Eikös nuo päivät ala vasta siitä, kun tuote on vastaanotettu? Play.com:ssa ärsyttävintä on se, ettei yhteydenotto esim. sähköpostilla onnistu lainkaan, vaan reklamaatiot yms. tehdään suoraan tilattujen tuotteiden kautta. Sulkeutuuko nämä reklamaatiolinkit sitten ajan myötä, en osaa sanoa, mutta jos et niitä yrittänyt käyttää, ymmärrän play.com:n menettelyn erittäin hyvin. Jos asiakas vastaanottaa tuotteensa ja sen jälkeen mitään selittelemättä estää maksun lähtemisen, mitä muuta myyjä voi tehdä kuin sulkea tilin ja estää tulevat väärinkäytökset. En nyt millään tavalla vihjaa, ettei sinun tuotteesi olisi oikeasti ollut rikki, mutta eihän play.com voi tietää tätä, ellet asiaa ole heille kertonut. Oikea tapa olisi ilmoittaa tuotteen olleen rikki ja hoitaa vaihto saatujen ohjeiden mukaan. Jos tuo reklamaatiolinkki on jo sulkeutunut tuotetta avattaessa, voi tietysti olla hankalampaa, mutta kyllähän lafkaan nyt yhteyden ainakin web-sivujen kautta saa. PS. Itse tilasin viime viikolla Troy-dvd:n, joka eilen tuli kotia. DVD-kotelo oli kappaleina pohjasta, joten tein asiaankuuluvan reklamaation sivujen kautta. Odottelen vastausta, joten kohta selviää, miten hyvin reklamaatiot play.com:n kanssa toimivat... Ainakin rahojen saaminen takaisin tuotteesta, jota ei koskaan tullut sujui kohtuullisen kivuttomasti lukuunottamatta aikaa, joka täytyi odottaa, kunnes reklamaation pystyi tekemään.
Kyllä, reklamaatiolinkki oli sulkeutunut, koska joulun takia postin palvelut kestivät ikuisuuden. Ja aika alkaa juoksemaan kun tuote on lähetetty ja arvio toimitusajasta on täyttynyt. Mitään järkevää tapaa yhteyden ottoon ei tämän jälkeen ole. Ei s-posti osoitteita, ei web-chättejä tms. Joten ainoa mahdollisuus olisi joko voivotella hajonneita dvd-levyjä tai reklamoida asiasta luottokunnalle, jolloin edes rahat sai takaisin.
OK. Tämän jälkeen ymmärrän luottokunnalle tehdyn reklamaation paljon paremmin. Kuten sanoin, ärsyttävin asia play.com:n kanssa on juuri tuo hankala yhteydenottomahdollisuus. Suoraa sähköpostiosoitetta ei ole, mutta kyllä sieltä jonkinlaisen palaute-viestin voi lähettää, johon annetaan myös oma sähköpostiosoite. Kokemuksella voin sanoa, että se on hyvin hankala löytää. Sanoisin yhä, että play.com on epäonnistunut mahdollisuudessa ottaa yhteyttä, mutta tilin sulkeminen on silti ymmärrettävää tilanteessasi. Ei oikein missään nimessä, mutta ymmärrettävää. Jos haluat vielä play:n kanssa asioida, yritä etsiä tuo palautteen lähettäminen ja selitä tilanne heille. Ehkä saat tilisi takaisin.