Verkkokauppa.com

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana Tindrum, 07.03.2008.

  1. wickerman

    wickerman Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    26.09.2006
    Viestejä:
    845
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tindrum on ehkä säälittävin itkijä foorumilla vähään aikaan.. Verkkokauppa vei pikkuisen tikkarin eikä ole isiä kelle itkeä.

    Ihan hyvä ilmoittaa jos kaupassa jokin ei toimi mut toi itkeminen menee jo liian pitkälle.
     
  2. Chauron

    Chauron Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    23.02.2004
    Viestejä:
    3 205
    Saadut tykkäykset:
    10
    Itse asiassa, hänhän sanoo osallistuvansa keskusteluun yksityishenkilönä = vihjaa olevansa työaikana jonkin yrityksen palveluksessa. Eivät edusta organisaation mielipiteitä = mielipiteet tyystin omia, ei muiden.

    Ja tätä nimenomaan pitää kunnioittaa, vaikka hän kuuluisi vk.com'iin, ei hän täällä ole töissä edustamassa liikettään 24/7 (kun ei ole yrittäjä tai kauppias), vaan on ns. "siviilissä". Työasioiden tuomisen jonnekin internetin keskustelupalstalle ratkottavaksi on niin säälittävää että huh huh. Nimen kanssa vielä!

    Jos kuuluisin sivuston ylläpitoon, vilauttaisin keltaista korttia moisesta.
     
  3. rez

    rez Guest Guest

    Liittynyt:
    21.11.2002
    Viestejä:
    731
    Saadut tykkäykset:
    8
    Noin minäkin sen luin rivien välistä, mutta olisin halunnut uskoa stuugin rehellisyyteen. Ja jos Tindrum on oikeassa, stuugi valehteli tuossa viestissä (lue tarkkaan lainaus johon hän vastaa).

    Hetkinen, stuugihan tässä on tuonut omat työasiansa palstalle, jos todellakin on verkkokauppa.com:issa töissä.

    Minusta olisi mahdoton ajatus, että kirjoittaisin netissä oman työnantajani asiakassuhteista. Sen lisäksi että se olisi täysin sopimatonta, meillä ainakin on sopimuksetkin salassapitovelvollisuudesta. Todella outo ajatus olisi, että haukkuisin asiakkaitamme ja sanoisin sen olevan vain oma mielipiteeni eikä edustavan mitään muuta tahoa.

    Minä laittaisin kyllä ihan suoraan punaista korttia sille, joka tässä on toiminut vilpillisesti.
     
  4. stuugi

    stuugi Guest Guest

    Liittynyt:
    16.09.2007
    Viestejä:
    31
    Saadut tykkäykset:
    0
    En ole kiistänyt yhteyttäni kyseiseen yritykseen. Kuitenkin molemmat Tindrumin väitteistä ovat epätosia. Korostan vielä että esittämäni mielipiteet ovat omiani. Pidättäydyn osallistumasta keskusteluun jatkossa koska joillekin tämän asian ymmärtäminen näyttää olevan liian vaikeaa.
     
  5. KalleAa

    KalleAa Guest Guest

    Liittynyt:
    02.01.2004
    Viestejä:
    46
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hyvä, olet kuitenkin "jäävi", joten aika mahdotonta, että pystyt katsomaan asioita objektiivisesti tässä ketjussa.
     
  6. jhu

    jhu Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.12.2002
    Viestejä:
    490
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tindrumin viestejä lukiessa on varsin selvää, mikseivät asiat ole edenneet sivistyneesti. Eipä silti, kaipa asiakaspalvelussa täytyisi pystyä palvelemaan *krhöm* haastaviakin asiakkaita, mutta jos asenne on asiakkaalla sellainen jonka kuvittelen tämän ketjun perusteella, niin en voi täysin verkkokauppaakaan syyttää...
     
  7. Juicce

    Juicce Uusi jäsen

    Liittynyt:
    18.10.2001
    Viestejä:
    219
    Saadut tykkäykset:
    0
    Se, että kirjoittelee yksityishenkilönä palstalle, jossa käsitellään suorasti tai epäsuorasti (stuugi käsittelemässä reklamaatiotapauksia tai kolleegat ovat näin tehneet jolloin myös kaverin mielipide on ollut tapauksen ratkonnassa ollut vaikuttamassa) on mielestäni hyvin suorassa yhteydessä tässä tilanteessa. Saman ajattelutyön jälkeen ja samojen lähtötietojen asiaa kuitenkin pohditaan, joten mielipide on taatusti sama foorumilla kirjoitettaessa kuin reklamaatiovastauksessakin. Myös pelkkä palkkalistoilla olo vaikuttaa helposti mielipiteeseen.

    Vaikka nimen mainitseminen selkeästin on hermostuneisuuden tulos, niin mielestäni on enemmän stuugin heikkoutta jos ei voi myöntää olevansa asiaan sekaantuneena myös työnsä puolesta. Työntekijän pitäisi tällöin joko jättää nettikritiikin omaan arvoonsa ja hoitaa oma työnsä niinkuin parhaaksi katsoo tai sitten selkeästi esittää olevansa tahon edustaja ja esittää perustelut päätöksiin.
     
  8. Juicce

    Juicce Uusi jäsen

    Liittynyt:
    18.10.2001
    Viestejä:
    219
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eiköhän turhautuminen ja hermostuminen ole aika luonnollinen seuraus jos itse näkee, että selkeä virhe ja takuuasia ja myynyt liike onkin hanakasti eri mieltä ja asian kanssa joutuu tosissaan tappelemaan. Nettikeskusteluissakin teilataan vielä syylliseksi kun liikkeen fanit hyökkäävät kimppuun.
     
  9. ana198

    ana198 Guest Guest

    Liittynyt:
    14.12.2006
    Viestejä:
    2 735
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei ole kyllä ihme että Suomessa tämä asiakaspalvelu on tätä luokkaa ja aina on vaara että joutuu kusetetuksi ostettuaan jotain. Sen lisäksi että liikkeiden asiakaspalvelijat suhtautuvat halveksivasti asiakkaisiin niin täälläkin kiiren vilkkaa fanipojat astuvat vk.comin puolelle joten tietenkin on asiakkaan oma vika että viallisen telkkarin myyminen on ihan jees ja voi mikä törkimys jos ei tyydy siihen, viat ovatkin yhtäkkiä ominaisuuksia ja taas kuluttajaa viedään, en juuri muuten ymmärrä tätä ellei ole useampikin kojun oma myyrä täällä päästelemässä.
    Jos perustat sen penteleen yrityksen niin on olemassa lakeja joita sinun tulee noudattaa, se ei ole mikään selitys että "jos me ny aina kaikkia viallisia jouduttas korvaamaan ni jäis vähemmän viivan alle", vittu sinä olet se joka palvelet kuluttajaa joka maksaa sen sun palkan joten käyttäydy sen mukaan. Ja jos jonkun asiakkaan hihat ovatkin sattuneetkin palamaan ja viesteissä ei aina säilykkään se ystävällinen sävy ni se on ihan vitun ikävää, samat lait ovat silti voimassa ja sille asiakkaalle kuuluu ihan sama palvelu. Just tämä hyysääminen on niin hemmetin perseestä tässä maassa. Onhan se nyt törkeää jos maksaessaan 800€ tuotteesta olettaa sen vielä toimivan kunnolla:OI

    Tää on aivan luotu Suomalaiseen yhteiskuntaan tää nettikauppa, ei viittitä valittaa ja jos vittitään ni ei paljoo kiinnosta ku tolle edellisellekki kelpas viallinen:hitme:

    Se että asiat ovat nyt kääntyneet näin päälaelleen näissä asioissa ei tarkoita sitä että näin sen pitääkin olla, muutosta parempaan tarvitaan.
     
  10. Jacho

    Jacho Guest Guest

    Liittynyt:
    23.01.2004
    Viestejä:
    72
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tsemppiä sulle Tindrum! Mun mielestän on hieno lukea, että tälläsissä tapauksissa jotkut viitsivät pitää puoliaan eivätkä luovuta ja tyydy kauppiaan armoille. Jos kukaan ei koskaan valittaisi niin ei olis palveluiden taso häävi. Mun mielestä suomalaiset valittaa muutenkin liian vähän asioista eivätkä jaksa vaatia riittävästi. :thumbsup:
     
  11. Tindrum

    Tindrum Guest Guest

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    57
    Saadut tykkäykset:
    0
    Taas...

    Kolmisen viikkoa sitten televisio muuttui kuvaltaan "negatiiviksi". Ja välillä näkyi vaan neonvihreätä läiskää.
    Tällä kertaa Verkkokauppa.com käskytti minua meilitse tilaamaan itse Postin kuljetuksen töllölle, käyttäen heidän asiakasnumeroitaan. Näin tein, tv noudettiin kaksi viikkoa sitten ,11. kesäkuuta.
    Tänään tiedustellessani televisiota, Verkkokauppa vastaa, etteivät he tiedä missä kone on, eivätkä tiedä onko sitä huollettu. Eivät myöskään tiedä, onko se koskaan edes saapunut heille. Ehdottivat, että odotan ilman televisiota Kuluttajariitalautakunnan päätöstä. Asia on siellä prosessissa.

    Olen nyt ollut Postiin yhteydessä, jossa selvitetään kuka on ottanut töllön vastaan Verkkokaupassa, milloin jne.

    Sitten varmaan pitää tehdä tutkintapyyntö poliisiin, koska eivät luovuta omaisuuttani takaisin...:D
     
  12. Samu81

    Samu81 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.10.2006
    Viestejä:
    214
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tätä sekä ehkä enemmän https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=64933&page=3 -tapausta nyt tässä threadissa sivuten: Serkku on Verkkokaupan huollossa ollut jo useamman vuoden töissä ja aika monta asiakas on aina "oikeassa" -tapausta olen saanut kuulla :hitme:


    Yleisimmät tapaukset ovat juurikin sellaisia, jossa ylimielinen / epäasiallinen, manuaaliakaan lukematon asiakas tulee valittamaan tuotteesta X ja alkaa mesoamaan sekä uhoamaan kuluttajansuojalautakunnasta kun lopputulos ei miellytä. Asiakas ilman mitään faktatietoja kuluttajansuojalaista, ehdoista, takuuasioista ym. ja sokeasti kieltäytyy uskomasta, vaikka printiltä esim. takuuehtoja tälle näytettäisiin.
    Nämä sankarit ovat :thumbsup:


    Itsekin olen VK:n ja monen monen muun liikkeen kanssa asioinut, jos on tullut ongelmia olen viimeiseen saakka käyttäytynyt asiallisesti sekä ollut puhelimitse / paikan päällä yhteydessä asian tiimoilta. Lössi, joka ei osaa puhelimella soittaa vaan hoitaa asiansa usein täysin artikuloimattomilla s-posteilla, saa sitten ihmetellä kun mitään ei kuulu.... :rolleyes:

    EDIT: Tindrumille jokatapauksessa tsemppiä laitteensa kanssa :) Jälleen yksi kokemus & esimerkki lisää siihen pitkään listaani, miksi halvalla (tm) ei saa hyvää, varsinkaan kulutuselektroniikassa.
    Itse olisin ehkäpä ottanut vaihtolaitteen vastaan niinkuin VK ehdotti (?), ja myynyt samantien koko roskan eteenpäin ja tämän jälkeen suosiolla panostanut hieman suuremman summan rahaa hieman laadukkaampaan merkkiin & malliin.
     
    Viimeksi muokattu: 25.06.2008
  13. a-man

    a-man Guest Guest

    Liittynyt:
    21.06.2008
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Paras viestiketju mitä olen tähän mennessä lukenut. Tarina kuin telenovelasta (saippuasarjasta)... Ensin olin aloittajan puolella, sitten käännyin häntä vastaan jatkuvan valittamisen vuoksi (mitäs ostat halvinta p*skaa), sitten juoni tiheni kun hän antoi varoituksen: "oletko t.s.?" Järkevä stuugi olisi jo lopettanut mutta ei, soppa kiehui yli ja koko mökki paloi lieden mukana. Kyllä mun pointsit menee Tindrumille! Oletko Tiina Drummeri? hehheh...
     
  14. Tindrum

    Tindrum Guest Guest

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    57
    Saadut tykkäykset:
    0
    No niin. Sain tänään meilin!
    OVAT SAANEET TV:N TÄNÄÄN!!! Siis TÄNÄÄN. Kuinka helvetin sopivaa.
    Toimittavat sitten takaisin, kun se on korjattu. Kysyessäni arviota aikataulusta, en saa taaskaan vastausta. Eivät koskaan vastaa kysymyksiin, joihin pitäisi sitoutua lupauksen muodossa. Varmaankin verkkokauppa-koulutettu asia, heh heh.
    Taas kolme, neljä tai viisi viikkoa ilman televisiota.

    Postin elektronisen valvonnan mukaan tv on toimitettu Verkkokauppaan toissa viikolla. Kumpaankohan luottaisin... hmmmm.

    Näin paljon voi paska kauppa kiusata asiakasta, joka on maksanut käteisellä tuotteensa ja odottaa vain saavansa sen mistä maksoi.

    Kuluttaja on kuningas... :king:
     
  15. Tindrum

    Tindrum Guest Guest

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    57
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tilannekatsaus.

    Eivät anna televisiotani huollosta enää, vaan reklamaatiopäällikkö hokee meilitiedusteluihini: "Odotamme siis kuluttajariitalautakunnan päätöstä".

    Päätös tullee aikaisintaan vuodenvaihteessa, joten olen siis ilman telkkaria puoli vuotta? Onko mielestänne asiallista toimintaa myyjältä?

    Laitan huomenna jutun eteenpäin muutamille toimittajille, toivottavasti jaksavat penkoa asiaa lisää... :D
     
  16. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 181
    Saadut tykkäykset:
    1 325
    Jos olet maksanut tv:n niin sehän on sinun ja sinun kuuluisi saada se niin halutessasi, muuten kyseessä on rikos. Tuo lautakunnan päätöskin on vain suositus, ei mikään oikeudellinen pakko eli se ei ole mikään oikeudellinen elin. Sinun ei tarvitse odottaa tuota päätöstä. Voit edelleen haluta heiltä uutta tv:tä tai tässä tapauksessa kaupan purkua. Tai voit kertoa vieväsi asian oikeuteen, jos et saa tv:täsi takaisin. Kannattaa itse olla vielä kuluttajaneuvojaan päin ja kertoa ettet saa tv:täsi takaisin.
     
  17. akomu

    akomu Guest Guest

    Liittynyt:
    20.06.2005
    Viestejä:
    540
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onpas ketju. Mitä nyt suurimman osan luin, niin vaikkei verkkokauppa.com välttämättä ole täysin esimerkillisesti tilannetta hoitanut, on kuluttajallakin ehkä tarve miettiä omaa toimintaansa.
    Tindrum:
    Sait siis jossain vaiheessa sinulle luvatun "takuukorjatun" TV:n tilalle, jossa oli täsmälleen sama vika, kuin alunperin hankkimassasi TV:ssä? Vai ymmärsinkö väärin ja olivat vielä yrittäneet parsia omaa tv:täsi?

    Jos asia meni ensin mainitun mukaisesti olen kyllä täysin samaa mieltä Säätäjän kanssa -kyse on ominaisuudesta. Tällöin voit oikeastaan valittaa vain TV:n valmistajalle, josta ehkä pahoitellaan asiaa.

    Laitteessa on vika, jos sitä ei muissa saman mallin laitteissa ole.
    Laitteessa on ominaisuus, jos se kaikissa saman mallin laitteissa on.

    Jos laitteessa on ominaisuus, miten voit olettaa myyjä korjaavan sen? Jos softapuolella on tehty jokin huonosti, oletatko oikeasti että myyjä koodaa uuden softan?


    Mikä lie sitten verkkokauppa.com:n huolto näin yleensä. Itse kun ostin Acerin kannettavan n. kk sitten ja siinä oli valmiiksi vika, joka vaati takuuhuoltoa, kertoi verkkokauppa.com etteivät vastaa Acerien huollosta. Pyysivät ottamaan yhteyttä aceriin ja antoivat numeron.
    Acerin kautta homma hoitui erittäin mallikkaasti (kyseessä oli vika, ei ominaisuus ja se korjattiin).

    Itse en näe mitään tuomittavaa omassa tapauksessani. En välitä, hoitaako takuukorjauksen verkkokauppa.com vai Acer, kunhan saan tuotteen korjattuna takaisin.
    Otin oman esimerkkini ihan siitä syystä esille, että minusta on mielenkiintoista, että osa tuotteista huolletaan liikkeessä ja osa maahantuojalla.


    Lisätty
    Nyt kun muistelen, niin joskus tämän vuosituhannen alussa verkkokauppa.com:sta tilaamani digikamera hajosi muutaman kk-jälkeen. Tämäkin pyydettiin hoitamaan suoraan maahantuojan kanssa, josta sain täysin uuden kameran (vanhaa ei tarvinnut edes lähettää, joten minulle jäi kaksi kameraa. Tunnettu softavika oli kyseessä.)
    Outoa, että TV:tä haluavat huoltaa.
     
    Viimeksi muokattu: 02.07.2008
  18. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 181
    Saadut tykkäykset:
    1 325
    Eikös se ole niin, että laitteessa on vika, jos se toimii toisin kuin kyseiseltä laitteelta odotetaan?
    Eli, jos kaikissa saman mallin telkkareissa ei esimerkiksi ole mahdollista katsoa kuin yhtä kanavanippua kerralla ja jos toista haluaa katsoa niin kanavat pitäisi hakea uudestaan, se katsotaan viaksi. Vaikka kyseinen ominaisuus siis olisi kaikissa saman mallin telkkareissa ja ei millään tavalla estäisi tv:n katselua (hidastaisi vain koska kanavat pitäisi välillä hakea uudestaan) se kuitenkin on jotain muuta kuin mitä ostaja telkkarilta odottaa ja luetaan viaksi jonka perusteella kaupan voi purkaa, jos asiaan ei saa korjausta.

    Ottamatta kantaa mikä tuo "ominaisuus" tässä tapauksessa oli.
     
  19. akomu

    akomu Guest Guest

    Liittynyt:
    20.06.2005
    Viestejä:
    540
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos laite ei toimi, kuten odotetaan ts. se ei toimi kuten vastaava muun merkkinen/mallinen laite ja siinä on selkeitä puutteita, voidaan tätä toimimattomuutta nimittää miksi ikinä halutaan. Vika, ominaisuus, puute, mikä vaan.
    Ominaisuus sana alkaa olla jo erittäin vakiintunut termi puhuttaessa elektroniikkalaitteista ja mielestäni sen määritelmä on juurikin tuo, minkä mainitsin.

    Tarkoitus ei ollut antaa kuvaa, että tällaiset ominaisuudet tulisi hyväksyä mukisematta, eivätkä ne olisi tuomittavia ja kuluttajia kohtaan suoranaisia vääryyksiä. Laitteen myyjällä ei kuitenkaan ole minkäänlaista velvoitetta, eikä edes mahdollisuutta vaikuttaa näihin ominaisuuksiin.

    Verkkokaupasta tilattaessa on lainmukainen 30 päivän palautusoikeus. Tänä aikana kuluttaja voi palauttaa laitteen ja vaatia rahansa takaisin, jos tilattu tuote on yhä uutta vastaavassa kunnossa.
    Vaihtoehtoisesti mikään ei estä vaihtamasta tuotetta vastaavanlaiseen eri merkin/mallin tuotteeseen ja maksaa/vastaanottaa väliraha, joka uuden ja vanhan hinnan välillä on.

    Jos kuluttaja siis huomaa jonkin ominaisuuden (tämä sana on edelleen niin vakiintunut, ettei se mielestäni tarvitse edes lainausmerkkejä), josta hän ei pidä, voi hän purkaa kaupan ja tilata paremmin laatuvaatimuksiaan täyttävän tuotteen.
    Jos tämä ominaisuus havaitaan vasta yli 30 päivän jälkeen tai kuluttaja virheellisesti luulee kyseessä olevan vian, ei tilannetta valitettavasti voi enää kunnolla korjata.

    Miksei voi? Koska kyseessä on ominaisuus, eikä takuu kata ominaisuuksia, vaan vikoja. Toisin sanoen laite ei ole rikki. Se toimii juuri kuten mikä tahansa muu saman mallin tuote. Tuote ei välttämättä toimi, kuten sen kannattaisi tai pitäisi, mutta sillä taas ei takuun kanssa ole mitään tekemistä.

    Kuluttaja tuntee aivan oikeutetusti tulleensa huijatuksi ja haluaa hyvitystä. Myyjällä ei kuitenkaan ole mitään velvoitteita enää tuon 30 päivän jälkeen alkaa tuotetta vaihtamaan. Oikea taho tässä vaiheessa on valittaa tuotteen valmistajalle.

    Tässä tapauksessa kuluttaja on ostanut ehjän laitteen, jonka toiminnallisuus ei vastaa hänen vaatimustasoaan. Lähes vuoden jälkeen hän haluaa uuden laitteen tilalle, koska ei tule toimeen tämän puutteen vuoksi. Myyjän ei missään nimessä tarvitse vaihtaa tuotetta uuteen, jossa ominaisuuden ollessa kyseessä, olisi joka tapauksessa sama "vika".

    Tiedän, että kuluttaja on ottanut yhteyttä pian ostonsa jälkeen ja vika laitettiin myyjän toimesta YLEn piikkiin.
    En ala spekuloimaan sen kanssa, onko kuluttaja tässä tapauksessa antanut tarkan vikakuvauksen vai ei tai onko myyjä yrittänyt vedättää kuluttajaa toteamalla vain, ettei vikaa löytynyt, jättäen kuitenkin mainitsematta, että kyse on "ominaisuudesta". Sivullisena en voi tietää asioiden tarkkaa kulkua.
    Pointtina on kuitenkin se, ettei myyjällä ole pitkiin aikoihin ollut mitään velvoitetta vaihtaa laitetta uuteen.
     
    Viimeksi muokattu: 02.07.2008
  20. akomu

    akomu Guest Guest

    Liittynyt:
    20.06.2005
    Viestejä:
    540
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pari esimerkkiä:

    Aiemmin mainitsemani Acerin läppäri piti erittäin häiritsevää sirittävää ääntä, joka loppui, jos näytölle ei tullut signaalia.
    Kuuntelin vikaa pari päivää, jonka jälkeen tulin siihen tulokseen, että kyseessä täytyy olla vika, ei ominaisuus, koska en laitteen arvosteluissa ollut kyseisestä äänestä mitään kuullut. Omat odotukseni olivat myös, että laite olisi hyvin hiljainen.

    Lähetin siis koneen takuuhuoltoon ja tuskailin viikon, tuleeko kone takaisin samanlaisena. Jos olisi tullut, olisin tehnyt sen johtopäätöksen, että kyseessä todellakin on ominaisuus ja purkanut kaupan (onnistuu 30 päivän sisällä ongelmitta).
    Koska vika korjautui taajuusmuuntimen vaihdolla, kyseessä oli selkeä vika, eikä syytä kaupan purkamiselle ollut.

    Topfieldin digiboksini hävittää tekstitykset heti, jos jokin info-ruutu on auki. EPG, voimakkuuden säätö, mikä vain saa tekstit samantien häviämään. Kun info-ruutu häviää näkyvistä, tekstit palaavat parin sekunnin kuluttua.
    Mielestäni kyseessä on selkeääkin selkeämpi ominaisuus, enkä ole boksia minnekään lähettänyt.
    Eihän tuo nyt täysin optimaalisesti toimi, mutta toimiipahan kuitenkin.
    Ylen tekstit eivät myöskään näy.

    Muutama vuotta sitten käyttämäni 20€ maksanut Microsoftin langaton hiiri:
    Vastaanottimen paikkaa sai jatkuvasti vaihdella, jotta hiiri suostui tottelemaan. Välillä hiiri toimi täysin moitteettomasti, välillä toiminnassa oli pieniä katkoja.
    Kävin välittömästi vaihtamassa tuotteen Anttilassa, mutta uusi laite käyttäytyi täsmälleen samalla tavalla.
    Hyväksyin, ettei 20€:llä saa laadukasta langatonta hiirtä ja ostin 35€ langallisen Logitechin hiiren. Tyytyväinen olen ollut.