Mistä paras PlusTv diili?

Keskustelu osiossa 'Digi-TV' , aloittajana jorhe, 12.02.2008.

  1. Moti

    Moti Käyttäjä

    Liittynyt:
    12.09.2001
    Viestejä:
    1 033
    Saadut tykkäykset:
    9
    Onko kenelläkään havaintoa, mitä merkitystä sillä ukaasilla "kortti rekisteröitävä 10 päivän kuluessa ostosta" on? Tuleeko mitään ongelmia esim. 15 päivän päästä tapahtuvasta rekisteröinnistä? Itse veikkaan että myyjät eivät aktivoi kortteja mitenkään myyntihetkellä ja toisaalta kun rekisteröinnin voi suorittaa jopa postitse niin koko homma on pelkkää kusetusta. Ihmetyttää vain tuo uhkailu:confused:

    ps. ainakin Jumbossa on jaeltu 2kk ilmaiskortteja käytävillä ja itse sain sellaisen eräästä autoliikkeestä. Asiasta tuli kirje kotiin ja tarjouspyyntö piti ottaa uudesta autosta.
     
  2. jylppö

    jylppö Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.11.2006
    Viestejä:
    454
    Saadut tykkäykset:
    0
    mulla aikoinaan kun tilasin kortin, se piti aktivoida 2 viikon sisällä.itse en tuota silloin tehnyt ja kanavat lakkasi näkymästä.aktivoituani plustv:n sivuilla kortti alkoi toimimaan parin päivän päästä.
    en ole varma onko nykyään sama käytäntö
     
  3. PhillyNott

    PhillyNott Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.05.2007
    Viestejä:
    535
    Saadut tykkäykset:
    8
    Itse ostin Hulluilta päiviltä kortin ja aktivointisivulla näkyi ostopaikka. Eli oletan, että ostopäiväkin kirjautuu ja välittyy PlusTVlle. Mikäli näin ei olisi, aktivoimattomalla kortilla voisi katsoa rajattomasti.
     
  4. larionof

    larionof Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.02.2002
    Viestejä:
    430
    Saadut tykkäykset:
    10
    Lasku tuli sitten vihdoinkin eilen. Katseluaikaa on syyskuun loppuun asti ja hinta tosiaan 53 euroa. Asiakaspalvelu vaan ei tunnu mitään siitäkään tietävän.

    Tiedoksi, jos jotakuta on vaivannut asia; asiakaspalvelu on sitä mieltä, että asiakkaan ei tarvitse tietää kuinka kauan tilaukset ovat voimassa. Asiakaspalvelijan piti pyytää esimieheltään lupa kertoa milloin tilaukseni päättyy jos aktivoin kortin 19.3. Kun tilaus kerran on voimassa kuusi kuukautta, voi tilaus päättyä joko 1.9., 19.9 tai 30.9. kun asiaa yrittää selvittää sopimusehdoista(, jotka siis eivät sano muuta kuin, että laskutuskauden mukaan).

    No, PlusTV:llä on kaksi laskutusjakson aloituspäivää, yllättäen 15. ja kuun viimeinen, joiden mukaan siis tilauksen päättymispäiväkin määräytyy.

    Jos olisin aktivoinut kortin 13. päivä, olisi tilaus päättynyt 15.9. mutta aktivoituani sen( huom! aktivoin sen vasta 28. päivä mutta kortin laitoin koneeseen 19. päivä) 19. päivä, on se voimassa 30.9. asti.

    Tämän asian selvittämiseen meni melkein tunti. Kumpikin luki samaa sopimustekstiä, jossa asiasta ei sanota mitään, mutta kuitenkin kuukausi ennen seuraavan laskutusjakson alkua tulee uusi tilausjakso peruuttaa. Toisin sanoen, minun tapauksessa peruutus tulee suorittaa ennen 31.8.:a kun taas jonkun toisen tapauksessa se tulee peruuttaa ennen 14. päivää.

    Mukavaan ystävälliseen tapaan myöskään digiboksin salauskortti-info tai Plustv:n asiakassivut( jossa nyt tulee errorsivu) eivät ilmoita sen enempää viimeistä peruutuspäivää kuin tilausjakson viimeistä katselupäivää.:hitme:
     
  5. anon4340

    anon4340 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.04.2002
    Viestejä:
    287
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oman tuntemukseni mukaan, jos ostaa marketista 1kk kortin ja laittaa sen koneeseen niin sillä näkyy 10 päivää ilman aktivointia. Toisaalta sitä korttia ei tarvitse laittaa sinne boksiin ja aktivoida 10 päivän sisällä vaan voi odottaa sopivaa aikaa ja toivoa että kortti toimii vielä silloinkin. Aikaisemmin tällä pääsi kikkailemaan niin että osti kortin halvalla ja otti sen käyttöön ja aktivoi vasta silloin kun oli käynnissä tarjous jolla sai katsoa mahdollisimman kauan avausmaksulla.

    Olikos hullujenpäivien aktivointisivu normaali Plustv.fi -> aktivoi? Jos näin oli niin sitten siellä myytiin "merkittyjä" kortteja.

    Olettekos muuten haastallut näitä markettien Plustv/Sonera kauppiata? Niilläkin tuntuu olevan omat tarjoukset, jotka eivät ole samat kuin Plustv sivuilla.
     
  6. terkale

    terkale Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.11.2005
    Viestejä:
    250
    Saadut tykkäykset:
    0
    Muistaakseni olen ollut näkevinäni sillä omaplustv-sivulla tilauksen päättymispäivämäärän.
     
  7. PhillyNott

    PhillyNott Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.05.2007
    Viestejä:
    535
    Saadut tykkäykset:
    8
    Nyt kun tarkemmin ajattelee niin eiköhän kaikkien prepaid-korttien täydy olla 'merkittyjä'. Niissä täytyy olla tieto katseluajasta. Ja koska kukaan muu ei tiettävästi ole myynyt 8kk kortteja niin ne on helppo tunnistaa.

    Tästä seuraa, että prepaid-kortin laittamisesta boxiin menee tieto PlusTVlle ilmateitse?
     
  8. anon4340

    anon4340 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.04.2002
    Viestejä:
    287
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tämä on kovasti mutua ja joku tietävä voisi opastaa jos asiasta löytyy jokin wiki tai Faq.

    Niissä on tieto tuosta 10 päivän katseluajasta. Kunhan kortin aktivoi niin lähetykseen tule bittijono, joka lisää sopivat katseluoikeudet kortille ts. kortti päivittyy.

    Käsittääkseni kortissa on älyä niin että se tietää koska se on laitettu boksiin ensimmäisen kerran ja kuinka kauan se saa purkaa salausta. Korttille päivittyy lähetyssignaalista aina sopivat oikeudet. Digiboksi tai kortti ei lähetä mitään Plustv:lle.
     
  9. TKH

    TKH Uusi jäsen

    Liittynyt:
    03.03.2005
    Viestejä:
    471
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tiesitkö muuten, että PlusTV:n asiakaspalvelunumero on maksullinen? Selvittelivät varmaan asiaa puhelimessa ihan mielellään ja ilman sen suurempaa kiirettä... :rolleyes: (Jos puhelun hinta meni omaan piikkiin, niin tuon tunnin puhelun hinnalla olisit jo tilannut plustv:tä pari kuukautta lisää, ei olisi tarvinnut miettiä tuota kahden viikon heittoa...)
     
  10. plundstr

    plundstr Guest Guest

    Liittynyt:
    09.09.2005
    Viestejä:
    556
    Saadut tykkäykset:
    1
    Minä tilasin samasta "joulu"-tarjouksesta maaliskuussa ja lasku tuli eilen. Yllätys, yllätys, lasku ei ollutkaan 53€. Olivat käyttäneet korkeampaa matematiikkaa, lasku meni näin:
    6 kk 53€ alkaen 17.3 53,00€
    1.5-31.5 korttimaksu 2,50€
    1.5-31.5 PlusTV paketti 19,90€
    Yhteensä 75,40€
    :hitme:

    Tällaisen laskun laatiminen vaatii jo pokerinaamaa. Oikeastaan pitäisi onnitella luovuudesta. Noh, laitoin kevyttä palautetta. Saas nähdä mitä vastaavat. Ehkäpä heidän mielestään tuo 53€/6kk tarkoittaa vaan hyväntekeväisyysmaksua, muuten mennään kuukausi kerrallaan laskutuksella. :grr:
     
  11. TKH

    TKH Uusi jäsen

    Liittynyt:
    03.03.2005
    Viestejä:
    471
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuon tyyppiset laskut ovat plustv:llä enemmän sääntö kuin poikkeus. Itse en ole plustv:ltä saanut vielä yhtään oikein mennyttä laskua, sen sijaan väärin laskutettuja on tullut jo neljä. Joka kerta asiakaspalvelussa vaan ihmetellään että väärinhän tämä selvästi on, täytyypä korjata...
     
  12. anon4340

    anon4340 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.04.2002
    Viestejä:
    287
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuohon vinkiksi... Plustv:n nettipalaute systeemit on ainakin omalla kohdallani toiminut ihan hyvin. Viive nyt on muutaman päivän, mutta toisaalta ovat vastanneet selkeästi. Ei tarvitse maksaa extraa Plustv:lle ja jää keskustelusta "mustaa valkoisella". Sopimuksen irtisanominenkin onnistuu palautelomakkeella ;)
     
  13. IRa

    IRa Guest Guest

    Liittynyt:
    12.08.2004
    Viestejä:
    257
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sain eilen täysin samanlaisen 75.40€:n laskun samanlaisesta tilauksesta
     
  14. larionof

    larionof Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.02.2002
    Viestejä:
    430
    Saadut tykkäykset:
    10
    Tiedän, että on maksullinen enkä maksa itse( tunti oli varmaan hieman liioittelua mutta aika piti sisällään myös odotusajan ja ei esimerkiksi 40 minuuttia ole kuin 12 euroa). Koko plustv-homma on päin helvettiä ja niin tarjoukset kuin sopimustekstit yhtä tuubaa. En vain todellakaan ole valmis ottamaan heidän edullista kuukausimaksullista normaalihintaista pakettia käyttöön vain sen takia, että viimeinen irtisanomispäivä olikin eilen.

    No, tietenkin voi aina soittaa kaksi kuukautta etukäteen ja sanoa, että tilaus päättyy kun nykyinen maksettu jakso on loppunut. Toisaalta, Plustv:stä kun on kyse, taitavat kuitenkin vain sanoa, että soita sitten lähempänä oikeaa peruutuspäivää.
     
  15. larionof

    larionof Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.02.2002
    Viestejä:
    430
    Saadut tykkäykset:
    10

    No huhhuh. Omassa laskussani sentään oli vain tuo 6kk. Ja tulee tuostakin soittorumbaa kohtuudella. Se tosiasia, että en itse maksa puhelinlaskuani tietenkin edesauttaa asiointia mutta on tuo silti kohtuutonta, että organisoidusti luodaan virheellistä dokumenttia.

    Toisaalta, laskun voi riitauttaa virheelliseltä osaltaan. Maksaa siis tuon sovitun 53 euroa ja lähettää spostia laskutukseen missä ilmoitetaan loppuosan riitautetun. Näin se ei ole ulosottokelpoinen ennen selvitystä( muistaakseni) ja kuitenkin maksu on maksettu, joten palvelun mahdollisesta katkaisemisesta voidaan vaatia Plustv:ltä korvausta.
     
  16. plundstr

    plundstr Guest Guest

    Liittynyt:
    09.09.2005
    Viestejä:
    556
    Saadut tykkäykset:
    1
    Homma selvisi yhdellä sähköpostilla asiakaspalveluun.
    ------------------------------
    Hei,

    Kiitos viestistäsi.

    Laskuusi on tullut virheellisesti myös toukokuun maksut, vaikka summa 53 euroa kattaa paketin 30.9.2008 asti. Laskusta on nyt hyvitetty summa 22,40 euroa ja voit maksaa saamallasi laskulla ainoastaan summan 53 euroa. Pahoittelen virheellistä laskua.


    Ystävällisin terveisin,

    PlusTV Asiakaspalvelu
    Asiakaspalvelunumero 010 309 8008
    asiakaspalvelu@plustv.fi
    http://www.plustv.fi
     
  17. IRa

    IRa Guest Guest

    Liittynyt:
    12.08.2004
    Viestejä:
    257
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään tuli vastaus ja pahoittelut sähköpostilla.
    Pahoittelemme että olet saanut aiheettoman laskun. Laskun voit heittää pois. Kuusi kuukautta on voimassa syyskuun loppuun ja laskun lokakuulta tulet saamaan syyskuun puolivälissä.
     
  18. Huikka

    Huikka Guest Guest

    Liittynyt:
    22.01.2002
    Viestejä:
    347
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo-o.. Tuli jotenkin tuttu tunne mieleen noista laskutusepäselvyyksistä. Viime vuonna irtisanoin PlusTV:n ja kanavat lakkasivat kyllä näkymästä silloin kun sovittiinkin, mutta laskuja tippui vielä pari kappaletta sen jälkeenkin.. Eli ei kannata säikähtää jos sieltä vaikka seuraavaksi tuleekin karhukirje.. :p
     
  19. Jartsa

    Jartsa Guest Guest

    Liittynyt:
    29.09.2001
    Viestejä:
    114
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tilasin plustv-paketin "vanha asiakas palaa ruotuun" kaksi kuukautta yhden hinnalla...
    Tuossa sain laskun ja siinähän seisoo sitten että 56,74 euroa. No soitto asiakaspalveluun, jossa sillä silmänräpäyksellä sanottiin sen olevan virheellinen ja että oikea summa on 19.90 yhteensä.

    Kuulemma heidän laskutusohjelmistonsa on "kankea". Sanoin samantien paketin loppumaan siihen mihin tällä 19.90 eurolla pääse. Täytyy tuota sat-antennia kääntää tuonne saksalaiseen suuntaan.

    Ihmettelin myös että lähetävätkö he tälläisiä laskuja jospa joku sen maksaisikin sen enempää ihmettelemättä.

    Pitääkö laittaa joku äänestys että kelle on mennyt lasku päin seiniä. Ja olisihan se kiva tietää onko joku saanut PIENEMMÄN laskun kuin on pitänyt.

    T: Jartsa
     
  20. Vikkelä

    Vikkelä Guest Guest

    Liittynyt:
    27.07.2006
    Viestejä:
    241
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko muut saaneet noita "lisälahjoja" Plustv:tä? Itse jatkoin tilausta ja lahjaksi piti saada kaukosäädintasku. Parikertaa olen jo lahjaa kysellyt mutta lupauksista huolimatta lahjaa ei ole tullut. Enhän minä tuolla kaukosäädintaskulla mitään tee mutta tämä on taas näitä periaatekysymyksiä. Jos jotain luvataan niin se pitää.
    Onko noi bonus lahjat pelkkää huijausta vai onko joku oikeasti saanut jotakin?