Juuri näin. Mutta liian paljon on näitä reputin kaltaisia asiakkaita:sick: Mallistot vaihtuu esimerkiksi tietokoneissa n. kolmen kuukauden välein. Haluaisinkin nähdä sen Jeesuksen joka opettelee ja muistaa ulkoa kaikkien merkkien kaikkien mallien speksit. Parhaimmillaan käy kuitenkin vielä niin, että joku insinööri kysyy jotain nippeli tietoa. Satunkin muistamaan sen ihan ulkoa ja sitten tämä kysyjä ei edes tajua mitä se tarkoittaa... Lukenut vaan, esim plazalta että tollasta kannattaa kysyä.
Kieltämättä haluisin nähdä sen kaverin joka ymmärtää ja tietää jokaisen pikku nippelitiedon ja faktan laitteesta kuin laitteesta. Todellisuudessa myyjän homma on aivan muu kuin speksien latominen - Myyjän homma on myydä! Tuotteen esittely on eri asia kuin tuotteen myyminen. Ja jos asiakkaan ostopäätökseen vaikuttaa jokin speksi, esim. tieto lampun kestoiästä, niin silloin se selvitetään, tavalla tai toisella (kilautan vaikka kaverille jos se sen vaatii). Näin toimitaan oikein. Ei kukaan myyjä tee työtään vain sen vuoksi että voi työajalla jutella mukavia kaikenmaailman besserwissereiden kanssa. Paskaa voi jauhaa kavereiden kanssa vapaa-ajallakin. Ja back to asiaan
Nyt täytyy sanoa, että laitoin tuossa Humaxin FOX C II:sen kiinni, ja on kyllä huomattava ero verrattuna telkkarin omaan digivirittimeen (joka tosin oli sisätila-antennilla kiinni). Täytyy kyllä suositella kaikille kenellä telkku on, että hommaa erillisen digiboksin eikä kituuta sillä telkun omalla virittimellä
No voe pyhä isä..On liian paljon asiakkaita jotka haluavat rahoilleen vastiketta.. Voe..kaikkee sitä kuulee. Oletkos tietoinen että esitteistä voi aina tarkistaa perustiedot jos sattuu olemaan pallo hakusessa! Eikä tässä kukaan ole kysynyt mitään insinööri tietoutta vaan asiallista perustietoa joka kuuluu myyjän ammattitaitoon. Et taida olla työelämässä kun et oivalla että siellä pitää osata jotain. Useimmat ihmiset jopa opiskelevat työelämää varten! Työpaikoilla tarvitaan tietoutta työtehtävien hoitamiseksi! Kannattaisi varmaan sinunkin!
Et taida oivaltaa miten tuotteita myydään: Niiden ominaisuuksia esitellään!! katseleppas mainoksia sillä sillä silmällä! Siihen ei riitä että kertoo tuotteen olevan television!! Senhän ainakin viksummat asiakkaat oivaltavat ilman myyjääkin!
Tuotteen esittely kyllä kuuluu tuotteen myymiseen, mutta tuotteen ominaisuuksien esittely ei ole sama asia kuin myyminen. Ja hyvin on kauppa käynyt, vaikka en ihan joka laitteesta kaikkia ominaisuuksia/speksejä ole joka laitteesta tiennytkään. Ehkäpä tämän aiheen voi jo haudata ja palata asiaan...
Olen kyllä just toistamieltä kuvan laadusta ulkoisella boksilla. Ja miksi haluaisin kaapelihässäkän ja toisen säätimen kun tuossa tv:ssä on kaikki valmiina.
Olen samaa mieltä. Kun kuvan lähtömateriaali vain on laadukasta, niin Sony myös toistaa kuvan laadukkaasti. Katsokaa vaikka uutta Lost-sarjaa-kuvan laatu on erittäin hyvä tuolla Sony'lla. Ei digivirittimessä ole vikaa, tulevassa kuvassa taas voi olla.:thumbsup:
Tänään laitettiin ISO Sony saksasta tilaukseen, odotellaan nyt sitten kuinka kauan toimituksessa menee. Ja että kone tulee ehjänä kotio asti. Ainakin toistaiseksi ne on aina tullu.
Eikös se tuo www.technikdirekt.de ole... Täältä kai suurin osa on töllönsä tilannut ? Itsekin olen tuota ajatusta kypsytellyt... joskos uskaltais , vaan kun ei ole tuota visa-korttia... eikä viitsis yhden ostoksen korttia ottaa Katsotaan mitä jää rahukkaa tuolta MP-messuilta.....:hitme:
tuolla tecknikissä näyttäis tältä tuo 50" RRP*: EUR 1999,- ...mitäs tuo * meinaa EUR 1469,- VAT included + pick-up charge elikäs mitäs kuluja tuohon hintaa vielä tulee lisää kun tilaa
Suosittelen lukemaan ketjun läpi tai käyttämään haku toimintoja, niin kaikkiin noihin kysymyksiin löytyy vastaukset!:hitme: :king:
Myyjä asiasta vielä. Kyllä myyjän olisi pitänyt osata kyseisessä tilanteessa vastata suoraan tuohon kysymykseen lampun kestosta. Kuitenkin oleellinen asia projektiotelkun ominaisuuksissa. Sama asia jos menet ostamaan uutta autoa ja myyjä joutuu soittamaan maahantuojalle kysyessäsi auton huoltoväleistä. Nippelitieto on sitten erikseen. Itse olen kyllä myös sitä mieltä, että TV:n oma digiviritin on mitä mainioin sekä kuvanlaadullisesti, että käytettävyydeltään. Eipä ainakaan tuollainen ulkoinen perusdigiboxi pärjää kuvanlaadultaan mitenkään päin Sonyn omalle.
Kyllä muuten pärjää, lähes mikä tahansa perusboxi, kunhan on rgb:llä kytketty. Sonyn oman boxin kuva on pehmeä ja väritasapaino keturallaan...
Jos markantalollakin jokainen myyjä myy jokaista tuotetta niin mistäpä sitä tietää jos paikalle onkin sattunu Liisa liesituuletin asiantuntija joka on erikoistunut valkoisen puolen koneisiin ja hoitaa sitä puolta eikä ole välttämättä kerennyt perehtyä "uuden" Sonyn saloihin. Kuten jo aiemmin mainitsin meidän liikkeessä pitäisi hallita yli 4000 eri tuotetta joten ei mitenkään voi muistaa/tietää jokaisesta tuotteesta. Asia erikseen jos kyseisen myyjän pitäisi olla paikan hifiasiantuntija niin silloin voi kyseenalaistaa hänen osaamisensa tässä tilanteessa, mutta me emme tiedä asian todellista kantaa joten turha sitä sen enempää puida.
Mitenkäs tuo digiviritin tuossa Sonyssa. Asun kaapelitaloudessa, mutta haluttaisi hieman testata tuota digiviritintä, koska minulla ei vielä erillistä boxia ole. Onnistuuko tuo mitenkään kotikonstein, jos esim. tekisi itse jonkun antenninhärpäkkeen jostain? Ideoita? btw. ottaako tuo digiviritin signaalin samasta antenninreiästä tv:ssä, mistä analoginenkin? (siitä ylimmäisestä vasemmalla?)
BTW. Montas kuutioo tunnissa imee Electroluxin EFT640 kakkosteholla? Samaa mieltä olen tuosta, ettei kaikkia nippelitietoja voi/pysty muistamaan.
Tämän hetkinen myyntihinta 1469 + siihen tulee päälle vielä 80 isoista paketeista ym. koostuvasta maksu. Eli kokonaishinta omalle kotiovelle toimitettuna vähän päälle 1500 kaikkine kuluineen kun lähimmässä Tekniset liikkeessä tarjous 1999 Kunhan saan oman elokuvateatteri huoneeni valmiiksi niin sinnehän tulee tietysti tykki ja silloin olen valmis (ehkä) myymään tämän etttä jos jotain kesällä vielä kiinnostaa tämä töllö ni voi ottaa yhteyttä.