Mini Cooper S Clubman on alla. Pientä vaikeutta tuotti tuo maakysymys, kun brändi on englantilainen, joka on kuitenkin saksalaisomistuksessa ja autossa on ranskalainen moottori. Kuulemma olisi koottu vielä Belgiassa, mutta tiedä sitä sitten.
Ensimmäinen auto oli Ford Cortina 1,6l neliovinen ( -68?) mallinen . - lämmin ja mukava auto , mutta söi öljyä 4 litraa 50 km:lla + komeat savupöllähdykset kiihdyttäessä , korinkin alkoi loppua Toinen oli Datsun 120 Y (-74 ). - näpäkkä auto , mutta lämmityskenno ei tahtonut pitää vettä sisällä toistuvista korjauksista huolimatta - lasit aina huurteessa. - yli satasta ei kannattanut täydellä kuormalla ajaa tahtoi keittää kone huoneessa :hitme: Kolmas oli iso musta diesel marsu. - jota sai korjata kerran viikossa aina jostain jossei kartaanin tukilaakerit olleet irti , irtosi seisontavivusto tai sähköt toimi miten sattuu tms... - todellinen vikaostos ( Koomista : -Samaan aikaa talossa oli Lada 1200L , johon tehtiin vain huollot , eik korjattu juuri mistään. ) Neljäs oli VW Polo - ainoa vika oli , että oli vähän turhan heikko lämmitys , pakkasilla sai olla lämpöhaalarit päällä. Viides oli VW Passat sedan -87 - ei suurempia vikoja - vaihtoa vain avitti Passattia kun ajoin 100.000km ja 5 vuotta sai saman hinnan kuin maksoin siitä vaihdossa Ford Mondeon . ( Aika sattui juuri silloin kun käytetyistä sattui olemaan kova pula , eikä uusi mennyt lamasta johtuen vuosi taisi olla -94) Kuudes Ford Mondeo - ajo-ominaisuuksilta mukava, mutta laatu surkea = huono ilman vaihto , valot alusta kesävyys heikko Nykyinen Toyota Avensis -99 - todellinen kympin ostos käytön kannalta huoltoja lukuun ottamatta tehty mitään remonttia ajettu nyk. 124.800 km .:thumbsup: - ainoa vika on ettei uudet autot eivät herätä autokuumetta enään.
Uusi Diesel Opel Insignia tuli tilattua Joulun alla, parin viikon sisään varmaan saankin sen sitten käyttööni. :king:
Vaihdoin autoa, se on nyt ranskalainen, ennen oli ruotsalainen. Ilmeisesti en kuitenkaan saa enää osallistua tähän kyselyyn kun olen jo edellisen auton aikaan osallistunut... No kuitenkin, nyt on jo viitisensataa kilometriä tullut ajeltua kaasunestejousituksen kanssa ja pari huoltoakin jo takana. Enimmäkseen myyjän laskuun.
Pari runsaslumista talvea ja totuushan on ettei vajaavedolla pääse (varsinkaan kun tottui nelivetoihin) ... joten vuoden alusta on taas menty jatkuvasti neljällä vetävällä pyörällä ... '11 diesel-Forester nyt alla
Mitä mitä mitä...? Siis kyllähän nimenomaan takaveto on talvella paras, silkkaa autuutta... Jos hinta/laatu -suhde muuten olisi osunut kohdalleen en olisi nyt itse etuvetoiseen vaihtanut (citikka), mutta jostain syystä nyt vaan ei osunut sopivaa takavetoista kohdalle. Ensi kerralla sitten. Neliveto on tietysti hyvä sekin, mutta ei siitä samanlaisia viboja saa kuin takavedosta kun driftailee aamulla ennen ruuhka-aikaa töihin.
Sepä se, mutta kun jatkuvalla nelivedolla driftailee lumessa/liukkaalla, niin se ero siinä on että mennään myös eteenpäin :thumbsup: Eli kyllä niissä sitä fiilistä on Isolla "vajaatehoisellakin" kiisselillä on kiva liikennevaloissa talvikeleillä kiusata tehokkaitakin vajaa-vetoja, ei niistä ole vastusta eli kyllä se vetotapa on se tärkein
Hyundain Velosterista kävin alkuviikosta hieromassa kaupat, joten rupeaa vanhan kunnon sotaratsun aika käymään vähiin tässä taloudessa... Marraskuuta odotellessa! mainos1 mainos2
Eka katoin että ompa ruma härveli, mutta se olikin eri auto ekan mainoksen alussa (harmaa). Varsinainen tuote onkin melko komea, ainakin erikoinen. Itse kun olen haaveillut tila-autosta, ehkä jopa liukuovin, niin siinä on harmittanut kun usein on jätetty takaovi pois kuskin puolelta... muksujen kanssa se kuitenkin tarvis olla.
Hyvännäköinenhän tuo Veloster on, mutta auttamattoman "mopo" Tehoa lisää, niin vois olla vaihtoehto itsellenikin
Looks good! Juu, eihän tuo mikään tykki ole, mutta 9 vuoden Puntoilun jälkeen ihan riittävä upgreidaus omiin tarkoituksiin... Ensi vuonna pitäisi tulla 208hp:n turbo versio markkinoille... :thumbsup:
Nyt kun Veloster on ~30ke ja Genesis ~50ke, niin tuon turbokoneisen hinta pitäis jäädä alle ~40ke, eli ehkäpä
Ensimmäisenä autonani oli (2l turbo) Volvo s40, josta tykättiin vaimon kanssa tosi paljon. Vaihdoimme tämän vuoden alussa parilitraiseen Citroen C5:een. Koko kesän olemme oikeastaan molemmat ihmetelleet sitä, miksi oikein teimme tällaisen valinnan, sillä C5:den ajaminen on välillä silkkaa kidutusta. Erityisesti automaattiboksi aiheuttaa tuskan kyyneleitä. Nyt, vajaan kuukauden mietinnän ja koeajojen jälkeen, päätimme vaihtaa autoa vuoden aikana toistamiseen. Uudeksi menopeliksi tulee Saksasta muutaman vuoden vanha BMW 520da. Olen kyllä aika täpinöissä tästä, sillä bemarin koeajon aikana tuntui aivan siltä kuin ko. auto olisi tehty juuri minua varten. Ainoa mainittava miinus tässä valinnassa on nähdäkseni bemarikuskeihin kohdistuva kielteinen asenne. En millään pysty samaistamaan itseäni siihen kaaharinuoren stereotypiaan, enkä juurikaan odota sitä kun saan vastailla tuttujen ivallisiin kommentteihin tässä asiassa.
Jaahas, sitä on menty ostamaan auto tekemättä yhtään taustatutkimusta... ihan yleistä tietoa on että C5 2.0 + automaatti = paljon ongelmia. Niitä automaattilaatikoita on uutenakin vaihdettu takuuseen... ja käytettynä, kun niitä ei ole vaivauduttu ollenkaan huoltamaan koska auto menee kohta kuitenkin vaihtoon... :weep: Itselläni on muuten C5 manuaalilaatikolla. Ei se mikään raketti ole mutta kyllä sillä muun liikenteen vauhdissa pysyy. Ei sitä ole urheiluautoksi suunniteltukaan vaan leppoisaan matkantekoon. No, taisi sitikka tosiaan olla väärä valinta.